Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Linköping-Luleå

« · 187381 Till forumet

Linköping-Luleå
Kan bli en tuff match, Luleå är förmodligen ruggigt taggade liksom LHC. Viktiga poäng står på spel. Hm, kanske skulle ta och pallra mig dit och beskåda lite hockey trots att det inte är Timrå på isen...?

Hur är läget i LHC? Luleå vände ju rätt övertygande mot Timrå och lär ha en hel del självförtroende. Matchas det av LHC:s fighting spirit? I så fall kan det ju faktiskt bli en riktigt kul match. Även för en ultraneutral åskådare som mig. Ett lycka till får ni i varje fall redan nu.
Kommentera

Sv: Linköping-Luleå
Chief: Det börjar bubbla så smått i cluben igen... Matchen mot Malmö var ett stor steg frammåt. Har sett bra ut några matcher nu, (HV, Frölunda, ja även borta mot mif senast). Tror självförtroendet börjar stiga hos grabbarna. När vi är i slutspel så vet jag precis var det vände - 20 sekunder kvar mot Frölunda - har aldrig sett en större lätthet spruta ur en kille på isen - hela laget, hela läktare, hela stan sprutade - jag menar givetvis Stefan Pettersson stänka dit straffen till 1-1.

Milkael Håkansson börjar visa de riktiga tagen igen - måtte ryggen hålla på stackarn. Han ser riktigt bra ut nu och har fått nätkänning - kan han fortsätta och höja sig ytterligare ett steg - ja då kan det bli roligt. Bakåt ser det sjukt bra ut helt plötsligt, vi har fått ett GRYMT backpar i Phil och Casparsson - de hade inte ett enda skott eller målchans mot sampan under hela matchen mot Malmö, trots att de matchades mot Malmös 1:a med Rydmark & co.

Bendelin effekt eller inte - men laget spelar just nu den bästa hockey som presterats denna säsong. Det är nog väl värt att köpa en biljett på söndag - om inte så verkar ju luleå ha vaknat till liv, och slåss verkar dem sugna på - vi har ju några gubbar som inte kliver undan heller direkt - så om deras humör sitter i på söndag kan det nog bli underhållning av det slaget i alla fall.. :-)

Att försöka se LHC objektivt är ju givetvis omöjligt för mig - men så gott jag kan så tror jag LHC kommer plocka en hel del poäng då lag kommer att underskatta dem ett tag framöver - Vi spelar flera klasser bättre nu än innan jul och det lär inte bli några lättköpta segrar för de andra, det är en sak som är säker. Optimist som jag är tror jag fortfarande Linköping har goda chanser att ta sig upp till 8:e plats, man anar vissa lag som kurvan pekar nedåt för... modo, leksand, ssk, och brynäs är vi snart ikapp hur kurvan än pekar för dem. :)

Klart du ska komma! Vad annars ska man göra en söndag?
Kommentera

Chief: Lule är ett tufft lag, utan tvekan. LHC likaså, när det gäller. Kanske en liten fördel för LHC att Luleå nu får ett par spelare avstängda, om det nu är den typen av matchstraff som de åkte på, har tyvärr inte stenkoll på de olika typerna...

LHC är onekligen inne i en positiv trend och förhoppningsvis håller den i sig även till helgen. Mot MIF var det verkligen _spelet_ som gav vinst, man var helt enkelt det klart bättre laget. Andra perioden var ruskigt bra med bl.a. 17 skott mot Hadelöv.

Jag hoppas verkligen du dyker upp på söndag. Jag tror på hockeyunderhållning av ganska bra klass. Jag tror även att LHC går segrande ur striden.

Hen-rink: Glöm inte MIF, med massa bortamatcher... de kan dala. Jag ser hellre att vi har MIF bakom oss än t.ex. Brynäs.

Hoppas att min tippningskänsla finns kvar från förra omgången(då jag satte 4-1), för det känns riktigt bra nu också. Tips: 5-2
Kommentera

bobbe: Så rätt så - glömde bort Mif, de skulle givetvis vara med där också...

Ja, vi gör väl lika dant denna gång, jag tippar en etta på lången och ger fan i att gå dit - då blir det nog 5-2 ska du se...:) Vet tyvärr inte om jag kan hålla mig från hallen på söndag dock...

Vi kanske har fått vår tippningsförmåga åter nu, så jag garderar ditt spel med 4-2.
Kommentera

Hen-rink: Kan bara meddela att jag tänker beställa Hockelive på söndag.Alla bortamatcher jag gjort det har Luleå tagit poäng.
Så även denna gång ;)
Kommentera

Portello: Ajdå... inte bra... Hockeylive kanske inte funkar på söndag? Eller så blir detta undantaget som bekräftar regeln? Nja jag känner mig lugn när bobbe vädrar vinst - han har en god näsa.
Kommentera

Hen-rink: Den som lever får se .
Lycka till på söndag, men inte allt för mycket =)
Kommentera

Hen-rink: Jag hoppas att näsan är lika "god" som vanligt... *garv* Härligt uttryck, "god näsa"!

Efter spelet de senaste matcherna har jag fått upp hoppet ordentligt igen. Hoppet om att undvika kval, alltså, högre siktar jag inte i nuläget. Modo och MIF bakom oss? Ja tack! Jag ser hellre Leksand, Luleå och Brynäs, även om jag nu inte tror att något ES-lag kommer att åka ur i år.

Hoppas på att få se Bjarne på isen på söndag, hans skott heter duga. Jag tror nog han stänker dit en puck så fort han får chansen...
Kommentera

bobbe: Tror personligen att Modo snart är parkerat på sistaplatsen. Faktiskt. Om inte HV passar sig är vi snart om dem också... :)
Kommentera

Chief: Jag hoppas verkligen att du inte åkte till hallen och fick genomlida den här tillställningen som inte kan äras med att kallas hockeymatch.

Det var helt ärligt talat den sämsta match jag.

mina 8-0 sitter jag och käkar upp just nu.
Överoptimisten jag förklarar nu också att LHC inte har något att göra i ett slutspel. Frågan är om vi inte kommer få problem i kvalet. Usch och fy.

Därmed tackar jag för mig, jag flyttar från stan imorgon igen, synd att sista matchen skulle bli en sådan vidrigt dålig match.

Ett stort plus till publiken i linköping som fyller hallen trots att man spelar div. 3 hockey. Frågan är om vi inte ska matcha in Ljungsbrospelarna i truppen.

Hurtig såg bra ut, han och möjligen caspar, eklund och steffe får godkänt. Sen får musse ett plus för sänkningen av Bulan.

Suck.
Kommentera

Hen-rink: jodå, jag var där. Och det var väl inte så kul. Tack och lov så betalade jag inget i alla fall. Hade lyckats få en fribiljett till skänks, i en av viplogerna. Gratiskaffet, bullen och chokladen i periodpaus tillhörde väl höjdpunkterna i denna match...

Det verkar tyvärr inte lovande för LHC om detta är det bästa spel de kan prestera. Tyckte att Sandberg gav ett opålitligt intryck emellanåt också. Han släpper mycket returer och stod vid ett par tillfällen på helt fel plats. Där hade han tur.

Undrar om Bulan börjar känna sig förföljd nu? Han har väl blivit sänkt i de senaste tre matcherna han spelat nu?

Flytta från stan? Försöker du slingra dig ur den där korven du skulle bjuda på... ;-)
Kommentera

Matchrapport, se länktips...

Tja.. jag är inte särskilt munter.
Kommentera

Chief: Hehe, njae jag flyttar upp till Sthlm, det får väl bli en korv i jättebollen istället då om du har vägarna förbi. Eller så kanske jag kommer ner och tittar på kvalseriehockey framöver.... :-( Nja, men några matcher hemma ska jag väl pallra mig ner till, men då får nog LHC visa lite bättre takter om det ska vara värt mödan.

Troget fan? Jag? Inte så länge jag måste betala för sån hockey som visades upp idag.

Imorgon är jag nog lite positivare, och skanderar slutspel igen, jag måste bara deppa minst ett dygn nu efter grishockeyn - som bobbe jag läste din rapport - var minst lika jävlig från Lhc om inte värre.
Kommentera

Hen-rink: Måste dock ge LHC-publiken en eloge för att de fortsätter att stötta sitt lag så starkt trots det stundtals ebarmliga spelet.

Bobbe: Du ska också ha en eloge för matchrapporten. Du brukar skriva bra sådana. Denna är inget undantag.
Kommentera

Chief: Som jag skrev nedan:

"Ett stort plus till publiken i linköping som fyller hallen trots att man spelar div. 3 hockey. Frågan är om vi inte ska matcha in Ljungsbrospelarna i truppen."
Kommentera

Ah - missade två saker till att klaga på nu när jag ändå är på humör...

1- vem fan ansvarar för isen? Den var ju helt sjukt dålig idag.
2- vem bjöd dit humle o dumle eller vad fan de nu heter i pausen mellan 2:a o 3:e? Okej om man nu vill ha iskunskap för småttingarna, men fattade jag inte vad de ville få fram med sitt trams tror jag inte små killarna och tjejerna gjorde det heller.
Kommentera

Hen-rink: på fråga ett håller jag i och för sig med dig men kan dock inte svaret.

På fråga två - Rummel och Rabalder fanns på plats för att lära ut issäkerhet, det är väldigt viktigt att komma ihåg isdubbarna i ishallen... Tror de turnerar med Luleå, jag genomled dem nämligen i Timrå också när vi mötte Luleå hemma sist...och de var inte tydligare då.
Kommentera

Hen-rink: Jag förstår att du är på dåligt humör... :P Fast riktigt så dåligt som du tycker att det var tycker inte jag att det var. Nåväl...

Chief: Tackar och bockar. Det skulle vara rätt meningslöst att skriva dem om ingen läste, så tack själv. ;) Lite annorlunda denna gång, lite mer tankar omkring... men "omväxling förnöjer"!
Kommentera

Hen-rink: Ska fundera lite så ska du se att jag kan hjälpa dig att komma ihåg fler saker att klaga på ;-)
Kommentera

Glömde ju förresten, lycka till i Sthlm Hen-rink!
Kommentera

Chief: Tackar. Vet inte om jag vågar skriva det här, men jag är mer hemma där än här. Det gäller dock inte globen... ;)
Kommentera

Chief: Jag skulle velat klaga på årets coachmiss av Bendelin, men det gjorde bobbe så bra i rapporten att jag restar mitt case så att säga. Annars börjar jag lugna ner mig. Har också kommit på att det kan bli matcher mot aik framöver. Har ganska goda minnen av linköpingsinvation i globen för några år sedan. Det kan ju alltid vara nåt att se fram emot. men frågan är ju om folk tycker det är lika roligt att vallfärda när man kommer uppifrån och inte nerifrån så att säga.

Jag har heller inte klagat på hento med medspelare som envisas att flytta burar. Men även där har bobbe redan gjort ett bra jobb.

Nä - det är nog dags att se frammåt nu när man skrikit av sig det värsta.
Kommentera

Hen-rink: roligt och roligt. Det är ju då det behövs rejält stöd för klubben. Kan bli intressant att se hur Myran tas emot av publiken då.
Kommentera

Chief: För att inte tala om laget.
Kommentera

Hoppas innerligt att vi slipper den situationen, utifrån:

1. LHC slipper kvala. Modo och MIF(!) hamnar efter, SSK och LHC i ingenmansland.
2. AIK kommer inte till kvalserien. 0-4 mot Rögle är ingen höjdare...
Kommentera

« · 187381