Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 296939 · » Till forumet

En otråd på Sportsnackiska
Eftersom vi är totalt hopplösa är det dags att starta en otråd igen, fast ingen del 2 eftersom vi inte pratar Hockeysnackiska längre utan Sportsnackiska.

Otråden på HS slutade på 599 inlägg. Jag funderade länge på att plocka fram tråden igen och skriva nummer 600, men det blev inte av innan HS gick i graven.

En otråd är en tråd utan röd tråd, ungefär som de flesta trådar vi är inblandade i, men skillnaden är att en tråd förväntas handla om något speciellt ämne medan en otråd utan tråd kan handla om allt eller ingenting alls. Vassego!
Kommentera

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Bra initiativ av dig
Kommentera

Kickan: Väldigt bra att du startade en sådan här tråd.
Lövva: Var nära att sätta en trippel. Hade TIK-VF 1, DIF-LIF X samt SSK-BIF X.Den sista matchen var jag ett mål ifrån att sätta. Funderar på att kräva SSK på skadestånd ;)
Kommentera

lizzard: Nu väntar vi bara på att Paddan ska starta "Hårt!, del 2" (eller om den borde heta "Ohårt!") för att ta upp sin favvodiskussion om könsoperationer och Brasse iklädd isprinsessemundering igen : )
Kommentera

Portello: Var extremt nära å sätta en bomb. Fast givetvis ska Modohelvetet göra ett enda mål för mycket. Annars hade den suttit :(
Kommentera

Kickan: Hm, tycker mig skönja en trend hos den gode Paddan här. ;)

Likaså tycks han ha en viss förkärlek för tomteklubbor, vilket är nåt jag aldrig till fullo förstått... Men det är å andra sidan mycket jag inte förstår. :)
Kommentera

Lövva: Fint inlägg av Henke som Sutton nickar in till 2-0 mot Lyon.
Henke låg även bakom 1-0 målet.
Kommentera

Såg precis på sporten, dom hade faktiskt bilder från HV - LHF förvånande nog. Vilken miss Jonas Rönnqvist gjorde, *helt* öppet mål, ingen annan i närheten och han drar den bakom mål istället ..
Kommentera

Portello: Han är ju fortfarande kö. Han skulle förmodligen göra en hel del mål vilken liga i Europa som helst.

Synd bara att Arsenal inte klarade av att vinna över Lokomotiv idag
Kommentera

Chief: Jag undrar vad han menar med "tomteklubba" egentligen. Fast man kanske mår bäst av att inte veta vad det var han letade på nätet när han "råkade" hitta Tomtenissaklänningar ; ) Var det en tillfällighet som egentligen inte var en slump med tanke på att vi diskuterat min tomtenissaklänning innan dess?
Kommentera

Kickan:

Akta dig, han är online. Du kan få svar du inte är redo att höra....
Kommentera

Kickan: Jag är böjd att hålla med Dysso här, det finns vissa saker man kanske inte bör veta, för sin egen skull...;)

Men i övrigt så kan jag ju ta tillfället i akt och gratulera Paddan till kvällens match också. :)
Kommentera

Chief: Jag säger ingenting om det där med tomteklubbor och mina andra favoritdiskussionsämnen, inte för tillfället i varje fall. Är mycket möjligt att det kan dyka upp någon form av tråd vid ett senare tillfälle.

Just nu så vill jag bara njuta segerns sötma och sitta och tänka på min nya idol, Kari Haakana, den killen vet hur man sätter sig i respekt hos motståndarna. Dessutom så kan han åka skridskor och göra rensningar ur egen zon utan att förpassa pucken över sargen.

Måste förresten passa på att gratulera TIKarna till en fin seger i den nya hallen och Dysso får också motta gratulationer för segern i KA. Måste tyvärr också skicka ett beklagande av förlusten till lulingarna.
Kommentera

Paddan:

En kille i Modo som både kan åka skridskor, och skjuta pucken utan att missa mittzon? Det låter onekligen imponerande... ;)
Kommentera

Dysso: Nu jämförde jag med Martin Wilde, och i det fallet så är det såna parametrar man måste använda för att kunna göra någon form av jämförelse backarna emellan.
Kommentera

Lövva: Damnit, man borde igår ha vetat vad man vet nu. Mange sägs ha varit bäste luling igår, och borde därmed ha utsetts till Omgångens Älskling i omgång 3.
Kommentera

Myllys kan fortfarande verkar det som. I matchen Saipa-HPK så höll han nollan.
Se länk.
Kommentera

Kickan: Skit också. VI hade ju kunnat varit påväg mot ett trendbrott. Första forwarden. Men han bibehåller formen så får han bli Omgångens Älskling i morgon istället.

Fast jag har haft en konstig känsla hela natten att Tellström kommer bli det. Det återstår å se
Kommentera

Ikväll spelar Brooklyn Tigers sista träningsmatchen mot Arvidsjaur i Coop Arena.
Kommentera

Lövva: Mange får bli hedersälskling då eftersom han egentligen borde ha blivit Omgångens Älskling igår. Man kan säga att han har lite till godo efter våran miss så står det och väger mellan honom och någon annan i någon omgång är det fördel Mange.

Tänka sig så litet Gällivare är. När jag var liten kändes det mycket större.
Kommentera

Kickan: Angående det där med tomteklubba och att jag "råkade" hamna på en sida med tomtenissaklänningar, bland annat, så är det bara så enkelt att man provar. Skriv in santa +lollipop på Google och så trycker du på "I feel lucky".

Jäklar, nu blev det ju tomteklubba och tomtenissaklänning ändå, och jag som inte hade tänkt att ta upp såna saker än på ett tag.
Får nog skylla på skolan...
Kommentera

Paddan: Eh, det där lät ju intressant, eller nåt, men hur kom du ens att tänka på att söka på santa +lollipop? Det i sig är en prestation utöver det (o)vanliga.

Världen är bra liten. Mitt under fikarasten idag under min tillfälliga vistelse i den här gudsförgätna hålan dök en annan LHF-insyltad med liknande jobb som mitt upp. Fan, jag ser ju knappt honom i jobbsammanhang ens när jag är hemma i Luleå, och ännu mindre hade jag förväntat mig att han skulle dyka upp här. Fast kul, nu fick jag vettigt middagssällskap i alla fall.
Kommentera

Kickan: Tja, jag tror att jag i det här fallet satsar mina pengar på "eller nåt". Varför jag sökte på santa +lollipop? Ville få en lite mer internationell prägel på mitt sökande efter tomteklubbor.

Hmm, man kanske skulle prova att söka på tyska också. Weihnachtsmann +...vad nu det tyska ordet för klubba är...hmm efter konsultation av Esseltes svensk-tyska ordbok ska det tydligen heta lolli eller lutscher.

Tycker att man minsann kunde kräva att det någonstans bland de där 83.000 orden och fraserna skulle finnas en översättning av tomteklubba, men nejdå, tydligen är det inget viktigt ord.
Kommentera

Paddan: kanske tomteklubba heter Weihnachtsmannlolli/lutscher. Låter väl ganska troligt.
Kommentera

Nobbe slutar med hockeyn.
Se Länktips
Kommentera

Tydligen är det problem att direktlänka till artikeln.

Gå in på bodensik.com så hittar ni artikeln.
Kommentera

Portello: Tråkigt att en av dom stora lirarna lämnar hockeyn. Oj, så kul han var att titta på i sina glansdagar! Men Nobbe är en motivationsmänniska som inte gör något som han inte tycker är roligt. Han lade ju av för ett par år sen också efter uflykt till bland annat Finland och Timrå. Då sysselsatte han sig med att vara tränare i innebandy om jag inte missminner mig.

Länk till artikel i Kuriren.
Kommentera

Portello: PHC leder med 7-1 över Vallentuna efter två perioder. Skoj om det blev tvåsiffrigt.

(Rotar fram otråden igen så Älsklingstråden inte spårar ur mer än den redan har gjort)
Kommentera

Portello: Jag kan ju tillägga att det förstås var Paddans fel att det började spåra så smått. Beviset finns ett par inlägg längre ner som svar på mitt inlägg om min kandidat.
Kommentera

Kickan: Det är ju lönlöst att försöka bevisa att jag är oskyldig till urspårningen, så jag får väl be om ursäkt då :)
Kommentera

Kickan: Kul att SAIK leder borta mot Hammarby. 5-2 efter två perioder. Har Skellefte fått igång målskyttet nu måntro?
Kommentera

lizzard: Jag svarar i otråden istället så slipper Älsklingstråden spåra ur igen.

Nej, jag hann inte hem till Luleå eftersom vi avslutade förhandlingen för igår först efter 18.30 någon gång. Jag kollade matchen på storbildare på Kilkennys tillsammans med häkteskillarna som också stannat i stan istf att åka hem till Luleå eftersom vi skulle fortsätta förhandlingen klockan nio i morse. Lite roligt ändå att jag båda kvällarna i Gällivare bara umgicks med lulingar.
Kommentera

Kickan: Hade väl varit ändå roligare om de varit DIF-anhängare. Alltid kul att retas lite :)
Kommentera

Kickan: Det kan jag första att ni inte åkte hem. Det blir ju typ bara hem å vamda om in skulle ha åkt till Luleå.
Kommentera

Portello: Eftersom Jonte inte pissade på LHF betyder det då att han pissade på sig? Räckte detta i sådana fall för att släcka elden som brutit ut på DIFs matchtröjor?
Kommentera

Paddan: Läge för lite självcensur kanske. Fy på mig, sådär kan jag inte hålla på om jag vill kunna fortsätta att skriva inlägg. Får väl sätta mig i skamvrån ett tag...
Kommentera

Paddan: Du är inte klok. Hahaaha.
Kommentera

Portello: Nej, det hade det faktiskt inte varit, då hade jag inte fått åka med dem hem till Luleå idag direkt efter lunch utan varit tvungen att ta mig hem på egen hand. Resan går snabbare om man har någon att surra med.
Kommentera

Portello: Akta dig du, senapsflaskorna är laddade nu återstår det bara att övertala "mina" elever att lägga sig i bakhåll på torsdag ;)
Kommentera

Paddan: Uj, värre fjortisnivå än i den provsoriska gästboken ; )
Kommentera

Kickan: Jahapp, där ser man. Två veckor på högstadiet och jag har redan sänkt mig till deras nivå. Eller har jag kanske haft den nivån hela tiden...
Kommentera

Portello: Lite trist att Nobbe slutar med hockeyn. Hade han haft den rätta viljan och ambitionen hade han kunnat vara hur bra som helst, men i dagens BIK är han mest ett original som gör den annars jämngrå massan mindre jämngrå. När han vill är han en jäkligt kul spelare.
Kommentera

Portello: Skönt förresten att forum är uppe igen tills det är klart med ett nytt till nya hemsan. Den där fjortisvarianten utan krav på reggning fick mig bara att vilja grina. Nästan i klass med modohockey.se. Huga.
Kommentera

Kickan: Var väldigt låg nivå där. Värre än modohockey.se.
Och priset tog han med sina främlingsfientliga uttalanden.
Kommentera

Portello: Tror att idioten tack och lov inte är luling iaf utan gröning eller schtaansupporter. Troligen det sistnämnda om jag minns rätt från diverse hemsor och det är samma person. Vet inte om Jesper, LL och Perry kan gå in och radera i den gästboken, annars bör det fixas per omgående.
Kommentera

Kickan: Tror att dom har tagit bort åtminstone ett av hans inlägg. Hoppas att dom kontaktar hans internetleverantör.
Kommentera

Portello: Det där med hans åsikter om "negrer och blattar" väl? Sånt hör inte hemma där.
Kommentera

Portello: PHC leder förresten Norra Allsvenskan nu. Froza Palters! De har värvat smart och har en bra tränare - med det kan man komma långt även om man saknar såna ekonomiska resurser som Schtaan har.
Kommentera

Kickan: Japp, dom toppar serien nu. Har varit och sett en match med dom iår.Det var mot Löven och dom vann med 5-1.
Imorrn blir det nog betydligt svårare för Palters.
Hammarby borta. Hoppas att dom sparade några mål till den matchen.
Kommentera

Kickan: Tycker inte hans åsikter hör hemma någonstans.
Kommentera

« · 296939 · »