Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 728846 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: entrén ska väl göras om en del, bland annat med de klinkerplattor som man har kunnat köpa in sig på.
Kommentera

Ser på hemsidan att dom ska börja bygga om lite.Först ut är visst souvenirbutiken.Någon som vet vad mer dom ska bygga om?
Kommentera

Albert Hall:
Mitt lag har tidigare i somras spelat Aroscupen för femte gången.
Vi slutade fyra, och det är faktiskt näst sämsta placeringen under dessa år.

Hade gärna spelat PSG, men spelarnas (eller föräldrarnas) intresse har alltid varit riktat söderut.

Värsta motståndet vi haft var en match mot ett landslag (?) från Madagaskar. När de spelade mot oss ställde de upp i handbollsanfallscirkel utanför straffområdet, och passade runt tills vi blev tillräckligt yra. Då gjorde de mål. De vann cupen med hur mycket som helst i finalen.
Kommentera

Portello:

Ja Piteå visar sig alltid från sin bästa sida vid Piteå Summer games. Otroligt varmt och skönt.I år var närmare 800 lag anmälda. de mesta visserligen från Norrland men många, många från resten av världen. I den åldersgrupp jag granskade närmare var det ett ryskt lag som dominerade. Även om dom inte dominerade riktigt lika mycket som ifjol. Den svenska modellen kommer alltid ifatt till slut.

Mitt lag åkte ut i kvarten för andra året i rad. Av åtti lag. På straffar för andra året i rad. Jag har aldrig sett dom losa en match i PSG, ändå inga riktiga framgångar. Livet är hårt.
Kommentera

Idag har man kollat på PSG-finaler och blivit grillad av solen.
Oj, vilket väder det är här.
Kommentera

Frisco: tackar.

verkar satans dyrt med lösbiljetter
Kommentera

Pessimisten: blir nog te att skta på fulskinkan i februari

man vill ju helst kombinera biljetterna med en seger ;)
Kommentera

Jesper Jonsson: Verkar vara nån ny idé de drabbats av. Fast lösbiljetter kan du få till Charlton, Fulham och West Ham, tror jag. Det finns redan en del upplagt, med ungefärliga prisindikationer. Fast West Ham har jag gått direkt till deras biljettkontor och köpt biljetter till nominellt pris matchdagen. De har ju sällan fullt.
Kommentera

Pessimisten: jaså fick man inte köpa lösa

får se vad boxoffice erbjuder
Kommentera

Jesper Jonsson: Kolla boxoffice.se och steveperryman.se, såg väldigt dyrt ut och man måste då boka hotell via dem. I varje fall för Arsenal, Chelski och Hottentottenham. Kostade 3500 för Arsenal-Watford hos Steve. Vi får se vad boxoffice vill ha senare. Du kan ju alltid bli medlem i Arsenal, så kan du köpa biljetter *illfniss*. Fast fråga mig inte vad det kostar, jag har letat som en dåre för att hitta hur mycket medlemsavgiften är.
Kommentera

Pessimisten: Emirates i januari när United kommer dit.

Fast hur lätt det är få biljetter vetefasen. Men är ju int highbury längre. Och vi huliganer får väl köpa till bortaklacken
Kommentera

Jesper Jonsson: Då får du väl haka på fotbollsdårarna i oktober istället. En resa som inkluderar nya Emirates skall planläggas. Tidig vår brukar suga, då förrycks omgångarna i PL med alltför mycket FA Cup. Var där vid den tiden någon gång (februari) och då byttes planerade Fulham - NUFC mot Fulham-Derby i cupen istället. Förvisso billigare biljetter, men lite väl beigt...
Kommentera

Albert Hall: Måste säga att jag blev imponerad av Morön.Deras målvakt gjorde flera bra ingripanden och deras ena mittback var riktigt bra i luftrummet.
Brassarna var såklart överlag det bättre laget men matchen slutade faktiskt mållöst.
Kommentera

Albert Hall: äsch det vore väl coolt

den ena parten dröjer med pk och då kommer den andra parten me dpk och säger han signat med första parten. Stabilt skulle jag säga. Sabba överaskningen totalt.
Kommentera

Portello:

Brassar är alltid roliga att kolla, men faktum är ju att de flesta lag från utlandet är toppade och innehåller spelare från flera olika lag. De har inte samma "alla som vill ska spela lika mycket" filosofi som vi har i Sverige. Bra eller dåligt? Ja, inte fan vet jag.
Kommentera

Albert Hall: -91.

Var och såg ett annat lag från Brasilien förr idag.Dom var -92 och mötte ett norskt lag.Den matchen slutade 5-1 till brassarna.
Kommentera

Portello: Vilken åldersgrupp?
Kommentera

Ikväll så ska man och se lite brasilansk sambafotboll.

Sao Carlos-Morön klockan 23.00.Känns som att den matchen är avgjord på förhand.
Kommentera

Kickan:

Jag tror att det är en unik presskonfa på gång. För först gången någonsin i hela världen så kallar en klubb till presskonferens och förklarar att en spelare gått till en konkurrerande klubb!
Kommentera

Pål Emik: Same to you.
Kommentera

NuMo: Tvärtom. Mycket klokt drag. I Norrbotten kör man ju egentligen med Lappsystemet.
Kommentera

Kickan: Fegis.
Kommentera

Hej med er. Nu drar jag till Norrbotten. Jag hörs av snart från en dator nära er.
Kommentera

Jesper Jonsson: Haha, Kärringplanket är som alltid när det gäller Jontediskussioner riktigt skojsigt att läsa. Om Jonte varit klar för Kärringarna vore det väl mer troligt att Kärringarna kallade till pk i stället för Schtaan? Få klubbar ids väl samla till pk om man bara har något som är negativt för klubben att komma med.

Fast Jonte har ju visat upp sig i Kärringtröjan, så i Kärringfansens ögon har han jantagligen ett oändligt stort Kärringhjärta, precis som alla andra okärringar som passerat kommungränsen har.
Kommentera

Paddan: med andra kommer det aldrig bli som det var
Kommentera

Nu är M.Guru i Luleå för bröllop. Dock inte eget.
Kommentera

LL: Så man måste alltså betala medlemsavgift till LHF för att få skriva på det forumet? Wow, vilken höjdare.
Kommentera

Paddan: nä, att man stängde Forum hade inget alls att göra med att klubben skulle ha tröttnat på det. Hela hemsidan har gjorts om, och som sagt så har det aldrig varit tal om att stänga Forum permanent och vad jag vet har det heller aldrig varit på tal att låta Svenska Fans-forumet fungera som officiellt forum.

Det jag personligen tycker är lite trist är att det nya forumet (som iofs mycket väl kan komma att se ut exakt som förr så det kanske inte är så nytt) bara är för medlemmar. Debatterna blir oftast bättre om utomstående får blanda sig i.
Kommentera

LL: Aha, så det fanns alltså inte någon grund i de tidigare ryktena att klubbens rått till slut blev mågat och man drog ur pluggen för forumet. Jag hoppas på ett sånt där skojsigt phpBB-liknande med massor av animerade smileysar och signaturer och annat kuligt
Kommentera

Paddan: närå, ett nytt forum har varit planerat redan från början. Jag vet dock inte vad det blir för typ av forum.
Kommentera

Kickan: Vi kan prata om vad som helst. Tror inte det var jag som började med fotboll jag bara fyllde på där någon annan börjat.

Fast jag gillar grillfester oxå för delen. Grillat är goast. Speciellt med några kalla till.

Handväskorna lämnar jag till dig.

Boende i luleå? Norra Strandgatan? De nya husen? Är de lulebo? Trodde bara e gamla fula. Annars tror jag Robertsvik blir ett guldläge. Inget annat i närheten. Nära till Ishallen. Och till din OKmack :)
Kan det bli bättre. Utsikt över vatten säkert oxå om den lilla konstgjorda sjön räknas.

London Ja. Var på väg dit i september (tyckte jag passade bra med tanke på klimatet) men min mor och syrrans kille ville åka i vår i stället så jag och syrran blev nedröstade. Så nu får man vänta fram til jan-feb. Och fan vet hur man skall kunna hålla på skattepengarna så länge? Iofs lär man väl få mera "över" i oktober och framåt men endå. Mo money mo problems
Kommentera

Paddan: Jag hoppas att forum blir forum igen, och inte något värdelöst standardfjortisforum med mängder av runda smileys och avatars. Blir det officiella ett standardfjortisplank lär vare sig jag eller andra gamla forumingar regga sig. Det vore trist, då det egentliga forum innehåller folk med kompetens inom vilket område du än undrar över.

Jesper: Damnit. Kan vi inte prata handväskor, London, ha hysteriska Fu-liknande diskussioner om nyförvärv eller vad som helst annat i otråden nu under osäsongen?

Fotboll är sketatrist. Verkligen sketatrist. Har dock för första gången uthärdat att se ett par matcher, men då i samband med 1. En grillfest. 2. En grillfest. 3. En barrunda på ett ställe där de råkade ha storbildare överallt. Kollade iofs inte så jätteaktivt alla gånger utan hade det mer som bakgrundsljud. Särskilt vid det tredje tillfället, då jag satt med ryggen mot TV:n och bara såg vad som hände om jag olyckligtvis råkade vända mig om.

Jag har nyss pysslat med att vårda min köplats hos Lulebo. Jag tror man måste anmäla sitt intresse för något objekt minst en gång per år för att stå kvar i kön, och jag vill stå kvar eftersom jag någon gång i framtiden vill åervända dit och det inte är så säkert att man när det är dags hittar lämplig bostadsrätt eller villa så snabbt. Upptäckte att min långa kötid (som är sedan ett par månader innan jag flyttade från Sundsvall till Luleå i början av -01) snart ger mig guldläge. Hamnade 7:a i kö på en trea på Norra Strandgatan (ett av de nya husen vid Norra Hamn/Norrbottensteatern), så när det eventuellt är dags att återvända till Luleå - vilket inte lär hända förrän om tidigast 6-7 år - lär jag ligga jävligt bra till i kön förutsatt att jag låtsas intressera mig för någon lägenhet åtminstone en gång om året fram till dess.
Kommentera

LL: Har LHF tröttnat på länkandet till Svenska Fans eftersom man nu tydligen skall starta upp någon typ av eget forum efter semestern.
Kommentera

LL: Aha.

Ja man tycker ju att sverige borde ha ngn bland de (hur många det nu var som startade ) bästa. Sverige var ju dessutom med (inte för det skall ha ngn betydelse )
Kommentera

Jesper Jonsson: Han är inte med därför att Anders Frisk var Sveriges representant i den ursprungliga domargruppen, men när han lade av så fick inte SvFF ersätta honom med Fröjdfeldt eftersom gruppen ändå skulle minskas ner innan VM. FIFA tyckte att det bara var bra om några hoppade av frivilligt för då blev det lättare för dem att välja. Jävligt korkat, som jag ser det. Det ska ju ändå vara de bästa som dömer.
Kommentera

Pessimisten: fast attacken på ronaldo va ju inte snygg.

och jag saknar ju fröjdfelt i VM. var är han? varför ingen svensk domare?
Kommentera

Jesper Jonsson: Tja, istf att handla handväskor när hon är i London borde hon besöka någon av de mindre bemedlad fotbollsklubbarna där och titta på riktig fotboll. VM borde ha engelska domare överlag, även om Poll klantade bort sig, så skulle det bli ett abrupt slut på filmandet och rullandet. Tyvärr börjar ju PL att tappa lite av tuffheten p g a alla importer hos de rika lagen. Värst av alla är ju transvestiten C Ronaldo, var ju rätt gôtt att se holländaren göra det vi brukar säga framför TV:n: lika bra att sparka ned fanskapet ordentligt, för han kommer att filma ändå...
Kommentera

Kickan: och för övrigt är ju du plankets handväskexpert.
även om min kollega var inne på din linje
Kommentera

Kickan: Det finns de som säger att fotboll är på liv eller död men fotboll är mycket större än så
Kommentera

Jesper Jonsson: Vi firade heller inte med några raggers. Många var väldans folkdräktklädda.

Fotboll är till för män med handväskor. Ingen annan kan gilla det.
Kommentera

Db_04: Nej, Sunderbyns A-lag har bytt namn, så det handlar inte om att de tagit över någons plats.
Kommentera

Albert Hall: Dom har fått hoppa upp i 1an och tagit över Sunderbys plats där...
Kommentera

Db_04:

Jag tror inte att dom haft någon lyxigare hemsida än så här:

www.sunderbysk.se/hockey/index.aspx?id=1

Klicka exempelvis på sponsorer och jämför med reklamen på tröjorna. Rätt lika. Sunderbyn är annars en förort på vägen till annan något större förort, Boden. Ungefär två mil till Luleå och lika långt till Boden.

Jag tror för övrigt att Rebels siktar på att ta tomrummet från kursade Bodens IK i de något lägre serierna än där LHF huserar.
Kommentera

Kickan: va in på Sunderbyns hemsida och dom hade tagit bort alaget där ...men klubben finns ju tydligen kvar iaf
Kommentera

Kickan: Nej du jag har då aldrig firat midsommar i dalarna med raggers.
Brukar just inte fira midsommar alls.

Och i år kolliderade det ju med fotbollsVM så då blev det inget speciellt förutom maten då.
Kommentera

Db_04: Vet inte. Fast eftersom de är fd Sunderbyn så finns det säkert någon form av hemsa.
Kommentera

Är det nån som vet nått om nystartade div 1 laget Luleå HC Rebels ????

har dom någon hemsida lr så?

Kommentera

Jesper Jonsson: Nej, så lata är vi inte. Gjorde ni det? Vi parkerade lydigt BMW:n på en för bilar avsedd parkering och promenerade till firandet. Därefter deltog vi i firandet på samma sätt som de andra - dvs de som dansade runt midsommarstången gjorde det utan att använda bil. De som struntade i att dansa runt midsommarstången gjorde det mesta av det också utan att använda bil.
Kommentera

Jesper Jonsson: Här bjuder jag på ett raggar/fotbolls-VM-skämt:

En Sheva gör ingen motorgård (A Hegerfors eftr)...
Kommentera

« · 728846 · »