Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Nyförvärv

« · 218738 Till forumet

Nyförvärv
Tjena alla kära LHC fans

Någon som vet något om kommande nyförv ??

Mange Johansson
Timo Leinonen
Stefan " Loppan" Hellqvist
Mattias Lööf

någon hört och vet något konkret om dessa eller om andra spelare ??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Micke80: När det gäller Mange Johansson är han tydligen intressant för schweiziska klubbar, Linköping samt en fortsättning i Frölunda.

Fortsättning följer...
Kommentera

Micke80: Har inte hört något mer konkret om dessa spelare. Har däremot hört envisa rykten att en ny amerikanare är klar till ks. Isåfall får man hålla tummarna för att han är bättre än dom två sent inkomna nyförvärven vi har nu.
Som sagt enbart ett rykte.
Sedan kan vi ju hoppas på att Fredda J kommer tillbaka i gammalt gott slag.
Kommentera

painter: Ny spelare till KS??? Är inte transferförnstret stängt och inga nyförvärv kan presenteras. Eller har Linköping varit så listiga att de värvade under transferförnstret och hållit honom gömd tills nu?
Kommentera

Dragan 2k: Nej, det kan man ju knappast anse troligt... fast hur är det med spelarlån? Jag har inte direkt stenkoll på reglerna...

painter: Är du, och de som sprider ryktena, medvetna om transferstoppet?
Kommentera

bobbe: Enligt min källa så skrevs kontraktet innan deadline. Tänkt som en försträkning om lhc skulle komma till ks o nu är ju det ett faktum.
Kommentera

painter: Okej. Nu när jag tänker efter så hörde nog jag också det ryktet, för ett tag sedan, men har förträngt det tills nu, antar jag.

Vi får väl se. Skulle vara "imponerande" om LHC knipit käft om det till kvalserien...
Kommentera

bobbe: Jag har hört att 2 ungtuppar i AIK är aktuella.
Dock inte till kvalet givetvis.

Det ska enligt utsaga funnits linköpingsfolk på hovet igår, inte bara i syfte att studera kvalmotståndare. Från Aik-håll går även ryktet att diskussioner redan har hållits med LHC.

2:a, 3:e handsuppgifter - så ta det med en näve salt.
Dock finns det ett par aik:are som förmodligen de flesta elitserielag tittar på - så osannolikt är det säkert inte.
Kommentera

Men för att få någon av spelarna som nämnts här krävs naturligtvis att vi hänger kvar. Därför kanske vi ska koncentrera oss på det tills vidare.

Börjar dra ihop sig...
Kommentera

Hen-rink: Timo Leinonen är en grym målvakt. Skulle han komma är det tjänstefel om Sperrle "får gå"!!! Bort med Sandberg, IN MED SPERRLE!!!
Kommentera

« · 218738