Luleå HF

SHL · 116832 inlägg · 888 ämnen

Försäsong - Träningsmatcher

Sv: Försäsong - Träningsmatcher
MorganaLefaey: Hehe, jo jag tror det jag också, fast den andra varianten lät mer intressant.

MorganaLefaey: Eller var det kanske Vita Lamm? Eller var det näsdukar eller något?

Paddan: Skulle tro att den såg ut på detta sätt MoDo. Men man kan ha fel.

Salcin: Håller med dig om vi pratar forwadssidan.

Albert Hall: Lindgren Harju och Omark, finns chans att dom får samma genomslag iår som Wallgren, Isaksson och Lindqvist ifjol. Inget fel på återväxten direkt och en tämligen smärtfri generationsväxling.

Albert Hall: Menade du "buttpluggen" eller Tummenupp-loggan som den också kallades?

Paddan:

Ojfan. Annars är jag gammal nog att minnas att det fanns ett dasspapper med Modologgan.

Portello: Jag som trodde att Vasa Sport var ett spisbröd med extra mycket fibrer, eller något sånt. Fast det är klart spelar man i en liga som nästan heter som Festis, men ändå inte, så kanske spisbröd inte är så långt borta. 

Portello: Nä i elitserien är obsut sönderscoutad och kommer aldrig till skott.

Portello:

Kollade nu satsestetiken lite närmare. Tjugoåtta tvåor och två tior! Tiorna uttalar jag mig inte om eftersom jag inte sett matchen, men tjugoåtta tvåor! Är det den här nivån som ska hållas även i ES så lär de blivande svenska mästarna vara de som beärskar PP och BP bäst. Är det så vi som betalar kalaset vill ha det?

I och för sig har jag ingen aning om hur utvisningarna i denna match sett ut, men jag har läst mig till att det sett ungefär likadant i övriga försäsongsturneringar.

Edit: Nu tänkte jag efter lite, såklart kommer spelarna att anpassa sig och de stora vinnarna kommer att vara lirarna. Som Bartecko, Surovy och Kerman. Förlorarna kommer att vara de som glidit sig genom karriären med sin klubba fasthakat runt närmaste motståndare.

Ok, då väntar jag väl ett tag med att bestämma mig för om de hårdare regeltolkningarna är flipp eller flopp.

Portello: Klart Obsut kommer göra några baljor, karln skjuter som en häst sparkar+att han oftast träffar målet!

Portello:

Skönt med en kassaskåpssäker vinst trots att väl inte motståndet höll toppklass direkt. Vasa är väl ett topplag i divisionen under SM-Liiga?

Undrar om inte Kickans kusin håller på att spela till sig en ordinarie plats i laget. Efter vad jag förstått så har han imponerat på träningarna och nu är det bara att hoppas att han inte, som ifjol, får säsongen förstörd av skador och sjukdomar.

Aliline: Japp, stämmer att Janne fick prova på förra säsongen.Och jag har också för mig att han fick göra mål.

Vasa Sport spelar i näst högsta ligan i Finland.

Portello: Vilken division spelar Vasa Sport i? Bara ett insläppt för Mattias Modig :) Ja, Obsut ser het ut, målmässigt. Visst spelade Janne i TK förra året? Tror tom han gjorde mål.

Slut på matchen.6-1 till sist.I tredje perioden målade nyblivene landslagsmannen Sandström samt Lindgren.

Jesper Jonsson: 4-1 till Luleå efter två perioder.Luleå mål gjorda av Omark dy samt Obsut.

Ska Obsut bli våran målkung iår? 3 mål hittills... :)

Portello: verkar ju shysst att kermit gör mål i var och varannan match iaf.

hoppas det håller i serien

1-1 mellan Vasa Sport- Luleå efter en period.Vasa tog ledningen med Kerman kvitterade för Luleå.

I den andra träningsmatchen vann hemmalaget Vasa över Björklöven med 4-2.Fd Piteå-killen Johan Forsberg gjorde ett av Umeå-lagets mål.Ikväll spelas Björklöven-Ässät samt Vasa-Luleå.

Albert Hall: helt ok resultat, en försäsong ska inte gå för bra annars upptäcks ju inte lagets brister före säsongstarten.

Portello:

Ett hyggligt resultat ändå. Hedersam förlust mot ett lag som varit på is betydligt längre än oss och vi saknade ju också våra två slovakiska världsstjärnor. Bra att Kerman gör mål.

Aliline: En liten matchrapport från officiella.

En liten undran.Varför ska det kjämt vara så svårt att stava de finska lagen rätt. Kärpät får heta Kärpet och Ässät får heta Ässet....

Nån som kan finska? Hittade en länk med en rapport från matchen. Tror det blev (står) 4-2 till Ässet. Jag tror att Kerman, Obsut är Luleås målskyttar. 2 mål på 2 matcher av Obsut. Kan nog bli en bättre målproduktion i år för hans del.
Står också på hockeyligan, 4-2 till Ässet. :(

Förlust i dagens match mot Ässät med 4-2.Luleås målskyttar var Kerman samt Obsut.

När det gäller kaptensbindeln så tror jag att Renberg fortsätter.Skulle lägga en slant på att Burra samt Åkerström får ett A på bröstet.

Hittade sidan där de rapporterade från cupen i Tappara.Kan man hoppas på att de gör likadant från Vasa?

Albert Hall: Brukar inte den finska text-tv:n rapportera från träningsmatcherna som spelas iFinland.Vet att de brukar göra det ibland ivarjefall.

Portello:

Som tur är har jag firat nyår en gång i Finland och minns att man därmed fick förmånen att skåla in det nya året två gånger. Jag har för mig att det finska kom först vilket borde innebära att klockan blir 15 en timme tidigare i Finland än i Sverige vilket i sin tur borde innebära att klockan är 14 i Sverige när det än är 15 i Finland.

Om det är klockan 14 AM eller PM har jag dock inte den blekaste om...

Tror jag byter tråd.

Visst har du rätt i att det alltid är förvirring om matchstart när det gäller matcher som spelas i Finland. Matchen starta 15 finsk tid.Om det då innebär att den startar 14 eller 16 svensk tid lyckas jag aldrig lära mig.
Samma sak då det gäller AM eller PM..

Salcin: Bartecko kommer tydligen inte vara med i varken Finland eller Schweiz.Betyder detta att han kommer att spela med Propad tills i Oktober? Jag hoppas verkligen det blir så.

Matchtränad Bartecko, bättre än en omatchtränad Bartecko... :)

Försökte ni i Lule ta hem Fagemo? Eller ville ni inte ha tebax han?

Portello: Hehe, tänkte kolla Luganos hemsida för att försöka hitta information om Electro Oil Trophy och snubblade på denna fina engelska förklaring till det uteblivna forumet, en förklaring som kunde varit hämtad från er hemsida:

"The HCL announces that the work for the technical adaptation and the intern period test of the new forum are still in progress. In collaboration with the firm Amila Productions SA, the club is hardly working in order to recover this service."

Känns som att man valt en alternativ översättning av "klubben arbetar hårt för att återställa denna service"

Portello: Sant, helst både backen+forwarden. dom ev nyförvärven behöver ju hinna spela in sig i laget innan serien startar

Salcin: Man kan ju hoppas att det händer något imorrn.Skulle vara kul.

Portello: Ok, får hoppas att det har värvats någon ny forward innan helgen, tex Surovy vore något.

Salcin: Lener och Hellgren sa att Bartecko inte kommer att vara med i Vaasa, men kanske i Lugano.

mattias - 74: Vet inte, finns ingen information på LHF,s hemsida.
Förmodar att Lugano är ett av lagen iaf.

Salcin:

Vilka lag är med i turneringen i Lugano??

Försäsong - Träningsmatcher
Undrar om Bartecko skall delta i cupen i Vaasa till helgen, sett i media att Lener nämnt att Bartecko ev. skulle delta i någon av de utländska cuperna.
Annars blir det antagligen bara till Lugano-turneringen.

12/8 Luleå-Skellefteå 3-2

Vaasan Cup
18/8 15.00 Luleå-Ässet
19/8 17.30 Luleå-Vaasan
20/8 14.00 Björklöven-Luleå

24/8 19.30 Luleå -Leksand
26/8 16.00 Geneve-Luleå

Turnering i Lugano 29/8-4/9

11/9 19.00 Luleå-Björklöven
14/9 19.00 Modo-Luleå

« · 739685