Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 728846 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: entrén ska väl göras om en del, bland annat med de klinkerplattor som man har kunnat köpa in sig på.
Kommentera

LL: Visst ja.Det hade jag totalt glömt bort.

Mindre än en månad kvar till ispremiären nu.Hoppas att man är ledig den 1:a Augusti så man kan åka upp och kolla.
Kommentera

LL: Det var oväntat att LHF tänkt att göra entrén till ett retrospektiv över Maxwell Q Klingers liv.
Kommentera

Portello: givetvis är man ledig så man kan kolla första ispasset

fast inte mycket mer sen.
Kommentera

Ikväll visar som Brynäs-Luleå på C+ 18.45.
Någon som kommer ihåg vilket utav matcherna som visas ikväll?
Kommentera

Hittade det själv.Matchen är den som sändes 24/11.
Kommentera

Portello: måste vart  denna

2005-11-21 19:00 Brynäs IF - Luleå HF 2 - 6

Kommentera

Portello: men då är det ju inte Brynäs-Luleå utan Luleå-Brynäs!
Kommentera

LL: Ber om ursäkt.Självklart ska det vara Luleå -Brynäs.My misstake.

Hur som haver har jag listat ut vilken det är dom visar ikväll.Blir nog att kolla in den.
Kommentera

Portello: Men hallå där. Det är ju Hammarby - Helsingborg 19.00 på TV4+.
Kommentera

Frisco: Men hallå där själv.Man kan ju alltid zappa lite.
Kommentera

Frisco: Eric Fischbein klipper henke efter 5 min... :)
Kommentera

Db_04: Henke tillbaka på den nivå han hör hemma

Svenska Cupen
Kommentera

Undra vem som kommer ta över Calles jobb som expertkommentator nästa säsong i C+.Ska dom nöja sig med Virus och Ankan eller ska dom försöka hitta en ersättare för Calle också?

Wikegård kanske?
Kommentera

Portello: de har ju redan rit-ola ju
Kommentera

Nu regnar det för första gången på nästan en månad i Luleå. De bruna gräsmattorna jublar och slickar hungrigt i sig de dyrbara dropparna. Åtminstone tror jag det. Det luktar i alla fall underbart ute.
Kommentera

Albert Hall:

Ja, visst blir man glad för gräsets skull när det äntligen regnar? Här öste det ner i typ en halvtimme-timme, kanske. Härligt.
Kommentera

knaskamilla: Mellan 30-60 minuter? Det var värst.Här regnade max 10 minuter.
Kommentera

Enligt uppgifter i The Guardian avled Pink Floyds förre sångare, och den som var inspirationen till låten Shine on you crazy diamond, förra veckan i sitt hem. Syd Barret blev 60 år.

Kommentera

Paddan: Äh, Barrett var ju rätta stavningen på efternamnet.
Kommentera

Paddan: Det är väl om honom som hela den fantastiska The Wall handlar om?
Kommentera

hellge: nej, Roger "Syd" Barrett har väldigt lite om ens något med The Wall att göra. Den handlar inte om någon specifik person, men temat bygger på Roger Waters barndom och upplevelser med och omkring Pink Floyd. Däremot handlar albumet Wish You Were Here i mångt och mycket om Barrett, även om inte heller den handlar enbart om någon specifik person.

I've got a bike
You can ride it if you like
It's got a basket and bells and rings and things to make it look good
I'd give it to you if I could
But I borrowed it

RIP, Mr Barrett.
Kommentera

LL: Om det är som du säger så är det nu fjärde gången jag har fel, häpnadsväckande men ändå befriande.

Är du säker på att inte denna handlar om Syd?:

Goodbye cruel world,
I'm leaving you today.
Goodbye,
Goodbye,
Goodbye.

Goodbye, all you people,
There's nothing you can say
To make me change my mind.
Goodbye.

Annars gillar jag låten Mother:

Mother, do you think they'll drop the bomb?
Mother, do you think they'll like this song?
Mother, do you think they'll try to break my balls?
Mother, should I build the wall?
Mother, should I run for President?
Mother, should I trust the government?
Mother, will they put me in the firing line?
Is it just a waste of time?

Hush now baby, baby, don't you cry
Momma's gonna make all of your nightmares come true
Momma's gonna put all of her fears into you
Momma's gonna keep you right here under her wing
She won't let you fly, but she might let you sing
Momma's will keep Baby cozy and warm
Oooo Babe
Oooo Babe
Ooo Babe, of course Momma's gonna help build the wall

Mother, do you think she's good enough
For me?
Mother, do you think she's dangerous
To me?
Mother will she tear your little boy apart?
Mother, will she break my heart?

Hush now baby, baby, don't you cry
Momma's gonna check out all your girlfriends for you
Momma won't let anyone dirty get through
Momma's gonna wait up until you get in
Momma will always find out where you've been
Momma's gonna keep Baby healthy and clean
Oooo Babe
Oooo Babe
Ooo Babe, you'll always be Baby to me

Knepigt att en så svart platta sålde så enormt bra.
Kommentera

hellge: japp, jag är säker :-) Goodbye Cruel World handlar inte om Syd. Den illustrerar det sista steget i huvudkaraktärens förvandling till någon helt annan och att han har byggt upp hela muren omkring sig (i den ursprungliga liveshowen sattes den sista stenen i muren in just efter det sista "goodbye"). Det illustrerar iofs även Syds resa in i dimman, men det är som sagt inte han som står som inspiration till det hela.

(att jag är säker beror för övrigt inte på mina egna tolkningar utan på vad de inblandade själva har sagt i dokumentärer och intervjuer)
Kommentera

hellge: Mother är grymt bra.En av mina favoriter.Måste ta och lyssna på den en sväng.
Kommentera

Portello: Kul att det finns några här som gillar Pinkfloyd, en supergrupp som alltid kommer finnas i mitt hjärta. Snacka om skickliga musiker, även om deras livsstil inte var den bästa :-)
Kommentera

Portello: Har du lyssnat nu då? Själv har jag bara den på vinyl. Remmen har torkat så att jag kan inte lyssna på den.

Annars är väl den här låten från samma platta lite passande för Lulingarnas GB just nu:

Hello?
Is there anybody in there?
Just nod if you can hear me.
Is there anyone home?....
Kommentera

hellge: Jo, det är rätt dött här osäsong.Även säsongstid inbland.Tyvärr så har inte så många lulingar hittat hit, och de som har gjort det är inte så aktiva.
Trist men sant.

Usch, spelar just Table-tennis på X-box 360.Och spelaren jag möter nu är totalt omöjlig att spela mot.Han kan spela aggresivt, defensivt, varvar håra bollar med lösa osv.Vet inte hur jag ska spela mot honom.Spelar jag bra så vinner jag 5-6 bollar.Seten spelas först till 11.
Kommentera

Portello: Sorry. Bekänner mig skyldig. Trots allt var det jag som drog igång den här gästboken en gång i tiden. Just nu har jag semester och det är inte alla dagar jag har tillgång till dator och Internet. Jag ska bättra mig. Fast jag surfar så lite som möjligt från jobbet eftersom chefen misstänker alla som surfar på arbetstid för att porrsurfa. Kvällarna är ofta upptagna med annat, men någon gång emellanåt har jag tid över och lovar att då prioritera vårat plank på HS så att det inte dör ut.

Har du semester nu, Jimmy?
Kommentera

Portello: X-box is a killer. Efter olyckliga omständigheter i familjen för drygt två månader sedan har jag ärvt en X-box 360 med 30 spel. Imponerande att hinna köpa så många spel på den korta tid 360:n funnits på marknaden. För övrigt kom det ett nytt spel (något med Lara) och någon kabel som skulle vara sketabra ihop med den nya storbildsteven dagen efter att han dog. Vi stoppade ner de saker han beställt i kistan eftersom vi visste att han väntat på dem och därför skulle han få dem. Finns det en himmel kan han säkert ha användning för sakerna där. Annars hamnade de hur som helst hos den som längtat efter sakerna mest.

Fuck X-box. Min spelsamling gör mig bara deprimerad eftersom den får mig att tänka på den som fortfarande borde ha funnits och som jag älskade mer än allt annat. Min lillebror.
Kommentera

Kickan: Jag hade semester, börjar om idag.Men man ska inte klaga, semestern har varit bra.
Kommentera

Ser att Kuriren har gjort ett tungt nyförvärv där han har satt rubriken-Krönika: Luleå Hockey leder utvecklingen

Verkar som Wikegård inte kommer att ha tid att ta sig an något nytt lag eftersom han kommer att ha fullt upp med sina mediauppdrag

Kommentera

Bartecko kvar i Luleå om man får tro på Aftonbladet , se länk .
Kommentera

65selander:

Wikegård skrev krönikor redan förra säsongen i kurren. Den krönika du länkar till är daterad 2005-09-20. Han är rätt kul. och som hockeytränare har han ju följande stora meriter:

Ok, men, visst var han väl med att ta upp Vilda Väsby en gång i tiden som andretränare?
Kommentera

...annars så är det snart den sista semesterveckan. Hur gör man när man jobbar? Jag har glömt bort.
Kommentera

...men Bajen vinner! SM-guld?
Kommentera

Albert Hall: med tanke på de vann ganska nyligen tar det väl ca 100 år igen innna det upprepar sig.
Kommentera

Albert Hall: ja hoppas de...men bajen har stora skadeproblem och är i stort behov av en anfallare...
Kommentera

Hmmm, man blir ju nästa orolig när man läser i folk här på Hs tippar es-tabellen för 06/07.Nästan ingen tippar oss på plats 9-12.Nu är det bara hoppas att tidningarna gör som vanligt och tippar oss där nere.annars blir jag rädd.
Kommentera

Portello: vi får hoppas att i alla fall Mats Wennerholm tippar oss fetsist och/eller sågar klubben på ett eller annat sätt. Och om den där vad-han-nu-heter på Ö-viks Allehanda som varje år sitter och drömmer om att LHF ska åka ur tippar oss annat än sist så är det dags att bli riktigt, riktigt nervös...
Kommentera

LL: Hade också han på allehandan i tanke.Kanske någon Modo:it kan upplysa oss om hans namn?
Kommentera

Portello: John Blund?
Kommentera

Portello: En Ögd? In Avel?
Kommentera

Jesper Jonsson: Banjo Sexfingrar?
Kommentera

Pessimisten:

Jasså, har Lulingarna här inne drabbats av Tallsjuka?

Kommentera

Pessimisten: banjofolket verkar ha fullt upp med att vandalisera Jontes stuga.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ågi gör en tryout nu så det kan bli han till slut?Det ni!
Kommentera

norulf: ALLSVENSKAAAN!
Kommentera

Pessimisten: Har en obehaglig kännsla att vår gamle kapten kommer närmare och närmare LHF. Visst kan han vara en tillgång inom organisationen men inte på isen.
Kommentera

Hannu Neimi: Och nu är det klart att matchen mot Skell den 12 augusti spelas i Coop Arena.Inträdet är på 100:- och matchen börjar 17.00.
Synd att man måste jobba.
Kommentera

« · 728846 · »