Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 158046 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Lulekickan: Jag och Robert ska åka bil men ska åka hem hyffsat fort så det är nog bättre om vi väntar till en annan gång. När kan vi ju bestämma senare.
Kommentera

Portello: När kommer ni dit och hur länge är ni kvar imorgon? Jag har ett möte direkt efter matchen och sitter upptagen i åtminstone någon timme, men innan matchen skulle det iofs gå bra. Fast det kanske är bättre att ta det efter nästa hemmamatch när man inte har bråttom till något annat efteråt, elle?
Kommentera

Lulekickan: På tal om efter matchen, När ska du visa oss runt i COOP? Har ju som inte blivit än.
Kommentera

Paddan: Jag har inte ens sett att vi skrev i en Godnattråd, vilket iofs inte är konstigt eftersom jag aldrig kollar vilken tråd jag skriver i. Därav bl a missödet med att jag skrev i DIF-LHF-tråden när jag egentligen borde ha skrivit i guldtråden : (

Nattinatti Paddelände. Jag lär dyka upp här en stund imorgon kväll i alla fall, fast jag har ett möte direkt efter matchen så det blir inte förrän lite senare.
Kommentera

Portello: Kommer snarare att bli förbannad för att jag inte fick bevittna den fina matchen i Coop Arena som fick krönikörerna att skriva hyllningsepos till MODO och börja drömma om SM-guld för MODO.
Kommentera

Portello: Du vet att om vi pga din närvaro skulle förlora imorgon så är du portad från Coop Arena för all tid och evighet. Hua, hur vågar du utsätta LHF för en sån risk i det här läget? Nu måste jag köpa hela souvenirlagret för att uppväga den otur som du för med dig ; )
Kommentera

Paddan: Sov gott Paddan. Hoppas att du kommer att vara glad att du inte åkte på matchen imorrn kväll :)
Kommentera

Börjar kännas som att den här trådens namn inte vore helt fel. Måste ju upp och fixa födelsedagspresent i rimlig tid idag om det ska bli någon tårta.

Hmm, ska man våga.....ja, varför inte, det kan ju föra otur med sig....OK, då önskar jag er Lulingar lycka till i matchen idag!
Kommentera

Lulekickan: Äsch , Matchen slutar med vinst appselut.
Å visst ska jag dit, man är ju ledig ihelgen.

Paddan: Trist att du inte kunde komma upp imorrn men glöm inte förslaget om lokalbefolkningen :)
Kommentera

Portello: Hmm, den där sista räkneuppgiften kan jag svaret på: 5
;)

Nej, inte så mycket, men något måls övervikt är väl inte otroligt.
Kommentera

Portello: Du tänker väl inte se matchen? *orolig* I så fall måste jag nog be dem porta dig, otursportello, för du vet ju vilken menlig inverkan du har på LHF:s spel ; )
Kommentera

Lulekickan: Vi fixade först till saker vi inte hann igår + sen såg vi en film, ja.

Imorrn eller idag kanske det blir så kör vi över Modo 7-2 :)
Kommentera

Portello: Om ni inte kollade film blir jag ytterst förvånad, då var ju din investering helt onödig.
Kommentera

Paddan: Nu försvann ljudet helt plötsligt, åsså kom det tillbaka igen, och nu är det tyst. Det var ett verkligt irriterande ljud faktiskt. Och nej, jag är inte lika knäpp som den där Gävlebon som påstod att han inte kan vistas i lägenheten eftersom avlyssningsutrustningen som SÄPO installerat knastrade så högt om ni trodde det.
Kommentera

Lulekickan: Har gaft besök ikväll .Vad vi gjorde är en helt annan femma :)
Kommentera

Lulekickan: Eller så är det så enkelt att din illegala spritfabrik som du inte vill tala högt om men som ligger i grannlägenheten håller på att omvandlas till krutdurk ;)
Kommentera

Portello: Det beror på hur man definierar liv. Betyder det "Sitta klistrad vid min nya hemmabioanläggning" så har vi mycket riktigt inget liv. Hur är det med dig? : P
Kommentera

Paddan: Hur fasiken fick han in eländet hit då? Hissarna är en aning för små för att rymma hans eldflamesprydda ismaskin. Arrrrghhh! Snart går jag till jobbet och sover i övernattningsrummet.
Kommentera

Lulekickan: En jädra tur, med andra ord, att det aldrig blev någon resa till dagens match. Är så jobbigt att behöva stå hela vägen till Övik på grund av allt däng.

Börjar låta bättre och bättre med den där tårtan. :)
Kommentera

Lulekickan: Kan ju vara vad som helst i princip. Fatta vad ni har producerat dynga ikväll, har ni inget liv?
Kommentera

Lulekickan: Det är väl bara Dysso som är ute på sin vanliga rekognosceringstur runt Sveriges avlånga land sittandes på sin raketismaskin.
Kommentera

Paddan: Övernatta? Nej, vi skickar hem dem innan de ens hunnit byta om så de inte hinner förorena Luleå alltför mycket under sin vistelse här. Ujuj Paddelände vad pisk ni ska få imorgon ; )
Kommentera

Portello: Film? I så fall ska jag aldrig se den filmen. Det är mer som att någon försöker borra sig in genom golv/tak/väggar eller nåt, fast ändå inte borrljud utan mer irriterande och... Fan, jag kan inte förklara. Hemskt låter det i alla fall. Kan det vara elementen eller nå ledningar?
Kommentera

Lulekickan: Jaha, där ser man. Så MODO har tänkt att övernatta där uppe menar du, bör väl vara den enda orsaken till att poängen stannar kvar i Luleå. ;)
Kommentera

Lulekickan: Kanske någon som ser på en film?
Kommentera

Nu är det något som låter väldans mycket i mitt hus, nästan som om något håller på att explodera. Det liksom brummar och lever om sketahögt. Det vetefan vad det är.
Kommentera

Paddan: Jag kan till och med garantera att det blir så mycket som 3 poäng till Norrland imorgon, och de stannar här uppe hos oss : P
Kommentera

Hälge: Nattinatti Hälgevännen, fast jag tycker att du ska heja Lule och oheja Modo istället för heja LuMo.
Kommentera

Hälge: Ha det så trevligt nu de där timmarna i "frihet".
Tackar för lyckatillandet. Törs väl nästan garantera att det blir poäng till Norrland i morgon, eller rättare sagt idag!
Kommentera

Nu tänker jag lämna HS för några timmar och om det skulle vara så att jag inte "träffar" er före drabbningen senare idag, så lämnar jag härmed ett lycka till, till norrland.

Vi har ju inte match förrän på tisdag, så jag får väl heja på LuMo idag istället.

Dysso, vinn ni också.
Kommentera

Ja, godnatt Kicks och till er andra säger jag godmorgon eller goddag !
Kommentera

Hälge:

Gonatt .. Sussa sött, dröm om ES tabellens nuvarande utseende. :)
Kommentera

Då var det dags att säga godnatt, dårå.

Godnatt !
Kommentera

Portello: Finnen och Hasse är fortfarande skadade. Frallan spelar med a-jun i ett par veckor innan han ansluter till a-laget. I övrigt ska det vad jag vet vara full trupp, om nu inte ytterligare någon har skadat sig på träningen förstås.
Kommentera

Lulekickan: Att vara utan hockey i mer än två,tre dagar borde vara förbjudet i lag.
Vet du hur det är med skadeläget inför MIF matchen? Finnen är borta men sen då?

Hörde på radion att Plannja vunnit sin första match i Europaligan.
Kommentera

Artzki: du jag hade fel dom spelar på borta plan!!!!!!
Kommentera

masterante: härligt att någon tror dom kommer att krossa Malmö!!!
Kommentera

proba: ja jag tror också att Luleå kommer att krossa Malmö på torsdag!!!!
Kommentera

Hen-rink: ja dom kanske itt har krossat nån än men nu på torsdag kommer dom att krossa Malmö ialafall!!!!!
Kommentera

proba: Jag har inte sett Luleå vara kapabla att krossa någon än denna säsong, så jag kan inte riktigt se varför dem skulle krossa malmö heller. Mif börjar ta sig och har spelat bra några matcher, dessutom har de mot min vilja fått låna backen Casparsson från Lhc. Se upp med honom. Men jag tror nog att luleå har bra chans att vinna matchen. Efter straffar.
Kommentera

Artzki: Va ska Lule spela ikväll???dom ska ju spela på torsdag mot Malmö i Coop Arena!!! Luleå kommer att krossa dom då!!!om någon har en annan kommenter om att dom inte kommer att krossa dom så skriv det i min egen GB!!!
Kommentera

Frasse99: Man måste ju göra sitt bästa för att inte bli alltför negativ ifall vi skulle råka förlora mot HV. Borde vara ganska luttrad vid att vara ordentligt nederlagstippad som MODO-supporter sedan drygt tjugo år tillbaka men just nu, av någon anledning, känns det tyngre än på väldigt länge.
Vet inte heller om jag överhuvudtaget orkar bry mig om att följa matchen på C+, vi fick ju smisk så det sjöng om det när de visade LHC-MODO.

Men, men, det roliga med ishockeyn och speciellt elitserien detta år är att det är oerhört svårt att tippa utgången av matcherna. Det är ju tur att vi har vår egen "Iprenman" ifall HV skulle få huvudvärk av att behöva titta på vårt bedårande spel på torsdag. Eller var det bedövande tråkiga spel kanske ;)
Kommentera

Paddan:
Låter lite kul när du gör en jämförelse där ditt favoritlag skulle vara så nedelagstippat som Vitryssland var mot Sverige.
Skulle nog tro att ni har betydligt större chans än så......
Men HV är HV och HV har Liv som man vet ju aldrig.
Kommentera

Lulekickan: När man ändå är igång varför inte också förbjuda hockeylösa måndagar, onsdagar och fredagar. Veckorna skulle gå så mycket fortare (eller har man otur, långsammare) på så sätt och man behövde inte vänta så länge på att få se en hockeymatch igen. Men med den turen man har så slår de väl samtidigt ihop de svenska, finländska, norska och danska ligorna till en enda stor skandinavisk hockeyliga med myriader av lag och fullkomligt okända hockeyspelare och inför obligatoriska roadtrips med 12 bortamatcher på raken, eller något sånt.
Kommentera

Dysso: Hoppas lule vinner ikväll...!
Kommentera

Vi verkar ha fans på de mest udda ställen om man kollar topplistorna. De tolv populäraste postningsorterna är:
Piteå 398
Götet 372
Timrå 137
Bjästa 84
Gbg 69
Haninge 49
Fagersta 42
Luleå 41
Torpa-JKPG 40
Stockholm 18
Linköping 15
Enskede Gård 13

Själv har jag nog inte i ett enda av mina drygt 1800 inlägg i den här gb:n angett var jag postar ifrån.

På tal om ingenting alltså.

Attans, hur ska man stå ut utan hockey tills på torsdag? Hemskt.
Kommentera

Hen-rink: Jag gillade inte fotboll innan jag såg den matchen heller så jag tvivlar på att han har med det att göra, och i så fall skulle jag väl inte ha tyckt att den matchen var så vidrig, elle? Fotboll är segt, händelsefattigt, tråkigt... Ja, hemskt helt enkelt. Då är basket klart roligare.
Kommentera

Lulekickan: Vem vet, vi kanske slår världen med häpnad och till och med klår HV imorgon. För kan Vitryssland klå Tre Kronor så... ;)
Kommentera

Lulekickan: Kanske skulle du ge det en ny chans? Du kanske förknippar fotboll med ditt gamla ex? Nu blir det lite väl mycket psykologsnack tror jag. Bäst att sluta med det. Jag är inte heller tokintresserad av allsvenskan. Rätt så trist lunk tycker jag. Hettar till nu mot slutet. Har bott i Spanien ett tag och där snackar vi lite annat. Där är det ju kultur. Man är ju dum i huvudet om man inte engagerar sig mer i fotboll än i politik eller vad som helst. Fotboll är religon.
Kommentera

Paddan: Ja, det har du rätt i. Färre än noll mål lär ni ju knappast kunna göra. Däremot är det väl inte otänkbart att ni släpper in fler än tre.
Kommentera

« · 158046 · »