Här kommer min ranking..............................
1. Leksand IF- är alltid på hugget, många många i Globen förra året.
2. Timrå IK- skapar ett enormt tryck på hemmaplan, bra tifon mm.
3 Södertälje- har en skaplig klack och gör bra tifo´n hemma.
4. Frölunda- Gjorde så att Skandenavium kokade under slutspelet.
5. Djurgården- Har en stabil hemmaklack.
6. HV 71- Skapar bra stöd med sina trummor.
7. Linköping HC- Inte så stort borta stöd.
FYRA SISTA. Luleå, Malmö, Brynäs & Modo
Dåliga klackar enligt mig, har inte haft någon stor klack i gavlerinken dåp jag har varit och tittat. Brynäs hemma klack är väldigt tam, och består mest av barn och ungdomar. Har en bättre borta-klack, och framförallt i Göteborg.
fanzin: Jag tycker det är ett tecken på din okunnighet att du anklagar oss i White Lions för att ha ett dåligt bortastöd. Det har antagligen med att göra att det är långt härifrån till Timrå och därav inte så många åker. Men, ser man på matcher i närområdet (mindre än 50 mil bort) tror jag inte det är många som slår WL i antal organiserade resor.
Det är för mig också lite lustigt att du enbart kritiserar LHC för dåligt bortastöd. Skulle vilja höra en åsikt om ex. SSK:s, som du rankar högt. TIFO:n i Stångebro har du heller ingen koll på, så jag förstår att du inte kan ta med det i beräkningen. Likväl blir det en dålig jämförelse när du inte har likvärdiga fakta om alla klackar.
Men, det där är ju din åsikt, jag har en annan. Så är det rätt ofta här i världen. :)
bobbe: för det första så bor jag inte i Timrå, och för det andra så rankar jag på det sätt, hur bra de har varit i gavlerinken i gävle där jag bor. Enligt mig så tycker jag inte att ni hade en sådan bra klack i Gävle. OK kanske för att ni var klara för Kval, men va fan ni får väl ta och visa er nästa år.
Jamen huvva så hemskt då, att folk inte reser land och rike runt för att se på ”sitt” lag.
Om nu klackarna är livsviktiga i din ögon så kanske vi skulle sluta att värva skickliga spelare till ES-lagen och bara slänga in lite av varje på isen. Och i stället lägga pengarna på att värva proffs till klacken. Eftersom att klacken nu verkar vara så himla viktig.
fanzin: Ehrr... dömer du oss utifrån sista bortamatchen mot Brynäs i Elitserien (då vi var 50 pers på plats och lät mer än brynäsklacken, trots förlust), så har du inte mycket att gå på... skaffa dig "lite" mer kött på benen, tack. Annars verkar du enbart löjlig...
bobbe: Ingen idee att hänga upp sej på hans åsikter om klackarna tycker jag efter att ha sett att DIF kom på 5eplats som en stabil hemmaklack. Ja tjena! Dom gånger jag vart i Globen så har DIF klacken vart obefintlig. Dom fick börja locka folk för att kunna skramla fram en klack. Skandal i en så stor stad som Sthlm.
1. Leksand IF- är alltid på hugget, många många i Globen förra året.
2. Timrå IK- skapar ett enormt tryck på hemmaplan, bra tifon mm.
3 Södertälje- har en skaplig klack och gör bra tifo´n hemma.
4. Frölunda- Gjorde så att Skandenavium kokade under slutspelet.
5. Djurgården- Har en stabil hemmaklack.
6. HV 71- Skapar bra stöd med sina trummor.
7. Linköping HC- Inte så stort borta stöd.
FYRA SISTA. Luleå, Malmö, Brynäs & Modo
Dåliga klackar enligt mig, har inte haft någon stor klack i gavlerinken dåp jag har varit och tittat. Brynäs hemma klack är väldigt tam, och består mest av barn och ungdomar. Har en bättre borta-klack, och framförallt i Göteborg.
Stämmer, stämmer inte?