Låt oss alla granska samtliga tacklingar i nästa omgång och sedan skicka in uppmaning till anmälan för samtliga som utförs på liknande sätt - att skridskorna lämnar isen vid tacklingstillfället. Grattis nämnden - ni kommer få lite att göra framöver.
distanserad: Så jävla farligt är det väl inte med 2 matcher? Killen vart ju helt groggy och anledningen var att han blomdahl tacklade honom. förvisso var inte Lindgren så uppmärksam, men en avstängning gör Blomdahl gott.
spud: Du missförstår nog, det handlar inte om att det är jobbigt att klara sig utan Blomdahl för LHC:s räkning - det handlar om att jag anser det helt fel att en regelrätt tackling ska rendera i straff och jag anser att nämnden gjort som många Norbotten, förlåt Luleå supportrar... gjort - att dömma efter utfall och inte efter vad som föranledde utfallet.
"– Jag tycker att det är bra att de vill bli av med tacklingar mot huvudet. "
Heja Luleå - ni har tydligen kollektivt fortfarande missuppfattat läget. Läs utlåtandet igen - det är "hoppet" som utgör felet - inte nån tackling mot huvudet.
Tänka sig att man skulle sympatisera med herr Roos på ålderns höst...:
"Anser att disciplinnämnden sätter en tuff nivå för tacklingar och jag tror att det finns risk för mass-anmälningar för liknande tacklingar. Lyfter den tacklande spelaren bara några millimeter från isen i tacklingsögonblicket så ska det vara avstängning. Det är ju fakta nu."
distanserad: lär er regel boken det står med klart text vid skada ska domaren döma matchstraff detta gjorde imte dommaren i fråga . att bara fick två matcher är skandal !!