Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 416635 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Såg föresten att Timrå förhandlar med en viss Kiprosoff. Kommer han så tror jag itne Kappanen blir så saknad...
Kommentera

Lövva: Stämmer att vi var utan finska spelare för två säsonger sedan.
Nä, nu ska jag logga ut.Måste iväg och jobba.
Kommentera

Portello: Om jag inte är helt ute å cycklar så var det ett år när vi inte hade en finne, för några år sen. Är dock inte hundra procentigt säker. MEn det är möjligt att vi var finnelösa när Myllys stack. Kommer inte riktigt ihåg när Mettovaara kom till klubben.. Men är ganska säker att han stack precis innan Mäntylä kom
Kommentera

Lövva:Pitebor samt finska spelare är rätt vanligt i Luleå.
Den dagen det varken finns det ena eller den andra ska jag sluta se hockey ;)
Kommentera

Portello: JO absolut. Kommer dock ihåg för några säsonger sen när Bulan var enda Pitebon i laget. Känndes lite konstigt. Men sen kom Lasse Edström å joina honom, å sen fylldes det på allt eftersom...
Kommentera

Lövva: Det har du ju rätt i. Holmström,Renberg,Janne,Erik,Bulan samt Öhlund. Piteå är en riktig plantskola.
Kommentera

Portello: Tänkte på en sak. Om Erik Lindberg får vara kvar under lockouten så innebär det att det blir hela sex Pitebor i Luleås a-lag iår!
Kommentera

Luleå -SSK 4-4.
Luleås målskyttar: Fagemo,Wallin,Hynning och Rönnqvist.
Två av dom kom visst på två inte allt för lyckade ingripanden av SSK-målvakten.
Nu är det Timrå nästa. Skönt att det äntligen börjar på riktigt.
Kommentera

LL: Powerplay uppställningen känns alldeles för bra för att vara sann. Å det roliga i det hela är ju att det är just sant! Förr eller senare i alla fall :)

Första budet i våras var ju att Renberg inte skulle kunna spela något föränn jul, sen ändrades det till att han "bara" skulle missa de 10 inledande matcherna. Sen blev det som du sa ,4-5 matcher. Men sen blev det snack om att han skulle kunna vara med redan i hemma tuneringen mot SAIPA. Men så blev det inte. Sen sas det att han mycket möjligt kunde vara med mot Bajen, vilket fallet ej blev så. Nu mot Södertälje känns det väl som ett frågetecken om hans medverkande. Det vore ju bra om han fick åtminstone en träningsmatch innan det drar igång på allvar.
Kommentera

Lövva: å andra sidan kan man ju se det som att det redan från början var sagt att han skulle missa de inledande fyra-fem matcherna så egentligen är det ju bara en bonus om han kan spela mot TIK. Men visst vore det ju bra att ha honom i laget. Tänk dig en power play-uppställning med Renberg, Rönnken, Holma och Nordan som anfallare med Mäntylä som skytt från backplats (och där Rönnken också kan ställa sig som skytt från blå)... det skulle kunna bli riktigt, riktigt vasst.
Kommentera

Portello: Det känns som om Renberg aldrig kommer att spela. Comebacken blir hela tiden framflyttat å framflyttad. Är orolig för att han kommer att saknas i laguppställningen mot Timrå.
Kommentera

Kvällens match mellan SSK-Luleå kommer att sändas på webbradio.
Härligt!
Kommentera

I dagens NSD skrivs det att är tveksamt att Holmström är med i kvällens match mot SSK, men förhoppnigsvis är han med i premiären mot Timrå.Står också att Renberg inte kommer att spela ikväll.Var meningen att han skulle spela med Fagemo och Tellström. Men han känner visst av skatan lite så han vill inte riskera något.
För hela artikeln, se länk.
Kommentera

LL: Ojojoj. Det var som jag tänkte att han "borde" göra. han borde skicka in några pytsar, men ändå grina efter varje. Perfekt!
Kommentera

Nu gjorde Henke Larsson mål för Barca mot Celtic. Jag tyckte att han såg gråtfärdig ut efteråt... ungefär som "vad fan, jag vill ju inte skicka ut dem ur cupen men jag måste ju sätta bollen när jag har öppet mål..."
Kommentera

Albert Hall: jag letade lite på nätet och fick fram följande:

"C More Entertainment AB (tidigare Canal+ Television AB) som sänder betal-tv-tjänsten CANAL+ i Sverige, Norge, Finland och Danmark, startade 1985 som FilmNet, en del av NetHold-gruppen. 1997 köptes FilmNet av den franska premiumkanal-pionjären CANAL+, och bytte därmed namn. I oktober 2003 köpte Nordic Capital och Baker Capital CANAL+ Television AB och de äger idag 50 procent vardera av företaget som fått det nya namnet C More Entertainment AB."

www.canalplus.se/page.asp?guid=39EBAA9D-E338-4DAB-A9C5-D4F4F8946F5F

Canal+ var alltså en direkt efterföljade till FilmNet/SuperSport (SuperSport var en FilmNet-kanal). Sedan verkar någon ha köpt upp rättigheterna till namnen FilmNet och SuperSport och startat upp dem lite varstans (de verkar finnas i delar av Afrika också).
Kommentera

Albert Hall: Hehe, det var ju ytterligare en färgstark "profil" det där. Yrar något om huruvida Mertzig är hockeyinvalid innan jul och publicerar sedan en krönika om det eventuella Hlinka-signandet.
Märker att man inte behöver alkohol för att bli förvirrad, det räcker tydligen med att läsa några inlägg av rayko eller någon annan "stjärna"...
Kommentera

Albert Hall: ...fast han kanske tror att LHF skall värva liket Hlinka, och då har jan ju iofs helt rätt : )
Kommentera

Kickan:

Haha, jo jag läste faktiskt att han önskade att Merzig skulle komma hem... Noll koll var väl vad jag sa igår kväll?
Kommentera

...eller vad sägs om det här, signerat bangzulu.

"om mertzig är hockey invalid ska vi inte ens tala om hlinka"

Eh? Under vilken sten har han legat de senaste åren?
Kommentera

Albert Hall: ...den där bangzulu på forum måste för övrigt driva med oss, eller så är han 6 år.

Visst är det tragiskt med Kiruna. Jag har hört att folk inte orkar engagera sig på samma sätt som tidigare längre, och då faller ungdomsverksamheten.

Sunna gjorde en miss som valde Pölsan.
Kommentera

Kickan:

Mest av allt tycker jag att det är tragiskt med Kirunas hockey. En del av oss har ju vuxit upp med att Kiruna ALLTID hade bra ungdomsverksamhet. Nu är det länge sen någon kommit fram därifrån, och lång tid framåt verkar det bli också.

Var tog den där lovande tekniska killen , Sunna?, vägen? Han gick till Brynäs har jag för mig, men sen?
Kommentera

A-jun spöade Tiiimet med 18-0 i DM. Måste vara en av de största segrarna i världshistorien.
Kommentera

Albert Hall: Förr spårade trådarna, och det är helt ok om ämnet i övrigt är uttömt. Sidospår kan också vara svåra att undvika ibland, men tidigare var även sidospåren ofta läsvärda även om de inte handlade om det ursprungliga ämnet. Numera skapas det trådar som inte ens är värda att vara sidospår, och de skapas i parti och minut.
Kommentera

Kickan:

Det har funnits rätt många idiottrådar på luleforum på sista tiden. Raykos Ikanotråd hörde ju också verkligen hemma i den kategorin. Ok, att ämnena kan glida iväg, ibland till och med trådrubriken. Men nån jävla måtta får det väl ändå vara?
Kommentera

LL:

Jag har för mig att Filmnet var en föregångare i rakt nedstigande led till dagens Canal +. Dvs dom som prenumererade på Filmnet på den tiden och inte gjort annat än godkänt tillägsavtal idag är prenumeranter på Canal+. Men har det inte varit nån mellan fimnet och C+?

Visst minns man Supersport i slutspelet 96. Dom sände nog match 1 och 2 om jag minns rätt, sen tog fyran över.
Kommentera

Kan ingen plocka gungmos (...tobes...) idiottrådar på forum? Exakt hur många bryr sig om i vilka länder han har varit och vilka skrotbilar han har kört?
Kommentera

65Selander: Har du varit i Luleå på sommaren? Det slår allt.

Jag åt gravad röding för drygt en vecka sedan, inköpt på Karlgrens slakteri i Gällivare. Helt underbart gott!
Kommentera

Paddan: det finns en jävla massa tv-apparater på Kreta. Varenda bar eller lite större restaurang har dessutom minst en ultramodern supersizejätteformat-tv (eller en duk med tillhörande projektor) på vilken de visar fotboll, fotboll, fotboll - och faktiskt ibland också hockey så vi såg större delen av FIN-SWE och även kvartsfinalen mot Tjeckien. Vi såg också VM-kvalmatchen Grekland-Turkiet på en av dessa barer, och vi var de enda icke-grekerna på stället. Servitören var lite konfunderad över vad vi gjorde där men då vi sade att vi höll på Grekland blev han genast gladare. Efter matchen var han jättegrinig eftersom det blev 0-0, men ställets ägare var desto gladare och bjöd oss på varsin whisky. Han var troligtvis en bra bit över 70 och sade "is football, is not every time victory!" med ett stort leende :-)

(Totalt värdelöst vetande apropå tv, förresten: Om någon minns de gamla kanalerna FilmNet och SuperSport som fanns i Sverige kring mitten av 90-talet (SuperSport sände tex en del matcher från slutspelet 1996) så upptäckte jag under veckan där nere att de lever och frodas som grekiska kanaler nu, komplett med samma logotyper och allt som de hade när de fanns här uppe i Norden - och SuperSport skulle jag vilja ha för de visar precis hur jävla mycket fotboll som helst.)
Kommentera

Portello: Hmm, jag har lite svårt att förstå varför han skulle ner och tv-pejla på Kreta. Kan inte bli mycket till pejling där nere...eller så är det kanske just det det blir...
Kommentera

LL: Kreta, det låter inte helt fel.Själv har man fått plågats i Piteå. Eller är det kanske Piteå som plågats med mig?
Kommentera

Portello: har inte hört något om hur det ser ut för hans del. Jag har varit på Kreta i en vecka så jag har inte pejl på så mycket alls just nu...
Kommentera

LL:
Från det ena till något helt annat.Vet du om Renberg kommer att vara med i någon av de två återstående träningsmatcherna?
Kommentera

Kickan: Om vi skall börja rangordna Sverige så säger jag så här trots jag är Vemdaling!

1: Stockholm på sommaren!
2: Kattuvouma på sommaren. Ljust dygnet runt och bra fiskevatten!
nyrökt forell eller nystekt Röding från Torneträsk!
3: Vemdalen min hemort! Midsommarafton på Högfjället med krocket!
Kommentera

Portello: de flesta diskussionsfora brukar förr eller senare stagnera och tappa i kvalitet. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men så har det sett ut på många ställen. Ja, utom på modohockey.se då förstås, där har det alltid varit bottennivå ;-)
Kommentera

Portello:

Det har kommit in en mängd skribenter med noll koll. Vem ids i längden läsa vilka kloka åsikter Rayko kommer med till exempel?

För övrigt tar jag mig för pannan. För första gången någonsin skriver Jante något åtminstone halvvettigt som får åtminstone mig att småändra åsikt lite. Frågan är om om det är jag eller Jante som blivit tokig? För nått fel är måste det vara...

Länken.
Kommentera

Kickan: Trist att forum har barkat så rejält åt skogen.Hur kunde det bli så?
Kommentera

65Selander: Asplöven är bra i den division de spelar. Min målkung är bäst förstås fast han inte är luling och dessutom finne. Sedan har Umäää både Sveriges skojsigaste klädbutik och roligagrejerbutik. Stockholm är vackrast, efter Luleå förstås. Räcker det?
Kommentera

Oneliner: Asplöven skall det vara!
Kommentera

Kickan: Helt seriöst tycker du någonting är bra som inte har med Luleå att göra ;-)

hm.. jag tänker kanske Asålöven eller Jokkmokk Wolverines!

Ang Jokkmokk så träffade jag på en Tysk i Vojens, han hade en jädrans massa tygmärken förutom Brynäs då!

Men Jokkmokk Wolverines hade han iaf :-))
Kommentera

Albert Hall: Sämre än sämst, nästan. Jag har nyss varit in och läst där. Det enda jag kan komma på som är sämre är planket på moodoohockey.se. Synd, en gång var forum Sveriges bästa hockeyplank.
Kommentera

Albert Hall:
Det tror jag också.Blir förvånad om han inte får det.
Bra att Slovakien blev utslagna inatt.Det borde ju innebära att Obsut får spela de två återstående träningsmatcherna (Hammarby 14/9 samt Södertälje 16/9)
Kommentera

Portello:

Harju faktiskt bland dom bästa i Fly Nordic cup.

Erik Lindberg överraskade annars mig mycket, jag förstår nu varför man var så sugen att få hans påskrift i somras. Jag tror att han kommer att få vara kvar faktiskt.
Kommentera

Albert Hall: Om man nu ska se något positivt i bedrövelsen på försäsongen är det ju att många juniorer har fått chansen.Tex Wallgren,Harju och Lindgren.
Hoppas någon av dom får chansen under säsongen.
Kommentera

Albert Hall:
Det jag är mest orolig för är att Antila ska bli skadad samtidigt som Gusten har en formsvacka.Då skulle det se riktigt illa ut.
Och tyvärr finns det väl en stor risk att Antila blir skadad, han har ju en gedigen skadelista före han kom hit. Och hos oss brukar ju skadeproblem, just vara ett stort problem.Bara att kolla på förra säsongen.
Kommentera

Portello:

Jag är i alla fall mer pessimistisk än jag varit på många år. Iofs har hela försäsongen spelats utan två spelare som ska vara tongivande, Renberg och Obsut, plus att det dessutom alltid fattats ytterligare ett par stycken. Men ändå. Det har sett riktigt dåligt ut. Nog vill det till att många höjer sig ett par klasser, att Renberg får vara fullt frisk och att målvakterna håller åtminstone hygglig elitserieklass. Annars blir det kvalserien.

Forum blir bara sämre och sämre. Jag ids inte ens läsa där längre.
Kommentera

Albert Hall:
Somm vanligt. Vi spelar alltid i kvalserien på försäsongen och fram till jul. Ivarjefall enligt många på forum.Som fö suger big time.
Kommentera

Portello:

Kvalserien.
Kommentera

Albert Hall:
Med Kotevski som domare så blir det en BP- PP match.Han har en förmåga att hitta utvisningar som ingen annan ser för att sedan släppa en solklar grej.
Luleå imponerar inte, Hynning lika osynlig som vanligt. BP och PP under all kritik, Piteås 2-1 mål kom i BP.
Luleå behöver förbättra så oerhört mycket inför premiären den 20/9.
Obsut, Renberg,Tellström och Rönnqvist-dom behövs!
Kommentera

« · 416635 · »