Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC

« · 868001 · » Till forumet


Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
mok:
Ja det håller jag med om!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
3-1 till LHC idag!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Vicke_LKPG:
Jag drar till med 4-1 !!det börjar kännas i magen nu såå kul..
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
S K I T stavas det!

...och ja, jag är världens sämsta förlorare!
Kokar innombords nu!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Vicke_LKPG:
Jag lovar du är inte ensam om det !!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Dåså. Final # 3. LHC vann ganska "enkelt" i första, Modo sglade iväg mot ett lite halvtrögt LHC i andra, för att sedan sånär tappa matchen.
Nu har lagen fått känna på varandra både hemma & borta, så är det nu det börjar på allvar?

Jag hoppas LHC tar det här, och sedan kniper minst en av matcherna i Ö-vik. Jag tror också om att möjligheten finns, men det handlar om att åka skridsko HELA tiden, och inte ställa till det med för smånätt spel i egen zon (som det blev för mycket av senast), dåliga rensningar, eller några indianare. Safety first, och sedan nypa till och trycka ner Modo i deras egen zon så går det vägen...
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: Känns det bättre nu?

Grattis!
Kommentera


Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Ruskigt skönt detta idag!

Nu tar vi en seger på Tisdag igen!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba:
Tack det känns grymt mycket bättre nu!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Jag håller på Modo, men måste tillstå att LHC ser ruggigt starka ut... ni har grymt bra fart i laget och bjuder på riktigt rolig hockey... Fy satan vad snyggt och välplacerat i 2-3 målet var i förra matchen. Tycker matchen i går stod och vägde en del, men ni var klart starkare i tredje perioden... Nåväl, vi får se vart detta leder, men helt klart fördel LHC!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
nuno1: måste hålla med om att LHC ser väldigt starka ut, dom spelar en mkt roligare hockey än vad MoDo gör..men vi har hemmafördel och vi visade ju i den tredje finalen där nere att vi kan spela bra på bortais..
men men jag vågar ändå inte tippa hur detta slutar, hursomhelst så kommer finalserien att gå till sju matcher.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Tjolahopp

Imorgon drar vi åt snaran och kopplar nacksving på mooooooooodo.

Sen är det bara en tidsfråga innan guldet är bärgat!

I love this shit! ;)
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:
det är bara att skriva under !!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: yepp. kissar nästan på mig. orkar inte vänta längre.
Magen skriker vinst idag. Är 100% säker.
Ska lasta in ALL IN på LHC idag.

Kanske.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:
Det har varit en väldigt lååång dag ,men efter 10 koppar kaffe så börjar det snart bli dags!!!
Vi får gå på din magkänsla den har haft rätt förut!!
Sveriges bästa lag ÄR LHC!!!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: STENSÄKER på LHC vinst.

Tror fasen jag belånar hus och hem.
ALL IN.

kanske.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
det här var frustrerande!!det gynnar inte oss precis..
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: Nu har ni möjlighet att vila upp er ju. Varför skulle det gynna MoDo.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
horcoff: Av den enkla anledningen att Modo är ES sämsta lag i 3:e perren. Plus att de som följt den här serien insett att LHC varit otroligt starka på slutet och hämtat upp underlägen förr.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Larionov: Ja nu har ju LHC iaf ordnat förutsättningar att få visa exakt hur starka de är att hämta upp underlägen. Neh, det här var MoDos match.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Nalia:
Visst var det Modos match !! tyvärr för oss..
men vi kommer igen!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Har du huset kvar?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge: Hehe... ja jag satsade på kanske till slut... ;)
Blev en trippel men mindre insats, United, Chelsea och LHC.
Typiskt att snubbla på LHC... men men.

Inget att säga. Modo var rappare, mer taggade, vann närkamperna, hade viljan, var bättre på alla positioner. Rättvis seger.

Ser oroligt ut i defensiven. Riktigt virrigt. Ingen vet vad de har för uppgift.
Lägg till det att Stana var riktigt medioker och kan lastas för åtminståne 2 kassar och de övriga 3 ska ha ta när han är på topp.

Nä - bara att glömma matchen och ta nya tag.

Luktar 7 matcher det här...
Så jävla skoj!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Hur mycket biljetter brukar bli över i Cloetta efter att Linköpingsborna fått plundra fritt i tre timmar? Vi vill åka ner men är rädda att inte få några plåtar..
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
shinzawai: Sannolikheten konvergerar mot gränsvärdet 0... om ni inte kan få biljetter via Modos supporterförening, som alltid är garanterade ett visst antal biljetter på bortastå (150, tror jag).
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
bobbe: Vi tänkte fixa biljetter själv, ta oss dit själv, men stå med de våra.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
shinzawai: Jo, men varför? Kan ni inte få biljetter genom supporterföreningen även om ni åker ner själva?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
bobbe:

Bara om man är medlem där eller i MODO Hockey.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla:

Lite läge för dig att läsa på ModoSyd sidan kanske??

Kanske lite överkurs att fråga en Linköpingssupporter hur eran moderförening/supporterklubb sköter sina matchbiljetter??
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
gud:

Heh? Jag vet hur det fungerar, jag upplyste ju just bobbe om det. Tror inte det var det Skinnkavajen frågade om heller, det var snarare om hur LHC sköter det hela.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
gud: Överkurs eller inte, så ges det ofta svar... :) LHC behandlar för en gångs skull sina egna supportrar och medlemmar bra. Det har vi inte varit bortskämda med den senaste tiden.

knaskamilla: Inte direkt några överstigliga krav, va? Eller är ett medlemskap i Modo inte populärt? :P Det låter som ett väldigt dåligt svepskäl.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
shinzawai:

Vare sig det är ett slutspel eller i serielunken är alla gästande lag garanterade minst 150 biljetter till det gästande lags supportrar..

Sen kan det förekomma att laget som står som värd kan släppa fler biljetter..

Som gammal styrelsemedlem i TIK031 (Timrå IK supporterklubb Göteborg) har jag fått uppleva att Frölunda släppte två hundra biljetter i varje semifinalmatch till TIK031 när vi mötte dom i slutspelet 2003..Cred till Frölunda för det..
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
bobbe:

Jättefint gjort av LHC, tycker jag. Gentemot de fans som bor i Linköping vill säga. =)

Gällande medlemsskapskravet: Problemet är nog snarare att det inte räcker att bli medlem nu för att få biljett, utan man ska ha varit det sedan innan. Nåväl. Jag har fixat mina biljetter, jag är nöjd (och medlem i MODO Hockey, såklart).
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Har nu varit och köpt biljetter!

Innan jag gick till CC så ringde jag till biljettinfon och då sa de att det var ca 500 stå och några få sitt kvar.

När jag kom fram så tog sittplatserna slut, och jag gissar på att ståplatserna återstod ca 350-400 st.
Detta var alltså vid 12-tiden, så jag gissar på att biljetterna är slut nu tyvärr!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Vicke_LKPG: MODO hockey har nu kommit överens om ett 10-årigt avtal:
Med ELEKTRIKERN!!
"Vi är mycket nöjda', kommenterar hrr Hedin s:r.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge:

Kul att Moodoo kunde komma överrens med en elsnubbe efter hela säsongen..
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge: Vi får se vad lilla elektrikern hittar på imorgon då, kanske ska pilla lite på kylaggregatet? Kaffeautaomaten? eller varför inte matchuret? Det skulle ju vara kul om hela publiken fick räkna manuellt, högt och tydligt!

STÄMNING!

:)
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Vicke_LKPG: För säkerhetsskull så tycker jag man borde förlägga matchen i annan el-säker arena som "sydkraft arena..." och sen streama live till swedbank arena för att visas på jumbotronen. Kanske kan man till och med sätta upp en extra storbildsskärm? På så sätt kan man även trycka in säkert 2,000 pers till i arenan, ståplats på isen. För att inte tala om korvmojer och hemkört kräng.
Som backup för elektriciteten kan feta batteri-bergsprängare tas med för att köra P4 vid tekniska avbrotten. Då kan även pausarna bestå av lugna favoriter för att alla övertaggade modoiter ska lugna ner sig vid ställning 0-8.

Dessutom kanske en och annan otrogen jäkel löser nån biljett i sydkraft också. Klappat o klart!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Genialt! :)
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Nalia: Oups! Too much work and no fun makes Larionov a dull boy... Inser att jag inte riktigt hängt med här sista dygnet, orsaken stavas ar*ete!

Men som svar (om än sent): Än är vi inte i underläge. Du vet, 2-2 i matcher är lika. ;)

Men visst var/blev det Modo:s match. Serien är äckligt jämn. Två klara segrar för resp. lag, liksom 2 nagelbitare. Kan bara hoppas på att det svänger över igen.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: sydkraft heter numera EON - swedbank kallas EOFF.
Jomenvisst, då skulle DreamTeam bli OERHÖRT glad, om EON fick sälja ytterligare några plåtar.

Nån här som va med upp till Swedbank på långfredan? Jag mötte bla 2 st Henrik fr LHC, samt en snubbe med svart hjälm o solbrillor - hjälpte föga!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Jaha nu är det dags för drabbning igen då !! ska vi vinna ikväll måste vi höja oss rejält mot sist!! men idag är det REVANSCH..
"En uppgörelse mellan två av Hockeysveriges smartaste coacher sägs det"
Hur som helst är det hög tid att vinna i Swedbank arena!!

HEJA CLUBEN!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: Kör ny taktik idag.
TVÄRSÄKER på MODO vinst idag.
ALL IN. Hus och hem åker in.

kanske
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Bäst i år ; )
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Äh - lika bra att spotta ut det - NEJ MODO vinner inte ikväll.
MAGEN säger LHC och den har aldrig haft fel 2ggr i rad.

Dagdrömde just att Jocke & Tim blir våra matchjältar ikväll.
Samt att Musse får matchstraff.
Tillsammans med Blomdahl, Mange, Liket, Niklas Persson & Stana.
Blir blodig fight ordentligt ikväll med en massa mål då båda målisarna kommer vara durkslag efter att Stana åkt på matchstraff och Fransson fått gå in och odominera som bara han kan. Kan bli riktigt kul med andra ord.
Tips: 4-7
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Det verkar som att vissa i varje fall börjar förbereda för en blodig fight.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Paddan: Häftigt. Kastar de big mac:s på småtjejer?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Är det sånt man gör med hamburgare från McDonalds? För de går ju inte att äta i varje fall.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Paddan: nej men kanske småtjejer?
Kommentera

« · 868001 · »