Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 304488 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
ernie eagle: Krångligt? Det är nog bara det att forum har en vettig trådstruktur så man slipper läsa alla inlägg i en lång rad, och dessutom kan man föra flera diskussioner parallellt i varje tråd utan att störas av de andra diskussionerna om man använder pilarna. Fast det förutsätter ju förstås också att övriga skribenter har greppat trådstrukturen, annars blir det ju fel ändå.
Kommentera

Kickan: Det var trevligt att läsa. Synd att vi andra klampade in och förstörde den gulliga konverstionen.

Vet du nått mer om skadeläget?
Kommentera

Albert Hall: Nej, jag har varit fullt upptagen med att färdigställa en 35-40 sidor lång dom hela dagen och göra de sista ändringarna, och jag är fortfarande inte klar så jag har knappt lagt märke till att det finns en omvärld på hela dagen. Nu jobbar jag så länge jag orkar ikväll så jag kan gå hem i vettig tid imorgon.
Kommentera

Det känns väldigt bra att Luleå kan vinna matcher som mot Linköping igår trots att man inte spelar på topp och trots alla skador. Annars måste jag säga att jag blev positivt överraskad av Linköping som naturligtvis hade vunnit om det inte varit för Hentos storspel. Hoppas nu att skadeläget ljusnar och att det blir 9 poäng den här veckan mot MIF, Brynäs och Leksand.
Kommentera

JOY: Mest positivt var ju att målen äntligen började trilla in, och att det var andra än "de gamla vanliga" som gjorde dem. Hoppas det fortsätter så och att veteranerna också kommer igång på allvar.

Nej, dags att gå hem från jobbet. Jag börjar vara så hungrig att jag är på gränsen till svimfärdig.
Kommentera

JOY: Skadeläget lär ju iofs inte ljusna så väldans mycket just den här veckan, men om någon vecka till så kanske.
Kommentera

Någon som har koll på varför Åkerström inte var med i söndags?
Kommentera

nappen: Knäproblem, fast han lär inte bli borta så länge.
Kommentera

Albert Hall: Skade och sjukdomsläget är ju helt åt pipan.Om det vill sig tiktigt illa är SJU! spelare borta.Fattas bara att någon skadar sig eller bli sjuk under dagen också.
Kommentera

Albert Hall: Nobbe till DIF, kanske. i vart fall om man ska tro lokaltidningarna. Lite skoj vorde det ju att se vad han presterar i ES och om han kan uppbåda tillräckligt med motivation.
Kommentera

Kickan: Det har jag inte läst. Måste ha varit i NSD, jag har ju NK numera. Roligt. Men han har nog gått rätt kraftigt bakåt de senaste åren vad jag förstått utan att ha sett honom särskilt mycket. Under BIKs akuta kris ifjol så föreslog jag för mina kompisar att vi skulle försöka plocka in honom men blev kraftigt nedröstad. Fast Nobbe är en kille som spelar på inspiration så det skulle inte förvåna mig om han gör åtminstone hyggligt ifrån sig.

Frågan är vad BIK fansen säger?
Kommentera

Albert Hall: Jo, det var nog i NSD. Jag har ju båda tidningarna så jag vet bara att det var i någon av dem jag läste det. Jag tror nog att om han känner sig motiverad så kan han göra helt ok ifrån sig, men hans problem är nog att vara motiverad en längre tid. Han är nästan lite för udda för att vara hockeyspelare.

Ujuj, bäst han flyr stan illa kvickt om ryktet är sant - BIK-fansen lär se det som århundradets svek fast ännu värre eftersom århundrádets svek var att han bestämde sig för att lägga av.
Kommentera

Kickan: Låter ju lite roligt att en som var less på hockeyn för en vecka sen nu är sugen igen...

Vore jag BIKare så skulle nog jag också bli lite sur. Snacka om att svika ett lag i kris... Nobbe brukar dessutom alltid påpeka att han inte spelar för pengarna.

Länk nedan.
Kommentera

Albert Hall: Kvällens match döms av Ulf Rönnmark.
Och tydligen ska Sandström både spela som back och agera linjeman ;)
Kommentera

Portello: Dubbleringar har man väl hört talas om, men snacka om att vi är kort på folk när han måste köra både som back och linjeman. ;)
Kommentera

Albert Hall: Har en känsla av att en viss ramsa kommer att ljuda i COOP ikväll. Vilken jag syftar på är nog inte så svårt att lista ut.
Kommentera

Portello: Troligen, om nu Tobbe får beträda isen under matchen, jag är inte sååå säker på det. Ska du på matchen?
Kommentera

Albert Hall: Jobbar ikväll. Som vanligt.Igentligen skulle jag ha jobbat alla hemmamatcher hittills, men jag fixade bort ett pass så jag fick se mot TIK.
Men i helgen blir det att se två matcher. Först Luleå-Leksand på lördag och sedan Piteå-Skellefteå på söndag.
Kommentera

Alltså, Petter, Åkerström å Tuukka borta. Lägg till där även att Skrbek, Skuggan å Tellström är väldigt osäkra till spel. Om nu alla sex spelare uteblir så är det ju en bragd om vi skulle lyckas knipa tre pinnar ikväll.
Kommentera

Lövva: Du har glömt en spelare. Fabbe är också borta.
Kommentera

Portello: Just ja, det har du helt rätt i. Har som blivit en vana....
Kommentera

Lövva: Det gick ju senast så varför inte idag? Gillar dock inte våran obehagligt långa skadelista för det.
Kommentera

Kickan: Ska bli kul att höra hur det gick för Nagander samt tobbe ikväll.
Förväntar mig en lång matchrapport! :)
Kommentera

Lövva: Skrbek, Skuggan å Tellström kommer och lira ikväll. Enligt hockeyligan.se iaf.
Kommentera

Kickan: Klart att det kan gå. Ingenting är omöjligt å vi är ju traditionellt sett väldigt starka på hemmaplan. Så vi får nog ändå ta på oss å vara favoriter. Men det hade ju defentivt underlättat om laget inte hade varit så "söder ryckt" pga alla skador. I värsta fall kan ju sju spelare vara borta....
Kommentera

Portello: Jag har inte tid ens med en liten matchrapport. Jag måste packa efter matchen eftersom jag reser bort tidigt imorgon.
Kommentera

nappen: Man får väl se det som att de i alla fall spelar inledningsvis, sedan är det ju inte otänkbart att någon av dem kliver av. Skrbek t ex verkar ju knappt ha någon kroppsdel som han inte har ont i.
Kommentera

Kickan: Ok.Då får jag väl skyffla över ansvaret på någon annan. Lövva eller Albert får uppdraget.
Kommentera

Kickan: Så länge du inte rabblar upp alla kroppsdelar så får man väl vara nöjd... :)

Portello: Jag har nog tyvärr heller inte tid att avge min syn på matchen ikväll. Isåfall en femminuters hoprafsning.
Kommentera

Albert Hall: Bättre än ingeting. Lövva har säker tid. Han gör ändå inge vettigt :)
Kommentera

Albert Hall: En femminuters hoprafsning säger inte så mycket. Beror ju helt och hållet på hur flink i fingrarna man är.
Kräver en matchrapport på minst 50 rader!
Kommentera

Portello: Annars får du ju hela matchen refererad via hockeylive om du inte kan se den.
Kommentera

Paddan: Isf rekommenderar jag att du väntar på rapporten på officiella, din smygluling.
Kommentera

Paddan: På fem minuter kan du få mycket mer än 50 rader. Smakprov:

kkkkkkkkkkkkkdjhfhhhhhjweg b ngw nwekkeqyuurgg i WFOWQKFFFFFFFF NNNNNNNNNNNNNNNNNHFEWJEH H4341725575775772222@@333334R
Kommentera

Kickan: Värst är ju att jag inte kan höra den heller. Är på jobbet och det är nog inte så populärt om jag går ifrån och sätter mig framför en dator.

Men jag kan ivarjefall följa matchen via Svt-text.Alltid något.
Kommentera

Albert Hall: Det där måste ha varit en MooDooistmatch du refererade : )
Kommentera

Kickan: Nja, jag vet inte om jag har tid att vänta så länge. Tänkte mig att Albert skulle ha med sig en bärbar dator och köra kommentarer play-by-play.
Kommentera

Albert Hall: Jäklar, där hade du på pricken lyckats fånga min kompis kommentarer om Per Ledin under slutminuterna av den senaste drabbningen mellan MoDo och LHF.
Kommentera

Paddan: Vad förosakade de vackra orden från din bänkgranne?
Kommentera

Paddan: Fel. Fast det har med Ledin att göra. Det var en kommentar av Svartvadet när han såg Ledin komma farande i 100 knyck för att sätta upp honom i sargen.
Kommentera

Portello: Att Per Ledin överhuvudtaget klev ut på isen, antar jag.
Kommentera

Paddan: Hörruduru, nog vill det till att du visar att du är extremt lulingsk innan du kan förvänta dig en sådan service. MooDooister hamnar ju ungefär längst ner på listan om man måste prioritera : P
Kommentera

Kickan: Knepigt nog så har jag fått den känslan jag också. Förstår mig inte riktigt på vissa personers prioriteringsordning.
Luling, hmm, kan det vara någon kinesisk kvinna som Staffan Ling gift sig med?
Kommentera

Paddan och och ordet knepigt passar bra ihop. Vet inte varför men det är bara så :P
Kommentera

Portello: Nja, just nu känns det som att jag, av någon anledning, passar väldigt bra ihop med en tallrik köttsoppa. Dags att resa hem till gamla kära Bjästa igen, alltså!
Kommentera

Märkligt egentligen hur Rönnmark resonerar. Han tar ut Tellström två minuter för hakning samtidigt som har tar ut Sundblad två minter för filming. Ganska ologiskt. Själv tycker jag det var en solklar filming men de tär ju min åsikt. Något som inte är en åsikt utan fakta är ju att det var antingen eller. När han tar ut bägge på det sättet säger han ju bara emot sig själv.

Tänk er att liknande situation händer i fotboll. Ferdinand fäller Henry i straffområdet. Dommarn blåser straff. Samtidigt blir Henry varnad för filming. Helt sjukt. Som sagt, tala om att säga emot sig själv.
Kommentera

Lövva: Rönnmark resonerar väl som så att det förvisso var en hakning men att Sundblad inte hade behövt överdriva så. Det kan ju vara ett regelbrott ändå från Tellströms sida. Nu såg jag ju inte situationen så i det här aktuella fallet kanske du har rätt, men nog tycker jag att det går att visa ut två spelare i samma situation varav en för filmning utan att det motsäger sig själv. Vad gäller din parallell till fotbollen så vill jag påminna mig att just det du nämner har hänt vid enstaka tillfällen (inte med just Ferdinand och Henry, men med andra spelare). Jag har i alla fall ett svagt minne av att jag såg en spelare i Chelsea få både straff och gult kort i samma situation för något år sedan.

Måste förresten bara testa en grej: αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω
Kommentera

LL: Tydligen har vi fått en ny spelare enligt Mifs matchrapport Per Hedin.

"Publikens enda behållning i matchen var Österbys vansinnesdåd mot Luleås, Per Hedin. Både Österby och Hedin fick matchstraff."
Kommentera

Portello: Vi tar väl fram den här tråden då. Tråden utan röd tråd. Otråden.
Kommentera

Portello: Ok, vi lämnar ämnet Portelloförbud för en stund. Imorgon kommer i alla fall ett gäng från PHC respektive BIK och kollar matchen. Målet är att stärka samarbetet de norrbottniska klubbarna emellan - något som behövs om alla tre klubbar skall överleva.
Kommentera

« · 304488 · »