Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

"Vi som var i Göteborg åker aldrig hem me sorg...

« · 514502 · » Till forumet

"Vi som var i Göteborg åker aldrig hem me sorg...
Traditionens makt är stor. Men hur stor? Dags för en av de största utmaningarna i Luleå Hockeys moderna tid. Förlunda, kanske världens just nu bästa lag. Förlunda, kanske elitseriens bästa lag genom tiderna.

Luleå. Laget som radade upp elva raka förluster under säsongen. Luleå som har använt sig av fyra olika målvakter i år.

Frölunda vann elitsrien förkrossande överlägset. Luleå fick kämpa för att nå slutspelet och säkrade platsen först i den 49:e omgången. Skilda världar - jo visst. Men egentligen, vem bryr sig? Nu är det slutspel. Allt kan hända, allt nollställs. De gamla rävarna kliver fram (framförallt Bulan och Åkerström) och Luleå visar prov på stor moral. Så varför inte en storsensation? Inget att förlora men allt att vinna. För Frölunda är det precis tvärtom. "Inget" att vinna men allt att förlora. Pressen är på dem.

Jag tippar aldrig emot Luleå och jag kommer verkligen inte att börja nu heller. Så jag säger 4-2 i matcher till Luleå! Luleå avgör den sjätte matchen hemma i COOP i sudden. Målskytt? Roger Åkerström.

För övrigt så kommer det arangeras en supporter resa ner till Göteborg, kvarsfinal 5. Så ni som är sugna - häng på! Hörde ryken om att "Vi som var i Göteborg, åker aldrig hem med sorg - vi som var i Göteborg HEJ HEJ" sjöngs friskt i Luleås omklädningsrum igår efter lottningen.
Kommentera

Sv: "Vi som var i Göteborg åker aldrig hem me sorg...

Lövva

Det är faktiskt lite kul att du skrev "Förlunda" två gånger... ;)

Jag tippar 4-1 i matcher till VF.

Kommentera

Lövva: Helt rätt!
Nu är det krig även på min arbetsplats,(Jobbar med en tokig göteborgare) Har pryt hela personal rummet med halsdukar och anti Frölunda dekaler, plus att jag slet sönder hans guld tröja sen 03! Vi har redan börjat bråka och hetsa varann! Men en sak är vi överens om! Om Luleå åker ut ska jag ha på mig en Frölunda tröja under en match i semin på oslagbar! Åker Frölunda ut ska han stå med mig på H-läktarn med en Luleå tröja, och heja en hel match på bredaste Göteborska :-) Hur smart är han igentligen? Skulle Luleå åka ut? knappast? ha....
Kommentera

´Kom igen nu lule! :) synd ba att staois drog
Kommentera

Linkan: Hjälp!!! kan man verkligen bete sig på det viset när det handlar om Frölunda prylar!! Slita sönder en sån raritet! nej så kan man bara inte göra... men en Luletröja däremot.. hmm... ja den skulle man ju kunna... nej, nej, ja ska fan inte va lika barnslig... och här med visar ja att vi VF:are står över sånt larv!
Kommentera

Suffe: att söndra tröjjor är inget larv. Det är Patos!...*handräcker en indiantrasa till att träna med*
Kommentera

Linkan: Jag väntar fortfarande på det där riktiga psyk-kriget skall starata -bland lagen. Mne det kanske kommer först efter första matchern eller så uteblir det helt men det lär väl icke hända. Nr 18 lär trots allt regera!
Kommentera

Lövva: ja int psykas det inatt varjefall...*kollar i listan o räknar till en (1) halvsovande ughh ughh*
Kommentera

Lövva: Om Timrå rockar röven av Lule med fyra raka borde det inte vara nåt större problem för Frölunda att göra sammalunda! Tro inte alltför mycket på er "fysiska" hockey.
Hinner ni ikapp dom?
Kommentera

orion: "Rockar röven av Lule". Jo visst, vann Timrå i fyra raka mot Luleå 2003 men det var en jämn tillställning som lika gärna kunnat sluta i 4-0 till Luleå.

Kvartsfinal 1: 3-2
Kvartsfinal 2: 2-1 efter sudden. Målet kom i den TREDJE SUDDEN PERIODEN!
Kvartsfinal 3: 4-2
Kvartsfinal 4: 1-0
Kommentera

Lövva: "lika gärna kunde ha..."
Jag formulerar om mej:
Det vore tråkigt om den sorts hockey Luleå spelar fick segra över skridskoåkande Frölunda...
Kommentera

orion: Det märks att du verkligen såg kvartfinalerna mot Timrå! suck!
Hörde att kallio var nöjd med att få möta Luleå! Varför? Jo han ansåg att Södertälje var det tråkigaste laget att möta. Mot Luleå är det alltid fartfyllda matcher och ärligt spel...Det var vad Kallio tyckte alltså..Kul att höra..
Kommentera

Linkan: Och dessutom brukar han ju göra mål mot oss.Men nu är det slut med det :)
Kommentera

Suffe: Ska väl tillägas att min Luleå halsduk var nerklotrad imorsse med olika perversa saker, som man bädar får man ligga:-)
Kommentera

Portello: Jo dom frågade om Luleå passade han bra eftersom han gjort 6 av 18 mål mot Luleå..det tyckte han givetvis inte, nej nej tvärtom lät det som..men åså är han ju hockeyspelare..låt flosklerna tala:-)
Kommentera

Linkan:7 av 18 borde det väl vara? Har för mig att han gjorde fyra mål i Coop samt tre i Scandinavium.Men iofs kan jag ju komma ihåg fel.
Kommentera

Linkan: Det var 6 av 18.Har kollat upp det där nu.
Kommentera

Portello: Jo, sju mål mot Luleå har har gjort. Fast de fyra i COOP är uppdelade på två matcher.

* 2st (25/11 COOP)
* 3st (18/1 Scandinavium)
* 2st (21/2 COOP)
Kommentera

nappen: Mycket möjligt, jag tog det bara från intervjuven,men isf är det ju ännu värre! Blir att ha järnkoll på Kallio med andra ord:-)
Kommentera

nappen: Hade för mig det men enligt WWS så gjorde Kallio bara ett mål i match ett i Coop.Se länk

Har även kollat det på luleahockey.se och även enligt den matchrapporten gjorde Kallio ett mål

www.luleahockey.se/default.asp?cat=2&subid=1&nyhet=417
Kommentera

nappen: Helt sjuk statistik. Påminner om Tommy Petterssson i Modo som hade som vana trogen att alltid pytsa mot Luleå. Även Fagemo hade den fula vanan medans han fanns kvar i Timrå.
Kommentera

Portello: Ah, mitt fel. Sökte igenom swehockeys rapport efter Kallio och hittade två rader, men den ena var en tvåminutare. 6 av 18 isåfall. :)
Kommentera

Linkan: Tvivlar på att något lag vill möta ett ultra def Tälje. Lite som Chelsea på Nou Camp. Lite som Grekland i EM slutspelet (fast det lär väl inte vara lika vägvinnande, eller?)
Kommentera

Nu börjar jag bli riktigt nervös inför det som komma skall, inte bra att känna sig nervis dagen innan:-) hur ska detta sluta!? Hörde iaf att Holmström tränade igår igen, det låter ju riktigt bra, man tränade pp och bb som mest..
Kommentera

Lövva: Sånt där stör mig varför ska det alltid finnas en spelare från varje hatlag som pytsar som f..n emot oss;-) Fast å andra sidan har väl Nordan sänkt både leksand och mora!

Tur att deff lagen sällan vinner i längden på sina otroligt fega och tråkiga taktiker, SSK är väl känt för att aldrig bjudit upp till särskilt rolig hockey! Ibland önskar man att Luleå kunde tänka lite grand ultra deff på bortais!
Kommentera

Linkan: Holmström tränade i måndags (dagen före SSK matchen). Holmström tränade i onsdags (dagen efter SSK matchen) Du kan säkert läsa mellan raderna :)
Kommentera

Linkan: Precis. Dom som anklagar Luleå för att spela någon tråkig defensiv hockey borde nog fundera varför de steg upp överhuvudtaget från sängen. Fjärde mest mål producerade vi. Näst flest skott sköt vi (bara Frölunda *harkel* sköt fler) Men jag håller med dig. Lite mer ultra deff på bortaplan skulle ju inte skada.
Kommentera

Hallå blindstyren. Ser ni inte att jag talar med er!...*fräser till och bjuder på vita käppar*

Kommentera

Karoliina: varför just vita å inte rosa käppar?
Kommentera

"Liam Devlin: Under slutspelet -96 upptäckte jag att om man spelade en viss låt på hög volym strax innan nedsläpp så gick det nästan alltid vägen. Det var en skön känsla att VETA att man skulle vinna tack vare den låten.

Sista finalen skulle jag se hos en kompis och lyckades ju glömma skivan. En kvart innan nedsläpp så upptäckte jag tabben och fick åka hem i ilfart och hämta den. Två minuter innan matchen så stormade jag in och tröck in skivan i CD-spelaren och hörde dom undergörande tonerna strömma ut i rummet. Oj, vad skönt...

Jag prövade samma procedur i slutspelet -97, men låten verkade ha tappat sin magiska kraft.

Låten var förresten Dont look back in anger med oasis.

(Den har inget med Niklas Anger att göra.)
Albert Hall @ Luleå 2004-01-15 19:54"

Dags att pröva om den fått tillbaka sin magiska kraft? Kraften måste vara ännu starkare nu när vi möter Frölunda igen!
Kommentera

Lövva: *fliinar*...strax svar...*jobbar som besatt och räknar nuffror med vänstra hjärnhalvan. Den högra grunnar på det rosa*
Kommentera

Lövva: Han tränade inte föränn igår vad jag har förstått, men det är bara tidningarna som skriver det, du vet säkert bättre, hoppas att han tränat för fullt hela veckan!
Kommentera

Linkan: Jo jag såg alla hemmamatcherna, Luleå är tunga att möta, medges, men av vad tyngden består har vi olika uppfattning om.

"Hellre frånåkt än pååkt!"
Kommentera

Linkan: Men igår var dagen efter Tälje matchen. Så jag å tidningarna säger samma sak!!
Kommentera

orion: Jag såg samtliga fyra matcher, å alla fyra var jämna bataljer som kunde ha slutat precis hur som helst. Då drog Timrå längsta strået men som sagt, det hade kunnat slutat precis hur som helst
Kommentera

Karoliina: Öhh! vad'rå? de e ja fan asbarnsligt att göra sönder "andra" lags prylar! sånt borde man ju kunna stå över speciellt om de tillhör någon... en sak om man typ går till en supportershop å köper en lag tröja med nåt annnat lag å typ tycker att dee kul å bränna upp den eller liknande. Men då har man ju liksom kastat sina egna pengar i sjön å inte nån annans å det finns inte några andra känslor bakom tröjan (eller vad det nu är) som kan beröra någon, mer än lagets supportrar i almänhet...
Kommentera

Linkan: hehe ok ni verkar va lika goda kolsupare båda två hahaha =)
Kommentera

orion: Jaha så vi körde över era spelare? okej ja så var det! Synd att vi inte fick förmånen att möta Timrå i år..Pelle Ledin har lovat att använda skoggshuggar byxorna mot Frölunda, Han köpte dom på Jonsered! Stackars Timrå som aldrig någonsin spelar fult..men då har ni ju inget sm.guld heller, Men du kanske hellre har fair play spelare än ett sm-guld?

SLUTA OCH GNÄLL!!
Kommentera

Suffe: Jo jag kan intyga att allt är med glimten i ögat:-)
Kommentera

Vi vill ha Pelle kvar i Lule !
Kommentera

Linkan: Hellre frånåkt än pååkt...
Är det gnäll det?
Kommentera

orion: Nä men behöver jag förklara vidare? pååkt?hmm
Kommentera

Elitseriens snabbaste kvart 4 - 0 till VF, synd att det blir så få matcher när gubbarna är på topp. Kul att ni klarade er från kvalserien norrlandsgubbar!
Kommentera

Linkan: I ärlighetens namn så tycker jag också att vi uppträdde felaktigt mot Timrå. Men vem vet, kanske får vi möta dem i en semi final. Då ska vi rätta till våra misstag från tidigare möten. Köra över dem totalt, huggargäng som vi är. Sänk varenda Timråit som entrar isen. Vi måste ju göra skäl för vårat smeknamn, Fuleå

Vi har spelat alldeles för snällt mot dem tidigare. Å änglar som dom är, så ska vi visa dem att Goliat kan spöa David! HUGG
Kommentera

Bonuz: VF är väl en fotbollsförening numera. Korrekt förkortning för hockeylaget borde rimligen bli FI då man är officiellt anmälda till seriespel under namnet Frölunda Indians.
Kommentera

ståpäls: Kärt barn har många namn.
Kommentera

Bonuz: Lycka till, vi ska spela om det först, men kul att du tror på dit lag iaf!:-)
Kommentera

Lövva: Jag hoppas att vi aldrig mer spelar så mesigt som vi gjorde mot Timrå..:-)
Kommentera

Bonuz: Fi står även för fiende. Fritt för tolkning... ;)
Kommentera

LuleåFans kommer att anordna resa till Göteborg i en eventuell femte kvartsfinal. Tyvärr så är alla flyg fullbokade och det går inga tåg hem från Göteborg på lördagen. Så det enda alternativet som finns kvar är alltså sovbuss. Eftersom det inte är så jävla kul att sitta i en buss 18 timmar så kommer LuleåFans att sponsra resan med 12 000 kronor. Det för att vi ska kunna bli så många som möjligt som åker ner.

Priset på resan är 850:- kronor inklusive matchbiljett för medlemmar och 1100:- kronor inklusive matchbiljett för icke medlemmar. Mer info i LuleåFans souvenirstånd under ståplatsläktaren eller 070-544 08 91.

Tar du dig till Göteborg själv?? Klicka på LuleåFans Syd i ramen till vänster så får du all info du behöver...
Kommentera

« · 514502 · »