Luleå HF

116730 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 118196 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lulekickan: Egenligen var det konstigt att LHF värvade Sjögren den där gången. Men vad jag hört så fungerade Sjögren bra i laget ända tlls det att säsongen var över.
Spelarfruar är väl alltid intressanta..... :-)
En annan oerhört bra spelare som inte var så speciellt bra för laget var Mika Nieminen. Garanterad den bästa hockeyspelaren som drgit på sih luletröjan, men ack så impopulär han var i det egna laget. Verkade ibland som om han trodde hockey var en individuell sport.
Kommentera

Albert Hall: Men det måste ju vara ett tecken från styrelsen sida att närmare än så kommer ni aldrig guldet :)
Kommentera

Albert Hall: Ja de var i silver.
Kommentera

Lövva: Jag är ändå lite orolig för hur arenan skall klara trycket när billiga blåvita lag som Leksand gästar arenan. Inte en enda pensionär i hela Norrbotten kommer att kunna hålla sig därifrån, så alla som inte har säsongskort rekommenderas att ställa sig i kö minst två dygn innan matchen.
Kommentera

Lövva: Jo det kanske det var. Men nog tror jag AIK kommer tillbaka, förr eller senare. Bara dom byter ut alla klantskallar som styrt hockeyn i klubben dom senaste åren.
När nu Ankan och grabbarna med gnagarhjärta tar över så tror jag dom kommer igen, kanske inte denna säsong men så småningom.
Jag vill tillägga att jag absolut inte är den minsta lilla minignagare. Jag bara tror det.
Kommentera

Lulekickan: Precis, å gör de de så kan man köpa utannonserade varor extra billigt. Exempelvis, grillad Wernblom endast 12,90 per dussin kg
Kommentera

Albert Hall: Bara (för deras del alltså) det itne blir allt för lång tid. De måste ju se till att vara minst lag nr.2 i Sthlm. Om vi säger att t.ex. Hudinge skulle gå om dem så väljer säkert många duktiga juniorer i Sthlms området att gå till dem i stället för till gnaget.
Kommentera

Albert Hall: Det går nog aldrig att helt undvika att det då och då kommer någon spelare som inte direkt uppfattas som någon charmknutte av resten av laget. Så länge spelarens beteende inte sänker resten av laget så må det ju vara, då drabbar ju beteendet främst honom själv.
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, finns redan hur mycket mer eller mindre roliga skämt som helst om våran nya Konsum image!

Fast gröningarna har ju förskat lite djupare och kommit fram till att coop igentligen betyder hönsbur! :-)
Kommentera

Lövva: Kommande säsong tror jag inte att AIK har någon chans att ta sig upp i ES igen, och jag tror inte ens att de satsar på det. Sett till vad de förlorat och vad de värvat i spelarväg så tror jag att de har tänkt sig ett par mellanår och låta juniorerna ur de egna leden växa till sig med AIK i allsvenskan.
Kommentera

Lövva: Jag resonerar lite så här: AIK:s varumärke är faktiskt oerhört starkt. Det kommer att finna villiga sponsorer och någorlunda villig publik (bara dom känner igen sig, inte som senast med det finska konceptet).
Det ska mycket till för att tex Huddinge ska kunna konkurrera med Gnaget ekonomiskt.
Kommentera

Lulekickan: Men det är nog viktigt att det inte dröjer för länge. De måste förbli lag nr.2 i stockholm annars tror jag de får oerhört svårt
Kommentera

Lövva: Föressten tog vi en mycket viktig seger idag! Jag har för mig att jag nån gång sett att du också är Hammarbyare. Min kompis på plats sa att det var säsongens bästa spel. Nu måste vi hålla oss kvar.
Kommentera

Albert Hall: Huddinge har ju alltid varit duktiga på att få fram talanger. Det gäller ju bara för dem att få behålla dem. Gör de d så tror jag inte alsl det är någon omöjlighet. Sen ska man kasnke inte glömma Bajern heller som börjar se allt starkare ut för varje år som går.
Sen vet jag inte riktigt om jag håller med dig, visst är AIK ett starkt varumäkre än idag. Men publik underlaget vet jag inte riktigt om de har. Tror deras publiksnitt förra året i ES var 3900 om man räknar bort derbymatcherna som de i och för sig inte äns lyckades fylla världens största golfboll. Om man gämför med några publiklag som de kommer att möta iår så som Skellfteå å Löven så tror jag de fkatiskt ligger i lä
Kommentera

Albert Hall: Ja, de har ju tjatat om hönsburen ända sedan det stod klart att COOP skulle sponsra bygget av restaurang och VIP-loger. Det fick gröningarna att drömma våta drömmar om hönsgård i försvaret, fast de kanske har övergett de drömmarna efter att LHF krossade dem med 9-0. Man kanske skulle tipsa pensionärerna om att Engren inte bara erbjuder billiga kassar, han ger ju bort dem helt gratis : )
Kommentera

Albert Hall: Givetvis är jag Hammarbyare. Det var en rugigt viktig seger mot en bra värdemätare. Giffarna är i särklass Sveriges mest underskattade lag. Och Sundfors tycker jag mycket väl de kan stoppa in i målet i landslaget nu när Hedman å Kilsteth är skadade.

MEn du ser ju tendensen, varje gång Kennedy är riktigt på G så vinner Bajern ganska komfortanelt.

Expressen totalsågade Kennedy för inte ett allt för lång tid sedan å skrev att han hade haft en totalt bedrövlig säsong. Undra egentligen vad de grundar de på? Har gjort 11 mål nu och är hela tiden å nosar på landslagsplatsen. Inte vad jag kallar en fiaskosäsong i alla fall.
Kommentera

Paddan:

Liv har inte körkort, så det är det nog inte. :)
Kommentera

Dysso: Det är väl inget fel på att inte ha körkort. Det är kanske inet så lätt att behålla det för alla :O)
Kommentera

Lövva:

Precis... Varför åka bil när det finns spårvagn? ;)
Kommentera

Dysso: Ähh, spårvagn är töntigt. Uppe i norrland har vi ju snösläde. Nackdel är ju att man inte får åka så fort, då kasnke man krockar med en isbjörn :)
Kommentera

Lövva: Kennedy är ju ruggigt bra när det stämmer. Men ärligt talat så trodde jag att Kennedy skulle bli ännu större än vad han just nu är. Men han är ju fortfarande rätt utvecklingsbar, så vi får välan se.
Giffarna är underskattade. Timrå hoppas på samma sak har jag förstått. Men under inträffar sällan på samma plats två gånger.

Lulekickan: Gröningarnas COOP-snack är ju överhuvudtaget rätt patetiskt/navundsjukt. På gränsen till komiskt.
Kommentera

Albert Hall: Han kommer säkerligen att spela fotboll i minst 10 år till så nog tror jag att han kommer förr eller senare bli ganska given i landslaget. Vilket landslag Sverige kommer att ha om några år. Tänk dig när spelare som Kennedy, Källström, Zlatan å Alexander Farnerud har utvecklas yttligare några steg. Då kan det bli riktigt roligt att se dem spela igen :)
Kommentera

Dysso: En av dom klassiska ramsorna i Delfinen är lulefanses svar på Frölundafansens "skoterraggare", som var "spårvagnsraggare". En duell på hög nivå.

Den roligaste bortalagsramsa jag hört är: "Förti grader kallt, lappar överallt" som ett gäng djurgårdare sjöng för tiotalet år sen.
Kommentera

Albert Hall: En annan ramsa som alltid funkar är ju "Lapparna leker". Spec. när Finnström eller nån tjeck gör mål :)
Kommentera

Lövva: jo nog kan det bli kul. Glöm inte storebror Farnerud heller.
Kanske killar som Anders Svensson och några till kan var åldermän i det landslaget. Svensk fotboll kommer att stå sig bra, och framförallt bli roligare och mer teknisk i framtiden.
Kommentera

Lövva: "Lapparna leker" har alltid varit en mycket effektiv ramsa, speciellt på bortaplan.
Den fanns redan när jag började härja på ståplatsläktare runt om i landet.
Kommentera

Albert Hall: Helt klart, å så kan dom ju alltid slänga in Isaksson i målet. Säg lagom till VM i Tyskland så tror jag inte det kan vara orealistiskt att se ett svensk landslag som är med å slåss i den absoluta toppen.
Kommentera

Albert Hall: Hehe, joo den är bra! Däremot kan man ju diskutera "kult ramsan" Tobbe L. Tycker inte du att den är lite hånande??? "en vacker kväll han gör poäng å Tobbe Tobbe L"
Kommentera

Albert Hall: Ändå är väl gröningarnas COOP-snack och deras planer på att bojkotta COOP ganska oförargligt jämfört med deras hetsjakt på Viktor och Daniel när det stod klart att de valde hockeygym i Luleå. I deras ögon hade de hellre fått välja vilken annan klubb som helst, bara de inte hamnade hos oss lulenegrer, även om det sannolikt skulle betyda att de vore förlorade för länet i framtiden.
Kommentera

Lövva: Tobbe tog den inte som hånande. Han tog den som den hyllning den är. Alla hjältar gör inte alltid poäng.
Kommentera

Albert Hall: Nää, jag vet. Det gjorde han ju också rätt i. Fast om man tänker efter så låter de ju en smula hånande.
Kommentera

Lulekickan: Ja, det var verkligen låg nivå. Verkligen kortsiktigt tänkande. "Hellre än att dom utvecklas i LHF ser vi att dom inte utvecklas alls!". Ungefär. Sen glömmer dom snabbt vilken nytta DOM har av LHF. Tobbe L, senaste säsongen och John W nu tex.

Om det varit tvärtom, att Tobbe varit gröning och gått till LHF så vet man hur det låtit. Nu tyckte ALLA LHFare som jag pratat med i alla fall att det var kul att Tobbe lirade där.
Och var duktig dessutom.
Kommentera

Albert Hall: Nu ser jag att det blivit lite mer fart på GB:n medans jag varit borta.
Bara TRE! dagar kvar till nedsläpp :)
Kommentera

Portello: Fast två endast till Elitserie premiären!!! :) Den går ju på plusen! :)
Kommentera

Portello: Joo det är nära nu man börjar längta mer och mer för varje dag
Kommentera

lhfpower: Klant, vann du inge idag heller? Du föresten, din säkra femling sket sig IGEN!
Kommentera

Portello: Jo, nu börjar det hetta till . Man får värma upp med Leksand-Brynäs (eller om det är tvärtom?) på canal+ på måndag.
Skönt att se en match man inte bryr sig så mycket i som uppvärmning. Men lite intressant ändå.
Kommentera

Lövva: Joo men på tisdag börjar ES på riktikt för oss lulingar
Kommentera

Albert Hall: Det är ju egentligen bara neutrala matcher man kan njuta av hockeyn. När Lule spelar så är man för nervös å angaerad för att man skall kunna njuta av hockey. Dock undantag ges ju. Boden-Luleå 0-9 Hahahaha
Kommentera

Albert Hall: Hade tänkt spela in den matchen eftersom att jag är på jobbet till 21.30 tiden.
Kommentera

Lövva: Nej inga vister idag heller=(
Kommentera

Portello: Japp, vet du hur det kommer att vara med Webradion? Kommer den även iår att vara gratis de första omgångarna?
Kommentera

Lövva: Det har jag ingen som helst aning om , kanske någon annan vet?
Kommentera

Lövva: Ja när Lule spelar har jag ingen aning om det är bra eller dåligt, intressant eller inte.
Jag kommer ihåg efter slutspelet 1996 när en kompis som bor i Småland sa: Fan vilka bra och spännande matcher!
Jag sa: Jasså?
Kommentera

lhfpower: Jag vet en som itne är förvånad :)
Kommentera

Lövva: Du säger det men livet v'änder snabbt tro mig jag har bevis snart kanske man vinner igen
Kommentera

Albert Hall: Precis, så är det i regel jämt. Det enda man kan säga efteråt det är om Lule spelar bra eller dåligt. Men njuta av självaste hockeyn är ju hopplöst.
Kommentera

Lövva: BIK-LHF 0-9 var sannerligen njutning. Inte för att det var någon särskilt bra match, det var ju bara ett lag på isen, men det faktum att gröningarna förnedrades som de gjorde var en ren njutning. Dessutom var det kul att se killarna ha så roligt på isen som de hade. En sådan lekfullhet och spelglädje ser man annars sällan på seniornivå.
Kommentera

Lövva: Värst är det på TV. Mycket värre att se på TV än i verkligheten tycker jag.
Kommentera

Albert Hall: Helt klart är det värre på tv, känns som man inte kan påverka lika mycket när man ser på tv som när man ser matchen live.
Kommentera

« · 118196 · »