KentaK: Inte då du ansåg att han hade "sin tid" dock. Vet du något som vi andra inte vet.....var Kapus för dålig (jämfört med sina "glansdagar" för 7-8 år sedan som du skrev)?
bobbe: HAHAHAHA HELA hockey Sverige GARVAR igen hahahaha Trodde ni att Kapus skulle tala flytande Svenska ?? Det är så att man blir tårögd,,,,,hahahahahahahahha
Haha: Dålig scoting ??? MINST sagt hahahahahahahaha Fattar ni inte att utlands proffs INTE talar Svenska ? Borde inte någon ta reda på det INNAN ni plockar hit dem ? hahahahhaahha 1:a pinnen/tabben till lhc KNAPPAST den sista hahahahahahaha
Om du vill exemplifiera en misslyckad värvning så är väl ändå Mike Harder knappast den förste man tänker på, åtminstone inte i Brynäs. Tvärtom, han var väl ett ganska lyckat kap, sett till omständigheterna. Om du istället hade nämnt Brad Berry t.ex, tror jag ingen hade protesterat nämnvärt. En kanadick som varken kunde skjuta, tackla eller slåss...... (trodde f.ö inte det gick att hitta en transatlant med någon av dessa egenskaper, eller brist på rättare sagt...)
Huge: Det var en fråga och jag fick ett svar, som jag väntade mig. :) Harder var knappast en flopp, men den senaste värvningen hos Brynäs som luktade lite "panik", tycker jag. Därför nämnde jag hans namn.
bobbe: Ska man välja ett nyförvärv som är misslyckat så är nog Mike Harder inte det första namnet jag skulle tänka på.. Anledningen till att du gör det är väl att han fick gå direkt efter säsongen.. Anledningen till det: Pengarna, han blev för dyr helt enkelt!!
Men vi som såg matcherna i slutspelet såg att han tillsammans med Soling var dom enda i Brynäs som verkligen gjorde något individuellt starkt mot FBK och gjorde det på ett väldigt bra sätt, han var väl också slutspelets bästa tekare om jag inte missminner mig!??
När vi nu är inne på dåliga nyförvärv så måste vi väl ta upp David Ytfeldt. Killen är skadad i princip _jämt_, han spelade blott 8 matcher för LHC förra säsongen och säsongen före det en(?) match i Frölunda.
Nu är han utlånad till Nyköping. Han är givetvis skadad igen...
bobbe: Men vid Ytfeldts fall kan man väl inte snacka om några jättestora pengar.. Värre då när man kommer in på AIKs Brosseau, och alla finländare och vare inte en lett med där också?