Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 408915 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Skrbek klar för Mora.
Lycka till Pavel!
Kommentera

Portello:

Den låter lite grann som den som sitter i Kempehallen. Samma format och eventuellt samma storlek också. Den är faktiskt helt okej, tyvärr så används dn på ett lite märkligt sätt i Kempis. Men man får väl hoppas att de lär sig med tiden.
Kommentera

Poffa: Kan du utveckla vad du menar med att den används på ett märkligt sätt?
Kommentera

Portello: Hmm, skulle väl kunna vara att den mest används för att visa reklam från företag eller en klappande skogshuggare...
Jag hoppas i varje fall att man till denna säsong filmat en ny "introfilm", för hur jäkla kul är det egentligen att se ett lag ladda, för ingång till match, där 75% av spelarna inte spelar kvar i laget.
Kommentera

Portello:

Jodå, det kan jag. Vad jag menar är att man inte använder den till att reprisera händelser tillräckligt ofta. Man använder den inte i försök att dra igång publiken osv. Istället så låter man bara filmandet rulla på istället för att i varje aqvblåsning göra någonting vettigt av det hela.
Kommentera

Poffa: Ok, då förstår jag. Bara hoppas att den änvänds bättre kommande säsong och att Luleå gör rätt från början.
Kommentera

Portello:

Du frågade ju om spelprogrammet i cupen för ett tag sen. Du har väl säkert sett det, men jag länkar i alla fall. Mycket hockey blir det. Underligt och lite korkat av LHF att vi med säsongkort får se allt utan att betala extra.
Kommentera

Albert Hall:

Jag tycker det är lite märklig att man har rabatt för VPL, ungdomar och pensionärer, men inte studenter. I seriespel finns det (eller har iallafall alltid funnits tidigare) studentrabatt. Känns märkligt att det ska kosta dubbelt så mycket att gå på träningsmatch som att gå på seriematch...
Kommentera

Nu är det spännande. Har chans på tolv rätt på stryktipset men då måste Arsenal vinna borta mot Norwich.Det tråkiga är att 12 bara ger fjuttiga 47:- om Arsenal vinner. Mao inte en allt för svår rad.
Kommentera

Portello: Kan man hoppas på Arsenal´s första tors?..hoppas..
Kommentera

magoo70: läs: torsk
Kommentera

magoo70: Du kan nog sluta hoppas. 2-0 till arsenal nu.Reyes och Henry har gjort målen.
Kommentera

Tjohooo, jag fick tolv rätt.Jag är rik! Nästan ivarjefall ;)
Kommentera

Portello: Får man väl tolv rätt brukar utdelningen vara kring en tusenlapp på sin höjd eftersom alla andra också har det.

Hur mycket bidde det då?

Känns som att dubbel bosättning ger bättre utdelning. I vart fall när skattepengarna kommer.
Kommentera

Portello: Då lyckades du bättre än mig iaf eftersom min fyrling på Expekt sprack tack vare United. ca 600kr kunde det ha blivit.
Kommentera

Kickan: Blev enorma 47:- kronor! Bräck det du. :)
Kommentera

65Selander: West Ham United?
Kommentera

65Selander: Växelpengar, typ. Jag fick 37 000 tillbaka på skatten. Shoppingrundorna har varit intensivare än någonsin den senaste månaden. Dessutom har jag jobbat på min födelseort under sommaren - med noll kostnader som följd då jag har bott hos pappa - eftersom de hade så många sjukskrivningar och jag fick djävulskt bra betalt, så nu kan jag köpa en ny bil cash om jag vill. Tjoho!
Kommentera

Portello: Det blir svårt. Måste nog sälja lägenheten för att lyckas : )
Kommentera

Portello: Hmm, 47 kronor, det måste väl räcka till en hel säsong ute på bilparkeringen vid Coop Arena. Eller har du numer tillåtelse att beträda arenan? ;)
Kommentera

Paddan: Nu kan det ju faktiskt vara så att jag har fleraa tolvor, det återstår att se imorrn.
Men vad i hela friden ska jag göra med alla pengar om jag skulle vinna 94:-? Bjuda någon på lunch?
Kommentera

Paddan: Hehe, parkeringen. Det där fick mig att tänka på en rolig kommentar någon fällde då han ansåg/anser att det inte är alla spelare som är särskilt smarta. "Hade det inte funnits en sarg hade de fortsatt ut på parkeringen". : )
Kommentera

Portello: Tja, det är en sån enorm rikedom så så mycket pengar har jag nog aldrig sett.
Hmm, tårtätning kanske? ;)
Kommentera

Paddan: Nu sa du något.Man kanske får lov att bjuda på tårta på måndag. Du är ett geni! (Hmmm, sa jag det där? ;)
Kommentera

Portello: Hahaha, tackar, tackar, äntligen någon som vet att uppskatta mig som det geni jag ju verkligen är...
Kommentera

Eftersom det är lördagkväll så kan jag väl vara snäll och bjuda på ett trevligt länktips:

www.omodern.com/
Kommentera

Paddan: Fantastiska bilder och jag kan tänka mig att det lät lika fantastiskt om dem.
Kommentera

Hälge: Orkestrarna, inte bilderna.
Kommentera

Paddan:
Måste väl också bidra med en länk:

www.80stees.com/pages/t-shirts/80s-TV-program/alf_tshirts.asp

Vad tror du, skulle man köpa den för att ge den till Jonte när han kommer upp till luleå den 20/9? :)
Kommentera

Hälge: Jo, jag antar att det var riktigt välljud som spred sig från logar mm när dessa lustiga sällskap stämde upp.

www.tradera.com/auction/aid_7520812
www.tradera.com/auction/aid_7521393
www.tradera.com/auction/aid_7519701
www.tradera.com/auction/aid_7519659
Kommentera

Portello: Hehe, fast då tycker jag att ALF-kalsongerna var roligare.

www.irielion.com/irie/alf_t-shirts_and_posters.html
Kommentera

Paddan: Grotelst. Ser precis ut som Charlotte Nilsson, eller Perrelli eller vad det nu är hon heter vars man är festfixare på Cleo.
Kommentera

Portello: Luleåfans kan väl trycka upp ett gäng med Alfmotiv?
Kommentera

Kickan: Vet du hur Emil var skadad+ Vet inte om jag hört vad han missade matcher pga eller om jag bara förtträngt det.
Kommentera

Portello: Nej, men jag tror inte det var något allvarligt iaf. I början av försäsongen får man räkna med en hel del småskador. Deras kroppar måste få vänja sig vid isträningen.
Kommentera

Kickan: Men när det gäller Luleå har man ju blivit van skador, stora som små.Eller van och van, men man fårvånas inte.

Angående Emil, skulle vara grymt kul att se han och Koch i samma kedja. Hemmamatchen mot Kärpät fick dom ju spela lite tillsammans.Tycker dom såg ut att trivas tillsammans.
Kommentera

Portello: Koch är min nya favvospelare. Han kan bli bäst. BÄST! Även om han inte har fläskbergs storlek. Han tillhör den spelartyp jag gillar mest.
Kommentera

Kickan:
Kan tänka mig att Koch är en spelare du gillar. Liten och teknisk till tusen. Hoppas han får ut mer en jari, men det är klart, är nog skillnad på att gnugga för Tavve än att spela för Micke & Jesse.
Kommentera

Portello: Koch passar perfekt i en trupp som leds av Mucke och Jesse. Hade det varit Tavves trupp hade han inte ens värvats då Tavve föredrog gnuggare och trogna pensionärer.
Kommentera

Portello: Gnugga för Tavve...så alla spelarna var alltså anställda i något fiktivt städbolag...
Kommentera

Paddan: Jepp, Wernblom vet numera hur man använder en mirakeltrasa.
Kommentera

Kickan: Tja, svart sägs ju ska göra underverk med formen, så Skellefteås "mirakeltrasa" till matchtröja kanske kan göra underverk. Eller så gäller detta bara under en viss begränsad tid
Kommentera

Hm, vem tror att Rayko är 23 år? Vilken 23åring skriver "va snackar du om pastor porr putte? :)"?

Bah!
Kommentera

Någon som vet om matchen Piteå-Luleå är en vanlig träningsmatch eller om dom ska träna BP & PP som det var sagt från början?
Därimot tycker jag det är idioti att lägga den samma dag som Sverige möter Kroatien i VM-kval.
Kommentera

Citat från dagens NSD:

"Hörde att en galen pitebo faktiskt spelade 20 kronor på 6-1 till Tjeckien. Nu är han 12 800 kronor rikare."

Grattis Portello!?
Kommentera

Albert Hall:
Nädu, jag var det inte. Spelade därimot 4-1 till Ryssland.
Insats:20:- vinst: 0 :-
Så idag är jag en rik man.
Kommentera

Piteå-Luleå 2-3.
Målskyttar: Fabbe,Koch,Lindgren.
Rönnqvist febersjuk, Tellström skadad.
Kommentera

Tydligen är det rätt många som är oroliga över att vi ska försöka värva Miroslav Hlinka.En av dom är skribenten Mattias Bäcklin på SF.
Han mailade tom Strömwall och frågade varför dom försöker att värva honom.Krönikan finns på :
www.svenskafans.com/hockeyzon/artiklar.asp?id=6069
Kommentera

Visst ja, här kommer en till krönika.
Den är skriven ur ett helt annat perspektiv än Bäcklins.
Kommentera

Portello:

"Aldrig tidigare har jag hoppats så mycket på att ett slovakiskt lag ska vinna. Tur att Sverige är utslaget, annars hade man ju framstått som en idiot."

Personligen tycker jag han framstår som en idiot ändå. Men det är ju iofs en ganska så vanlig åkomma bland Svenska Fans. Sidan som mer än någon annan bidragit till idrottsidiotin runt om i Sverige.
Kommentera

« · 408915 · »