Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 698157 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Albert Hall: Grovhuggen känns som en intressant kommentar i sammanhanget. Men jag ser fram emot dina SMS. Kontantkort eller abonnemang?
Kommentera

Tid för trådbyte?
Kommentera

Portello: Hehe, du blir ignorerad, tydligen. Under ohockeysäsong råder oreda och anarki. Vi skriver var som helst : )

Fast otråden är bra. Den passar för alla diskussioner. Den lär väl vara en av HS största trådar numera. Kanske till och med den största.
Kommentera

Kickan: Faktiskt är den inte edenlängsta i våran gb.Både Låleås väg till sm-guldet samt Kvällens match är större.
Bara klicka på "Visa ämnen" i högerspalten så ser du längden på trådarna.
Kommentera

Är det inte dax att ta bort omröstningen, den känns lite inaktuell nu.
Kommentera

lizzard: omröstningen är utbytt. Nu är det avgörande mål som gäller :-)
Kommentera

Portello: Hmm, försöker du säga att du äntligen fick tala till punkt?
Kommentera

Paddan: Japp.
Måste har varit mitt bästa inlägg här på HS.Helt klart.
Kommentera

Portello: Det fanns mycket dramatik, kursändring och samtidigt bestämdhet i ett sånt väldigt kort inlägg, nästan lika bra som de klassiska telegrammen: ?

som följdes av svarstelegrammet: !
Kommentera

Paddan: Kändes lite småsint att sitta inne på sådana viktiga kunskaper.Kände att jag var tvungen att dela med min enorma visdom.
Kommentera

Alltså, tala om sjukt.

Sitter och spelar poker på nätet.Får AA på handen.Ska betta men då blir jag frånkopplad.Spelar några händer, får KK. Vad händer då? Naturligtvis blir jag frånkopplad igen.

Irriterande...
Kommentera

Portello:

Se det som ett tecken.

Kommentera

Poffa: Jo, får nog göra det.Bägge gångerna bölev jag frånkopplad pre-flop.

Gick ivarjefall +.Hela sex dollar.Yippie!
Kommentera

Portello: Hehe testa Svensak Spels klient fungerar klanderfritt:)
Kommentera

FBK borta i premiären. Jävlar vad trist. Jag som varit övertygad om att det skulle bli Skellefteå, antingen borta eller hemma.
Kommentera

Albert Hall: du får nöja dig med modo borta i träningspreimären i nya hallen
Kommentera

Jesper Jonsson: Men jag ser ju nu att vi har Schleffte i hemmapremiären!
Kommentera

Albert Hall:
3 bortamatcher mot alla dom sydligaste lagen, förutom Frölunda.
Iaf bra med 3 bortamatcher mot Skellefteå.

Antal matcher
BIF 3 hemma 2 borta
FHC 3 hemma 2 borta
MIK 3 hemma 2 borta
TIK 3 hemma 2 borta
Modo 3 hemma 2 borta

DIF 2 hemma 3 borta
FBK 2 hemma 3 borta
LHC 2 hemma 3 borta
HV71 2 hemma 3 borta
MIF 2 hemma 3 borta
SAIK 2 hemma 3 borta
Kommentera

Salcin: typiskt att vi bara får massa sugargäng som kommer hit 3 ggr.

okey mora men sen då. Man had eju velat ha skaik och dif och mif på den övre listan och tik modo pölsan på den nedre
Kommentera

Salcin: Det där ser ju inte så rättvist ut. Mest borta matcher mot topplagen.
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag tycker det är bra att vi har tre matcher mot Skellefteå på bortaplan.Då får man ju se en x-tra match borta.
Iofs hade det varit fina pengar för LHF med en extra mattch hemma mot skellefteå.
Kommentera

Portello: ligger ju ngt i det.
men man had eju gärna tagit 3 borta när de shapat up arenan
Kommentera

Idag har man skiftat däck på bilen, sett Narnia, Häxan och lejonet samt just ätit pizza.Vad ska man nu fördriva kvällen med?

Min gissning är att det blir lite tv-tittande, lite nätpoker samt X-box.
Kommentera

Portello: har spanat 3 enterprise avsnitt och funderar väl kanske på lie poker ja å
Kommentera

Jesper Jonsson:

Hur går det med pokerspelandet? Spelar du på höga nivåer?
Kommentera

Portello: spelar på typ lägsta
spelar bara limit
spelar långsamt
och vinner väl typ lika mycket som jag losar
Kommentera

Portello: Jag ser att HV nu lagt ut en webkamera där man kommer att kunna följa Kauppilas öden och äventyr.
Kommentera

Jesper Jonsson: Där hör man.

Jag spelar inte heller så höga nivåer.

Men för några dagar blev jag glad.Satt och spelade NL 0,25/0,50 (Högsta jag spelar).Hade gjort ett inköp på maxbeloppet, dvs 50 $.

Hade tappat ner till ca 30$ då detta inträffade.
Fick 7,8 i klöver och det slutade med att jag fick in en straightflush på rivern.
Efter river kortet så bettade en 5 $ och den andre raisade till 10.Jag gick all-in med mina ca återstående 20$ och fick syn av bägge två.Var en rätt skön känsla.Så vips hade man 90 $ istället för 30$.
Kommentera

Paddan: Skitkul. Är du sotis för att han är Kung?
Kommentera

Portello: nu har man iaf dragit in den där satans deklarationen.

13 preliminärt utan att fuska alltför mycket. Spelskulder oupptagna mao
Kommentera

Kickan: Än en gång, du är sköön :)
En riktig Lule Hockey supporter - sanningsenlig/kaxig/ödmjuk i samma andetag, det är sådana vi är :)
Kommentera

björn power: Tack för komplimangen.

Supportar till endel andra lag skulle troligen hellre kalla mig en bitch, om de är korkade : )

Fast jag har en egen supporterklubb av varierande supporterkap sett till klubbtillhörighet spridd runt om i landet, som är en större samling än de idioter som inte förstår bättre, så det är ok om idioterna fortsätter att inte föärstå. Folksamlingen som garvar åt dem är större än den skara de utgör.

Alla är Lulingar innerst inne. Man måste bara bearbeta alla som torr annat ett tag för att de skall inse det.
Kommentera

Jaha ja.Måndagkväll och man är uttråkad.Vad gör man då?
Kommentera

Portello: 
Ingen idé att nämna det för Er ungdomar antar jag, så det är bara för mig det snart är läggdags......
Kommentera

Sannes: Ungdom? Hur länge är man det i din värld? Fyller ju ändå 30 i år.Ung är jag väl inte, men inte gammal heller.Är väl någonstans där i mellan.
Kommentera

Sannes: nej jag skall oxå sova tror jag
orkar inte ens kolla matchen
Kommentera

Jesper Jonsson: Vilken tid är matchen melan Edmonton-Detroit inatt?
Enligt hemsidan är den 04.00.Men jag tyckte det stod 02.00 på Canal + Sport.
Kommentera

Portello:
Du är ju betydligt yngre än mig.
Jag börjar väl snart bli en av de äldre här på HS, iallafall av de som brukar vara inloggade ofta, vet dock att Selander är äldre än mig, bara en sån sak... :) 
Kommentera

Portello: kl 8.00 eastern time - vilket torde vara kl 02.00 svensk tid.
Kommentera

Portello: ja 2

sugarwings har lyckats peta in 0-1 efter värsta supermålet av z
annars är det jämna hugg
Kommentera

Jesper Jonsson: som tur var gjorde oljan 4 i sista och skicka gråwingarna till golfbanan
Kommentera

Portello: Är man runt 30-35 år så är man "varken ung eller erfaren" som min chef brukar uttrycka det.
Kommentera

Stigsson: Så mao är man i gråzonen nu då :)
Kommentera

Portello: Tror att det är ungefär det han menar med det :-)
Kommentera

Määk:

Många intervjuer med hockeyspelare har jag hört genom åren, men ingen som jag minns så väl som den där med Matti. Det var för övrigt en lätt förvirrad L-G Björklund som höll i intervjumikrofonen, han fattade aldrig varför i hela friden inte H A N var i centrum, utan någon annan som tydligen till och med var populärare än herr Björklund. Säkert ofattbart för för den självgode fetknoppen. Nåväl till sist så kom han sig för att hålla fram mirofonen till Matti och frågade om han vill säga något. Då kom det numera klassiska svaret.
Kommentera

Albert Hall: Stod i klacken vid den tiden. I en av periodpauserna skulle Luleå konståkningsklubb ha någon form av uppvislning. L-G Björklund var inne på isen och löjlade sig, åkte på lädret och dylikt. Några stämde upp "Björklund, klapp, klapp, klapp" ville sjunka genom golvet...
Om jag minns rätt var dåvarande televerket matchsponsor och Björklund ringde upp sin gamle parhäst Rolle Stoltz från en första generationens mobiltelefon.
Kommentera

Det känns som att den här tråden skulle passa bäst för många av de inlägg (inklusive mina) som redan skrivits och många av de kommande. Så vassego, Otråden utan röd tråd is back. Perfekt för off season.

Albert, kunde du ladda hem hela listan gratis eller vad? I det jag får fram kostar en enda låt minst 10 dollar, och ofta mer. 500 låtar blir många dollar, och jag kan tänka mig jävligt många roligare saker jag får för de pengarna. T ex dyra skor och väskor jag suktar efter och som jag känner att jag "behöver".

Jag verkar ha ringt dig i fredags eftermiddag. Fast jag ringde nog inte dig egentligen, utan shoppade och kom åt alla som finns först i listan. Du, Andreas och Adam van Eckman som alla blivit uppringda typ samma minut, utan att jag faktiskt ringt någon av er.
Kommentera

« · 698157 · »