Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 674053 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska

Karoliina:Ok, aldrig hör talas om den.

Dragan: Du kan få ett tips i retur.Se inte Dark Water.Den asiatiska filmen.Seg och tråkig.

Kommentera

Karoliina: fast jag är en idiot som inte skriver den korrekta titeln. Den ska naturligtvis vara: Fyra veckor i juni

Kommentera

Portello: Se bara till att din DVD spelare eller VHS spelare inte drabbas av katastrofen The Marksman med Wesley Snipes.
Kommentera

Portello: ja, jag gillade den absolut: "4 veckor i juni"
Kommentera

Karoliina: Såg att du kollade på film inatt.Någon film du kan rekomendera?
Kommentera

björn power: Till full belåtenhet :).

Bauma-mässan verkar som något vi bör satsa på!
PartAB har haft en del uppdrag i Tyskland tidigare, får tipsa ledningen om det men dom känner väl antagligen redan till Bauma.

Lär vara många från sydeuropa där också, en marknad som vi försöker komma in mer på ev på gång ett par projekt i Spanien mot hösten.
Kommentera

Salcin: Vi är nog många "lantisar" som gjort den svängen i fjollträsk, var det till belåtenhet ?
Brukar skippa Älvsjö för att åka till Elmia eller Gbg. för att inte tala om mässornas mässa, Bauma vart 4:e år ett måste för bygg-/entr.branschens folk! Dags igen i slutet av April 2007 och en annan planerar så smått redan (vill man bo någorlunda nära är det tid om några mån. att boka hotell). Münchens gamla flygplats ca 500000 m2, 12 hallar i Arcus storlek + ett antal mindre samt "oändliga" m2:rar under open sky .. 2001 var det ca 60000 besökare varje dag under en vecka, snacka om maffiga insläpp, mycket bra dryckjom och föda. Nöjeslivet i denna stad/del av Tyrolen är inget att klaga på heller ;)
Kolla länken, speciellt bilderna under "Aerial photographs " visar rätt bra hur det ser ut.
Kommentera

Skönt att vara hemma igen efter en hård helg i Sthlm, Älvsjö-mässan var mycket intrassant hursomhelst.
Särskilt dom montrar där det serverades starköl haha, redan 17.00 hann man bli i gasen. För att fortsätta kvällen med en redig 3-rättersmiddag på Golden Hits med fri mängd dryck.
Kommentera

Karoliina: Här är det soligt och kallt (Ca -20). Dock är det inge snöfall.
Kommentera

Portello: är det snöväder där uppe nu? här i uppland skiner solen.  -13C och rätt rejält med snö. Satans vackert, faktiskt.

Kommentera

Usch, vissa dagar önskar man att man fick stanna kvar i sängen.Idag är en sådan dag.

Jaja, nu är det som det är.Jobb till 16,45 för att sedan gå hem och spela lite Poker på nätet.Efter det blir det att gå på sportbaren för att kolla in MIK-LHF.

Kommentera

Skitmatch idag.Bland de sämre man har sett den här säsongen.Skönt att man slipper se den igen

Nu ska jag hoppa isäng och glo på lite Australian Open innan jag somnar. 

Over & out!

Kommentera

Kickan: Kex och du skulle nog hellre sett att bilden vore tagen från andra hållet?
Kommentera

Paddan: En länk till dig om helgens stora hockeyhändelse i Luleå. Osmo is back!
Kommentera

Albert Hall: Kex torde inom kort boka en resa till Sunderbyn för att skåda Osmos inte alltför fula röv : )

Hockeyrumpor är för övrigt alltid sevärda. En kille med riktigt fin sådan, som fyller 24 idag, messade mig alldeles nyss. Hans bild i lagets kalender borde distribueras till alla kvinnor i världen, för alla kvinnors skull.
Kommentera

Paddan: Det finns en kille (expölsingjunior, och då en av de bästa) som förtjänar ett bättre öde än div 1 i Asplöven. Om Kyrö har lite koll, vilket han borde ha då det gäller en av hans tidigare adepter, torde han testas i LHF snart.
Kommentera

Albert Hall: Åfan, där ser man. Tja, det är väl ungefär på den nivån som jag antar att vi kommer att hitta vårt nästa nyförvärv så man kanske borde börja specialstudera tvåan för att hitta lite fyndspelare. Kanske kan man också hitta en bra bänknötare eller till och med en excellent sittplatsvärmare på såna ställen. Kanske bäst att tipsa pappa Hedin. 
Kommentera

Paddan: Osmo har redan gjort come-back. Visserligen i Sunderbyn i tvåan, men ändå.
Kommentera

Kickan: Fast då återstår det ju sedan att se hur god slutspelscoach Wally Walrus är. Fast ni kanske har några hemliga kort i bakfickan, som en comeback av Osmo.
Kommentera

Paddan: Skulle vi dala i tabellen och inte hitta något godtagbart nyförvärv så finns det ju en Orszagh till det.

Fast jag tror inte vi dalar. Det här laget har en så stark lagmoral att det nästan finns inte. Vi kommer att vara med i toppen och slåss om fjärdeplatsen serien ut.
Kommentera

Paddan: Fast PP duger inte för protokollet.

Bara 0or än så länge förutom speltiden då
Kommentera

Paddan: Äh, tydligen fastnade "r":et i tangentbordet. Orszagh heter han väl.
Kommentera

Oszagh var på isen när Petr Cajanek alldeles nyss gjorde 1-0 för Blues mot Canes

Kommentera

Portello:

Usch så tidigt, och du har inte somnat ännu, som vanligt borde jag kanske tillägga.
Gonatt, vännen! Sov Gott!
Kommentera

Sannes:

Kan vara lite ansträngande att prata ibland, men man får stå ut helt enkelt :)

Nu ska jag ta och sova lite innan jag måste iväg på jobbet.Ska vara där senast 07.30.

Natti, natti på dig. 

Kommentera

Portello:

Prata i telefonen är riktigt besvärligt när rösten är på väg att ge sig. Jag vet det, har hänt mig ett antal gånger att jag bara har tvär tystnat i min ände.

Men att "sälja saker över disk" kan inte vara någon höjdare antar jag, eller?
Kommentera

Sannes:

Lite besvärligt är det, men man får vara glad att man inte är säljer saker över telefonen.

Kommentera

Portello:

Du får försöka låta bli att prata på jobbet, fast det är ju ruggigt svårt när det gäller ditt jobb.
Kommentera

Sannes: Ingenstans.Har haft lite ont i halsen de två senaste mornarna, men det har försvunnit nästan direkt.Idag när jag gick till jobbet kände jag ingeting, men det blev gradvis sämre.

Nu när jag försöker att prata låter det som jag är i målbrottet.

Kommentera

Portello: Äh, det ska nog gå bra ska du se. Kom bara ihåg hjälmen ;)
Kommentera

Portello:

Tappat rösten, var har du varit och härjat någonstans?
Kommentera

Usch, har gradvis tappat rösten under aftonen/kvällen.Ska bli intressant att höra om jag kan få fram något pip på jobbet under söndagen.
Kommentera

Bolivar: jag bor där vägen slutar. Typ, nordväst om allting. Solen såg jag senast i torsdags. Från fönstret på jobbet sett då...men snön är 100 gånger bättre än solen när man väntar på våren. Den tinar tjälen som är säkert meterdjup nu.

Såg just en skymd Niittymäki släppa in ett mål för Colorado. Ska nu gå kolla på andra perioden. Och käka en sen avslutning för dagen: Hembakt semla med en massa vaniljgrädde och jox.

Kommentera

Karoliina: Var är du någonstans? Där jag är, lite norr om Sthlm, skiner solen från en klarblå himmel. Hopp om våren (och slutspel) gör att det känns rätt bra just nu.
Kommentera

Portello: seså, hoppa i säng o sov en stund. Själv ska jag skida till sjön. 

*redan trött - av bara tanken på det hela*
Kommentera

Karoliina:

Där jag bor osnöar det och är noll-gradigt.Och igentligen borde jag vara i sängen och sova så jag orkar jobba senare idag.

Kommentera

Portello: och så bidde det morgon. Och snö...*meckar med dagen bild*

Kommentera

Karoliina: Det borde jag också göra.Natti, natti!
Kommentera

Portello: Kul typer. (gissar att Kickan sover nu).

Kommentera

Kickan:Då tycker jag vi tar henne  som cheerleader.

Skulle garanterat dra folk till Coop.

Kommentera

Poffa: Vilka långa inlägg du skriver...men hälften av inlägget verkar det vara snöstorm i.
Kommentera

Portello:

Nästa omgång ser ut så här:

2006-01-12 19:00 Linköpings HC - Leksands IF

Cloetta Center
2006-01-16 19:00 MODO Hockey - Mora IK

Kempehallen
2006-01-16 19:00 Brynäs IF - HV 71

Gavlerinken
2006-01-17 19:00 Luleå HF - Södertälje SK

COOP Arena
2006-01-17 19:00 Djurgårdens IF - Timrå IK

Stockholm Globe Arena
2006-01-17 19:00 Frölunda HC - Färjestads BK

Scandinavium

Kommentera

Stigsson: 

Så det är fler lag än Luleå som har uppehåll nu? Kan inte påstå jag har järnkoll på detta.Vilket ni nog förstår  iom det här inlägget.

Kommentera

Stigsson:

Så är det väl. MODO:s flyttade match mot DIF (från 2/1) spelas ju nu i morgon.

Kommentera

Portello: Är kanske för att Frölunda ska ha en chans att spela ikapp efter europacup spelet?
Kommentera

Är det någon som vet varför vi har uppehåll en vecka ?

Tycker det känns rätt konstigt att det kommer nu, är ju inga landslagssamlingar eller något.

Kommentera

Dags att plocka fram otråden tror jag.
Kommentera

Kickan: Asså dina gamla kvarter i Etuna. Det var ju där du firat midsommar alone elle?

Här i luleå har de väl inte kommit lika långt i bostadsbyggandet även om de är på god väg. Men de mitt emot ditt gamla place verkar nice.
Kommentera

Jesper Jonsson: Det blev ju nya bostadsrätter mittemot mig även i slutet av den tid jag hade kvar lägenheten som övernattningslägenhet. Dyra var de också, tyckte jag då. 900 000 för en trea i centrum kändes för 1,5-2 år sedan jävligt dyrt. Nu skulle ingen tveka att betala det eller till och med gladeligen göra det med den standarden.

Var blir det fotbollsstadion? På Skomakargatan? Shit, trodde konserthuset tog upp allt byggnadsutrymme och jag besöker inte mina gamla kvarter särskilt ofta eftersom arenan brukar vara det huvudsakliga målet vid besöken.
Kommentera

Kickan: Dina gamla kvarter är sig inte direkt lika. blir nya hus där varje gång jag är förbi. Förutom de 4 15 våningshusen som utgör fotbollsarenans hörn så växer det upp en lite by med lägre hus bakom dessa och dessutom skall det byggas ytterligare hus uppe på gamla motorstadion
Kommentera

« · 674053 · »