Och noll nyheter från Luleåhorisont. Ja, om man nu inte anar nyhetsvärde i faktum att 9 glada optimister har röstat JA till frågan om Bartecko spelar i Luleå nästa säsong...
Karoliina: ingen tycks anmäla sig frivilligt som varandes en glader...
Jag är INTE en glad en. Jag har fått en sticka i fingret som jag inte lyckas pilla ut. Och inga petnålar hittar jag här på jobbet heller...*brottas med näradödenkänslor*
Chief:
Aj. Passa dig!
Det kan komma en M.Guru och utropa 'titta, en blå prick!' när som helst på stranden.
Hälsena är inte roligt.
Jag var på en distriktslagsträning på fotboll för några år sedan. Det var den initiala träffen, så tränarna/ledarna samlade pojkarna och gick teoretiskt igenom 'vådan av att vara uppvärmd vid träningens början'. I tio minuter pratade de om vad som kan hända om man slarvar med sin uppvärmning. Sedan skickade de ut grabbarna på att själva få igång blodcirkulationen.
En av de tre tränarna håller i en boll. Och medan spänd uppvärmning sker runtomkring, börjar han utan att tänka på vad han gör på att jonglera med bollen. Så får han den lite för långt ifrån sig. Sträcker ut för att ta kontroll på bollen igen. Och...
P.A.N.G
...som ett pistolskott ekar knallen i hallen. Allt stannar till. Tränaren sjunker ihop på golvet.
Jag tycker att det var ett utmärkt sätt att få fram sitt buskap, att kombinera teori och praktik, att så handgripligt visa konsekvensen av ett felaktigt handlande. Vad de ville ha sagt gick hem, kan man säga.
tur det är match iaf synd bara den inte är på TV
sugare visar korgboll istället