Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

SEMI 5

« · 1022627 Till forumet


Sv: SEMI 5
distanserad: Men i detta fall är det inte aktuellt eftersom ni supportrar kommer att rättfärdiga tilltaget genom er insamling under finalserien.
Kom nu inte och jämför med Ledin då han knappast försökte nacka utan snacka.
Kommentera

Sv: SEMI 5
distanserad: Att man ens funderar på att betala Pihls böter är patetiskt och vidrigt. Har man tänkt på vilka signaler man sänder ut? "Ähh skit samma jag kör en crosschecking på Mårtensson över käften, böterna betalar våra fans".

Läs gärna länken och fundera en gång till ni som tänker betala ur egen ficka.
Kommentera

Sv: SEMI 5
Tikinmyheart: Nej jag skulle aldrig betala böter för en sådan här sak.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att göra det i protest mot diciplinnämnden för att sända signalen att NI HAR GJORT FEL. T.ex. hade blomdahl fått böter för sin (i min syn) regelrätta tackling som han blev avstängd för - ja då handlar det om att nämnden sabbar sporten hockey.

Vad Phil gjorde, frivilligt eller inte - kan inte försvaras.
Åtminståne tänker jag inte försvara det.

65.000 är inte några astronomiska summor. Klappar du till någon på stan i ren reflex så han tappar 2 tänder och får sy 10 stygn riskerar du nog inte bara de pengarna i skadestånd utan även ett fängelsestraff.
Kommentera

Sv: SEMI 5
distanserad:
 
Kanske man kunde slängt in en tia till Wernblom, om man vetat vad som väntade. Han fick ju lika lång avstängning som Pihl för att han slagit sönder en klubba i utvisningsbåset, samt glappat friskt med käften ;-)
Kommentera

Sv: SEMI 5
distanserad: Ok, men då blir det din uppfattning som gäller och inte "domstolens". Jag tycker att ditt resonemang blir likt Pihls böter.

Du är beredd att betala OM du ansåg Blomdahls tackling var ok och om han hade fått böter för densamma.

Det är ju precis så här vissa fans i LHC tycker ang. Pihls böter. Kanske blev lite diffus förklaring från min sida.

Har man nu en "domstol" som dömer så tror jag det blir förödande för sporten om fansen ska gå in och betala spelarens böter, oavsett om man tycker utslaget är rätt eller fel.

Har glömt och grattat till finalen. Ni har spelat en otroligt bra hockey.
Kommentera

Sv: SEMI 5
Distanserad: Man kan tolka i ditt resonemang att Pihl gjorde en handling som han inte direkt kan ansvara för "reflex" vilket ev försvarar hans beetende.
Sedan tror jag att straffet i en civil domstol har blivit betydligt högre om man använder ett vapen istället för nävarna.

Insamlingen till Pihls fisbot (han kom jäkligt lindrigt undan) är i mitt tycke försvarande av en brottslig handling vilket säger en hel del om LHC´s supporterclub
Kommentera

Sv: SEMI 5
Svanru: Tror du ska läsa mitt inlägg igen.
Kommentera

Sv: SEMI 5
Tikinmyheart: tackar tackar!
Kommentera

Sv: SEMI 5
distanserad: Jodå gjort det flera gånger. "jag försvarar inte PIHL" men avslutar med ett litet reflex vilket tyder på aett försvar.
Kommentera

Sv: SEMI 5
pinsamt med supportrar som samlar in pengar till att betala spelares böter, horribelt.
Kommentera

Sv: SEMI 5
Svanru: Antingen vill du missförstå för att provocera, eller så har du problem med läsförståelsen.
Kommentera

Sv: SEMI 5
distanserad: Nej då men var tydlig, blanda inte negationer med halvslarviga uttryck som t e x reflexer.
Annars lycka till i finalen.
Kommentera

Sv: SEMI 5
Prova lite självdistans nångång så blir livet litte lättare att leva.

Haha. Kom från rätt tangentbord...
Kommentera

Sv: SEMI 5
Svanru: Jag ska förklara så även du förstår.

Phil - straff - rimligt.
Kommentera

Sv: SEMI 5
Fysisk hockey: Från rätt nickname i alla fall...
Kommentera

Sv: SEMI 5
distanserad: Ja ja jag förstår din synpunkt
och därmed förklarar din lilla felskrivning att det var en reflexhandling
(reflex=omedvetet ? dvs inte grabbens fel och därmed oskyldig.)

Lycka till i finalen (frugan håller tummarna så de vitnar)
Kommentera

« · 1022627