Saltmasen: Jag har inte tittat en sekund utav SM-finalen, jag är helt hooked på HA finalen.
När man ser Nord, Mosquito-Bagenda och Zetterberg så är man lite imponerad hur dom spelar med sin fysik och storlek som en andra femma. Jag tycker vårat lag saknat lite av den delen i våra senaste lagbyggen. Vi har en ganska hård fjärdelina men utöver det så saknar vi tyngden och grittet i våran offensiv.
Otroligt pinsamt. Hoppas alla som har haft ett finger med i spelet som gjort att det ser ut så här borde skämmas och borde aldrig få jobba med något som har med ekonomi/budgetering igen.
Känns genuint som att man helt skitit i ekonomin och tänkt att "kommunen och våra fans kommer ändå betala för oss när vi ber om hjälp".
Saltmasen: Jag tycker nog finalen varit klart mindre fysisk än semi-finalerna mot SSK. Men visst är det lite fysiskt spel i finalerna också, det är ju bara att fråga Bagenda om han fått någon bröstvärmare nyligen.
Alltså, jag ser gärna Leksand i SHL för Gävle-Dala derbyna. Men har man så här kass ledning (hur kan styrelsen fått ansvarsfrihet?) och vill att skattepengar ska lösa ut inkompetens så tycker jag politikerna borde låta klubben konka och starta om i lägre division.
Jalapeno: Hur ser ni Leksingar på Tjommens sportchefsgärning? Pengar verkar ha spenderats hejvilt men vad sjutton är utfallet? Han har väl knappast byggt trupper som varit paritet med pengarna som spenderats?
Jalapeno: att ni orkar som fans...tycker att det är svagt av styrelsen och ledning att släppa det som man har gjort. Hoppas att ni inte riskera shl platsen. Ni får ju in lite pengar för Gidlöf nu iaf
Peja: tjomme har nog hållt den budget han fått. Är nog mer styrelsen som är problemet sedan förstorar tidingar upp sånt här vi har sign off bonusar att betala men det har alla andra klubbar ochså. Och dom ska betalas under flera års tid. Så det blir lite klick jagande av deta. Men man spenderar helt klart för mycket pengar och det är inte hållbart i längden.
Ticko : tror inte man riskerar någon shl plats. Och vi skulle kunna rädda upp situationen som Brynäs gjorde tex och värdera upp arenan annars hade ni gått i konkurs. Men det som är oroväckande är att deta händer gång på gång i Leksand. Det är inte hållbart i längden
Peja: Ja personligen gillar jag tjomme och anser att han gjort ett bra jobb sedan han kom till klubben. Med det sagt så vet jag inte hur mycket ansvarar för budgetering och ekonomin i allmänhet. Som andra även skrivit så kan tänka mig att han fått en budget att följa vilket han gjort men att denna budget egentligen var ohållbar.
Men jag vet faktiskt inte hur stort ansvar sportchefen har i dessa delar men om han vetat om hur läget sett ut under lång tid och ändå värvat på som han gjort så är det definitivt befogat med kritik mot honom med.
Jalapeno: Självklart har Tjommen haft en budget att förhålla sig till och självklart är den dikterad av andra inom klubben. En sportchef har inte mandat att sätta sin egen budget, det går inte att klandra honom för det. Frågan gäller snarare hur ni värderar Tjommens sportchefsgärning med lönebudgeten i åtanke; har han verkligen byggt lag med en acceptabel slagstyrka i relation till spenderat krona?
Leksand har ju har en av ligans dyraste trupper vissa säsonger men inte varit i närheten av att slåss om SM-guldet.