Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Derbydags

« · 921886 · » Till forumet

Sv: Derbydags
LL: Harju verkar ju i alla fall ha kommit igång. Tyvärr lär ahn väl hamna på andra sidan Atlanten nästa år. Nåja, vi får väl njuta denna säsong.
Omark har ju dock en bit kvar till toppformen.
Kommentera

Bolivar: ...och Brynäs har nu sex raka nollpoängare.

En bra sak med segern i dag var att vi vinner utan att spelet är särskilt bra. Vi saknar Tarvainen och Miettinen och har en förstakedja som inte är samspelt ännu. Det finns potential, försvarsspelet såg klart bättre ut i tredje, vet inte om Skellefteå hade några riktig farliga chanser på hela perioden.
Kommentera

LL: Ja, efter att Larose och Bartecko anslutit känns det som att det kan bli en trevlig säsong, trots allt.
Kommentera

Bolivar: ok, då är vi alltså inte ens på kvalplats längre? Låter bra.

Måste säga att Skellefteås egen expert på långsiktiga privatekonomiska placeringar gjorde en tämligen slät figur.
Kommentera

LL: Och nu är det klart. Vi lämnar sista platsen och tittar uppåt :D
Brynäs och Mora förlorade och vi går upp 2 placeringar i alla fall.
Kommentera

Ja, nu ska det väl vara avgjort. Skönt med tre pinnar, nu lämnar vi väl jumboplatsen också?

Tre poäng för LHF och i morgon drar jag till London. Inte hel fel...
Kommentera

Bolivar: vilket jävla mål det hade blivit om han hade satt den där...
Kommentera

PEN: Harju :-D
Kommentera

LL: NU visar Uffe Rönnmark varför han var Sveriges bästa domare innan han tog jobbet på Expekt och vart avstängd, Han är helt lysande så här borde alla domare vara i sin bedömnings nivå attt inte synas och peta too much och låta spelet flyta!
Kommentera

Hyfsat onödig utvisning av Omark där. Och helt rätt dömt av Rönnmark, får jag tillägga.
Kommentera

Det där var förresten Harjus femte mål i år, klart godkänt på sju matcher trots att han inte har spelat på toppen av vad han kan hittills.
Kommentera

PEN: ja, jag kan faktiskt hålla med där. Han har släppt lika åt båda hållen, så då blir det lika villkor.

Yes, Harju igen! 3-1, det här tycker jag faktiskt att vi ska kunna ta hem nu. Iofs ganska länge kvar, men ändå.
Kommentera

LL: Jag kan inte klaga på domaren denna afton, Han är helt magnefik han låter spelarna göra upp utan att för den skull förstöra matchen!
Kommentera

Bolivar: fast han har ju släppt en del hakningar åt båda håll, tycker jag.

Bara för det så hittade han just en hakning på Burström. Inte bra, vi måste hålla oss på banan.
Kommentera

LL: Så länge vi slipper alla hakningar är det väl rätt ok?
Kommentera

LL: Däremot har han ju gjort några offensiva utflykter på ett bra sätt. Tycker även Obsut ser lite loj ut emellanåt
Kommentera

Bolivar: nu har domaren svalt pipan. Nu släpper han massor av utvisningar åt båda håll.
Kommentera

Bolivar: men vad har hänt med Skrbek? Ok, han har aldrig varit någon raket på grillorna men den här säsongen känns det som om han är långsammare än vanligt. Det går allt annat än fort när han åker.
Kommentera

Väntar på att Chabada och Omark ska börja producera. Omark har brännt många lägen men det kommer nog.
Kommentera

LL: 1+1 av Larose är inte kattskit precis med tanke på att han rest natt + dag för att ta sig till Luleå, Men jag håller med 3-1 och jag tror att vi dödar matchen där för ju längre tiden går ju närmre Schtaan kommer kvitteringen....

Jag tror att kedjan Bartecko - Harju - Larose kommer bli giftig under säsongen bara dom blir mer samspelta, Samm gäller i PP väl när Miettinen + Tarvainen är tebax då har vi 2 st kedjor som kan producera i PP och i 5 mot 5 spel1
Kommentera

LL: När alla är tillbaka har vi riktigt bra med forwards. Bartecko-Larose-Harju, finnkedjan, Chabada-Omark-Lindgren, Burström-Lavander-Lindqvist.
Dessutom Isaksson och Lidhammar. Ett välfärdsproblem:-D
Kommentera

LL: Absolut. Skulle kännas mycket lugnare. SAIK har mycket puck när vi spelar 5 mot 5 men det känns oftast inte så farligt även om 3-1 vore skönt.
Kommentera

Ingen vidare peroid, det här. Vi skulle behöva ett 3-1-mål.
Kommentera

Bolivar: sant, jag tror att Bartecko-Harju-Larose har potential att bli en rätt bra pp-kedja på sikt.
Kommentera

Salcin: Samtidigt kör man halva PP med en kedja som aldrig tränat ihop. Förhoppningsvis kan det bara bli bättre.
Kommentera

Salcin: ja, pp går alldels för sakta.
Kommentera

Har någon sett Lindgren efter det att han fick ett skott på sig?
Kommentera

Bolivar: Luleå har enorma problem skapa ngt när domfår chansen i PP allt går i slowmotion.
Kommentera

LL: Efter några utvisningar hade vi kommit igång lite men ny utvisning nu...
Kommentera

Bolivar: men försvarsspelet i övrigt är inte bra. LHF ligger hela tiden lite, lite för långt efter Skellefteå-spelarna. Det känns som om det är lite för mycket pucktittande. Det här spelet kommer inte att räcka till poäng i dag, Skellefteå får alldels för många enkla anfall.
Kommentera

Tycker att Gusten ser riktig stabil ut så här långt.
Kommentera

LL: Ibland kan man väl acceptera att nivån är låg men jag tycker att emot Luleå är det inte är samma nivå.
Kommentera

LL: Hade inte förväntat mig att Larose skulle producera direkt första matchen med tanke på att han kommer direkt från en lång flygresa.
Kommentera

Kul med lite effektivitet från Luleås sida som omväxling mot det traditionella målsumpandet. Vi kunde till och med ha haft 3-0, Omark var sopren med Hadelöv och hade mer eller mindre dragit bort honom när en Skellefteå-klubba hakade upp Omark rejält - och av någon obegriplig anledning blev det ingen utvisning för det, jag tror inte ens Rönnmark brydde sig om att göra wash out.
Kommentera

Aliline: och nu mål av Larose. Precis när jag tänkte "han har inte haft mycket puck men han blixtrar till emellanåt" så rundar han buren och snärtar in en backhand. 2-0 till Luleå speglar inte direkt spelet, iofs har inte Skellefteå haft så många målchanser men de har klart mer puck än Luleå.
Kommentera

Bolivar: Verkligen. :D
Kommentera

Aliline: Och nu satte Larose själv 2:an. Hyfsad debut!!
Kommentera

Aliline: Det går ju jättebra att kolla *sarkasm*. Varför måste det vara tekniska problem när jag ska kolla. :(

Redan assist av Larose. :) Harju you're the man!!
Kommentera

Nu har jag köpt dagens match och ska kolla genom Canal + webb-tv.
Kommentera

Portello:

Dagens Nähä......;)

Se länk.
Kommentera

Lövva:

Mardröm!?

Det kallas en våt dröm! ;)

Lycka till ikväll! Med Lubos å kanadicken så blir ni riktigt giftiga tror jag!
Blir tufft, men vi ska slåss om poängen...

Tips: vi åker hem till staan med minst en pinne!
Kommentera

Men nu har luleå tydligen fått klartecken att bägge två får spela.Skönt.

www.luleahockey.se/templates/NewsPage____2545.aspx
Kommentera

Lövva: Enligt både NSD och Kuriren så blir det klart i sista sekunden om Larose kan spela ikväll eller inte.Men Luleås ledning tror att det ska hinna ordna sig.
Kommentera

Jesper Jonsson: Hade en mardröm i natt. Marklund gjorde hat trick. Sista målet sudden, samtliga på sittplats var Skelleftebor och Luleå hade noll poäng i tabellen. Vaknade upp alldeles kallsvettig. Västa drömmen ever

Men förhoppningsvis kommer inget av det där att slå in ikväll. Är taggad till tusen! Hoppas spelarna är det iår.(Är ganska säker på att dem är det, men förra säsongen såg dem riktigt slöa ut i derby matcherna).

FRAAAMÅÅÅT!
Kommentera

Jesper Jonsson: Förhoppningsvis mer stordåd än herr Markund oxå.
Kommentera

Lövva: Vänta rmig iaf mer stordåd av honom än av Larose med tanke på resor och spel
Kommentera

Verkar bli så att Bartecko - Harju och Larose bildar en kedja. Kerman går in med Isak och Burra
Kommentera

Portello: Nya kedje formationer, nytt spelsystem, nya tränare samt en lång resa i benen. Sen skall man heller inte glömma bort att det är en viss skillanden på hockeyn i elitserien ochd en slovakiska ligan.

Hoppas jag har fel, men jag väntar mig inte några stordåd av Bartecko, än... :)
Kommentera

Portello: jag har inte sagt att jag tror att han kommer att vara seg. Däremot funkar det knappast klockrent redan första matchen, även om han är i gång och är matchtränad kommer han ofrånkomligen att få nya kedjekamrater i morgon jämfört med förra säsongen plus att laget inte spelar exakt likadant som förra säsongen. Den enda i dagens lag som Bartecko har spelat ihop med (alltså ingått i samma kedja som) är väl Johan Harju under ett fåtal matcher, så det är alltså den ovana omgivningen samt den delvis annorlunda taktiken jag menar gör att vi inte ska förvänta oss stordåd, inte att han inte skulle ha tempo i kroppen.
Kommentera

Lövva: Jag förstår inte varför ni tror att Bartecko kommer att se seg ut.Att Larose gör det är väl mycket möjligt, men varför tror du och LL att Bartecko kommer att vara det? Han är ju inne i matchtempo och har ju ingen tidsomställning att ta hänsyn till.

Att där i mot Larose kan behöva några matchers inkörning, det tar jag för givet.Men han får gärna producera direkt.Inte mig emot.
Kommentera

« · 921886 · »