Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

6 poängsmatch!!!

« · 365584 Till forumet

6 poängsmatch!!!
Viktiga matcher brukar kallas för 6 poängsmatcher, och matchen i morgon är en sådan mellan Hemmalaget och Leksand!!

Sist vann Leksand ganska klart men imorgon blir det inte lika lätt..

Båda lagen är i stort p behov....

Leksandsseger innebär at vi med största sannolikhet tar oss opp på slutspelsplats medans seger för Luleå gör at de kanske tar en slutspelsplats men frågar ni mig så vinner Leksand imorgo med 5-2 :)

Heja Leksand!!!
Kommentera

Sv: 6 poängsmatch!!!
Mattias - 74: frågar du mig så mår jag redan illa av nervositet :-(
Kommentera

LL:

Heh jaså!!

Jag med.. Visar de matchen på com hem eller?
Kommentera

Mattias - 74: nix, com hem visar inget förrän på lördag. Det blir till att sitta med webradion och darra av nervositet...
Kommentera

Mattias - 74: Vet du om Bales eller Backlund vaktar målet i morrn?
Vi får verkligen hoppas att matchen inte slutar som sist när ni gästade oss. Men laget som vann senast vi möttes kan gärna göra det igen :)
Kommentera

Portello:

Bales!! Han är 1:a målvakt...

spelar of ingen roll!! Vi vinner ändå!!
Kommentera

LL: Att lyssna på webradion är absolut det värsta man kan göra. Min sitter ju hoppar av nervositet.

Fö så förlorade Skellefteå premiären i Superallsvenskan.AIK vann med 4-3.
Kommentera

Portello:

Ja det var ju inte det man hade väntat sig! Jag vill ha opp skellefteå!!
Kommentera

Vi har ett helt gäng 6-poängsmatcher nu här framöver. Om jag räknat rätt så är det 5 stycken på raken, varav fyra är hemma. Full pott där borde ju således ge 30 poäng och nästintill toppplacering. Då känns dom där i en del gästböcker omskrivna (åtminstone tills dom kraschat) niopoängsveckorna lite fnuttiga...
Kommentera

Albert Hall: Inte skulle det vara helt fel med full pott i dessa matcher och större under har ju skett.
Imorgon vinner vi, och det stort. 6-0. Minst!
Kommentera

Portello: Isånnafall får vi ju ett plus mål på Leksand denna säsong på hemmaplan :)
Kommentera

Portello: Står att dom visar Minnesota - Chicago ikväll
Kommentera

Lövva: Tydligen har dom ändrat match.
Kommentera

Portello: "Att lyssna på webradion är absolut det värsta man kan göra. Min sitter ju hoppar av nervositet."

Jag tycker att du skall skaffa en ny webradio, Portello. Måste vara svårt att lyssna på en radio som sitter och hoppar av nervositet.

Men i vilket fall som helst blir det fint att lyssna på Pinto igen. Det känns nästan som att själv sitta vid rinkside. Jag tycker fortfarande att blixtlåsets kommentatorer var ganska kassa, även om de kanske pratade upp sig något under matchen. Men ens intryck beror nog på att det blev så spännande, innan de sista målen drösade in.

Känns pirrigt nu framöver. De nio matcherna som spelas innan uppehållet kommer att bli Mycket Viktiga och avgörande för speciellt oss i Luleå. Objektivt sett har vi nog fördel gentemot flera av de andra lagen i seriens nedre halva. För det första har vi sex av nio matcher på hemmais, och hemma är vi fortfarande ett av seriens bästa lag (trea eller fyra, har jag för mig). Dessutom har vi fler s k sexpoängsmatcher än de flesta, d v s vi möter andra lag från nedre halvan. Och även om vi gjort starka insatser, som dock inte inneburit poäng mot topplagen flera ggr (t ex blixtlåset sist, warulfven båda senaste) så har vi dock gått ganska bra mot lagen på den nedre halvan.

Men det där är historia nu. Teglet har blivit Mycket Bättre: seriens bästa lag under senaste tio matcherna. Och Korven har gjort flera imponerande insatser på senare tid. Bland annat.

Det blir ryyysligt, helt klart. Om vi fortsätter lika bra som tidigare, och dessutom nu får igen fler spelare än vi blir av med, borde det ordna sig, igen. Men ryssligt är det. Skulle vi få en down-peiod kan det strax bli mycket bekymmersamt. Jag har glömt deadline för nya spelare. När är sista datum för att förstärka truppen?

Och, ja. Schtan förlorade. Apor-I-Kastruller överraskade med att vinna borta AIK-AIK 3-4. Nu spelar det nog ingen roll, schellefte kommer nog igen. Men det var kanske bra att de fick en väckarklocka. Som jag ser det är största problemet, för Schtan, när det gäller chansen att avancera till elitserien, att de, som etta eller tvåa i super, kommer att få flera veckors speluppehåll innan det är dags för avslutande kvalserie. För visst kommer de att sluta i topp. Förlusten mot gnaget var bara en plump i det protokoll de kommer att prestera. Nu kommer de att ösa in mål i fortsättningen.
Kommentera

Liam Devlin:

Bästa sättet att följa mátchen är svt text!

Finns en magisk knapp på dosan där det kommer in en svart textremsa
så fort det blir mål i nån match!!

Hur bra som helst..
Kommentera

Mattias - 74: Nu har du fel.Bästa sättet att se matchen är att vara där.
Kommentera

Portello:

Hämtar du mig då?
Kommentera

Mattias - 74: Nja, har inte tid. En annan gång kanske. ;)
Kommentera

Vår laguppställning:

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a Backpar: VB Roger Åkerström HB Tuukka Mäntylä
3:e Backpar VB Jan Sandström HB Jonas Johansson
4:e Backpar VBPatrik Bäärnhjälm HB Jonas A-Junkka
1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Jonas Nordqvist