Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 158046 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Lulekickan: Jag och Robert ska åka bil men ska åka hem hyffsat fort så det är nog bättre om vi väntar till en annan gång. När kan vi ju bestämma senare.
Kommentera

Portello: Oki. Jag förstår att det går "hyfsat fort" om Robert ska köra hem. Hoppas han lyckas behålla körkortet den här gången : )
Kommentera

Lulekickan: tjingeling kicks, long time...

Här kommer man hem i godan tro att allt är som det brukar och möts av nyheten att Linköping värvat Andrei Vasilyev... häftigt. Så nu blir det ännu mera köpelag av oss! Tänkte säga det innan du säger det och ta det roliga ifrån dig.. :-)
Kommentera

Lulekickan: Är faktiskt min tur att köra. Ska nog klara mig från Polisen, har faktiskt aldrig blivit stoppad.
Kommentera

Hen-rink: Förmodligen har jag redan sagt det någon på något annat plank, så då fick du inte det nöjet heller : P
Kommentera

Lulekickan: ah, skit då. Hur som helst - rätt spännande värvning i alla fall. Ska bli kul och se vad han kan göra. Själv tycker jag dock att ett första steg skulle varit att ta en funderare på 2 av våra utlånade spelare i Nyköping, att de kanske skulle få chansen, iof backar - men de var inblandade i alla målen och stod för stod för 6 poäng mot AIK senast när de vann med 5-3.

Men men, detta är ju en renodlad forward.

Har du sett att Daniel Rydmark ev. kan bli aktuell framöver också? Har köpt hus i Linköping med Tjejen.
Kommentera

Portello: Det är nog säkrast så kanske Robban lyckas behålla körkortet prövotiden ut den här gången.

Nej, nu är det nog dags att sova. Jag tänkte som hinna med lite annat innan matchen och det är ju rätt skönt att sova ibland också. Nattinatti Otursportello.
Kommentera

Lulekickan: Sov gott. Hockey om drygt 12 timmar. Överljuvligt.
Kommentera

Portello: Si där, fler som har börjat använda uttrycket "överljuvligt". Är det inte bra så säg. Överljuvligt! Precis som LHF.
Kommentera

Lulekickan: det är ett överljuvligt ord , appselut :)
Kommentera

Lycka till idag nu, Hälge, Portello, Kickan å alla andra lulingar (tja, får väl kanske lägga till alla hälges gelikar också dårå...).
Undrar om inte Paddan får vänta med ett lyckatillande, hjälper ändå inte mot lule idag... Alltså får paddan ett godnatt istället, så vart det lite anknytning till rubriken iaf.

Tippade föresten 2 - 2 på förra matchen, så jag hoppas jag ryckte lite i tävlingen där. :)

Jag vill ha 1-X-2 här på HS igen, var inte det utlovat att komma i oktober eller nåt? :(
Kommentera

Dysso: Tack,Tack för det.

Hade också tippat lika men 3-3 , men idag har jag defenitivt inte spelat på lika.
Kommentera

Hur tror ni att de går för Lule ikväll?? enligt www.svenskafans.com/ tror dem att luleå kommer att vvinna med en uddamålsseger troligen med 3-2 också tror man att det kommer att bli 99% kamp och 1% skönhetsspel!
Kommentera

ja tippar en 1 på att lule vinner ikväll!!
Kommentera

Dysso: Jag tackar för lyckatillandet, men vet inte vad jag ska ha det till idag, så jag sparar det till tisdag istället. :-)
Kommentera

Hälge:

Äsch... Jag har stenkoll, ni spelar idag, bara att ni inte vet om det. :)
Kommentera

Portello: Och nu har modeexpertisen också sagt sitt. LHF är överljuvligt och utstrålar power medan Modo är smaklös andrahandssortering.
Kommentera

Lulekickan: Hon har ganska god smak när det gäller vilket lag hon håller på också (förutom AIK).
Kommentera

Dysso: Tack för lyckatillandet och detsamma i retur. Nu hoppas jag att ni gör eran plikt och piskar huggarleksand i eftermiddag.

Jag har återgått till mina extremoptimisttips och sladdar därför neråt i tipstävlingen till skillnad från de ständiga 3-2-tipparna som sakta men säkert klättrar uppåt. Men vänta ni, i eftermiddag blir det islossning och när LHF väl är igång på riktigt kommer jag också att klättra ända längst upp i toppen i tipstävlingen : P
Kommentera

Hälge: Era tröjor kom ju tvåa dessutom. Klistra dit en björn och ni är nästan lika snygga som oss, men bara nästan ; )
Kommentera

Lulekickan:

Jag är faktiskt en aning oroad över den matchen, HV behöver inte fler skador nu. Jag lever på det (lilla) hoppet att en bra domarinsats ska stoppa leksands huggartenderser, och låta matchen avgöras av bra spel istället för att det ska sluta med att HV bara har två kedjor kvar att lira med.

Har föresten nog inte tippat 3 - 2 fler gånger än du har, så det verkar lite mystiskt att jag ligger före dig... =)
Kommentera

Dysso: Jag har nog bara tippat 3-2 två gånger, tror jag. 4-2 är vanligare och någon gång tippade jag faktiskt oavgjort. 3-3 har jag för mig - om jag inte ändrade tipset förstås vilket jag brukar göra en sisådär 10 gånger varje omgång - så när det väl är match vet jag aldrig riktigt vad jag till sist tippade.

Att du ligger före mig beror nog mest på min ovilja att tippa LHF-förlust. Jag har helt enkelt inte hjärta att göra det. Det känns elakt ju.

HV verkar inte vara i bästa form direkt, plus att ni är en aning hämmade av skador. Jag hoppas och tror ändå att ni tar Leksand. Jag önskar er sketamycket lycka till skaruveta.
Kommentera

Nej, snart dags att pallra sig iväg till Coop Arena. Jag måste ju hinna köpa lite turgrejer innan matchen : )
Kommentera

Lulekickan: Satt just och funderade på när du skulle åka, men tänkte att "hon har säkert köpt en sån där loge så att hon inte missar något", men det har du tydligen inte gjort dårå. :-)
Kommentera

Hälge: Jag har iofs tillgång till en loge, fast vi sitter aldrig i den utan använder platserna på läktaren. Hockey ska inte ses genom en glasruta.
Kommentera

Plockar fram den här tråden igen. Börjar bli dags igen att närma sig kuddområdet även om jag känner mig förvånansvärt pigg just nu. Kanske allt tårtätande och kaffedrickande idag som ställt till det.
Kommentera

Paddan: Nej, nu har tröttheten verkligen infunnit sig, får väl försöka att drömma trevliga drömmar ikväll.

Godnatt Kicks!
Kommentera

Ruskigt vad lugnt det varit här idag! Snart dags att säga godnatt igen, ju.
Kommentera

Albert Hall: Redan? Klockan är ju bara barnet.
Kollar lite på Carolina-Tampa Bay på C+ , tala om trist match hittills.
Kommentera

Portello: Yepp, ytterst sällan jag orkar kolla på NHL i serielunken. Lite roligare då när det är slutspel.
Ingen bra film verkar det vara ikväll heller.
Kommentera

Albert Hall: Jag har jobbat hela eftermiddagen eftersom jag ska vara ledig måndag-onsdag och är på kurs torsdag-fredag och hade endel saker jag ville göra klart innan dess, därav osurfandet. Uj vad skönt det blir att vara ledig i ett par dagar, då ska jag passa på att kolla ett par träningar också. På onsdag går jag nog dit rätt tidigt. Jag ska ändå luncha där och då är det ju lika bra att kolla förmiddagsträningen om man ändå ska dit.
Kommentera

Jag är nog lite trött nu tror jag bestämt. Det är ju på tisdag jag ska luncha i CA och inte på onsdag. Det kändes som måndag idag pga jobbandet.
Kommentera

Lulekickan:

Det är snart måndag, du var bara lite drygt en timme fel... :)
Kommentera

Dysso: Ja, fast det kändes som att det måndag och snart tisdag. Fasiken vilken tung dag. De två poängen som oförtjänt förlorades igår gör så jäkla ont, fortfarande. Hockey kan inte vara hälsosamt. Jantagligen dör man i hjärtinfarkt någon gång i någon ishall, om nu inte eländet gör en så deprimerad att man helt tappar kontakten med omvärlden och blir överkörd av en ismaskin.
Kommentera

Lulekickan: Äsch, så farligt kan det väl inte vara. Själv så tycker jag att det känns riktigt bra idag med ett fint foto på Martin Johansson och Hento i både Expressen och Aftonbladet. Sen är det ju inte så många omgångar till förrän ni har chansen att revanschera er för gårdagens förlust.

Död genom att ha blivit överkörd av en ismaskin, vilket ovanligt sätt att lämna jordelivet. Som en del av rödlinjen....
Kommentera

Paddan:

Jag dödar aldrig folk när jag kör ismaskin, det blir aldrig några allvarliga skador... Bara några ben eller armar som lossnar, och det e ju inget man behöver för att titta på hockey.

Börjar nästan fundera på att sova lite, kan det vara hälsosamt?
Kommentera

Paddan: Prata inte om sån där skit nu, då loggar jag ut. Morrrrrrr!
Kommentera

Dysso: Någon gång ska väl vara den första. Förresten så har du ju inte kommit och hämtat din eldflamesprydda eldsprutande ismaskin ännu och den är säkert sketafarlig i händerna på dig. Om du kommer upp den 26/12 som du pratade om tidigare så har du dessutom ett ypperligt tillfälle att testa ismaskinen på Modoiter : )

Sova? Jag har glömt bort hur det var.
Kommentera

Lulekickan:

Apropå en match där ni kan revanschera er, så ska jag göra ett försök att köpa biljetter för resan norrut imorgon. Sen kommer det nog en beställning till dig på två biljetter till en så match...

Lär bli min enda höjdpunkt under julhelgen känns det som.
Kommentera

Lulekickan:

Verkar som om vi tänkte på precis samma sak där... =)
Kommentera

Dysso: Oki, det är bara att du hör av dig och säger var ni vill sitta. Annars tvångsplacerar jag er bredvid mig.

Enda höjdpunkten? Ja, det är ju inte varje dag man får tillfälle att mosa hela MooDooisttruppen med ismaskin förstås : ) Fast jag är nästan benägen att hålla med dig. Julen är mest ett evigt kringflackande och folk som rycker i en hit och dit, vilket ofta förstör det som faktiskt är roligt.
Kommentera

Lulekickan: Under julhelgsmatcherna med all förtäring av diverse drycker och mat är väl en ismaskin en fara i händerna på vem som helst. Vore intressant att få se den där ismaskinen. Kan du inte frakta ner den till matchen den 28/12 när de rester som är kvar av Modoiterna kommer att dansa ut julen med Lulespelarna..... :)
Kommentera

Lulekickan:

Har väl inga direkta önskemål, nånstans där man ser isen helst. :)
Jag har bara sett hockey i delfinen från borta och hemmastå, aldrig lyxat till det med sittplats. Litar helt på ditt goda omdöme, i denna frågan (var bäst att lägga till det där för att inte hastigt och lustigt få bli LHF supporter på heltid =)).
Kommentera

Paddan:

Resterna? Blir inga rester efter den ismaskinen, jag ska köra sönder den tills det bara är flis kvar av den. :)

Du får la komma upp och vara lite social?
Kommentera

Dysso: Jaha, där ser man, låter som att det kommer att bli en händelserik och intensiv match.

Hade ju inte varit helt fel faktiskt, nu när det inte blev någon resa till matchen igår.
Kommentera

Paddan:

Tycker jag du ska göra, som HV supporter måste jag ha någon att kasta matchprogram på... ;)
Kommentera

Dysso: Ajfan, du verkar vara precis som min bänkgranne på hockeyn som på något sätt ofta lyckas bli av med matchprogrammet någonstans i riktning mot isen. Rekordet tror jag var efter drygt en halv minut av matchen!

Jag får väl fixa en tröja med en måltavla på då, så du kan sikta in dig ;)
Kommentera

Paddan:

Jag försökte väl mest göra mig rolig på bekostnad av Sveriges värsta slipshulliganer, men det sket sig visst.

Brukar aldrig kasta mer än glåpord mot isen eller motståndarna faktiskt.
Kommentera

Dysso: Jahaaa, var det det som du gjorde. Tänkte inte på det ;)

Inte jag heller, brukar upptäcka att man blir ganska enkelspårig och oerhört ovarierande i sitt "kastande". Skulle vara "intressant" att se hur många gånger som man egentligen säger någonting som innehåller h*****e, j****r och liknande ord under en match.
Kommentera

Paddan: Jag hade tänkt mig att Dysso skall göra ett så grundligt jobb att det inte finns några rester kvar av Modospelarna. Därmed har vi säkrat 3 p även i bortamötet den 28/12. Förresten så kanske jag dyker upp i Kempis då om vi nu skall prata allvar som omväxling.
Kommentera

« · 158046 · »