Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Semifinal, Frölunda HC

« · 698053 · » Till forumet

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mattias - 74: Det var det jag tyckte också, från min dåliga vinkel. Ska leta upp någon repris.
Kommentera

bobbe:

Utjämnat i felaktiga domslut :)
Kommentera

mattias - 74: Inte ens nära... :)
Kommentera

Riktigt skönt med denna seger!
Nu vinner vi i Scandinavium då!!!
Kommentera

Vicke_LKPG:

Ja för frölunda har klart problem. Inte ens några svettiga räddningar av salo höll som kvar i matchen...
Kommentera

mattias - 74: LHC spelade så pass bra i Scandinavium sist så nu vinner dom, Frölunda har säkert skitkasst själförtroende nu..
Kommentera

mattias - 74: Klart problem? Efter 1 torskad match? Dom som har problem... är Leksand :)
Kommentera

Vicke_LKPG: Så himla bra spelade inte LHC i Scandinavium sist... men du får gärna tro det och låt laget tro det med :() Jobbigast just nu är inte stor torsk utan skador.
Kommentera

mok: Ja Frölunda ägde ju upp LHC i dom första 10 minutrarna men sen så kom dom ifatt något och lyckades jämna ut och tillochmed ta ledningen...

Om nu LHC sansar sig lite och försöker göra korrekta mål så kan dom gå långt.
Kommentera

Vicke_LKPG: Att man tar ledningen i en match betyder inte alltid att man är det bättre laget. Frölunda var inte alls på benen igår verkade det som men det var LHC taggade till tusen efter förlusten senast. Nu batalj imorgon.
Kommentera

Tragiskt bara att det finns idioter i klacken med ett IQ som skulle få en fiskmås att garva sig harmynt.
Påhoppen på Oduya fick mig att skämmas. Fattar inte heller varför det skulle vara så svårt att med publikvärdarnas hjälp och ev. videokameror fånga upp vilka det handlar om och kunna kasta ut drägget. En liten klick på några tiotal personer förstör för +8000 pers, släng UT packet!
Kommentera

Larionov: Ja en liten massa kan ställa till mycket förtret. Om du nu är supportrar tikll LHC så borde dom ju jobba för klubbens väl och inte emot som dom gör nu,.
Kommentera

1. Fy vad skönt med seger och grymt spel!
2. Bortdömt mål - svårt, tyckte själv det var mål, men efter ett par repriser så vet i katten om han inte är medveten om att han boxar in pucken. Svårt hur som helst, och jag skulle nog fria hellre än att fälla sundin i det läget.
3. PATETISKA JÄVLA RASISTSVIN. FAR ÅT HELVETE.
Kommentera

Larionov: Synd som ni andra säger. Annars måste jag säga att jag är imponerad av den volym och glädje som CC ger. Det låter mycket och högt och länge.

Men nästa match - då jäklar ska Frölunda tysta er supporterar:-)
Kommentera

Riktigt bra match bortsett från rasisterna, usch förstör så mycket...
Hoppas den skiten försvinner snart!
Kommentera

lovar ja kommer få komentarerna av ett par lhcare på msn ´´det var absolut inte White Lions´´ :) den kommentaren brukar alltid komma när LHC´s fans är i blåsväder
Kommentera

Nr19: men vem har sagt det var white lions? Kan ju vara ett gäng idioter bara.
Kommentera

Larionov:

Det är ju en klick där på cirka 20 pers som tror det är tufft att leka huligan och skrika "tuffa" saker.
Men det värsta av allt är ändå att matchvärdar och ordningsvakter (även de andra vanliga fansen) redan vet vilka det är som håller på.

I matchen i Gbg sist var det ju ett gäng grabbar som stod och höll på med diverse saker mot kvinnor i publiken och småbarn. (konstigt att dom inte går på oss övriga?).
Då stod matchvärdar bredvid utan att göra ett skit.
Så det där som man kan läsa i tisdningarna att man inte vet vilka det är är ju bara rent skitsnack. Fan t o m jag från bortaläktaren kunde ju klart och tydligt se vilka det var som hela tiden drog igång de där ramsorna, och det är för övrigt exakt samma personer som höll på och ställa till med skit i Scandinavium. Kan jag känna igen dom killarna efter att ha sett dom i två matcher, ja då måste väl för sjutton klubben, matchvärdar, vakter och övriga fans också göra det??
Kommentera

Danne_l: Så går det när folk inte gör sitt jobb, i detta fall ordningsvakter som kollar på hockey i stället för att göra det de ska.
Kommentera

bobbe:

Japp. Det stod fyra bastanta ordningsvakter alldeles vid oss på bortastå, plus ett gäng matchvärdar. Men alla dom kollade bort mot LHC-klacken vid flera tillfällen när dessa tillmälen ropades. Klart som fan dom vet vuilka det är som håller på, så många grabbar med vita kepsar är det inte där uppe.

Samma måste det väl vara med White Lions, dom måste ju veta vilka pojkar detta är....
Kommentera

bobbe:

Grattis till segern förresten:)
Kommentera

Danne_l: Ha, tack... :) Jag själv har varit medlem i White Lions i ett antal år och är numera också mer engagerad - ändå vet jag inte vilka det är. Vad det beror på låter jag vara osagt, men medlemskap innebär inte kunskap.
Kommentera

bobbe: Ni känner säkert till falangen. Och någon lär nog ha koll på dom, typ supporterpolisen.
Kommentera

bobbe:

Hehe, alltså. Låter för mig helt otroligt att dom förblir okända. För dom står väl där match efter match? Du kanske inte står i klacken själv men någon av dina kollegor som gör det vet garanterat mer;)
Kommentera

Danne_l: Jo, det är ju lite det jag menar. Vill man verkligen få bort den här skiten så går det. Och det verkar ju som att något är på gång nu också.
Det som är lite skrämmande är ju när man läser på LHC:s bulletin och inser att det finns några vilsna själar som försöker förklara bort det hela med att det inte har rasistiska undertoner (och på sätt och vis kan jag köpa det, genom att jag tror att hälften av "klientelet" egentligen inte fattar vad de håller på med), eller att det är något att snacka om. Kväv tendenserna i sin linda, gör klart vad som är acceptabelt och inte. Men samtidigt, gör det med rätt metoder och rätt "precision". Det får inte urarta i någon slags godtycke där adrenalinstinna "representanter för ordningsmakten" (vilken den nu än må vara) firar orgier i maktfullkomlighet. Låt klackkulturen leva, men rensa bort avarterna.
Kommentera

Larionov:

Instämmer till fullo i det du skriver. Så tråkigt att det ska behöva gå så här långt bara. Det svärtar ju ner hela föreningen.
Kommentera

mok: sa inte att de VAR white lions men ja lovar att ja kommer få 100 förklaringar att de absolut inte var dom precis som alla andra gånger då deras fans vart i blåsväder
Kommentera

Nr19: White Lions fans? Jag visste inte att supporterklubben hade egna fans... ;)

Skämt åsido, det är individer som agerar, inte en förening. Om nu någon är medlem eller inte är en helt annan sak. De som är det kan man tillrättavisa från föreningens sida, övriga finns det inte så mycket att göra åt i vanliga fall.

Det är ordningsvakternas jobb. Föreningen kan stötta, men inte agera själv.
Kommentera

Lite besynnerligt är det att ni verkar så överraskade... Det var samma sak i kvarten mot Timrå redan för två säsonger sedan... Bananramsor mot Yraed Hagos..
Inget gjordes åt saken då.... det kommer att rina ut i sanden även denna gång..
Jonas Soling ger ju för övrigt intryck av att vara en riktig nordman... Hur ställer sig rassarna till honom då???
Vore jag Soling så skulle jag vägra att spela.
Kommentera

Janken: Jag var i Cloetta i måndags... det var långt fler än 20 pers som skrek. Snarare 100 pers. Jag hörde inga som buade åt ramsorna... Snarare åt Oduya i samband med att han gled till utvisningsbåset.
Kommentera

HÄRLIGT! 2-1 nu!! =) ca 2 min kvar!
Kommentera

Grattis till segern. Fördel Linköping och sett till matchserien än så länge fullständigt rättvist. Frölunda kommer ingenstans.
Kommentera

Dragan 2k: Tackar!

Jädrar vad skönt.
Men någon vidare underhållning blev det inte. Ett lag tänker defensiv, det andra har inte förmågan att trumma på. Lägg där till en Lärking som är så trött att han inte orkar ha 5-5 på isen utan måste plocka ut minst en konstant. Suck. Sorgligt att man kan visa ut någon i en semifinal, 40 sekunder kvar och nån petar lite på en annan i en närkamp. Hade jag varit frölundait hade jag kastat nåt genom tv-n då. Damhockey är inte min grej.

Trist också Frölunda att vi fick båda målen på billiga utvisningar, första felaktig enligt mig, den andra på den mindre genomtänkta regeln puck ut över sarg.

Men men, med sånt uruselt powerplay som ni visar upp vet i katten om det hade varit rättvist med nåt annat. En stor eloge för LHC:s boxplay, men på fredag vill vi se full fart frammåt igen!
Kommentera

distanserad: Lördag menar jag.
Kommentera

distanserad: Vi har en i ribban en i stolpen. Jaja.. serien är körd. Grattis
Kommentera

FreddanVF:

Se det positiva i det freddan, Ni åker ju åtminstone ut mot de blivande Svenska Mästarna. Om ni åker ut vill säga men det gör ni :)
Kommentera

FreddanVF: Kört? Sällan. VF kommer till CC men tydliga direktiv om att höja tempot och blåsa på ordentligt. Får man ett eller ett par mål kommer LHC att bli tvugna att släppa lite på defensiven och gå framåt, vilket kan ge giftiga spelvändningar. Det är så oerhört små marginaler det handlar om hela tiden. Ett litet misstag, en liten felpassning, en liten snedstuds, allt det här är komponenter som avgör matcherna. Vinner VF är vi tillbaka på ruta ett igen med fördel VF, eftersom man då igen har en match mer hemma (vilket iaf BORDE vara en fördel). Vinner LHC, ja då är det givetvis väldigt tungt för VF. Man kommer att ha lite puls på lördag, den saken är klar...
Kommentera

Larionov:

Seger för Frölunda på lördag och det är fördel göteborgarna igen, det går fort i den här branschen:)
Kommentera

65selander: Detta problem har alltid funnits inom White Lions,har suttit med i många supporterkultursmöten med hockeyligan,och alla supporterklubbar,dessa problem alltid kommit upp på möterna.LHC, supporterklubben och supportepolisen,har varje gång lovat att ta hand om problemet,men det verkar bara stanna vid lovord.
Kommentera

Nu är det klart att Melin bötfölls efter hans uttalanden om Patriks Sjöbergs insats efter semifinal ett.
Böterna blev 6000 :-
Kommentera

Portello: Jag såg det. Misstänker att Melin tycker det är värt varenda spänn ;)
Kommentera

4-1 på tisdag!
Kommentera

En stor eloge till Svenska Hockeyligan, Dommarkåren samt HockeySverige i stort; TACK för att ni förvandlat min sport från kampsport till balett på damjunis nivå. Det är SÅÅÅÅÅÅ roligt att se en SM-Semi där man slipper se de stora tuffa grabbarna nudda varandra. Istället kan vi konsentrera oss på att titta på de fina dräkterna spelarna har. Jag fastnade speciellt för för de ovanligt trevliga damskerna som Göteborgskillarna hade på sig. Mera sånt!
Undrar i min stillhet var de köpt dessa. Kanske kan man få rabatt om man köper 2?

På tisdag går jag på rugby match istället.

Fjanthockeyn kan ni ha för er själva hockeyligan.
Hoppas ni kursar nästa år.
Kommentera

Hej då distanserad:
Kommentera

Jag hoppas verkligen att ni inte går till final! Det finns ingen hockeykultur i Linköping för fem öre.
Kommentera

epa:

Vad har hockeykultyur med spelet och göra ?? Skall Leksand eller Brynäs spela Fnal varje år då enligt dig eller ??
Kommentera

mattias - 74: Japp ;) eller kanske Timrå IK.
Vad jag menar är att jag missunnar dom en finalplats, förstår du!!!
Kommentera

epa:

Nej! Är det bara för det här med ODouya ?? I så fall är u ju helt fel ute.. Vissa idioters påhopp skall inte påverka synen på spelet. LHC har spelat bäst hockey i slutspelet men vilket lag får vinna bara inte FBK gör det..
Kommentera

mattias - 74: LHC är o kommer alltid vara ett köpelag. Det spelar liksom ingen roll. Det hjälper inte att gämföra trupper varje säsong och inse att LHC inte ligger i toppen i den ligan. Att Linköping alltid haft bra ungdomsverksamhet vill vi inte kännas vid. Att LHC nu också spelar J20 SM-final lär väl inte heller spela nån roll - vi har ju köpt ungarna ändå.
Aftonslaskan skrev väl annars det mest postiva på länge idag - att vi är mästare i att KÖPA... alltid nåt.

Nä hockeykultur - nä fy fan, sånt vill vi inte ha.

Vill bara poängtera att jag och halva Linköping spelade hockey innan de flesta fjunisar här var födda.
Kommentera

mattias - 74: Delvis påhoppet och det krävdes två förnedringar innan nå´t hände. Fy skäms på er!!!
Kommentera

« · 698053 · »