Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Roger Melin

« · 211701 Till forumet

Roger Melin
Undrar vad LHC har som inte Rögle har om det nu stämmer att Roger Melin är er nye tränare...

Skulder kanske? *haha*
Kommentera

Sv: Roger Melin
skovdepeter:

En framtid i elitserien kanske...
Kommentera

Weide: Jag tror inte LHC har någon större framtid!
Erat miljon bygge är ett fiasko och om några år kommer ni vara skuldsatta värre än vad Rögle varit i sina dagar!
Det är ju inte kul att sluta som Vita Hästen...
Kommentera

skovdepeter:

Linköpings HC plockar denna säsong in 30 miljoner i sponsring.

Lycka till i SA, men några matcher mot oss blir det inte!
Kommentera

Richter LHC:
Nä, inte förrän i kvalserien....kanske ;-)
Kommentera

skovdepeter: Ta och torka dig bakom öronen och skärp till dig, annars kan du räkna med en avstängning här. Mer fakta, mindre skitsnack. Tack!
Kommentera

Jonas: Var skulle vi annars mötas om inte i kvalserien?
De e ju inte omöjligt att LHC att RÖGLE skulle kunna mötas där...
Vem vet...
Kommentera

Alla:
Tycker att nivån har sänkts en aning här ner.. Man ska bli glad o taggad när man går in här - inte förbannad. Så ta tag i er själva och var lite kreativa i positiv mening istället.

Lulekicks: Jo, jag vet att det kan bli riktigt hårt mot taggade AS-lag, men det jag har sett av dem (Inkl. Skelet) så är de rejält akterseglade på alla positioner på rinken. Man kan inte vid sina fulla sinnes bruk säga att något av AS lagen har en bättre grund trupp än något av ES lagen. Verkligen inte. Var skulle skelet vara bättre? Gamle Linköpingsliraren och skeletstjärnan Nillima då kanske? Nja. Med det säger jag inte att Linköping vinner med 10-0 som någon på ett sarkastiskt sätt försökte få det till - vi kan mycket väl förlora. Men då beror det på andra faktorer. Jag har bara helt enkelt svårt att se AS lagen hålla igenom en kvalserie i paritet mot ES lagen. Vi får väl se om jag får äta upp det.
Kommentera

Hen-rink: Skadeglada kommentarer är väl LHCs mellannamn nuförtiden. Såg att Bobbe tog bort en sjövild kommentar tidigare. Det var med nöd och näppe jag insåg att ett svar bara skulle ge vatten på kvarnen.

Angående LHC kan ni tyvärr (för min del) räkna med tre poäng mot Timrå i morgon, eftersom jag ska se den matchen. Har haft en otrolig otur med hemmamatcherna, men huvudsaken är att vi vinner fler än vi förlorar, speciellt i slutspelet.

Har inte sett några lag från kvalserien i år, men i Linköping har man ju större vana vid att spela bort lag från Elitserien än att själva bli bortspelade, så det går förhoppningsvis bra. Tror att de svåraste konkurrenterna blir Björklöven (där kan man snacka ryggsäckshockey) och Skellefteå. Trots att jag är norrlänning hoppas jag att Rögle går upp eftersom syrran bor därnere. Linköping och Rögle är kanske de två lag från kvalserien som spelar i Elitserien nästa år?
Kommentera

Hen-rink:
Det är ju det gamla klassiska fenomenet. På pappret är ju de två sämsta ES-lagen klasser bättre än de bästa lagen i Superallsvenskan. Det skulle bara en idiot försöka sig på att förneka.
Men som tur är avgörs det inte genom att jämföra laguppställningar eller lönekonton. LHC har ju själv varit i samma situation ett par gånger de senaste åren, även om er satsning om att nå ES var väl uttalad och ekonomiskt välunderstödd.
Men man ska aldrig underskatta de psykologiska faktorerna.

Jag flinar fortfarande åt Vilda Väsbys framfart våren 87 lite då och då. Det inger hopp för såna som mig ;-)
Kommentera

Hen-rink: Visst ska man tro på sitt lag, men att säga att LHC ligger och harvar i botten på E.S "beror på andra faktorer" är väl inte hela sanningen! Vinner man så spelar man bättre än mot- ståndarna och förlorar man spelar man sämre. Du får säkert äta upp mycket av det du tror just nu, för så dåliga är inte de lag ni ska möta i kvalserien!( och ta det inte som sarkasm, det är du som bjuder, genom din underskattning resp övertro) Ödmjukhet
de e fint det!
Kommentera

QP: För i helvete läs vad jag skriver innan du rapar ur dig skit. Var har jag skrivit: "LHC ligger och harvar i botten på E.S "beror på andra faktorer" - NEJ det är inte hela sanningen, det fattar du om du tar dig tid att LÄSA inläggen.

Är så trött. Jg ansera att Toppen av AS är markant sämre än botten av ES - varför snacka dynga? Det är min synpunkt - punkt slut. Det handlar inte bara om LHC, det handlar om Brynäs, Malmö och ev nån mer.

SUCK.
Kommentera

Hen-rink:Ni verkar vara väldigt stressade i LHC. Men generellt kan man väl säga, att gör man inlägg av din typ(visserligen i egen GB)
får man väl räkna med att de angripna lagets supportrar försvarar
sitt lag, konstigare än så är det inte. Även du läser svaren på ditt sätt och lägger dina värderingar efter din uppfattning. Att din nivå
på ordval är annorlunda än min ser inte jag som en nackdel.
Jag skulle oxå kunna skriva nåt i den här stilen: Hur f..n kan man ösa ur sig så mycket skit efter en sån säsong som ni har gjort era j..a sop....r etc etc. Men frågan är, vad tillför det debatten?
En annan väg är ju att stänga sitt forum för andra lags supportrar om de inte tycker som ni. Själv tycker jag att intressant o läsa andra GB och gå in med kommentarer (obs utan o kasta en massa skit, men retas lite grann) och i en del GB är det högt i tak o en skön attityd, men här är det väldigt irriterat ibland och låg tröskel betr kritik mot egna åsikter. Synd tycker jag! Jag läser verkligen inläggen innan jag svarar men jag försöker samtidigt att utnyttja skribentens, i mitt tycke, svagheter i mitt svar, e de fel?

"Man bör inte sätta sig andra människor, det är inte bara
osympatiskt-det är rätt obekvämt oxå"
Kommentera

QP: Personligen tror jag att det beror på den långvariga, och faktiskt ofta väldigt oförtjänta och larviga, kritik och de påhopp som vi faktiskt har fått utstå den här säsongen.

Av detta kommer att åtminstone jag fått taggarna alltmer redo till försvarsställning, alternativt krigsföring. Det är inget jag tycker om, men fakta. Bara för att nämna någonting så är det inte överdrivet roligt att ständigt få höra att vi skulle vara ansvariga för de berömda hotbreven...

Tacka fan för att vi är stressade. Vem skulle inte vara det i vår situation?!
Kommentera

bobbe: Som jag sa, jag förstår er i stort. Vill bara säga den formen av kritik är alltid ovärdiglig o illasinnad, men jag uppfattar inte att jag har kommit med sån kritik, jag äskar bara att "tjabba" med andra lags supportrar!
Kommentera

QP: Tack, då vet vi ungefär vad du går för.. ;) Jag ville bara förklara varför jag tror att vi agerar som vi gör, stundtals. När någon okänd kommer in och "käbblar" utgår vi nog från att det är en mindre begåvad människa som är ute efter att tjafsa... och kanske speciellt när personen är supporter till en ev. framtida kvalseriemotsåndare.

Men, vi kan väl kanske snarare hoppas på att mötas i Elitserien nästa säong...
Kommentera

« · 211701