Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC

« · 871249 · » Till forumet


Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Ni vinner? Ni vann ju .. inte? O då kan man alltså gå på hur man vill?Du verkar bli alltmer pressad, o tappa fattning precis som Er stjärn-corre!

Problem med sina fans, det är nåt som kantar LHC , inte MoDo!
Behöver jag påminna om rättegången nyligen?
Ska bli kul o se om Goofey Rooney besvarar mitt e-mail.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Nu orkar jag inte mera för diskussionen börjar spåra ur.

Ni har en enögd publik på gott och ont.
Gårdagens match tycker jag dock Rönnmark var riktigt bra och stod emot publiken bra. Då är det nästan bara roligt att se alla galna modoiter på läktaren. Insidenterna i OT har vi redan diskuterat. Ni vann - inte på grund av Rönnmark utan snarare på grund av Krizan och en gnutta flax.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Vad är det som är osmart? Såklart att de har med hockey att göra. De är ju uppenbarligen (?) hockeysupporters. Eller i alla fall LHC-supporters, det kanske inte är samma sak.

Ge gärna exempel på hur många matcher motståndarlaget har förlorat p.g.a. att vi fått felaktiga domslut med oss p.g.a. att vi buar...
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Varför det? Det är väl inte publiken som dömer? Ska du klaga på något så får du väl klaga på domarna som inte klarar av att stå emot i så fall.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Det är mycket ironi i ditt nick.

Hur som helst så har jag inte påstått någonting, jag hänvisade bara till ett utdrag ur en artikel skriven av en oberoende journalist eftersom du var tvungen att klistra in ett utdrag skriven av en riktigt bitter sportchef på en lokaltidning skrivandes för i det här fallet det förlorande laget, buhuu modopubliken är inte värda ett Sm-guld. Hade Modo förlorat kan jag ge mig fan på att han istället berömt publiken (eftersom han i skrivande stund då varit glad) som så duktigt satte press på domaren utan att det gick vägen den gången.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: läs vad du skrev igen. Inte så smart.

Folk som slåss har inte med hockey att göra, att förknippa dem med idrott är inte något jag vill göra, oavsett vilken färg de har på tröjan och att ens diskutera dem isamband med matcher är att elda på deras patetiska uppträdande och uppmuntra dem att fortsätta.

Vilka som tar skada av att ni buar? Andra laget som får felaktiga domslut mot sig?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Man vinner för att man gör flest mål.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Wayne Gresky: Tack men jag besparar mig från att dra på mig sådan övik rutin. Jag vill gärna kunna sova om natten och stolt säga att vi vinner för vi spelar bäst. Något du förmodligen inte förstår ett skvatt om. Ert synsett är inte förenligt med att älska sporten, det har med enögd dyrkan av ett gäng svettiga män att göra.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Nej, det handlar om supporterskap. Det ena hjälper laget, det andra inte.

Gå ut och ta lite luft, det verkar vara syrefattigt där du sitter.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Du bör nog omdefiniera din syn på ordet osportslighet.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Det går ju inte att komma ifrån att folk som man får anta åkte till Övik för att gå på hockey slogs igår. Ganska friskt, dessutom. Vilka tar skada av att vi buar när vi går på hockey?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: Det ena har med hockey att göra, det andra inte. Så det var ett patetiskt övertramp du just gjorde.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Osportslighet? Vi visslar på domaren, era fans slåss med småtjejer, vakter och sig själva.

Men det är klart, att vissla på domaren är ju mycket, mycket värre.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Rutin kallas det, ni kanske också lär er det när ni varit med i elitserien några säsonger...
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: Skönt att du erkänner er osportslighet.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
yaqop: Eller varför inte söka på "enögd publik" på google?
9 av de 10 första resultaten hänvisar till publiken i Övik.

Over and out.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Som jag skrev lite längre ner, riktat till Hahl Bundy:

Vi gör det inte för att vi inte kan reglerna, vi gör det för att det hjälper MODO.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
yaqop: Eller kanske en oberoende journalist är bättre?

"Publiken i Örnsköldsvik är en sjunde spelare på isen i varje byte: en hängiven men totalt och kompromisslöst enögd publik.

Det räcker med att en Modospelare ramlar eller att en Modo­spelare visas ut för ett hur klart regelbrott som helst, för att ­publiken ska börja tjuta.

Enögdheten och hängivenheten in absurdum fyller sitt syfte i Ö-vik. "
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Hahl Bundy:

Nu tror jag iofs att det är mycket hårdare för en LHC-supporter, en TIKare, en Brynässupporter etc. att kallas enögd. Jag har nämligen aldrig (såvitt jag kan minnas) sett en sådan acceptera att den faktiskt är det. Vi är trots allt vana, och som sagts tidigare - ibland sitter man på hockeyn och buar åt att en MoDoit ramlar på blålinjen. Varför? Tja, vi har ju redan epitetet, och hur enögda andra supporters än är kommer det aldrig någonsin att tvättas bort.

Den där artikeln av sportchefen (?) är dock fortfarande konstig. Han förklarar inte vad han menar.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
yaqop: Saxat från ert eget forum?

"Runt om i landet finns det en enögd publik kanske inte så många men här i övik å kempis så är alla det även jag å det är bara att erkänna det men älskar man MODO av hela sitt hjärta så kan man inte annat än att vara enögd!!"
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Hahl Bundy: Det svider inte ett dugg. De bittra just nu är ju LHC:arna.

Jag njuter. För det alla andra kallar enögdhet kallar jag sjätte och sjunde utespelare. MODO:s publik är oerhört kunnig, men vet att man genom att sätta press på domare och motståndare hjälper laget. Därför buar man åt allt.

Om det hjälper MODO till SM-guld så kan vi vara enögd, blåögd, skelögd eller vilken ögd ni nu vill belasta oss med. Vi tar det med ett leende.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Att en tidnings sportchef från Linköpingshåll över huvud taget börjar att svammla om huruvida någon annan publik skulle vara mer värd ett SM-guld är patetiskt. Patetiskt.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Finns inget värre för en Modoit att kallas enögd. Det svider o dom tar det hårt, men sanningen kan vara svår att acceptera ibland.
Självförnekelse o att ständigt bli påmind gör det inte lättare.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Kallar du ett citat från en totalt oberoende utländsk journalist för bortförklaring, kontra det du själv klistrade in från en lokal journalist från Linköping så...... Jepp !
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
yaqop: haha.. att ni ens försöker att bortförklara er... det gör det ju ännu pinsammare. Övik mot hela världen.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Då kan du få ett utdrag som passar ämnet som diskuteras:

"I was extremely impressed by the crowd's hockey knowledge as well as their enthusiasm. For example, when a MoDo player made a nice backchecking play to break up a Färjestad scoring chance, the crowd recognized the play. They knew what was and wasn't a penalty and which scoring chances were truly dangerous and which were routine"
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Nej, det är väl roligare att läsa en tröttsam, bitter sportchef som inte kan stava till regelbok. Snacka om zzznark.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: zzznark. Kanske orkar läsa igenom det när jag blir pensionär. Om det var nåt viktigt får du sammanfatta det. En reseskildring om Ö-vik känns inte som prioriterat informationsintag i dagsläget.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge: Enligt en oberoende undersökning av Anrell & Co så har Övik den mest enögda hockeypubliken. Ni vinner på poäng, vilket visar på att alla ES-arenor har en mer eller mindre enögd publik.
Då var det avklarat.

Var nånstans skriver Jerrevång att den avgörande utvisningen skulle ha varit orättvis?
Jag kan bara se att han anser den vara onödig.
Jerrevång har nog sett hockeymatchen.
I övrigt tycker jag att artikeln känns relevant och saklig, med en lagom dos bitterhet som hör till när en reporter ska skildra ett tungt nederlag för sitt favoritlag.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Du får en länk, du med.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge: Vad fan yrar du om?

Rubrik:
"Sämsta publiken inte värd guld"

I texten:
"Sanningen är att Modopubliken inte är värda ett SM-guld. Sveriges sämsta publik, gnälligast och den mest okunniga är inte värdiga en guldfest."

Och han har ju i princip precis helt rätt. Världens puckaste publik? Ja.
Sen håller jag inte med honom att LHC var strålande i första perioden, och jag tycker nog det var ganska rättvist med 1-1 efter full tid. Sen skulle vi ju givetvis ha avgjort i sudden.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: Den där Goofey Jerrevång, är han inte riktigt vaggad?
En rubrik (brandfackla), sen en 'artikel'som int emed EN mening berör rubriken!?!? Var han bara HELT knäckt, nedbruten,sur o bitter? Tror jag måste testa fenomenet med et mail (om jag orkar).

Apropå OT: INGENSTANS berör 'reportrarna' det faktum att LHC hade 2 PP i OT, o därmed kunda vinna skotten (vad nu det var värt?) med 17-4.
Bara den 'orättvisa' o avgörande sista utvisningen. Den låg ju lixom klart o tydligt i luften, ingen nyhet för en Publik som sett Foppa,Sedin, Lundkvist.
Vad har Jerrevång sett? Handboll?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Fy vad surt det känns !! förra matchen var det inget snack om saken då var Modo helt klart det bättre laget ,men igår var det Lhc som dominerade i stort sett hela matchen!!! Ja vinner vi hemma på lördag så tror jag vi går hela vägen..

Vi ses imorgon i CC !!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
bobbe:

Jag har matchen inspelad och på TV ser man att Dömes utvisning är så inkorrekt som den kan vara. Han vidrör inte ens Magnus Johanssons skridsko. Han sträcker fram klubban och samtidigt "tappar Johansson skäret" för att citera Cale Johansson.
Persson försöker slå undan pucken men missar pucken och Kuusela trampar på Perssons efter isen liggande klubba och ramlar.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa:
"Vad håller Rönnmark på med? Just nu har ni även han mot er..."

Hehe, som Calle Johansson sa från studion:

"Det är Ö-vik mot världen"
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
horcoff: LHC grundades "i praktiken" i mitten av 30-talet, för din information.

Apropå utvisningarna är min åsikt att både Dömes och Perssons utvisningar var korrekta.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo: Logiskt. Experten på TV5 förklarade utvisningen med att vi bara har 1-domarsystem i Sverige, zebran var helt utschasad efter att försökt åka fram å åter i över 3 perioder. Hade vi haft 2 huvudDömare hade det aldrig blitt såhär.
Dömer fortfarande Morozov, månntro? Kanske hans sonson?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo:

Precis.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
scim: Jag håller med dig. Dömes utvisning var solklar. Men om reprisen visar något annat så är den inte solklar.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Aldrig. ;(
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Tack! Du kan väl vinka på lördag?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Må så vara:) vann gjorde ni i alla fall. Precis som vi ska göra på lördag. Godnatt och lyckat till framöver!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
horcoff: ja.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Å det sista jag har att säga innan sängen:
Krizan - helt grym!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Om det var en ren och klar kompensationsutvisning, så: vi förtjänade den. =)
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Är man malplacerad för att man håller på ett gammalt genuint hockeylag från år 1935 ?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
horcoff: Du håller på mora, du är inte neutral. Du är malplacerad.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: nja, svårt att säga. jag tycker dock att det är klubban som får honom ur balans. Hur som helst - spelar inte så stor roll. Jag anser att lhc utvisningen var absolut feldömd i jämförelse. En ren och klar kompensationsutvisning. Detta är pinsamt. men inget ni behöver skämmas över.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Som "neutral" skulle Rönnmark ha tagit flera utvisningar på LHC spelare, det är då min klara uppfattning.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Huge:

Någon sådan repris hade jag givetvis inte tillgång till. Men var det som du säger så är det givetvis svårt för domaren att få det rätt, men det är ju oförlåtligt oavsett. Alla misstag är oförlåtliga.

Snacka om att domarna inte alltid har det så lätt.
Kommentera

« · 871249 · »