Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 416635 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Såg föresten att Timrå förhandlar med en viss Kiprosoff. Kommer han så tror jag itne Kappanen blir så saknad...
Kommentera

Aocho uppdaterar Luleås hemsida. Ska "Sveriges bästa hockeysida" äntligen göra skäl för sitt namn?
Kommentera

nappen:

Det tvivlar jag starkt på. Hoppas dom åtminstone gör den lite mindre seg än den varit de senaste veckorna.
Kommentera

Albert Hall: När ett forum tar flera minuter att ladda även fast man sitter på bredband så är det något fel som blivit trasigt.
Eller så är det Raykos temperamentssvängningar som har påverkat hela webbplatsen ;)

Vilket lag blir förresten först med en fjärdetröja?
Kommentera

Paddan:

Kan fel verkligen bli trasiga? Det visste jag inte.
Kommentera

knaskamilla: Jepp, det är det inte många som vet, men så är det.
Kommentera

nappen:

Krävs ju ett bättre innehåll, mycket mer uppdateringar och bättre info...
Kommentera

Dysso: Och även en utökad multimedia avdelning skulle inte sitta helt fel. Du föresten, läste att Jämtin var lite grinig igår. Det börjas tidigt ;)
Kommentera

Lövva:

Klart, han och Thörnberg har väl varit lite griniga i andra matcher på försäsognen också. Dom har säkert mer att ge dock, så räkna med lite gruff från dessa herrar när tillfälle ges. :)
Kommentera

Dysso: Expressen idag: "Det lär inte dröja innan Peter Forsberg vet vem HV:s Jämtin är"...

...valfri tolkning :)
Kommentera

Lövva: Min personliga tolkning är att Jämtin vill proppa Foppa sedan om Jämtin står upp efter det är en annan fråga! Men Jämtin lär nog försöka iaf!
Kommentera

65selander: Kommer ihåg på den gamla goda tiden när Lasse Hurtig hade sina dueller med Forsberg. Då fick Foppa känna att han levde! ;)
Kommentera

Lövva:

Jodu, jag minns när Foppa gjorde come-back i Modo hösten 1994. Hans första match, i Delfinen. Foppa tittade ner på pucken ett ögonblick för länge matchotränad som han var. Sen mötte han Hurtigs axel på röda linjen. Foppa vinglade ut till avbytarbåset omedveten om vilket bås som var hans och hade inte lulespelarna motat bort honom hade han klivit in i deras.

Unga hungriga hårdingar har helt klart massor av status att hämta i denna säsong serie. Och då inte bara mot Foppa.
Kommentera

Albert Hall: Hehe, det är helt klart något som är förevigat i mitt huvud. Hade det för övrigt förevigat på video också men jag har lyckas slarva bort det bandet. Jaja, det får väl bli en favorit i repris i år så att man får spela in det från sportnytt. Men vem ska lägga i tackligen iår? Fabbe kanske...
Kommentera

Lövva:

Då tror jag mer på Erik Lindgren om det nu ska vara en luling. Ung, hungrig, stor och stark. Fast som Dysso säger så kommer nog en som Jämtin att ta chansen att visa vad han kan...
Kommentera

Albert Hall: På tal om flåbusar så torde väl Boden ha fått tag på sin "elegant" nu när det inte blev någon start på NHL-säsongen denna månad.
Kommentera

Paddan:

Ja, jag ser verkligen fram emot att följa honom. Om han spelar som han verkat göra på andra sidan Atlanten kommer det nog inte att bli många matcher för honom. Men nog fan måste väl Bik, agenter och andra rådgivare ändå inse att det inte håller? Nej min amatörmässiga gissning är att han är här för att lära sig lite om själva spelet ishockey.

Fast min gissnings- och expertyckarförmågas rykte har kraftigt devalverats den sista tiden. Dels påstod jag tvärsäkert att inte NHL-konflikten skulle bryta ut, dels har jag snart förlorat 100 spänn på ett idiotiskt taget vad mot en SpS (eller HS numera?) profil om att Hardy skulle vara tvungen att avgå. Så bry er med andra ord inte ett smack om vad jag skriver i fortsättningen.
Kommentera

Albert Hall:

I fortsättningen också, menar du?
Kommentera

Albert Hall: Bara du inte skriver att Luleå vinner SM-GULD. Men att de hamnar i kvalserien får du gärna skriva :)
Kommentera

Lövva:

Nej, jag har ju insett problemet, det är ju därför jag på senare tid nämnt kvalserien som en möjlighet flera gånger.
Kommentera

Albert Hall: Det låter ju alldeles riktigt. Du får gärna gå hela linan ut å säga att en massa nyförvärv gör stor fiasko också :)
Kommentera

Lövva: Asplöven kan komma att värva en ÄnnHåÄll/AHåÄllare. De hoppas att Peter Sejna skall spela med brorsan Milan i Asplöven kommande säsong. Det skulle vara skitkul om de lyckades eftersom de gärna får lyckas att ta sig till allsvenskan så vi får fler norrbottniska lag att skicka junisar till. Det var ju så nära i våras, så nu är det dags.
Kommentera

Jesper: Du som gillar DM och New Order. Årets skivtips är Melody Club - Face The Music. Hur bra som helst. Snurrar just nu hemma hos mig tillsammans med New Orders 4-skivors retrosamling.
Kommentera

...det kan förrexten vara ett skivtips till Paddeländet också. Det låter väldigt brittiskt om än det inte är det.
Kommentera

Kickan: Låter ju intressant, fast jag blev nästan mer intresserad av den där New Order-boxen. Bör väl vara Retro du menar, antar jag.
Kommentera

Paddan: Yes, det är Retro jag menar. Fast du borde verkligen höra Melody Club. Du skulle bli kär direkt.
Kommentera

Kickan: Ok, får väl ta och leta reda på gruppen då.
Hmm, den där boxen var inte direkt billig.
Fast den låter jäkligt intressant.
Kommentera

Paddan: Äh, ca 450 spänn är väl inget för en New Order-box. Den är värd det.

Leta t ex Cats in the dark eller Take me away, sedan är du fast.
Kommentera

Paddan: Kickan kan säker "rippa" den åt dig, fast hon är ju så hederlig så det är väl det som är problemet!
Kommentera

65selander: Klart jag kan. fast han har ju inte ens frågat.
Kommentera

Kickan: Hmm, då måste det väl vara jag som är för hederlig, antar jag...
Kommentera

...undrans var Jesper håller hus. Han har inte synts till vare sig på forum eller HS. Jag blir nästan orolig. Har han en sån där kväll när hans kollega ringer mig mitt i natten och säger att jag ska komma dit eftersom de behöver någon som är nykter och Jesper har slocknat på köksgolvet, på gränsen till måste-till-sjukhus-full?
Kommentera

Kickan: Precis. Upp med så många nordliga lag som möjligt. Sen så får ju Skellefte gärna ta klivet upp till Elitserien också. Roliga derbyn och nära till bortamatcherna :)
Kommentera

Lövva: Morgondagens laguppställning: www.luleahockey.se/nyhetsarkiv.asp?nyhet=348 Antila är tillbaka och Harju får spela istället för Renberg verkar det som.

Nu är det inte länge kvar!
Kommentera

Kickan: Kan du inte fixa ett smakprov på Melody Club i mp3 format. Blev jävligt nyfiken. Visste inte att det fanns andra New Order frälsta här på HS.
Kommentera

Idag klockan 9,30 är det om Es-premiären för Luleå på Norrbottensradion.
Kommentera

Portello: Inslaget är visst 10,30.Inte 9,30.
Kommentera

Hälge: Det tror jag. När jag lyssnade på SSK-LHF så sa dom att webbradion skulle vara gratis.Och jag ser ingen anledning att dom inte skulle sända.
Kommentera

Portello: Ok, det låter ju bra. Såg att man kunde se Mora-FBK på ppv(för oss som inte ser någon match live).
Kommentera

Portello: Alla matcher finns som webbradio gratis på hockeyligan.se
Kommentera

Paddelände: Skulle väl kunna räkna ut att du skulle börja missbruka guldtråden direkt.Fy på dig!

Väldigt intressant att läst " Story behind" angående maskerna.
Kommentera

Portello:

Borde det inte vara dags för del 3 av den där tråden föresten?
Kommentera

Dysso: nej, att det är del 2 beror på att del 1 försvann. Den är inte säsongsbunden utan ska hålla på tills LHF vinner SM-guld igen. Det kan bli en lång tråd, med andra ord... :-)
Kommentera

LL:

Långa trådar, en klassisker ... För att få diverse forum att gå långsamt. Hoppas att Marcus har optimerat bra. :)
Kommentera

Dysso: På luleforum behövs det inte ens långa trådar för att det ska gå långsamt, där krävs det bara att någon överhuvudtaget skriver ett inlägg...
Kommentera

Vad har förresten hänt med Luleå Hockeys hemsida?
Kommentera

Marcus: Tror att reklambyrån råkat ut för en förkylning ;)
Kommentera

Känns som en synnerligen illa vald eftermiddag att göra underhåll på websidan.
Kommentera

Paddan: Fyfan vad ful "nya" sidan blev. Ryser, ful gul färg på illa valda ställen. Känns som de kunde uppdaterat mer när det är ny säsong och allt.
Kommentera

nappen: Jepp, håller med, även som opartisk så tycker jag att den var hiskelig. Illgult och signalrött och forumet ploppar upp i ett litet separat fönster som inte går att storleksändra, i varje fall inte för mig.
Dessutom verkar typsnitt och typsnittsstorlek ha ändrats om jag inte ser fel.
Kommentera

« · 416635 · »