Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Sveriges otacksammaste jobb bör hyllas.

« · 190821 Till forumet

Sveriges otacksammaste jobb bör hyllas.
...kanske är att vara elitseriedomare. I alla fall i dessa dagar. Hånas överallt de kommer, nu har det dessutom spårat ur rejält.

Jag skulle vilja se White Lions göra det kontroversilla att hylla och applådera den dommare som under nästa vecka får det tveksamma nöjet att skrinnna ut i stångebro och dömma Linköping. På detta sätt visa starkt att man ta avstånd från hoten.

Det vore jävligt trevligt. En gest mot hela hockeysverige att vi är en seriös förening med seriösa fans.

Vad tycker ni?
Kommentera

Sv: Sveriges otacksammaste jobb bör hyllas.
Hen-rink:

Nu vet ju inte jag hur pass seriöst detta sk hot är, men en sak är säker...

Klubben blir ju lidande på ett eller annat sätt....

Det är ju som sagt på detta viset...

Om inte domarna dömer blir det ju inga matcher och det är ju ganksa logiskt...

Dessa personer som sysslar med den här sortens verksamhet tycker jag kan gå med i Aik:S sk firma eller nåt...

Ishockeyn skall inte bli som fotbollen dvs bråkigt på läktaren och massa polisinsatser men helt klart är som du skriver att det vore en fin gest av LHC:s supportrar att hylla domarna istället för att hota dem
Kommentera

bajenmattias: Jo, jag menade i kontrast till att bua när de skrinnar in vilket förekommer på de flesta rinkar av nån märklig anledning.

I stället för att hota - jag inbillar mig att dessa hot inte har något med WL att göra, så jag vill inte förknippa ihop dem med det.
Kommentera

Hen-rink: Håller med. Dags att visa att ni i Linköping inte accepterar vad som helst och inte bara säger att ni tar avstånd från händelsen utan även visar det!

Skulle nog uppskattas väldigt mycket av domarna...
Kommentera

Hen-rink: Håller med dig. Att visa domarna sitt stöd och samtidigt ta avstånd från hoten. Hoppas att LHC-supportrarna nappar på ditt förslag. I så fall ställer i alla fall jag mig upp och applåderar er!

Vem som än skickade brevet så är det en person med på tok för mycket fritid och på tok för lite vänner! Tycker lite synd om de seriösa LHCare som nu måste stå ut med att förknippas med dylika människor. Men mest tycker jag synd om domarna och deras anhöriga.
Kommentera

« · 190821