Leksands IF

SHL · 27023 inlägg · 1367 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{204}: Kul för både Challe och Christer. Man får önska dem all lycka till.

Saltmasen:

Challe Karlberg till Färjestad
Uppladdat:

500x0-img5017.png

{204}: Tråkigt men han är utanför truppen alldeles för mycket, 27 matcher fungerar inte.

{204}: Oj det var verkligen oväntat. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Är det Hrivik vi haft det senaste åren som lämnar så gråter jag inga floder men är det 20/21 MVP Hrivik som lämnar så är det ett stort avbräck.

Jag tror att han aldrig hade kommit upp på den nivån som han var 20/21 men att det finns betydligt mer i han än vad han visat det senaste åren. Sen är det ingen hemlighet att han tjänar otroligt bra i Leksand så detta sitter såklart delvis ihop med Leksand ekonomiska kris och jag ser definitivt hur detta är en rimlig lösning för både Hrivik och Leksand.

En annan sak som jag tror är positivt är att vi får in lite nya ansikten i laget vilket jag tror laget behöver efter att inte fått ut max av truppen senaste åren vilket jag tror har satt sig lite på lagets självförtroende.

Saltmasen:

Leksand bryter kontraktet med Hrivik?
Uppladdat:

500x0-img5005.png

Jalapeno: tror han är lite småkär i Björn

{204}: Tråkigt men väntat. Tack för din tid i Leksand Lucas.

Jalapeno:

Nu är det bekräftat att Elvenes lämnar för Lakers

Saltmasen: Enligt aftonbladet så är Leksand på jakt efter Axel Jonsson-Fjällby.

Saltmasen:

Intervju med Hedberg inför den kommande säsongen

{204}: Tror det är lite försent att plocka in han nu, ledningen i DIF hade han väl som paniklösning men tror inte Marcus kan rädda ett lag som inte kan spela försvarspel.

Saltmasen:

Djurgården kallar in Gidlöf i jakten på SHL

Tycker synd om hävelid

Saltmasen: Pajen ska vara spikad som assisterande tränare enligt Aftonbladet.

Saltmasen: Jag gillar det och tror på han som tränare. Tror betydligt mindre på spelar truppen vi har under kontrakt.

Då är Hedbä officiellt klar för Leksand.

Jag gillar det inte men jag hoppas verkligen han lyckas.

Saltmasen: Bakom betalvägg men verkar som Zacke kommer fortsätta i LIF

Saltmasen: Får nöja mig med utan Jonathan Ang :(

Väcker liv i tråden nu när det är sandaltider.

Truppen just nu

Målvakter:
Gidlöf
Hellsten

Backar:
Matt Caito
Alexander Lundqvist
Joonas Lyytinen
Fred Nilsson
Axel Rindell

Anfallare:
Dennis Altörn
Peter Cehlárik
Arvid Eljas
Marek Hrivík
Marcus Karlberg
Jon Knuts
Oskar Lang
Lukas Vejdemo
Max Véronneau
Kalle Östman

Ledning:
Alexander Millner
Thomas Johansson

Rykten/Oklara:
Johan Hedberg (Tränare)
Stefan Milosevic (Back)

Jalapeno:
Haha vi skall överleva först men inte mig emot

Tarasov: Ni får hugga på Kloos nu när ni har chansen. Det gynnar ju Leksand också då vi slipper betala sign off bonus ett tag till.

Jalapeno:
Östman gillar man, även Kloos är en favorit.

Leksand har gjort det officiellt att Kloos, Elvenes, Larsson och Armalis lämnar nu.

Otroligt synd att Kloos och Elvenes lämnar då man enkelt kan argumentera att det var våra två bästa spelare förra året. Men å andra sidan så var det nog rejäla lönekuvert som väntade om man skulle behålla dem.

I positivare nyheter så rapporterar expressen att Leksand ångrat sig och att Östman blir kvar vilket jag tycker ska ha varit ett självklart beslut från början.

Marek Hrivik kommer inte att delta i de inledande försäsongsmatcherna då han blivit uttagen till OS-kval för det slovakiska landslaget mellan 29/8-1/9.

Lycka till! 💙🤍💙🤍

Intervju med Hellsten

{204}: stort grattis leksandsjävel 🎂🥳

Idag tycker jag vi gratulerar mig på 50 årsdagen ;)

Idag fyller Leksand 105 år

Grattis till världens finaste klubb

Saltmasen:

Rindell får nummer 20 och Lyytinen 21 inför säsongen tydligen

Jalapeno: Google skriver på för Leksand.

Toppen nyheter ju

Fun fact: Om man googlar på SHL så kommer en bild på leksands logga som representerande bild för ligan.

Inte super intressant men med tanke på hur tråkig vår silly är så är detta sommarens höjdpunkt som leksands supporter.
Uppladdat:

500x0-asxpng.png

{Costanza}: Orban är precis som Putin inget du ska vara kompis med.
De är såna där kompisar din mamma skulle varna dig för vännen

{Costanza}: Politiksnack brukar sällan sluta bra i olika publika sammanhang.

{Costanza}: Svårt att förstå varför man måste vara så aggressiv, oavsett vad som skrivs så tycker jag att man borde kunna svara moget och föra ett samtal som tilltalar dom flesta.

Jugge: Sen är du ju alldeles för dum att se MoDo-färgerna i bilden. Kung Lindbäck slår nog dig i ett IQ-test!

Jugge: Vem är du? Jag vill ha fred och det är vad Orban jobbar med nu. Du och andra dumma jävlar vill ju att skiten ska fortsätta! Fattar helt ärligt inte varför MoDo låter er snacka dynga på MoDo-forumet. Ni dyker upp där när ni just studsat upp och tror ni löst alla problem. Annars sitter ni och är korkade och dryga på ert eget forum och släpper inte in en jävel. Största Tönt-klubben BIF!

Costanza: Är tanken att provocera med din profilbild med tanke på snacket igår?

{204}: George blev Hitler på Hockeysnack igår 😂

Costanza:

Haha va 😂😂😂

Costanza: Känns som om det bara är du som kan svara på det.

TIK_TIK: Den som stängde av George en lördag på MoDo-forumet måste få en stor snigel på ögat. Får fortfarande inte skriva där på 25 minuter! Detta är ju tortyr...

Costanza: Ok

TIK_TIK: Jag är ju mer mogen i min lilltå än ditt intresse för Timrå. Behöver inte göra någon attitydförändring, alltid varit snäll.

Costanza: Är man inte vuxen uppgiften att skriva inlägg och bete sig moget så kanske du kan fundera på att göra en attitydförändring. Detta säger jag i all välmening.

{204}: Är jag blockerad här? Ingen vill att jag skriver längre. George heter jag. Hejar på MoDo.

{204}: Hoppas det ordnat till sig med styrelsen. Valberedningen, tilltänkte ordförande, ny ordförande och supportrar hörs på svt, se nedan. Funkar det bättre nu?

www.svtplay.se/video/emyV7QW/hatet-i-leksand?position=5&id=emyV7QW

{204}: Hade gärna haft Elvenes i RBK.

« · 2867841 · »