distanserad: Märkligt nog är jag också fullkomligt övertygad om att det kommer att delas ut ett SM-guld år 2008. Själv tror jag att någon gotlänning vinner i varpa.
Stigsson: Om bara Carolina Klüft inte är skadad så tror jag att hon kan ta något guld också. Problemet är ju att man inte tävlar om SM i sjukamp, men visst hon har chansen på någon av de individulla grenarna ändå. 200 meter?
Ett år i taget. Nu diskuterade vi SM-Gulden som kommer att delas ut 2008, du får faktiskt göra en egen tråd för gulden 2009, 2010 osv ända fram till Leksands 2032 guld. Lite tråddiciplin är ju faktiskt önskvärt.
LHC-girl: mm... tror det blir svår dock. Men men, öppen anfallshockey ska väl som förra gången mot HV kunna gynna vår första kedja. Så då har vi nog chansen på 3 poäng. Känner mig dock lite neggig idag och lägger tipset på förlust med ett par baljor.
distanserad: Jag håller faktiskt med, Luleå är rätt långt från att vinna fotbollsguldet. En allsvensk säsong 1971, och en hårsmån från att ta oss upp 1992 i kvalet mot Frölunda är våra största meriter hittills.
Kvalet 1992 var en riktig rysare, seger hemma i den första matchen på konstgräset ute på Hertsön med 1-0 och ledning i bortamatchen på Ruddalen med 2-0 i halvtid räckte inte eftersom Frölunda gjorde fyra mål i andra halvlek.
distanserad: Förlåt jag missuppfattade dig, jag troddde vi snackade fotboll. vad tror du förresten om Sävehofs chanser att upprepa sitt SM-guld i handboll för damer?
Albert Hall: Nä, jag tror också att Luleå HF kommer att få det svårt att ta nåt SM-guld i fotboll inom den närmaste framtiden.
Men Sävehofs damer har nog en hygglig chans att knipa guldet. Ja, i damhandoll kanske man ska tillägga. Vissa verkar ju som sagt ha lite svårt med tråddisciplinen...
Det blir guld.
Så - nu vet ni vem som sa det först.