Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 715032 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
goddam somnade typ direkt när jag kom hem och vaknade kl 2

tur det är match iaf synd bara den inte är på TV
sugare visar korgboll istället
Kommentera

Albert Hall:

En intressant fråga, nu när jag börjar tänka på det, är ifall alla som jobbar på skivbolag är duktiga och låter bli att ladda hem musik. Jag är skeptisk.
Kommentera

Kickan:

En enstaka låt kostar runt en tia, kronor alltså, på dom officiella nedladdningssajterna. Ett helt album brukar kosta strax under en hundring. Fortfarande alldeles för dyrt.

Ringt mig? Ja, jag vet inte, jag märkte i alla fall inget.
Kommentera

Albert Hall: Jag har en förmåga att glömma knapplåset ibland och därmed drabbas vissa av mina kompisar av märkliga totaltysta samtal från mig ibland när mobilen ligger i väskan och ringer själv, utan min medverkan. Paddan har fått ett sådant "samtal" någon gång vet jag, när jag var på väg från Umeå till Luleå. Av den här vändans tre samtal varade ett (det till Adam) rätt länge. Drygt en halvtimme. Jag måste ha diskuterat något väldigt intressant med någon annan under det att "samtalet" pågick eftersom han inte lade på även om jag inte sa något till honom.
Kommentera

Albert Hall: Alltså, har du letat låtarna en och en och laddat hem dem? Måste ha tagit en jävla tid att leta rätt på alla låtar i så fall. Jag är imponerad över ditt tålamod.
Kommentera

Albert Hall: Det blir lulinghelg i Uleåborg sista helgen i maj. Ett antal kompisar kommer för att uppleva Oulus nattliv. Sketakul!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kickan: Visa upp dig i Tampere i Augusti. Där kommer dom att få ett Svenskt lag att räkna med. Har vi tur så söker Malkin asyl i Brynäs.
Kommentera

65selander: LHF är ju inte med i Tampere, så jag lär inte finnas där. Däremot kommer jag att finnas i Lugano, under den andra delen av min tudelade semester.
Kommentera

65selander: Tampere är ju inte sketanära så det är inte bára att dra dit hur som helst. Jag har semester tre veckor i juli och tre veckor i slutet av augusti (2 veckor) och början av september (en vecka).
Kommentera

Jag kommer även att se turneringen i Vasa i augusti.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kixkan: Klart man lägger sin semester efte favvo laget eller som du säger "älsklingarna"
Kommentera

65selander: Det är ju det har jag gjort. Warulfven Thobias förklarade för mig att jag borde skämmas för att jag planerade semestern efter försäsongsturneringar. Fast jag förklarade för honom att han borde skämmas mer än någon annan eftersom han håller på landets vidrigaste och mest prostituerade lag - de lilagula. Då hade han inte så mycket mer att säga eftersom han visste att jag har rätt - han håller på Sveriges värsta horor.
Kommentera

Kickan: de har ju ngt hemligt tröjprojekt om att överge lila-gult
Kommentera

Kickan:

Nej, jag hittade en "grej" som bara var att ladda ned. 500 låtar i ett svep. 1,7 Gb och 30 timmars lyssning. Tog ett par timmar att få ned trots bra hastighet.
Kommentera

Albert Hall:

Comfortably Numb

Pink Floyd

Ahhhh, vilken bra låt.Har förtillfälligt fullständigt mani på den låten.
Min bror var hit för någon dag sedan och hade med sig en cd-skiva med diverse låtar.Blandannat var denna låt med.Är från en live-spelning med Roger Walters.
Kommentera

Två andra väldigt bra låtar med Pink Floyd/Roger walters är Mother samt Money.
Kommentera

Portello: "Shine on you crazy diamond" som jag har för mig handlar om förre sångaren Syd Barrett är en av mina favoriter, tillsammans med den intressanta låten "Bike".
Kommentera

Paddan: Kan inte komma på att jag har hört de låtarna.Känner i varje fall iinte igen titlarna.Fast det är klart, man kanske känner igen dom om man hör låtarna.
Kommentera

Portello: De finns med på Echoes, den senaste i vad som känns som en lång rad av Best Of album från Pink Floyd
Kommentera

Jesper Jonsson: Återstår att se om Löfbergs är så heta på det. Hoppas de i så fall minskar sponsringen radikalt. Det skulle få Warulfven att framstå som mer normal om de valde att återgå till klubbfärgerna trots minskad sponsring från företaget de horat för i lilagult.
Kommentera

Albert Hall: Var hittade du den "grejen" dårå. Kan hela listan laddas ner någonstans eller måste man leta efter varje låt. Om det sistnämnda är fallet ids jag nog inte eftersom det tar sån tid.
Kommentera

Kickan: du kan säkert få dem av albert färdigt
Kommentera

Portello och Paddan: Waters, inte Walters!

Comfortably Numb innehåller världens genom tiderna bästa gitarrsolo. Att få uppleva det live på Ullevi -94 var så jävla grymt att jag än i dag kan få gåshud av att tänka på det.
Kommentera

LL: Ajaj.Man får be om ursäkt.My misstake.
Kommentera

Kickan: Hör av dig så ska vi ordna det på nått sätt. MSN blir kanske lite klumpigt, men det finns andra och bättre.
Kommentera

LL: Äh, jag orkade inte vara Messerschmidt så jag tänkte att du kunde få äran att korrigera Portellos stavfel.
Kommentera

Och noll nyheter från Luleåhorisont. Ja, om man nu inte anar nyhetsvärde i faktum att 9 glada optimister har röstat JA till frågan om Bartecko spelar i Luleå nästa säsong...

Kommentera

Karoliina:

Skyll inte på mig. Ledsen pessimist som jag är har jag naturligtvis röstat nej. Jag är rätt övertygad om att vi sett Bartecko i luletröja för sista gången.
Kommentera

Albert Hall: mmm...håller med dig. Ska vi ge oss i kast med att spekulera vilka Di Nio Glade är? jag tippar att LL tillhör det illustra gänget. Vilka tippar du? *S*
Kommentera

Karoliina: ingen tycks anmäla sig frivilligt som varandes en glader...

Jag är INTE en glad en. Jag har fått en sticka i fingret som jag inte lyckas pilla ut. Och inga petnålar hittar jag här på jobbet heller...*brottas med näradödenkänslor*

Kommentera

Karoliina: Jag är inte heller glad, jag har slitit av hälsenan. Nu ser jag fram emot rehabträning i Sydafrika och sen lär sponsorerna stå i kö när jag hoppar 2.30.

Eller det kanske bara funkar för Kajsa?
Kommentera

Chief: jahaja och hur gick själva slitandet till. Redogör gärna utförligt!
Kommentera

Chief: Usch vad är det du säger?! Hemskt! Själv har jag hela mitt liv haft "hälseneavslitandefobi", jag har nästan alltid haft ömma hälsenor och trott att dom ska gå av när som helst.

Lider med dig! :/
Kommentera

Karoliina:

Enkelt. Hennes första hopp på första träningen så small det. Hon rev för övrigt höjden, 1.05.
Kommentera

Karoliina: Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag var och tränade och sparkade maegeri mot mits, satte ner foten i golvet precis som vanligt, inget feltramp, halkande eller dylikt. Plötsligt kändes det som nån sparkade mig på hälen hårt och så small det till högt och ljudligt, ungefär som när en vajer går av. Och sen smärta... Ville plötsligt varken träna eller förbli stående, ville mest bara rulla runt på golvet och kvida. Det lustiga är att jag absolut inte känt mig sliten eller öm, tvärtom har jag nog aldrig känt mig starkare eller i bättre form. Nu är jag nyopererad och gipsad upp till knät. Kommer att förbli så sju veckor till. :(
Kommentera

Albert Hall: Fyrrrra fel förrrr rrrrivning...
Kommentera

Chief:

Åh, fan men du hinner ju bli spelklar till Beach 06 i alla fall. Fast sittande med gipsat ben, ätandes kakor och drickandes allehanda drycker så är nog den säsongen också körd. Du skulle gett fan i att sparka magar!

Nu fick du ju en orsak att skjuta upp slutförandet av studierna ytterligare några år. Jag lider med dig.
Kommentera

Albert Hall: För övrigt ska jag också injicera mig själv med blodförtunnande medusin den närmaste tiden. I magen. Jag har redan en liten blå prick efter första sprutan. Förstå hur jag kommer att se ut efter den kuren? Finns viss risk att jag blir avstängd från Beach 06 p g a doping.
Kommentera

Chief: Till slut är du alltså en enda stor blå prick och kan äntligen få plats i smurfkedjan.
Kommentera

Chief: tjiisus och maria samt alla magdalenor. Gipsad och prickad och sju veckor. Stackars liiten..
Kommentera

Chief: Ajaj, din stackare.Var ju sannerligen ingen bra start på den här våren för dig.Men man får se det positivt, nu borde det bara bli bättre.

Själv har jag aldrig råkat ut för några sådana missöden.Kanske beror på att jag aldrig rör på mig ;)
Kommentera

Chief:

Aj. Passa dig!
Det kan komma en M.Guru och utropa 'titta, en blå prick!' när som helst på stranden.

Hälsena är inte roligt.

Jag var på en distriktslagsträning på fotboll för några år sedan. Det var den initiala träffen, så tränarna/ledarna samlade pojkarna och gick teoretiskt igenom 'vådan av att vara uppvärmd vid träningens början'. I tio minuter pratade de om vad som kan hända om man slarvar med sin uppvärmning. Sedan skickade de ut grabbarna på att själva få igång blodcirkulationen.

En av de tre tränarna håller i en boll. Och medan spänd uppvärmning sker runtomkring, börjar han utan att tänka på vad han gör på att jonglera med bollen. Så får han den lite för långt ifrån sig. Sträcker ut för att ta kontroll på bollen igen. Och...

P.A.N.G

...som ett pistolskott ekar knallen i hallen. Allt stannar till. Tränaren sjunker ihop på golvet.

Jag tycker att det var ett utmärkt sätt att få fram sitt buskap, att kombinera teori och praktik, att så handgripligt visa konsekvensen av ett felaktigt handlande. Vad de ville ha sagt gick hem, kan man säga.

Kommentera

Albert Hall: Nu får du passa dig, musik- och filmpirat Albert, för nu har amerikanska myndigheter tagit till det tunga artilleriet. Man har tränat upp DVD-sniffarhundar.
Kommentera

Paddan: hur svårt skall det vara.

synka tullen att kolla vissa paket mot bredbandsanvändningen så ser du vart de stora nedladdarna finns iaf.

fast det är ju inte de som man skall jaga i första hand. Utan det är ju folk som lägger fram materialet i första läget. dvs film och musiksnubbar och videobranschen och butiksnissar
Kommentera

ÅHHHHHHHHHHHH, fy vad dom spelar högt i dag.Tror att huset ska skaka sönder.Stryk borde dom ha.
Kommentera

Portello: Så, gå och säg till dem då. Du är alldeles för snäll.
Kommentera

Portello:
Ja så är det när man har flyttat till City..... :)

För egen del så är jag mest sur över att vigselboken för år 1889 i Trefoldighet Meninghet i Oslo inte är skannade ännu på Digitalarkivet i Norge, så fruktansvärt tröttsamt att behöva vänta..
Kommentera

Sannes: Tror inte scannern var uppfunnen -1889 i Norge. Norge har fullt sjå att fatta att man inte stoppar in hela boken i scannern.
Kommentera

Sannes: Har du hamnat i Norge nu i den forskning?
Kommentera

Nu är det nästan Paddan varning, Selander :))
Kommentera

« · 715032 · »