Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 115905 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lövva: Enligt dagens NSD har Fagemo gjort 15 mål i försäsongsmatcherna.
Kommentera

Lulekickan: Du har väl läst om Framtidsfyran på Kuriren?
Kommentera

Portello: Nej, har ju inte haft fikarast ännu och måste prioritera jobbet framför surfande och tidningsläsande fram till dess. Ja, efter att jag har postat det här inlägget alltså.

Antar att det finns EXTREMT mycket att läsa nästa gång jag kikar in här om ett par timmar, i alla fall om ni fortsätter i den här takten. Kanske lika bra att spara det till ikväll, annars fastnar jag väl här trots att jag egentligen inte har tid, och då blir det en låååång arbetsdag.
Kommentera

Portello: Nu har jag läst om Framtidsfyran. Det märks att premiären är nära nu när hockeyn tillåts ta mer plats på sportsidorna. Tack och lov för det, fotbollsskräpet tar ju nästan osmakligt mycket plats i tidningarna under osäsongen.
Kommentera

Lulekickan: Bara 15 mål. Oj så dålig han måste vara :) På hur många matcher, 14 va? Om man säger så här: Sjöggas målrekord kan ligga i farozonen!
Kommentera

Lövva: Jepp, 15 mål på 14 matcher, plus ett gäng assists dårå. Inte bara målrekord utan även poängligerekord kan komma att försvinna all världens väg om han fortsätter så.

Forza Kung Linus!
Kommentera

Lulekickan: Vem är det som har poängrekordet i Lule? LG? Å vad ligger det på?
Kommentera

Lövva: Han som äter sig mer än mätt gjorde 54 poäng (22+32) säsongen 00/01. LG gjorde 53 poäng (29+24) säsongen 89/90.
Kommentera

Lulekickan: Nä men det är inte sant. Har den dära rekordet. Jaha, men då är det ju extra viktigt att någon slår det. Man kan ju inte acceptera att en sån där har ett sådant ädelt rekord.
Kommentera

Det man kan trösta sig med är att L-G:s bedrift är ju ändå större för dom spelade ju inte 50 omgångar 89-90
Kommentera

lhfpower: Joina Portellos vänner i dream Team. 50 spänn var lägger alla i påtten :)
Kommentera

Lövva: Okej ska göra det ni kan lämna pengarna åt mig då ni vill=)
Kommentera

Lövva: Jag kanske ska joina den trots allt, i erat sällskap lär jag ju ta hem segern hur lätt som helst ju *flina*
Kommentera

Lulekickan: Pg.a den attidyden så får du lägga 55 kr i påtten :) Fast det är ju lungt, du tar ju hem den ändå :) Hånar du din undersåter??? Då kanske han får en deprission å säger upp sig
Kommentera

Lövva: Ja, eftersom jag är den enda i sällskapet som inte föredrar stora, tunga, ruskigt dumma spelare - med främsta egenskap att kunna klistra upp någon mot sargen så man nästan måste skära loss dem - framför tekniska, skridskoskickliga spelare med blick för spelet så borde det ju bli tämligen lätt. Antalet utvisningsminuter skall ju helst minimeras om man skall sopa hem DreamTeam.
Kommentera

Lulekickan: Är det deras spelstil du gjllar eller är det deras utsende?
Kommentera

Lövva: Behöver du ens fråga det? Hade jag gått efter deras utseende hade jag förmodligen rankat dem på helt annat sätt än jag nu gör.
Kommentera

Lulekickan: Hmm...möjligt, eller hur rankar du Jonte? Om han skulle vara kvar i Lule, skulle han komma in i Line Upen då?
Kommentera

Lövva: I vilken lineup? De jag helst ser spela eller de jag helst tittar på?
Kommentera

Lulekickan: Det var de jag tänkte ta reda på. För om du tycker Jonte platsar i Line Upen så kan du ju knappast gå efter utsende. Fast han har väldigt fin flickvänn. Fråga mig inte hur det går till.
Kommentera

Överstekickan: Sätt ihop ett Dreamteam av spelarna som du helst skulle vilja se i luleå från dom andra Es lagen.
Kommentera

Lövva: Vad menar du med lineupen? Menar du bara en förstafemma eller hela laget. I förstafemman - nej, inte i dagsläget. I truppen - klart som fan.
Kommentera

Portello: Det går ju inte när man har bara 6 mille.
Kommentera

Portello: Det får bli ikväll eller nån annan dag. Jag har inte tid att spamma mer nu. För övrigt är det väl dumt att tipsa er, då kommer ju alla att ha samma lag i DT : P
Kommentera

Lövva: Menade inte tävlingen,Bara vilka fem spelare hon helst ser i Luleå fördelat på 1 MV 2 Backar och 3 forwards.
Kommentera

Portello: I målet: Christian Olsson Motivering: Den männskan verkar kunna göra det mesta.
Back1: Kenny Bräck: Han krashar ju jämt så då kanske han krashar in i Wernblom eller nån.
Back 2: Pär Elefosson: Är garanterat I N T E dopad.

Forward1: Kajsa Bergqvist: Hoppar högt.
Forward2: Malin Bayard: Som center. Då har man nått att titta på :)
Forward3: Ljugomir Vranjes: Om Bulan skulle bli skadad!
Kommentera

Lulekickan: Endast en femma av båda kategorierna! DVS: Spel och utseende
Kommentera

Sådärja, då lyckades jag rota fram otråden igen.
Kommentera

Hela GB var ju helt död idag
Kommentera

Lövva: Att jag inte har postat nåt idag beror på att jag suttit upptagen med datorn utom räckhåll. Vad de andra har för ursäkter vet jag förstås inte, men förmodligen är det väl fler som måste ägna sig åt att jobba emellanåt. Det blir nog mer livat här ikvväll ska du se.
Kommentera

Lulekickan:

Livsfarligt att inte logga in här på ett tag.. Händer massa saker.
Är det något av intresse som sagts de sista sidorna? :)
Kommentera

Dysso: Ett och annat av intresse hittar du nog, även om mycket bara är en massa surr om ingenting. Jag tror till och med att vi diskuterade hockey igår kväll. Inte illa va? : )
Kommentera

Dysso: Man får gratulera till förstaplatsen på 1-X-2
Kommentera

Lulekickan:

Mycket imponerande... :)
Kommentera

Lizzard:

Tackar.. Får väl säga att det börjat över förväntan. :)
Kommentera

Dysso: Ska ingen gratta mig till min 292:a plats? ;)
Kommentera

Dysso: Om jag ser till att ordna så att det blir sketabra priser i tipstävlingen på LHF:s officiella, kan du då vinna tävlingen (och den matchtröja jag tycker bör utgöra förstapris) åt mig? Du verkar ju vara rätt person att fråga med tanke på din placering i 1-x-2, själv ligger jag bara på 22:a plats men det beror enbart på att jag är ruggigt nedtränad just nu.
Kommentera

Lulekickan:

Finns ett par problem med det där.

1. Jag tippar inte i LHF's tävling.
2. Jag skulle antagligen komma sist. :)
Kommentera

Portello:

Alla som inte ligger sist är värda ett grattis.
De som ligger sist ligger först i den alternativa tävlingen, så där får man skylla på att dom fuskar eller nåt. ;)

Så.. GRATTIS!
Kommentera

Dysso: Hmmm man kanske skulle ta och alltid tippa emot vad man tror? Tror att det skulle gå bättre :)
Kommentera

Portello:

Än så länge hade det funkat rätt dåligt för mig.
Det enda jag bör sluta med är att ändra vad jag tippar, ändrade två gångar, båda gånger till fel resultat. :)
Kommentera

Dysso: Du får väl börja tippa dårå, men då får du inte missa att tippa en endaste av LHF:s matcher under fäsongen om du ska ha en vettig chans. Det är aningens knepigare att få full pott i den eftersom man tippar på resultatet.

Tippar du alla omgångar kan jag garantera att du inte kommer sist. Ja förutsatt att du inte tippar tokresultat som 95-0 eller nåt sånt dårå.
Kommentera

Fatta vad härligt. Om en vecka den här tiden är man och ser på hockey i Coop Arena :)
Kommentera

Portello: Ja, men en vecka känns som en väldigt lång tid när man går och längtar så ruggigt efter hemmapremiären. Jag kommer att gå dit i extremt god tid så jag har lite tid på mig att prata med alla andra dårar innan matchen.
Kommentera

Lulekickan: Kommer insläppet vara klockan 18 eller?
Kommentera

Lulekickan:

Hm, om folk brukar tippa efter hjärtat istället för hjärnan kanske jag skulle ha en chans, tillräckligt med distans för att tippa en LHF förlust ibland iaf. :)
Kommentera

Lulekickan:

"Ditt tips till omgång 1 har registrerats."

Så, är iallafall med i tävlingen nu.
Kommentera

Dysso: Du hade då en ödmjuk intställning. Man måste vara extremt ödmjuk om man t.o.m kan gratulera Portello :o)
Kommentera

Jag hade haft åtta poäng till om jag tippat en timme tidigare.
Kommentera

Albert Hall: Jag hade haft alla rätt om jag skulle få göra om mina tips :)
Kommentera

« · 115905 · »