Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 734155 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska

Portello: 100 kronor för att gå in på en träningsmatch känns otroligt dyrt. Det var inte länge sedan alla försäsongmatcher var gratis att gå på.

Kommentera

MorganaLefaey: Matchen skulle igentligen gå i Norsjö.Där skulle dom ta 170! spänn.Sug på den.
Kommentera

Portello: Vad tar de då när det är seriematcher 790? Eller ansåg de att de hade så fint besök att de kunde skinna lokalinvånarna lite.

Kommentera

MorganaLefaey: Tror snarare på det andra.Men förstå, 170 spänn för en träningsmatch.Hutlöst.
Kommentera

Hockeysnack är pinsamt för närvarande. Nyss skrev jag ett långt, jävligt intressant, inlägg om elitidrott och biljettpriser som svar till MorganaLefaey. Det försvann i voiden på ett mycket instabilt HS. Jag ids inte skriva om det.

Fast Luleås sida på Svenska Fans är för närvarande ännu mer pinsamt om det är till någons tröst. Dock inte på grund av instabilitet.
Kommentera

MorganaLefaey:

Det är många spelare som istränar med olika lag just nu utan att dom för den skull ska spela med det laget till vintern. Urban Omark var lovande en gång i tiden men valde bort Luleå för SSK. Jag blir förvånad om Urban skulle göra en enda elitseriematch för Luleå.

Den yngre brodern, Linus Omark, har däremot just fått A-lags kontrakt med LHF. Klokare kille.
Kommentera

Albert Hall: Eftersom jag inte har haft tid att logga in på ett tag och jag nu har jour och måste vara vaken ett par timmar till får HS se till att jag inte somnar. Hade avsatt dagen till annat, men så blev jag en timme efter att jag kommit till jobbet förvarnad om något som var så jävla stort att jag var tvungen att släppa allt annat för att fixa de inledande åtgärderna, vilka tog resten av dagen fram till kl. 19.30. Det jag hade tänkt göra idag får jag göra en del av imorgon, fram tills faxen börjar rulla imorgon eftermiddag då jag lär bli tvungen att fortsätta med monsterhistorien.

Vakna Albert! Du måste åta dig en del av ansvaret.
Kommentera

Albert Hall: du kan alltid besöka retroforum

jag vet inte hur hastigheten är. Den växlar ifrån blixsnabbt till superseg. Men man får iaf vad man förväntar sig. Och inläggen kraschar sällan
Kommentera

Albert Hall: en back och fwd slutar med åkerström och omark skall du se.

och en ut i kvarten slutar med nerver i kvalserien
Kommentera

Jesper Jonsson: Fast du är ju pessi värre än allas våran pessimistkonsult. Jantagligen har det med ditt gnällbältesursprung att göra.

Ågi bara tränar med LHF, ungefär som ÄnnHåÄllexlulingarna brukar göra.

Rebels är mer lämpligt för Ågi om han vill hem. Där kan han göra en verklig insats som lagpappa moch läromästare. Dessutom platsar han lätt där som spelare.LHF grejar säkert ett jobb vid sidan om åt honom om han vill ha det.
Kommentera

... och med Ubbe är det garanterat samma sak. Han är hemma under sommaren och vill träna på så hög nivå som möjligt. Folk som spelar på annat håll får gärna träna med LHF under försäsongen om de har länsanknytning och håller okej nivå. Just nu när det pågår diverse tester är det väl bara bra om vi har några fler som deltar i isträningen.
Kommentera

Albert Hall: Jag kom faktiskt ihåg honom som SSK värvning en gång i tiden och gick in för att spana stats på honom och såg då att han var broder till Linus och chansade då på att det kanske bara är för att träna lite tills han får något kontrakt då det verkade som om han var kontraktslös.

Har man helt fel när det vid övergången till SSK snackades en hel del från deras sida om att han skulle bli en hit. Men att någon sådan aldrig kom. Det kanske är den yngre som skall bli en elitspelare av rang, verkar ju i alla fall gått lite snabbare för honom till ES kontrakt i alla fall.

En annan mycket intressant fundering är varför i sjutton jag går in på den här sidan mitt i natten efter en släcka övertidsfrustrations runda med en jobbpolare.  

Kommentera

MorganaLefaey: Du är av våran sort, trots lagtillhörighet. Du har huserat länge på det riktiga forum och därför hör du hemma även på vårat plank på HS. Vi gillar dig så häng kvar. Du platsar bland de bästa. Du platsar hos oss. Några andra MooDooister kan nog också räkna sig till eliten på HS eftersom jag gillar dem och de själva vet att jag och andra lulingar gör det. Skithögarna kan stanna kvar där de hör hemma. Majoriteten av dem på Kärringplanket (de som tillhör skithögskatgorin känner förhoppningsvis också på sig det och låter bli att förorena vårat plank med skit). Här är ändå många tillhörande eliten av hockeysupportrer reggade och tillhörande så stanna. Det borde vara som hemma för dig som gammal foruming.
Kommentera

Kickan: Alanis Morisstte är för jävla bra. Vi lyssnar på henne nu. Så aggressiv hon är mot killen. Ruggig hämnd när hon flakar upp honom via CD. Hade jag någon gång blivit sviken och bedragen på samma sätt skulle jag ha sagt och sjungit som henne. Otrolöigt bra.
Kommentera

Kickan: ja du vet jag och råkkarn sitter ju på raden bakom.
Och medans pessimisten är värsta renbergfancluben är vi mest anti.

Eller så jublar när Hynning dominerar sörlänningar som vi är
Kommentera

Testar om inloggningen funkar än. Och in kom jag. 1 vecka kvar av semestern. Livet ler. Ishockey, tja det är långt dit...

Kommentera

Kickan: Måste väl säga som så, att även om man har bytt användarnamn så är man inte helt förändrad. Men man saknar mångt och mycket från luleforumet. Som tex Sven Savage, vars är alla uträkningar och statistiska underverk? Iofs så borde jag aldrig gillat dessa då han utav någon anledning alltid fann en väg att genom lite okända faktorer styra allt så att Luleå blev bäst. Vars är allt bråk som West lyckades skapa genom att ibland vara allt för rak? Men visst kommer man ihåg LL och hans gumma, kexet om jag nu inte tar fel. Och en himla massa andra, som man nu troligast inte kommer att snacka speciellt mycket hockey med mer.

Tråkigt när man ändå pratat så mycket och överlevt diverse f*sus attacker mm att den sidan gått i graven. Men nu äre bara att starta om på nytt och njuta utav de folk som är här. 

Kommentera

MorganaLefaey: aha, nu fattar jag vem du är! Eller ja, jag vet ju inte vem du är rent fysiskt eftersom vi aldrig har träffats men nu trillade enkronan ner avseende vilken signatur du hade på Forum.
Kommentera

MorganaLefaey: savage har ju alltid sommaruppehåll

han är tebaka till säsongen.
west skrev ett inlägg häromdagen även om det inte var ngt påhopp
Kommentera

Jesper Jonsson: Har man helt fel, om man frågar om du kommer ha tippningen uppe inför kommande säsong också?

Tror jag låg väldigt bra till första 10 omgångarna förra säsongen. Men det kanske inte var du som fixade den fina tävlingen.

Lite av charmen med west är ju att han skriver det han tycker. Ibland blir det som du säger påhopp och ibland alldeles för nära sanningen för att folk ska tycka om det. Men helt klart kan han mycket hockey, men ganska lite om ödmjukhet.

Kommentera

MorganaLefaey: ja det skall vi väl försöka med.

för lhf lär väl inte ha det.
får väl göra ngt ryck i helgen eller så
och mata in första 10-20 omg iaf.
Kommentera

Jesper Jonsson: Så bra, efter att ha svalt min första puck, så borde det vara dags att sopa hem hela säsongsvinsten, fast då krävs det nog att det går riktigt, riktigt dåligt. Törs inte annat än tippa mot LHF, tänk om jag skulle tippa vinst och vi förlorar, då skulle det ju vara mitt fel...
Kommentera

MorganaLefaey: Zadkiel?

Isf är du en av mina favvoMooDooister ever.
Kommentera

Pessimisten: hehe.

det är inte helt kostnadsfritt att hålla lhf flytade i tabellen. Mina utgifter är väl ca 100kr per inspelade poäng.
Kommentera

Jesper Jonsson: Jo, det var ju så ett tag att för att undvika kryss så var man tvungen att spela X och 2 på hemmamatcherna för att poängen skulle komma. Satte man bara 2:a så blev det alltid X...
Kommentera

Kickan: Du tar mig på bar gärning. Skyldig, erkänner. Av någon anledning kunde jag inte välja samma nick på detta ställe fastän ingen annan verkar ha det namnet. De ville kanske helt enkelt inte ha mig här.

Så hur många gamlingar är det som sökt sig till detta ställe då? Iofs så verkar det som en hel del måste ha befunnit sig på detta ställe redan innan nedläggningen med tanke på antal inlägg man hunnit generera.

Kommentera

MorganaLefaey: Skoj att du är tillbaka! Du var väl reggad under den tid den här sidan var Sportsnack också?

Många av forums veteraner finns här. LL, Jesper, Pessimist(konsulten), Hannu Niemi, Simply Red, Liina-Anneli-Karoliina (numera Karoliina) t ex. Vet inte om Savage har något fungerande login här nu. Han var reggad men han avreggade sig efter ett ha debatterat med någon eller några idioter. Troligtvis på Kärringplanket. Savage är inte en person som tolererar noll humor och militant moderering. Fast det kan iofs ha varit i en tidigare omgång så det är möjligt att hans senaste nick fortfarande funkar. West har också haft ett login här, men jag vet inte om han har kvar det. Tror att även Jante är reggad här. I övrigt finns det en mängd gamla forumingar här som inte varit med riktigt lika länge eller varit lika aktiva som de mest kända. Det finns även gamla forumingar från andra lag (bland MooDoosupportrarna finns det flera exempel på det) som är reggade här.

På vårat plank på HS kan du känna dig som hemma. Vi är så pass många inbitna forumingar som är reggade här att det är litegrann som gamla forum, fast ändå rätt långt ifrån.
Kommentera

Kickan: Vi.. är också mjed och just nu håller vi alla tummar för Tomas S. till LHF!
Kommentera

Och nu är LHF:s forum aktivt igen, dock endast för medlemmar.

Än så länge finns det bara 3 inlägg...av samma person. Ja, just det, Sven S :-)

Kommentera

Bolivar:

Ehh, hur kommer du dit? Jag kommer fortfarande bara till SF...
Kommentera

Albert Hall: Man måste säga "Erik Stålnacke" tre gånger och sälja sin själ till Carola.
Kommentera

Äntligen semester igen! Omgång två eftersom jag har delat upp semestern. Semestern kommer i huvudsak att ägnas åt att kolla hockey, några slappdagar och ett Falubesök för att fira en kompis 25-årsdag och utnyttja det sällan utnyttjade VIP-kortet till Harrys i Falun.
Kommentera

Kickan: harrys? finns det kvar? och är det ngt att ha vipkort till?

Har iofs inte varif i just falun men sundsvall och hemmavid är det väl just inget speciellt
Kommentera

Jesper Jonsson: Harrys finns väl på ett antal ställen runt om i landet. Harrys i Falun var t ex det ställe jag i huvudsak kolladedet senaste slutspelet på, eftersom jag då jobbade i Falun.

Harrys är egentligen ett skitställe om man jämför med Luleå- eller Stockholmskrogar jag frekventerar när jag är där, men det är ju alltid bra med gratis inträde inte bara vanliga kvällar utan även när de har spelningar med hyfsade band.

Fast nu utnyttjar jag ju inte kortet så ofta eftersom jag har en bra bit till Falun. VIP-kortet var dock lätterövrat om än jag inte innan dess trodde att Harrys hade VIP-kort.
Kommentera

Jesper Jonsson: Harrys i Falun är väl typ enda stället man kan gå till utan att polisen gärna kollar om man är påtänd. Jag har aldrig varit påtänd och väljer helst krogar dit andra opåtända går.

Harrys i Falun är bäst av alla Harrys. I Falun finns det nog annars bara Kopparhatten jag skulle kunna tänkas gå till en lördagkväll, fast det är sämre än Harrys.

Fast nu kom jag på att Falun fått ett O'Learys. Det funkar säkert som Harrys så jag lär säkert kolla in stället under något Dalabesök.
Kommentera

Kickan: Intygar motvilligt. (blänger lite för sakens skull)
Kommentera

Kickan: När du nämner alla dessa så kommer man ju helt plötsligt ihåg en himla massa namn som man inte hade kvar i minnet. Men man får väl vänta tills det blir säsong innan man får kampa med dem och försöka vara objektiv fastän man vet att det inte brukar fungera.

Kommentera

Jonte klar för TIK presskonferans kl 16!
Kommentera

Uddan: Och? Vad ska vi göra åt det? :)
Kommentera

Portello: Frukta och skälva? Jag vet faktiskt inte... Det kanske bara var ett informativt inlägg då han faktiskt spelat i luleå och någon kanske bryr sig om hans fortsatta öden. Har då inte sett den infon på modo's forum.

Kommentera

Portello: Förmodligen säga "Ååååååh, lyllos er, nu kommer vi inte att ha någon chans på SM-gludet för det är ju vikt för TIK nu när Frälsaren är tillbaka..."
Kommentera

Paddan: Hehe. Som självironisk kommentar var den ganska skön. Finns det ö h t några andra än anhängare till 'the snippa of hockey' som använder just det epitetet varenda gång en halvgammal, småskadad och allmänt trött 'stjärna' återvänder?
Kommentera

Paddan: Näe men chanserna ökar ju och det borde även en MoDoit förstå...allra helst med tanke på att det "nya" MoDo i stort sett gått ut och sagt att det blir SM-guld nu när Kristus himself (Sundström) har kommit nedstigandes från himlen och att ett tempel till hans ära står färdigt...
Kommentera

Ambroo: Jomenvisst, klart att det kommer att bli SM-guld med en Sundström som alltid legat i topp i poängligorna än var han spelat och ju är känd för att bara spela offensivt.

Man har, inom föreningen, sagt att målsättningen är att man ska ta SM-guld inom tre säsonger. Men målsättningar och reella resultat brukar inte alltför ofta vara samma sak.

Kommentera

Paddan: Nu är det väl inte Sundströms poängmakarkvaliteter som ifrågasätts? Eller om han 'bara spelar offensivt' ? Men du kanske menar att det var det ni trodde om honom när han i hela övik ansågs löjligt självskriven i OS-laget?
Kommentera

Bragd-Birger: Sundströms poängmakarkvaliteter har inte varit speciellt stora, snarare är han en defensivt skicklig center som vi behöver för att förstärka vårt försvarsspel. Jag tycker att vårt lag ser intressant ut, men har inga högre förhoppningar än en plats bland de åtta bästa. Vad andra sedan yrar om Messias och Frälsare och sånt har jag ingen aning om.
Kommentera

Paddan: Aha. Ja, själv tror jag - och de flesta timråiter med mig - på SM-GLUD när Hedström kommer och frälser oss. Som sagt.
Kommentera

Bragd-Birger: Trevligt, då får ni ta en kölapp och ställa er bredvid Brynäsare, Luleåsupportrar, Linköpingssupportrar, Frölundaiter, HV-supportrar m.fl. som också tror på SM-guld.
Kommentera

Paddan: Dvs alla utom ni sansade modoiter.
Kommentera

« · 734155 · »