Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Blomdahl avstängd 2 matcher

« · 952988 Till forumet

Blomdahl avstängd 2 matcher
Ha. vilket skämt. Nu börjar vi med innebandy istället.
Kommentera

Sv: Blomdahl avstängd 2 matcher
Han avstängs för att han "hoppar in tacklingen". Jasså. Jahaja. Suck.
Kommentera

Låt oss alla granska samtliga tacklingar i nästa omgång och sedan skicka in uppmaning till anmälan för samtliga som utförs på liknande sätt - att skridskorna lämnar isen vid tacklingstillfället. Grattis nämnden - ni kommer få lite att göra framöver.
Kommentera

distanserad: Så jävla farligt är det väl inte med 2 matcher? Killen vart ju helt groggy och anledningen var att han blomdahl tacklade honom. förvisso var inte Lindgren så uppmärksam, men en avstängning gör Blomdahl gott.
Kommentera

spud: Du missförstår nog, det handlar inte om att det är jobbigt att klara sig utan Blomdahl för LHC:s räkning - det handlar om att jag anser det helt fel att en regelrätt tackling ska rendera i straff och jag anser att nämnden gjort som många Norbotten, förlåt Luleå supportrar... gjort - att dömma efter utfall och inte efter vad som föranledde utfallet.
Kommentera

precis som du själv just argumenterade ditt case för övrigt.
Kommentera

distanserad: Ja men så har det varit hela säsongen, skada=avstängning. Fast det är klart, när det drabbar en lhcare kanske det är värre?
Kommentera

spud: Grrrrrr. Du förstår ju inte.
Kommentera

"– Jag tycker att det är bra att de vill bli av med tacklingar mot huvudet. "

Heja Luleå - ni har tydligen kollektivt fortfarande missuppfattat läget. Läs utlåtandet igen - det är "hoppet" som utgör felet - inte nån tackling mot huvudet.
Kommentera

distanserad: Du pratar mycket med dig själv idag =)
Kommentera

Tänka sig att man skulle sympatisera med herr Roos på ålderns höst...:

"Anser att disciplinnämnden sätter en tuff nivå för tacklingar och jag tror att det finns risk för mass-anmälningar för liknande tacklingar.
Lyfter den tacklande spelaren bara några millimeter från isen i tacklingsögonblicket så ska det vara avstängning.
Det är ju fakta nu."
Kommentera

73Sjöbba: Visst är det sorgligt.. ;)
Kommentera

distanserad: Jo ganska sorgligt att du pratar så mycket med dej själv :)
Kommentera

mok: Hörru, när jag redan gjort narr av mig själv så är det inte tillåtet att sparka igen på stackarn som ligger ner... ;(
Kommentera

distanserad: Kunde inte låta bli när det kom en sådan straffspark :)
Kommentera

smålustigt plnk det här, 90% består av att distanserad debatterar med sig själv.
Kommentera

mok: jo men det blir ju inte direkt en smart kommentar av dig när jag redan förbrukat skämtet själv i inlägget innan... snarare korkat.
Kommentera

distanserad: lär er regel boken det står med klart text vid skada ska domaren döma matchstraff detta gjorde imte dommaren i fråga . att bara fick två matcher är skandal !!
Kommentera

« · 952988