Om man får tro media, Aftonbladet i detta fall, är spelarflykten på gång. Challe (nu använde jag väl korrekt smeknamn) till Fribourg och Gauthier kanske till... Färjestad.
Det eviga elitserieproblemet - spelar man bra så är det högst troligt att man inte spelar i klubben följande år. Ett problem som inte minst Djurgården, Färjestad och Modo fått erfara de senaste åren.
Dragan 2k: Undrar också vad som kommer hända med Lars Jonsson. Skulle inte förvåna mig det minsta om Boston Bruins försöker signa honom i sommar och ta över honom till Providence (farmarlaget), precis som de gjorde med Martin Samuelsson i somras.
Lite synd är det, men å andra sidan har inte Lars utvecklas till den utmärkta offensiva back han en gång förutspåddes att bli. Ett miljöombyte kanske skulle göra honom gott.
Annars är det väl inga fler som är AHL/NHL - aktuella, väl? Det skulle väl vara Eneqvist (montreal) och Widing (nashville) men det känns som de behöver mer tid. Hoppas starkt att Widing kan komma "back on track" igen... förväntade mig mycket av honom den här säsongen...
t0rre: Det verkar som, om man från Leksands håll enbart vill teckna ett ett års kontrakt med Sean, att man har ett hetare(?) alternativ på g. Om inte är man bra dum om man inte tecknar upp honom på ett långt kontrakt.
t0rre: det e väl bäst för er skull om Gauthier drar till FBK. Trodde LIF skulle växa rejält nästa år men era bästa spelare verkar dra, först Karlberg o nu kanske även Gauthier... Men det e alldeles för tidigt att börja dra slutsatser, Silly Season har ju knappt börjat =)
Sebbe: Enligt Dalademokraten har inte Gauthiers agent paratat med FBK. Bara tidningsskvaller alltså. Han har varit i kontakt med några svenska klubbar samt ett par europeiska men vill i första haand nå en lösning med Leksand.
Det mesta är nog väldigt uppskrivet i media. De har väl nyhetstorka nu igen. Om det nu är så att Sean skulle försvinna så står vi inte och faller med honom. Tror att "Masken" sköter det här rätt. Det jag känner att vi måste rikta in oss påatt värva är BACKAR. Spelskikliga sådana, och kämpa för att ha Lasse Jonsson kvar. Sen en riktig utpräglad målskytt är vad vi behöver. Snart börjar Silly Season på riktigt.
Bara 192 dagar kvar till Elitseriepremiären. Håll ut!!!!
Mälarmasen: Helt riktigt. Det är nästan mer viktigt att få ha Lasse kvar, han kommer bli en stor spelare. När det gäller Sean så är det ju lätt att glömma att han har varit väldigt ojämn sett över hela säsongen. Men som han spelade efter jul så ser jag helst att han blir kvar. Men som du sa, vi står inte och faller med honom. Ingen är oersättlig. Inte ens Challe (som jag får passa på att önska lycka till i Schweiz, vi ses om 2 år igen).
Det eviga elitserieproblemet - spelar man bra så är det högst troligt att man inte spelar i klubben följande år. Ett problem som inte minst Djurgården, Färjestad och Modo fått erfara de senaste åren.