Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Kvartsfinal: Linköping - Djurgården

« · 1001331 · » Till forumet


Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Då får vi äran att vinna över er i kvarten :)

Nej, men tror på att det blir en jämn kvartsfinal :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Må bästa lag vinna! Lär bli stenhårt...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Tror Faktikst Djurgården tar sig vidare. Känner på mig att det blir seger med 4-3 i matcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
mattias - 74: jaha. tror inte jag. LHC växlar upp och vinner i 4 raka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

4 Raka ?? hmm det blir tufft
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
mattias - 74: Basert på att jag som det ser ut bara kan följa och se de 4:A första matcherna.. så det är bäst om de ser till att vinna direkt...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Ni kan mycket väl gå vidare, men fyra raka kommer ni aldrig få. De laget så går vidare kommer vinna på den sista avgörande matchen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Allvarligt talat så tror jag det kan bli riktigt tufft. Men magen säger att LHC kommer höja sig ett snäpp och jag tror inte djurgården har den kapaciteten OM lhc gör det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Tror på att båda lagen kommer höja sig o överaska!
Ska bli intressant och se hur de hela slutar! :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Defenetivt! Can't wait until tomorrow...!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Ska bli en spännande match som så många andra och jag tror att båda lagen kommer överraska.

Tror DIF vinner med ca. 4-2 eller nåt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
nr 10: Den som lever får se. Oavsett så är det den här karamellen man väntat på ett halvår att få suga på. Slutspelsmatcher... Fan vad jag längtar tills imorgon.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Inte många timmar kvar innan nedsläpp! ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Ja, o ni lär väl ha väntat ett par år på detta... Antiklimax väntar ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Bara sorgligt att läsa att 500 pers mindre får chansen att se matcherna i Linköping. Trist att alla fjantar ska förstöra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Jag antar att du syftar på alla huliganer?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Stämmer. Eller fåniga snorungar som gillar att kasta sten och tror det är ett tecken på mogenhet och respekt. Eller vad det nu kan vara.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

De så kallade fansen är en klass för dig, även det vi var inne på tidigare, samma sort som kastar snus på isen och svär åt domaren i stället för att njuta hockeyn. De finns tyvärr över allt och jag skäms då Djurgårdens visar upp sig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: Knappast ditt eller Djurgårdens fel. Alla har vi rötäggen. Men nu verkar det som det är extra roligt på sista tiden för dem just mellan våra lag. Får väl hoppas att tågen är hela och att diffarna inte misshandlar varandra som tidigare...

Äh - vi skiter i det där nu - koncentrerar oss på hockeyn istället.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Fan. Det är kört på förhand. Wikegård tippar Djurgårdsvinst.
Ajdå. Kanske därför det är dåligt sålt på Hovet imorgon, alla vet ju redan att Djurgårn vinner.

Not.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

De är fortfarande över 12 timmar kvar, många köper biljetterna samam dag, t.ex. som jag :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad: Det här kommer att bli tufft tror jag. Det krävs att Surovy & Co kliver fram ett antal kliv...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Larionov: Du jag tror det blir jäkligt tufft också... Tror Wikegård har en poäng i att morgondagens match blir lite av en nykelmatch - kan vi ta den - tror jag att vi kan ta det här hyfsat bekvämt, men om dif tar den.. ja då har vi nog en 7 matchers framför oss.

Som du säger - Surovy kan mycket väl bli tungan på vågen, han verkar ju hittat formen nu. Persson med flera väntar vi oss mer av också.
Fast det som oroar mest och som kommer bli avgörande för flipp eller flopp - är nog trots allt in weinis och mårten utan Stana. Han MÅSTE hitta fjolårsformen. Annars ligger vi nog illa till.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Larionov: Ang Surovy. Var inte han i det närmaste klar för ett nytt kontrakt för LHC för ett tag sedan? Men nu är det väldigt tyst om det. Är det något man missat?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad: Jo, målisarna är nycklar till att gå långt. Liksom defensiven. Och dessa två faktorer gör mig inte överoptimistisk direkt. Men jag hoppas att bitarna faller på plats...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Portello: Jo, han var på gång. Men jag vet inte något om spelet bakom ridåerna. Jag kan tänka mig att det handlar väldigt mycket om vilken roll Surovy får. Blir Weinis & Tony kvar (vilket det inte ser ut som, iaf inte för Tonys del) så ser han kanske chansen i 1:a femman. I annat fall kanske spel med Bartecko (och bättre ledning i LHF) som mer lockande. Surovy vill ju fortfarande ta sig till NHL, och det handlar ju om att få visa upp sig i bästa omgivning och producera statistik som NHL-lagen triggar på. Det är så många parametrar i det här så spekulationerna kan ta vägen var som helst...
Tycker han har varit väldigt ojämn under säsongen, och med bokslut så här långt lite tveksam sett till lönen han (förmodligen) fått. Men som sagt, i en bättre omgivning kanske han blir värd degen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Öhhhh... dvs. blir INTE Weinis & Tony kvar...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Sitter pa en liten oe i Thailand och skulle saa garna se matchen ikvall!! Alltsa good luck CLUBEN (har hockey abstinens)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
LHC-girl: Om du tar en paraplydrink åt mig så ska jag ta en sunkig folköl på hovet åt dig... :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
LHC-girl: Tyvärr verkar kvällens match inte streamas via Sopcast, men på Torsdag gör den tydligen det. Så om inte annat kanske du kan kolla Web-tv då... :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Tjena Linköping!

redo att få stryk idag??
Nä då, jag tror det blir en jämn kvartsfinal men DIF kommer vinna!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
nr 10: Tydligen inte. ;)

Mina farhågor kom helt på skam, och det är jag SÅ lycklig över.
Stana helt lysande. Försvarsspelet riktigt bra. Offensivt finns mer att hämta, men det syntes tydligt att man prioriterade försvaret idag.
Jag hoppas man tar med sig det här spelet till hemmaplan. Börjar man tycka att man ska glänsa där går det ordentlilgt åt pipsvängen.

SKÅL!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
2 inlägg.

1:
FYYYYY FAAAAAAAAAAAAAN SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖÖÖÖNT!

Ett grymt bra borta spel - Stana var snurrig ibland som vanligt, men höll tätt. TACK! En målram ifrån, men fan - det kändes riktigt stabilt bakåt!!!
Nu SKA VI TA DETTA!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
2:

All heder till Djurgårdsklacken uppslutning. Länge sedan jag upplevde sånt "gung". RIKTIGT BRA drag på Hovet!!!

MEN... Linköping - var faaaan var ni??? 20 pers i klacken??? Vi var 3 på sittplats och jag såg fan ingen mer när weinis nätade. SKÄMS. Jag bara hoppas att det blir bättre uppslutning på lördag!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Ok, ett till då...
Fernholm måste ha nerver av stål. Han gjorde i mina ögon en fläckfri match - trots ett skandalerande hovet så fort han rörde pucken. och även när han inte gjorde det... mycket hora blev det. Stod upp riktigt bra trots detta!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
BTW, någon mer än jag som tycker att Niclas "hockeyexpert" Andersson ser ut som Jabba the Hut?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Tack! Va riktigt skönt drag ja i klacken, ringer än i öronen på mig. Domaren skötte sig inte så va mycket bussvissel o svordomar ist för koncentation på matchen dock :S

Ja, skärpning, skulle varit roligare att få motstånd på läktaren med!
Slutspel nu! Kom igen, stå upp för ert lag så syns vi i hallen på lördag!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: domaren var ojämn, tog för småsaker sket i regelvidrigheter. Men var väl hyfsad trots allt då det var rätt jämt på båda sidor. Däremot var han en riktig pajas vad gällde att vara ivägen för pucken mest hela tiden...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Pajas är bara förnamnet! Ska inte säga vad jag egentligen tycker o tänker om han just nu förutom att han gjorde en o en annan felbedömning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: nja, så illa var han faktiskt inte. (i ett försök att vara objektiv) Frylén spearing på mårten ska ni dock vara jävligt glada för att han inte reagerade på.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Ja, han gjorde sina bra och dåliga bedömingar, precis som alla dommare, men kändes som han va extra någa med att peta på oss i det mest dumma situationera, eller va de bara jag som va blind som Djurgårdare och såg de på ett annat sätt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
difzi: jag vet inte... men jag vet att ni spelade hela 2:a perioden med en man mer (och förlorade skotten med 4-16???) och det var en del tveksamma utvisningar ni fick där.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:

Andra perioden var inte den bästa vi presterade.
Jo, de fick vi absolut.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad:
Det var den basta sunkiga folkbiran jag har fatt! en tre poangare!!
Jag tog en Mai tai at dig!! Vad jag kan lasa pa era kommentarer sa skotte sig LHC riktigt bra aven Stana!! lovar gott!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Larionov:
Hoppas bara bredbandet ar tillrakligt snabbt har!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
LHC-girl: Jepp, Stana var gamla Stana igen - men han hade väl inte direkt mycket att göra, 15 skott på hela matchen. Men man kan ju inte rädda mer om man inte får fler skott på sig... Backspelet var fantastiskt bra faktiskt. Ja, hela defensiven. Kul också att se att Janne vågar lattja lite - körde 5 forwards i powerplay bl.a. Sen noterade jag att Mårtensson lirades stenhårt i nästan varenda boxplay - brukar han verkligen göra det??? Han gjorde det med bravur dock.

Matchens underhållning (objektivt sett) var förrutom målet, Ölvestads klockrena sänkning av store Phil... vilken smäll! :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
distanserad: Jo, det var en rejäl tackling. Samtidigt blir man lite fundersam. Sisciplinnämnden ägnade timmar åt att försöka få fram att Blomdahl hade hoppat in sin tackling när han blev avstängd. Och med stor tveksamhet lyckades man få det till att skridskorna var någon cm ovanför isen.
Ölvestad är väl snarare decimeter ovanför....

Inte för att det spelar någon roll, men tydligen ska någon få lite ont för att domaren ska reagera på regelbrott.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Larionov: Sisciplinnämnden = Sissyplinnämnden eller Disciplinnämnden. Välj själva. :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Larionov: jomen det är väl bara att acceptera. Du såg väl - varenda gång blomman var på isen igår blev han utvisad... lite sjukt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal: Linköping - Djurgården
Så, vad händer i afton?
Kommer Ölvestad att hoppa runt med sina tacklingar på allt som rör sig?
Kommer Falk att återigen se ut som en julgris i kevlarkostym efter att ha blivit uppsnurrad i något hörn?
Kommer Blomman att hålla nävarna i styr?
Kommer han trots det att bli utvisad så fort han närmar sig en motståndare?
Kommer Bremberg att fortsatt vara helt neutraliserad?
Kommer Stana att fortsätta hålla koncentrationen på 100%?
Kommer Puckarna att sitta högt på Larsson idag?
Kommer TJ att för en stund glömma vilken klubb han spelar för och servera Weinis ett juste friläge?

Många frågor, inga svar (ännu). Men tight kommer det att bli. Jag hoppas att LHC fortsätter prioritera defensiven och täpper till som man gjorde sist. Kanske ingen hockey som får "experterna" i rosa bladet att jubla, men rackarns effektivt.
DIF kommer nog att kriga för sitt liv, torskar man den här matchen med känns det nog väldigt tungt. Det gäller därför än mer att LHC behåller kylan i alla lägen.

Junland gör mål ikväll. Tror jag.
Kommentera

« · 1001331 · »