Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 117693 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Paddan: Där ser man, du och Dysso kan komma ut ur garderoben på ett sätt men smyger fortfarande med erat val av favvolag ; ) Ändå dras ni till LHF-planket som flugor till en sockerbit. Nåja, ni är nog snart mogna för det steget också. Fnisselifniss.
Kommentera

Lulekickan: Usch vad tarvlig du är! Men, som alla sanna hang-arounds så dras man ju till det ställe där det mesta händer :-)
Kommentera

Paddan: Själv slängde jag nyss in HV seger med 4-1 på tävlingen på luleofficiella.

Lulekickan: Varför får man ingen bekräftelse via mail som utlovas?
Kommentera

Dysso: Om det hemska skulle inträffa skulle jag mer än gärna ta på mig rollen som moderator, var så säker.
Kommentera

Albert Hall: 4-1 var väl lite väl pessimistiskt?

Jag vet inte, men jag kan ringa och kolla det med Jesper på en gång. Vänta en stund så återkommer jag.
Kommentera

Lulekickan: Kollade upp Arne. Han skrev sitt första inlägg i mars 2002 nån gång. Han har inte skrivit speciellt mycket men ett gäng inlägg på olika gästböcker har han hunnit med. Likheten mellan Arne och tobe är slående på många av inläggen.
Kommentera

Albert Hall: Kunde väl inte vara sämre än Dysso, så nu har jag registrerat mitt resultat i er lilla tävling.
Kommentera

Paddan: Bra, du får gärna var med bara du ger fan i att vinna. I år är det visst en äkta matchtröja på spel. Den behöver jag.
Det är rätt många olulingar med, så känn dig hemma.
Har till och med för mig att nån oluling från Modo vunnit tävlingen nån gång. *ryyyyyser*

Men ärligt talat så gillar jag inte den där tävlingen nått vidare. Man får alldeles för lite credit för att ha rätt vinnare. Det mesta går efter resultat, alltså tippade mål. Man kan ha rätt vinnare men ändå få mindre poäng än en som hade fel vinnare.
Kommentera

Albert Hall: OM jag, mot allt sunt förnuft, skulle gå och vinna den tröjan så skall jag med glädje donera den till någon bättre behövande!
Kommentera

Albert Hall: Jag måste nog kolla upp den däringa Arne jag också. Jag har för mig att det finns en arne tiberg på gröningplanket, kan det stämma?

Jesper sa förresten att tipsen har gått in men det är nåt fel i programmet som ska skicka bekräftelserna. Han skulle posta nåt om det på forum.
Kommentera

Lulekickan: När du säger det så har jag också för mig det, arne tiberg på gröningplanket alltså.
Men inte har den arne satt några större bokmärken i mitt minne i alla fall.
Nog skulle man lagt märke till......punkterna och......= tecknena. För övrigt så har jag alltid haft svårt för dom där = tecknena i tobes texter.
Jag läser dom aldrig som bara "är". Jag fick lära mig av min ilskne mattelärare i högstadiet att man ska läsa det som "är lika med" vilket ju fastnat.
Kommentera

Paddan: Till mig väl? *ber snällt* Jag behöver verkligen en väldans massa LHF-matchtröjor.
Kommentera

Albert Hall: Hoppas att du menar = tecknen.?
Kommentera

Lulekickan: Du Kan väl bara ha en på dig. Paddan, Har ingen behöver en :)
Kommentera

Lulekickan: Helt ok att inte få nån bekräftelse på tipsen om dom bara gått fram. Jag brukar alltid tippa alla 50 omgångarna för att säkert ha ett tips ifall man inte har tid att tippa när det verkligen gäller. Man kan ju alltid ändra det senare. Men det blir en förfärlig massa mail att ta bort sen.....
Kommentera

Lulekickan: Jo, självklart, det var väl det vi kom överens om ;-)
Måste bara bli oerhört varmt att ha alla LHF-tröjorna på sig samtidigt, för jag antar att Kauppila-tröjan måste du väl alltid använda, eller?
Kommentera

Albert Hall: Jag kan inte heller påstå att jag reagerat desto mer över arne tibergs inlägg på gröningplanket, men å andra sidan tror jag inte att han skriver så väldans mycket där och jag besöker inte det forumet varje dag direkt så det kan ju bero på det. Den här ..arne tiberg.. kanske bara = en kopia.
Kommentera

Portello: Du behöver inga matchtröjor ju. Eftersom du för otur med dig får du ju inte ens gå på matcherna den här säsongen. Det kommer du att upptäcka på torsdag när du inte blir insläppt ; )
Kommentera

Paddan: Kauppilatröjan är förstås nummer ett. Den har jag när vi verkligen måste vinna, men en kvinna kan aldrig ha för många LHF-tröjor, ellerhurdetnuvar : )
Kommentera

Lulekickan: ...."när vi verkligen måste vinna", med andra ord varje match ;-)
Du menar väl: En kvinna kan aldrig ha för mycket shoppingpengar!
Kommentera

Det finns förresten nya bilder från Coop Arena ute på officiella nu, se länktips.
Kommentera

Lulekickan: Uj, vad sugen man blir när man ser bilderna! Nog kanske man måste skaffa sig en loge i alla fall? :-)

På tal om den tidigare debatten ni haft idag, den om sittplatspubliken, vi slipsnissar. Har ni nånsin tänkt tanken att många av oss som sitter där varit fanatisk ståplatspublik en gång i tiden? Tror ni att ni alltid kommer att stå och skrika på ståplats själva? Jag vet bara en person som stått på H-läktaren sedan Delfinen byggdes. Dessutom tycker jag ni är lite orättvis när ni säger att vi är tysta. Visst, vi kanske inte sjunger med i alla ramsor och så, men nog fan brukar jag var upprörd ibland och skrika allt vad jag kan. Exempelvis buuuua under motståndarpowerplay och så. Stå upp när vi gör mål. Många med mig dessutom.
Kommentera

Albert Hall: Jag tänkte samma sak. Har man en loge så är det ju bara att säga upp lägenheten så kan man bo i arenan. Man tillbringar ju ändå större delen av tiden antingen på jobbet eller i arenan så vad ska man med lägenhet till. Helt onödigt.

Jag vet att många på sittplats varit ståplatsare en gång i tiden. Dessutom är sittplatsarna inte alls särskilt tysta alla gånger - ja inte alla i alla fall. Sedan vet jag många sittplatsare som rycks med så till den milda grad att de är nära hjärtinfarkt varenda match. Att folket på sittplats inte sjunger med i ramsorna är ju inte särskilt konstigt, inte ens alla på ståplats gör ju det. För övrigt tycker jag nog att klacken också kan vara rätt tystlåten av sig ibland, särskilt om det går dåligt och det inte är någon särskilt rolig och välspelad match.
Kommentera

Men jag skulle inte vilja vara utan ståplatspubliken. Inte ett ögonblick. Ni ÄR viktiga.
Kommentera

Albert Hall: Jag har många gånger misstänkt att LHF är extremt beroende av publikstödet och har spekulerat i att det kanske är därför LHF inte brukar vara särskilt starka på bortais men ruggigt starka hemma. Dessutom tycker jag mig ha sett att LHF har haft svårare att göra mål åt det håll där nya kortsideläktaren är, alltså åt det håll som LHF nu kommer att spela mot i 2 perioder/match.
Kommentera

Albert Hall: Det är ju synd att ens en sån här diskussion skall behöva äga rum. Det ska ju egentligen inte behöva vara "vi å dom" på hockey. Alla sitter (står) ju egentligen i samma båt. D.v.s alla vill ju att det ska gå så bra som möjligt för LHF. Men tyvärr så blir det jämt för mycket Vi å dom snack.

Det är ju helt klart synd att inte så många sittplatsare sjunger med på ramsorna. Vilket härlgit tryck det skulle bli i Coop då!!! Sen är det många som tänker "Ähh, va fan man kan ju inte skrika när man sitter". Men i England finns det ju inte ståplats. Inte heller i Champions League så visst går det bra att skrika fastän man sitter. Hoppas det kommer att bli någalunda ändringar på det i vinter. Sen är det ju bra att folk på sittplats lever sig in i matchen, blir upprörd på exempelvis felaktiga domslut osv. fast det optimala vore ju dock om de även skulle följa med i ramsorna. Vilken skön stämmning alltså. Det tåls att säga igen.

Som när Jarmo gjorde mål mot MIF. Då ekade "Jarmo Myllys walks on whater tjalalallala" i hela hallen, å då menar jag hela hallen! :)
Kommentera

Lulekickan: Det vore intressant ifall det skulle ha varit praktiskt möjligt att göra ett experiment där man spelar en full omgång utan publik och sedan jämföra med samma omgång fast med fullt publikstöd. Då borde man ju kanske kunna dra en slutsats om vilka lag som mest gynnas av publikstödet.
Kommentera

Lövva: Häftstift på stolssitsar brukar ju hjälpa ifall man vill skrika!
;-)
Kommentera

Paddan: Ja just ja, hoppas de har hunnit installera dem medans de byggde om hallen då :)
Kommentera

Lövva: Jaha, det var väl det jag trodde. Det var häftstiften som utgjorde huvuddelen av kostnaden för ombyggnaden :)
Kommentera

Paddan: Joo jag vet, tror häftstiften gick på ca 14 miljoner. Resten av hallen gick väl på si så där 1 miljon. Men det var ju lätt värt pengarna. Inget SM-Guld utan häftstift. Så är det bara. Varför tror du FBK jämt vinner i Löfbergslila :)
Kommentera

Dysso: Numret 60 på Livs tröja, har det någonting att göra med att han aldrig kör bil fortare än så, eller? ;-)
Kommentera

Lövva: För att motståndarlagen tvingas vada igenom gammal kaffesump innan de kommer in på isen, och att den enda "sportdryck" som finns är tre veckor gammalt kallt kaffe.
Kommentera

Paddan: Vad skall göra Lule övervinliga i Coop i vinter då? Massa billiga bananer som motståndarna snubblar på eller?
Kommentera

Lövva: Det behövs väl ingenting egentligen för att göra Lule övervinnligt, för att göra de Oövervinnliga däremot så krävs det väl närmast ett mirakel, som att Kickan tippar förluster för LHF, ungefär ;-)
Kommentera

Paddan: Åhhh, måste du säga så? Hon kommer ju aldrig göra det. Alltså komer aldrig Lule bli oövervinnliga....åhh...det är kört. Det är bara å lägga ner hela föreningen. :)
Kommentera

Paddan: Det blir nog svårt att fixa en publiklös omgång, i så fall måste de ordna den på bortais alternativt ha ihjäl mig först.
Kommentera

Lövva: Häftstiften måste väl ha gått på ca 70 miljoner då, om nu resten bara har kostat ca en mille, eller har jag helt missuppfattat hur mycket pengar kommunen och Coop har bidragit med till renoveringen?
Kommentera

Lövva: Coopiöst arbete duger väl bra för att göra LHF oövervinnliga.
Kommentera

Lulekickan: Hehe, det får man ju hoppas bara det inte kommer massa pansisar med kundvagnar som lägger krockben för dem
Kommentera

Lulekickan: Ojdå, var dom så dyra. Det måste vara nåra riktigt fina stift de. De kanske inte äns är begangnade
Kommentera

Lövva: Häftstiften är såklart gjorda av guld. Det vore ju dumt att köra med någon slags lågbudgetvariant när pengarna fanns tillgängliga.
Kommentera

Lövva: Pensionärerna kommer nog dessvärre att invardera stället, de har nämligen hört att motståndarmålisarna kommer att erbjuda billiga kassar : )
Kommentera

Lulekickan: Stiften måste ju också vara lite symboliska. Inte som AIK hade för några år sen. Hjälmar av guld. Det kan ju bara betyda en sak. De var för dåliga för att ha guld :)
Kommentera

Lulekickan: Hahha, den där kan du faktiskt få 10 poäng för, i alla fall nio och en halft :)
Kommentera

Lövva: Hjälmar? Jag trodde det var kastruller Apor-I-Kastruller hade.

Det kanske var Sjögren som sänkte ajkarna. Spelare som anser sig större än laget brukar sällan medföra särskilt mycket gott. Undrans om han fortfarande har samma förkärlek för andra spelarfruar än den egna.
Kommentera

Lövva: Kan jag inte få 10, snäääälla? I så fall tror jag precis att jag har samlat ihop så mycket poäng som krävs för att få en sån däringa rabattkupong.
Kommentera

Lövva: Hjälmarna var väl i silver? Guldhjälmar är väl fortfarande reserverat för Svenska Mästare.
Kommentera

Lulekickan: Men du måste ju se dig in i hans situation också. Tänk dig att vara en stor å stark björn och plötsligt bli förvandlar till en liten illaluktande råtta. Det kan ju inte vara skojj. Små gnagare, små gnagare är lustiga att se, små gnagare små gnagare är lustiga att se, ej hockey ej hockey ej hockey spelare de
Kommentera

Lulekickan: Jaa, okej då. Vi måste ju sno lite kunder från IFK ICA Göteborg.
Kommentera

« · 117693 · »