Leksands IF

26765 inlägg · 1367 ämnen

Stefan Hellkvist ??

« · 641129 · » Till forumet

Stefan Hellkvist ??
Nån som kan förklara om varför Stefan står med som ev nyförvärv i detta transferfönster...

se länk!!

Nån som hört nåt ??
Kommentera

Sv: Stefan Hellkvist ??
mattias - 74: Men herregud, kan man inte få nå annat än Loppan? om det där nu stämmer
Kommentera

mattias - 74: nej inte just nu iaf.... men svenskafans brukar ha ganska dåliga rykten :)
Kommentera

Db_04: Tiilikainen står kvar som forward också. Har inte han gett upp?
Kommentera

mattias - 74: Sedan så gäller detta rykte vid kommande fönster som dyker upp i Januari
Kommentera

65selander:

aha ok misstänkte det eftersom ingen nämnt honom i detta fönster .-)
Kommentera

mattias - 74: Jag bara läste det som stod i artikeln :-)
Kommentera

65selander: Det lan missförstås det stod ju att sidan var uppdaterad den 13/12.Då kan man kanske tro att det gällde detta fönstret.Men om man läste igenom den riktigt så sade de att det blev inget nyförvärv denna gången.Det skrevs den 17/12.
Kommentera

Stigsson: Mer eller mindre ja! tack vare eran nr 6
Kommentera

Db_04: ?!? Vi visste inte att det var en match där man inte fick tacklas.
Kommentera

Stigsson:

Både du och jag vet att det han gjode på tiilikainen va inte snyggt.....
Kommentera

mattias - 74: Kan faktiskt ärligt säga att jag inte minns händelsen överhuvudtaget.
Kommentera

Stigsson:

Han gick säkert inte in för att skada honom medvetet men han lär få igen .-)
Kommentera

mattias - 74:

Om långsintheten finge råda, kan vi lägga ner hockeyn och istället få njuta av hämnd, blodshämnd och återhämnd.

Öga för öga, tand för tand. Crosschecking för crosschecking, boarding för boarding. Kapprusta! Terrorbalans! Stäng elitserien!

Kommentera

mattias - 74: Köp forwards som hinner titta upp istället. ;-)
Kommentera

Stigsson:

Köp backar som kan åka skridskor istället :-)
Kommentera

mattias - 74: Var det nån som sa att inte Smrek kan åka skridskor? Hmm......
Kommentera

Dino:

Jag skrev inte han jag skrev backar .-)

Tribuntsovs är väl en iaf....
Kommentera

mattias - 74: Han behöver inte han står rätt istället.
Kommentera

Loppan kan vi vara utan, försök med karlberg istället =)
tiilikainen kan vi ju släppa...ska ju inte bära runt på en skadad spelar när vi kan få in en färsk! Oliver hoppas ja fortfarande på + 2 strikers!
Kommentera

Stigsson: ne inte ja heller de enda ja kommer i håg från den matchen var när eran 43 fick rejält me stryk :)
Kommentera

mattias - 74: Är det Leksand du menar då?????????
Kommentera

mattias - 74: Nej men det var nåt tjafs om våran nummer 6.....Sagt det förut och säger det igen, - så länge man har bröderna Steen i sitt eget lag så ska man inte prata om fega spelare eller fula påhopp. Jag brukar kalla sånt att "kasta sten i glashus"............
Kommentera

Dino:

Men du att du orkar.. Hur mycket skit tror du inte bröderna Steen få höra av motspelare under matcherna ?? vad är det som dom har gjort som du retar dig på? Nånting måste det ju vara ???
Kommentera

Dino: jag tycker inte dom spelar så himla fult....

men..vad tycker du om er nummer 13...spelar han fint?
Kommentera

Har inte en ända "Gubbe" kommit till Leksand?? Jag har hört att dom har Frågad en j*kla massa men ingen vill gå till Lif..? Är det så eller? Någon som vet????!
Kommentera

superovve:

Masken kanske borde inrikta sig på att värva singlar..?

Kommentera

Metal Guru:

Haha haha haha skrattar så jag dör ;)

det finns humor i er moringar också :P
Kommentera

Db_04: Ja om man jämför med Steenbröderna så tycker jag han spelar "fint" som du säger. Heller rejäla tag och fysiskt spel än en massa tjafs och tjuvnyp å fula grejer efter avblåsning osv....
Kommentera

mattias - 74: Så det är bara Steenbröderna som får höra skit? Undrar varför i så fall ??? De har ju varit i bofors båda två och blivit förstörda....Alla som spelat i Bofors verkar ju bli grisar.
Kommentera

Dino:

Tycker du Tuokko spelar fint?? Ja där ser man hur mycket du kan om ishockey. kanske därför han ligger 3:a i elitseriens busliga med 99 min. ser inte bröderna Steen bland de 25 första.. Märkligt... Domarna kanske är blinda ??
Kommentera

mattias - 74: ja är dom inte det då?
Kommentera

mattias - 74:
Domarna ser inte tjuvnyp. Sedan är det ju så att man vill inte se när ens egna spelare gör fula saker. Det gäller supportrar i alla lag. Vissa spelare tycker man väldigt illa om, men skulle samma spelare spela i egna laget så skulle man älska dem.
Kommentera

mok:

Visst håller dom på med lite fula saker på isen men jag vill bara konstatera att utvisnings statistiken ljuger inte... I Finska Ligan fick Toukko order från båset att gå in och " Skada " Spelare... Så funkar det inte med Bröderna Steen. dem är mer vad skall man säga, smarta med att spela fult. typ som eran Niklas Andersson!!!
Kommentera

mattias - 74: Förstår fortfarande inte dessa påhopp på Andersson verkar vara något som du o vissa FBKare gett er fan på. Men Andersson hur som helst kan ju iaf spela hockey på en nivå som ingen av Steen bröderna kan.
Kommentera

Dino: Jag håller inte med Mattias om de där med att dom får höra skit för de får dom flesta spelare i serien göra ......värst är det troligen för Tommy Salo.

Men att Steen bröderna skulle spela så himla fult de tycker jag inte.....men de är lite såhär....Ni moringar hyllar Toukko (ta t.ex matchen Mora - Leksand i er cup , Mike Watt smäller in Pierre Johnsson i sargen varenda moring står å skriker efter matchstraff och vilken gris han är.... några minuter senare gör Toukko en minst lika ful tackling samma fans står å ljublar....

När det gäller Toukko ,Bröderna Steen , Emil Kåberg , Oduya ,Antti Aarnio och andra liknande spelare så är dom allt som oftast älskade av hemmapubliken och hatade av bortapubliken .....

De är klart ni moringar inte gillar Leksands spelare och de är klart vi Leksingar inte är speciellt förtjusta i t.ex er Marko Toukko...

Kan säga de att jag har sett en hel del SM-Liiga matcher både live och på finska tv kanaler.... Marko Toukko är väll inte precis känd för att spela vackert under sin tid i TPS Åbo heller....

Samtidigt som Bröderna Steen bildade en köttarkedja tillsammans med Emil Kåberg i Färjestad...den var riktigt viktig för dom under slutspelet....
Kommentera

mok:

Det har jag inte sagt någonting om men faktum är att Andersson drar ju på sig Matchstraff gång efter annan tycker jag! vad beror det på ??

Du som förlundait kanske inte ser alla tjuvknep på isen som du kanske gör med Bröderna steen!

Det är som de säger. Man ser helst inte vad sina egna spelare gör...
Kommentera

mok: Niklas Andersson är en av sveriges bästa spelare.....han får oerhört mycke stryk ...och ger tillbaks en del.....men någon ful spelare är han inte.....
Kommentera

Db_04:

Nej men han kanske ger igen vid fel tillfälle så att säga då när domaren kanske kollar :)
Kommentera

mattias - 74: matchstraffen beror ofta på att han inte kan hålla käften stängd och har inget med fult spel att göra... skönt att se folk uttala sej när dom inte vet :)

Satt o studerade Andersson nån match för att se om han spelade så fult visst kommer lite slängar här och var men varken mer eller mindre än medelspelaren i ES:
Kommentera

Db_04: Där träffade du nog mitt i prick!" :)
Kommentera

Dino: ha du sett nå skoj att tar man bröderna steens utvisningsminuter och lägger i hop dom så blir det 60! Tuokko har 99 ensam och Ross Lupaschuck har 108...

Ni har 5 spelare som har mer utvisningsminuter än Oscar Steen som har 32 min... Calle har 28...

Och Leksand har 8 spelare som har mer än 32 minuter....

Leksands värsta bus är Jan Srdinko som har 55 minuter
Kommentera

mok: jag har försvarat Oduya under alla hans år i ES .... och se vilken kanon spelare han blivit nu när han får spela hockey och inte vara nån hitmen som Wikegård gjorde han till
Kommentera

Db_04: Jo men i DIF var han inte bra men där användes ju han helt fel i spelet. Nu gör han det han skall och det är bra att veta att han kan ta för sej om det skulle behövas.
Kommentera

Db_04:

Härlig statistik. Som du vet kan man vinkla sån hur som helst, och det jag tror du egentligen vill säga är följande: 

"Mora har slagit oss till en slutspelsplats.
Leksand är för mesiga för att hamna i nåt annat än kvalserien."

Korrekt?

Kommentera

mok: det var de ja menade...när han kom från bajen så gjorde han direkt debut i Tre Kronor och gjorde inte bort sig ....sen efter ett tag så gjorde han inte annat än att bli utvisad...

Nu har han vart Tre Kronors kanske bästa back under hösten
Kommentera

mok:

Användes Odoya alls i spelet i Djurgårn?

Kommentera

Metal Guru: inte direkt
och än är vi inte i någon kvalserie.....

dessutom är det inte det som saken handlar om .... Dino och SIVASN anklagar bröderna steen att dom spelar så fult vi va bara tvungna att visa lite stats att deras hjältar inte precis är några nallebjörnar....SIVASN inlägg håll dock för låg klass så det raderades...
Kommentera

Db_04: Frölunda jagade han ju redan när han lämnade Bajen :)
Kommentera

Metal Guru: Du har givetvis helt rätt :)
Kommentera

« · 641129 · »