Luleå HF

116695 inlägg · 888 ämnen

100% LuleåHjärta!

« · 887325 Till forumet

100% LuleåHjärta!
Nu är den igång. Kampanjen 100% Luleåhjärta!

Vi ska visa alla att vi står bakom Luleå Hockey i alla lägen.
Luleå Hockey behöver vårt stöd nu och deras satsning är intressant med Luleåanknytning och med mottot "en för alla, alla för en". Det är väl då självklart att vi trogna visar vårt stöd vår kärlek och verkligen visar att vårt Luleåhjärta brinner för klubben till 100 procent!
Luleå Hockey är en viktig angelägenhet för hela Norrbotten och vi ska visa att vi står bakom vårat lag till 100% . Vi ska visa hjärta!

MER INFO www.luleahjarta.se
Kommentera

Sv: 100% LuleåHjärta!
LHF: Ojoj, får jag gissa på att luleåhockey ganska snart kommer gå ut och säga att det inte är en officiell insamling från deras håll.

"vi har ingen modern multiarena som tar 8000 åskådare där folket besöker arenan bara för att det är inne att gå på ishockey."

Jag hoppas att författarna av det där skitsnacket bara skriver så för att gadda ihop de sina mer än att det är författat utifrån fakta.

Annars var det en snygg sida och ett nobelt syfte. Men att det var amatörer som ligger bakom blir ganska klart då det står att det är en fond, men inget om hur mkt och när pengarna ska betalas ut, och till vad(förutom j hockey). Om jlag ska kunna ansöka om pengar, eller om pengarna ska betalas ut till Luleå hockey som får själva bestämma vart det ska fördelas.

Sen kan man ju undra hur de hade tänkt att detta inte ska bli ett indirekt bidraf till alagets löner. För om en utgift i j-lagen betalas via denna fond, ja då uppstår ju ett större ekonomiskt utrymme i föreningen som förmodligen används till att betala högre löner. Och därmed är detta oavsett ett bidrag till en förmodligen överbetald slovak.
Kommentera

ps
Det är intressant att luleåfans antas ha flickvänner men inte pojkvänner och föräldrar men inte barn.

"Vad vi kan göra är att försöka fylla COOP Arena varje match, slut upp bakom laget, ta med flickvännen, föräldrarna, polarna varje match. Då fyller vi COOP och bär fram vårt älskade lag till framgång."
ds.
Kommentera

LHF: Vad är Luleå Hckey? Är det inte lika bra att stava rätt till sitt eget lag på startsidan? "Om kampanj" ligger för övrigt väldigt fel i munnen, vad är det för fel på "Om kampanjen"?
Kommentera

Wayne Gresky: Meningen med detta är ju att bidra till en brist inom Luleå, och det är möjligt att bristen finns i hckey.
Kommentera

LHF: Inte så värst många som donerat ännu, jag trodde mig få se namn som Micke R. o Jarmo M. överst på donationslistan.
Kommentera

Grymma förstärkningar ni har fixat. Ni ser brutalt farliga ut inför nästa säsong.

oLycka till.
Kommentera

LHF: 7938 kronor... blir nog svårt att hitta en spelare. men ni kanske kan placera dem så ni har råd nästa säsong. ni verkar ju ha ett sinne för just placeringsbiten där uppe.
Kommentera

distanserad: För ni som inte fattat är pengarna till för att satsas på föreningens framtid, dvs juniorerna
Kommentera

distanserad: räcker ju till ett säsongskort ju
Kommentera

Jesper Jonsson: ...eller ett godisregn på juniorernas hockeyskola.
Kommentera

LHF: Det skulle vara intressant att veta hur ni tekniskt hade tänkt att det inte blir ett indirekt bidrag till spelarlönerna i alaget. Då ni förmodligen kommer täcka en kostnad för föreningen och då ökar löneutrymmet för alaget..

Snälla svara på vilka kostnader det är ni ska täcka för.
Kommentera

spud: "Hur ska pengarna användas?
Alla pengar kommer att gå oavkortat till Luleå Hockeys ungdomsverksamhet (med undantag för utgifter inom kampanjen såsom tröjinköp m.m.), det är där Luleåhjärtat föds, ett Luleåhjärta man bär med sig hela livet!"
Kommentera

LHF: Luleåhjärtat har man hela livet som du säger eller tills dess att Linköping, Frölunda, HV, Timrå, Färjestad med flera öppnar upp plånboken och viftar med sedlar.
Kommentera

Dragan 2k:

Va, kan man som supporter också få betalt för att byta lag?
Kommentera

knaskamilla: Nej
Kommentera

LHF: Men det var ju inte det jag fråga efter.

Ni säger att dessa pengar enbart ska gå till juniorverksamheten.

Hur ska ni göra för att dessa pengar ska bli en extra bonus till juniorerna, och inte enbart ta över en kostnad från LHF som därmed får större utrymme att betala en dyr slovak eller finne t.ex?

Om ni tar över en kostnad så blir detta ju ett indirekt bidrag till alagets löner, och inte en extrabonus till juniorerna..

Förstår du hur jag menar?
Kommentera

LHF: Coolt, då fattar jag.

Ni ska bjussa P98:orna på korv med läsk samtidigt som ni förklarar för dem att övriga världen är ond och de mår bäst i att stanna i norbotten annars kommer tomten och rövar bort dem?

Kanske räcker till 2 korvar var om ni satsar på budgetvarianten hot dogs istället för bullens. Men å andra sidan är det inte säkert att budskapet sätter sig lika hårt då. Hårfint övervägande. Kanske får ni ta in en extern konsult för att ta det beslutet. Men då har ryms iofs inte bullen alternativet i budgeten längre.

Se också till att ungjävlarna i föreningen håller sig borta från porsön så de inte infiltrerar sig med studenter som kan få dem att komma på andra tankar än att stanna i stan, förlåt byn.

Inget annant än inavel får accepteras på lång sikt om denna satsning ska gå hem!
Kommentera

distanserad: Denna satsning visar väl hur få det är som är 100%iga.

Vi övriga som ibland tänker på annat kanske bara är 10-20%-iga
Kommentera

Jesper Jonsson: Jo, om inte annat så bevisar väl faktumet att folk dragit tillbaka sitt bidrag att nåt direkt 100% stöd inte finns.
6538:- nu... Aha - ni har förstås redan placerat pengarna, det förklarar minuset i kassan från förra veckan.
Kommentera

Vart tog Kickans inlägg som postades inatt vägen?
Kommentera

73Sjöbba: Det blev till sockervadd och sen åt någon upp det.
Kommentera

73Sjöbba: Mitt inlägg? Jag var då på väg från LA. Troligen var det min syrra som skrev eftersom hon bodde i en av mina övernattningslägenheter under veckan och login samt lösen troligen dök upp så fort hon hittade hit. Vad skrev hon?
Kommentera

Kickan: Är det hon som skriver alla nattinlägg som raderas :)

Samt inte är speciellt förtjust i renberg?
Kommentera

Kickan: Att du älskade Timrå i allmänhet, och timråsupporters i synnerhet. Det avslutades med en poetisk skildring av hur fjällen fallit från dina ögon, och en innerlig önskan om att vi framöver skulle leva tillsammans i frid och harmoni.
Kommentera

Kickan:
På väg ifrån LA?
Är det du som är kuppen som skall in i brynäs styrelse,,
Är det därför du varit i LäkerolArena?
;-)
Kommentera

Bragd-Birger: Timråsupportrar

Ärdet såna hemlösa stackare som inte har ngt eget plank att hålla sig till?
Kommentera

Jesper Jonsson: Jaha, jag som trodde att man fick skriva överallt och att det var ett allmänt forum. Silly me!
Kommentera

73Sjöbba: Klart du får.

Eller får och får det bestämmer väl ngn moderator. Förmodligen samma som raderar Kickans inlägg.

Däremot känns det konstigt för mig att ha en drös timråfans här.
Men jag tar för givet ni innerst inne är Lulefans. För annars finns det väl ingen ursäkt.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja, det är ju jättekonstigt. Vara inne på andra lags plank och skriva. Vad blir det härnäst - bortasupportrar i Coop-arena?
Huamej.
Kommentera

Bragd-Birger: erkänn nu.
Kommentera

73Sjöbba:

Instämmer med dig....

Nog trodde jag att hela vitsen med HS var just att supporters från olika klubbar skrev i varandras böcker, och på det viset gör att det blir lite mer levande än det blir om det bara är "inavel" i böckerna....
Kommentera

Gidde: Ja det är ju ett utmärkt tillfälle för skaik och modosupportrar att vidga sina vyer.
Kommentera

« · 887325