Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 115805 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Både Aston Villa och Everton skulle slå Sverige enkelt.
Svenska landslaget skulle knappast kunna hänga kvar i Premier League (om dom spelade där).
Kommentera

Albert Hall: Fast egentligen, om de väljer Asper så är de ju ganska modig eftersom han kan variera väldigt bra ingripande med gasnka mediokra ingripande.

Fast väljer de Sundfors, enligt min allsvenskans jämnaste målvakt så fegar de ju lite eftersom de vet att han kommer att göra en bra match :o)
Kommentera

Kid A: Sverige skulle nog inte ha några som helst problem om Enkelman gör Rembrandts som igår.
Kommentera

Enkelman skulle nog ha det lite lättare om han slapp Mellberg :U)
Kommentera

Kid A: Nu kan man nog inte lasta Mellberg för målet :)
Kommentera

Kid A: Det tror du? Om de svenska landslaget skulle spela i PL med samma förutsättningar som de övriga lagen, d.vs. att de får spela ihop laget, försäsong osv. så kan jag garantera att Uefa plats inte skulle vara att sikta högt, snare lågt.

Du överskattar helt klart PL. PL håller inet så enomrt högklass egentligen. Det finns 5-6 bra lag sen finns det lag som håller rätt så bra kvalite men nog ett svensk landsklag räcker de nog knappast till.

Hur förklarar du att sverige inte har förlorat mot England på ett x antal år. Jag menar i Englands landslag deltar ju ändå MÅNGA stjärnor från PL
Kommentera

Kid A: Nåja enkelt och enkelt. Tror jag vad jag vill om.
Du menar alltså att Everton och Aston Villa är klart bättre än alla landslag som spelade VM tex? Argentina? England?
Fast visst finns det många klubblag som är i klass med dom bästa landslagen. Real Madrid är nog världens bästa fotbollslag alla kategorier. I alla fall på papperet.
Kommentera

Lövva: Tycker personligen inte Engelsmännen är dom bästa i PL.
Kolla skytteliga toppen förra året:
Henry, Hasselbaink och van Nistelrooy.
Bara en Engelsman var i topp: Alan Shearer.
Kommentera

Dom i Svenska landslaget får ju vara lyckliga om dom ens är med på bänken i sina respektive PL lag...
Klubbfotboll håller högre klass än Landslagsfotboll.
Ljungberg är den enda stjärnan Sverige har nu.
Zlatan är nästa...
Kommentera

Kid A: Visst har du rätt i det att de bästa spelarna kanske inte är Engelsmänn men å andra sidan så finns det väldigt mågna bra engelsmänn också, typ Beckham, Owen, Ferdinand, Cambell, Cole mm.

så att Sverige praktiskt taget aldrig förlorar mot dem visar ju ändå att Sveriges landslasg har gasnka hög klass.
Kommentera

Albert Hall: Jag har L-G:s visitkort. Blir du avis nu? : )
Kommentera

Kid A: Inte vet jag om det är så begåvat att räkna bort Henke å Patirk Andersson: Sen så håller ju Svensson att få stjärnstats också. Och en yytligare spelare som jag tror kommer att komma att dominera i Europa snart är Källström. Blir intresant att se han mot Köpenhamn
Kommentera

Albert Hall: Jag vet inte riktigt om Real är så givna som "nummer" ett i världen. Tycker att Arsenal helt klart är konkurans kraftiga.

Se det här framför dig:
ARsenals bästa back: Cambell
Arsenals bästa yttermittfälltare : Ljungberg elelr Pires, svårt at t avgöra
Arsenals bästa defensvia mittfälltare och förmodligen världens: Viera.
Arsenals bästa forwars: Henry

Ganska imponerande namn!
Kommentera

Lövva: Många av dom spelarna är väldigt överskattade t.ex. Beckham.
Chelsea ställde upp med en startelva utan en enda engelsman förut...
Och Newcastle ställde upp med 2 engelsmän i sin senaste match.
England är inte så bra som Premier League är...
Kommentera

Lulekickan: Jag blev navundsjuk, ja. :-)
Kommentera

Lövva: Jag sa på papperet. Större namn har nog Real Madrid. Eller i alla fall dyrare i inköp.
Kommentera

Albert Hall: Ja, tänka sig vilken fart det har blivit i våran gb. När jag skaffade en signatur här hade jag egentligen bara tänkt använda HS till att diskutera med motståndarsupportrar i deras gb. Framför allt tyckte jag att Modos och Timrås gästböcker var bra och att det verkade finnas en massa vettigt folk på HS. Drägget verkade inte ha hittat hit i samma utsträckning som de hittat till de officiella planken.

I början läste jag mest, men sedan tänkte jag att det kanske skulle gå att göra något av den här gb:n trots allt. Jag hade ju kollat listan och sett att det fanns en massa lulingar här även om det var få som skrev något. Alltså började jag posta lite, lämnade lite rapporter från de första ispassen som utvecklades till låååånga rapporter om Lövenmatchen och turneringen i Uleåborg, och då började de tidigare osynliga lulingarna dyka upp. Ja, resten känner ni ju alla till, ni har väl varit med sedan dess.
Kommentera

Kid A: Fast å andra sidan så har ju aldrig Cheksea ´lyckas spec. bra de senaste säsongerna. Jag har sagt det förr å jag säger det igen. Det går inte att värva ett lag vilket Chelsea försökte med för några säsonger sen.

Vilket landslag tycker du håller klass då?
Kommentera

Lövva: Visst, Henke och Patrik är duktiga spelare, men att Henke skulle ösa in mål i PL har jag svårt att tro...
Men som du säger har Sverige en ny generation spelare som mycket väl kan bli stjärnor...
Men det är en lång våg att gå från lovande till stjärna...
Kommentera

Portello: Överstekickan... Ja, det låter rätt kul. I common law-länderna hade jag ju fått heta Ers Nåd eller Ers Höghet, fast på engelska dårå, och det hade känts lite konstigt.
Kommentera

Lövva: Brasilien.
Holland och Portugal har potential, få se hur bra dom lyckas nu framöver...
Kommentera

Albert Hall: Det kan du ha rätt i. Det är nog en smakfråga.

Fast något som är solklart att de har de dyraste inklpen i världen. Läste någon stanns att 5 av världens 8 dyraste köp har Real stått för. Då ska man ha i åtanken att de har en skuld på flera miljarder. Får inte riktigt ihop det :O)
Kommentera

Damnit vad mycket av mitt hatämne fotboll ni har spammat. MORRRRRR!!!!
Kommentera

Lulekickan: Tycker Överstekickan låter lite bättre än My lady :)
Kommentera

Lulekickan: Fotboll är kul :U)
Kommentera

Lulekickan: Jag hade heller inte en tanke på att det skulle bli sånt liv, åtminstone inte så fort. Jag skaffade signatur strax efter midsommar nån gång men skrev nog inte ett inlägg förrän i augusti tror jag. Jag blev förvånad första gången jag såg att du var här kommer jag ihåg.
Jag brukade skriva nån enstaka gång i TIK boken redan för några år sen när det inte var reggning. Den har alltid hållt ganska hög klass.
Kommentera

Kid A: Fast nog går det ju alltid att såga de lagen också
Typ, Brasilien lyckades inte bra i kvalet, nu gjorde det ju inte så mycket när de fick å vann VM men ändå: Holland deltog ju inte äns i VM å Portugals VM var ju ett fiasko med b.la förlust mot jänkarna. Så nog går det att såga alla landslag
Kommentera

Lövva: Nääää, det är lite som VIK-hockey för några år sen. Fast i liiiite större skala. Fast det minns man ju hur det gick för dom.......
Kommentera

Lövva: Helt klart, men är det något lag det är ROLIGT att såga så är det Manchester United...
Kommentera

Kid A: Kul? Var då någonstans och sedan när?
Kommentera

Lulekickan: Lite till vänster och så lite till höger...
Nej, men fotboll är väl väldigt kul?
Lite trögare än hockey, men mer taktiskt :U)
Kommentera

Albert Hall: Hehe, det vore interssant att se vad som skulle hända om Real fick dela VIK öde. Kan tänka mig att att det skulle bli upplopp i Madrid :)
Kommentera

Kid A: Arå, å det är inte så svårt egentligen längre. Tycker personligen att de ligger några klasser efter Arsenal
Kommentera

Kid A: Jag har aldrig riktigt förstått vad som är kul med fotboll. Jag blev medsläpad till Råttsunda av en fd pojkvän någon gång i tonåren. Hela matchen var som en stor gäspning, ja faktum är att jag inte ens vet vilka lag som spelade. Inte heller har jag lyckats uppbåda så pass mycket intresse att jag har lyckats se en hel match på TV någon gång. 5 minuter är max vad jag klarar innan jag blir helt rastlös och uttråkad. Det är så himla segt och händelsefattigt jämfört med hockey.
Kommentera

Har personligen bara sett två matcher live i hela mitt liv.
Sverige - Österrike på Råsunda (Österrike vann 1-0)
Och Söderhamn - Elfsborg i Svenska Cupen (5-0 till Elfsborg)
:U)
Kommentera

Wow vilken reklam vi har fått på infosidan! Nästan i klass med att vi hade fått löpet i någon mer respekterad tidning, om det nu finns några såna tidningar.
Kommentera

Kid A: Så du är ingen hängiven fotbollsfanatiker med andra ord? Eller bor du bara så till att det inte finns så mycket fotboll att se i närområdet?
Kommentera

Lulekickan: Men vad menar de med att Lule är en stark nykomling?
Kommentera

Lulekickan: I Norrbotten finsn det ju massor med fotboll att se. Det finns ju fyra lag i tvåan, öhh...hmm...noll i ettan...hnnn å inget i allsvenksan.

Nää, fast det finns en hel del TOPPKLASSIG ungdomsfotboll att se. Då snackar vi i världsklass.
Pite Summer Games som har haft över 20 deltagande nationer och över 600 lag varje år!
Kommentera

Lulekickan: Nja... vi har ett division 2 lag,
men dom ligger näst sist, så det blir division 3 för dom.
Jag gillar fotboll... och hockey.
Måste jag välja ett så blir det väl hockey,
eftersom mitt hjärtelag HV71 spelar hockey.
:U)
Kommentera

Lövva: Förmodligen att den här gb:n mestadels varit i princip så stendöd att man inte har märkt av dess existens tidigare. Den har väl inte direkt tillhört de mest livade gästböckerna på HS. Kolla statistiken så förstår du nog.
Kommentera

Kid A: Skönt att höra, då är du ju inte helt fördärvad även om du håller på fel lag : )
Kommentera

Lulekickan: Ehum... det börjar bli sent nu...
*GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSP* :UO
Vi ses senare,
Läggdags!
Kommentera

Lövva:

Totala antalet inlägg 2564
Inlägg skrivna denna månad 2122

Det säger väl ungefär allt?
Kommentera

Kid A: Godnatt med dig. Ja, jag vet att det börjar bli sent men jag har en hopplös dygnsrytm. Eller rättare sagt, jag lär mig aldrig att jag borde gå och lägga mig tidigare för att slippa känna mig mer eller mindre medvetslös när jag går till jobbet på morgonen, men jag påminns om det varenda morgon.
Kommentera

Lulekickan:
Jag skulle vilja ha ner Lulä ett par tre placeringar istället;) Och upp med Timrå 4 placeringar istället.

Fagerhultarn kommer att vara slut när es:n drar igång. Han har gjort sitt på försäsongen.
Kommentera

Lulekickan: Hmm...börjar fatta vad du mena. Det var väll när jag kom som stället fick ett lyft :o)
Kommentera

mike66: Vill och vill, nu ska vi väl ändå vara realistiska va? MooDooisterna kommer sopsist, å sen kommer vi in på vad jag vill. Jag vill att Pölsa kommer näst sist, och helst vill jag att Styvben och Redox också kommer näst sist, liksom Linkpingarna. Korvkiosken kan också få komma näst sist, de är ett jäkla huggargäng. Timrå skulle gärna få komma tvåa, efter LHF förstås, om vi nu skulle prata om vad jag vill, men jag tror inte ni kommer bättre än 9:a som bäst. Om Linkpingarna floppar lika mycket som jag hoppas kan ni knipa den sista slutspelsplatsen, fast det är inget jag tror på egentligen.

Fagemo kommer att råkka, sådeså.

Fagemo råkkar!

/Vi-hjärta-Fagemoklubben
Kommentera

Lulekickan:
Kan hålla med dig om att MoDoonanisterna mycket väl kan komma på den nedre halvan av tabellen, kanske t o m sopsist som du också mycket riktigt påpekar.

Men jag tror nog att Timrå kommer före er i tabellen innan säsongen är slut. Fagerdahlarn kommer inte ha hjärta att svika oss mer än en gång, och kommer därför att göra tre eller fyra underbara självmål mot just Timrå.

Gonatt
Kommentera

mike66: Fagemo kanske har blivit lite syrak när ni är så osnälla mot honom. Bäst ni fjäskar rejält för honom ett tag framöver så han kan rota fram det däringa Timråhjärtat ni kräver att han skall ha, annars gör han mot er som han gör mot de andra, och då kommer ni alla att grina efter varje möte med LHF eftersom LHF inte bara plockat de tre pinnarna utan även, genom Fagemo, sett till att målskillnaden eran påverkats en sisådär 20 mål i negativ riktning. Därför föreslår jag att du omedelbums startar en mike66-har-gått-med-i-vi-hjärta-Fagemo-klubbentråd där du dagligen postar en massa fint om våran Linus.

Nattinatti.
Kommentera

« · 115805 · »