Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 142984 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Paddan: Nattinatti Paddelände. Glöm nu inte att ge din lokalbefolkning det där halva Hubba-Bubbat de brukar få dela på för att inte svälta ihjäl till följd av allt cyklande.
Kommentera

Lulekickan: äh, matchen idag var inte så farlig. Det är dif supporter kommentar. Phil hängde dock från mittzon som en ryggsäck, men så blev det straff också.. Hur det var i Luleå känner jag inte till. Men de flesta lirar ju lite "grisigare" på bortaplan. Tyvärr tycker jag itne Linköping har så mycket att vinna på det. Deras defensiv är tillräckligt bra för att spela normalt även på bortais om du frågar mig.
Kommentera

Lulekickan: chansen var lite ironisk underton i... trodde i min enfald att den skulle uppfattas..... ;-)
Kommentera

Hen-rink: Åjo, nog vinner de på det om de får "rätt" (fast i mina ögon fel) domare. Om de upptäcker att han inte har tänkt plocka ut någon så länge de inte mördar någon så fortsätter de, dummare än så är de ju inte. Med bättre ES-domare, som verkligen beivrar spelförstörande moment, skulle vi alla få se en bättre och roligare hockey.
Kommentera

Lulekickan: Nu ska jag också ta och sova lite. Sov gott.
Kommentera

Lulekickan: Eeeh, Lehtinen? Jaha, du menar han Kanin, antar jag.
Jo, han är "bänkad" ett tag till ;)
Milo var bänkad i matchen mot TIK ja. Varför han var det? Har ingen aning, har väl grava omställningsproblem precis som er favorit MODO-ballerina hade förra året. Han är otroligt offensiv, men har ordentliga brister i defensiven och har precis som de flesta MODO-backar väldiga problem att kunna använda sina kilon på rätt sätt.

Hmm, skulle alla bli bra som inandas luften i mina kära hemtrakter, då måste jag i sådana fall ha fötts med medfödd gasmask :)
Kommentera

Paddan:

Brister i defensiven, bara att sätta in honom mot HV så det blir några extra mål. =)

"Vååår, Våååår igen .. Samma härliga under igen .." Elitserieinledningen har gjort mig helt förvirrad, sitter och lyssnar på klämkäcka vårvisor med "3 små grisar" .. =)
Kommentera

Dysso: Är väl inte otroligt faktiskt att han får spela på torsdag så knaggligt försvarsspel som vi uppvisade mot TIK. I och för sig var Timrå ruggigt effektiva i lördagsmatchen, men så uppenbara markeringsmissar och ett så stillastående backspel som man uppvisar i matchen skall bara inte få inträffa.
Trodde inte jag skulle säga det här, men jag saknar vår "Kristina Lugn"...
Kommentera

Paddan:

Stillastående backar är nog ännu mer förödande mot HV än mot TIK. Vet inte något lag som har skridskoskickligare forwards. Hassinen kör cirklar runt alla försvar... =)

Risken är väl att Modo vill ha revansch för sist, och få lite poäng efter 0'an mot TIK. Blir intressant att se om ni lyckas höja er och bjuda upp till en spännande match.
Kommentera

Dysso: Men vad är detta? Pratar ni Modo -Hv på Luleås gästbok?
SKÄMS ;)
Kommentera

Portello:

Neutral mark du vet... ;)

Är på så gott humör idag att det är löjligt, undrar om det kommer hålla i sig hela ES... =)
Kommentera

Dysso: Hehe såg ditt senaste inlägg på HV:s GB.Du verkar sväva på små rosa moln :)
Kommentera

Dysso: Som jag skrev tidigare så uppvisade HV inget av den där bländande skridskoåkningen i Kempis, de åkte mest omkring och såg halvloja och lite ängsliga ut emellanåt. Men åndå var HV det bättre laget i matchen.
Verkar som att "Passinen" nu börjat hitta mål också.
Revansch vill man väl alltid ha efter en förlust, men att möta HV på bortais känns som en alltför svår uppgift. Vårt bortafacit denna säsong är ju heller inte direkt imponerande, men å andra sidan bör det komma en vändning snart.
Kommentera

Paddan:

Modo borde väl ha rätt stor revanschlust mot just HV, eftersom det var åratal sen ni sist vann mot oss. Själv hoppas jag HV sätter nytt klubbrekord i antal matcher utan förlust, och gärna ökar på rekordet i antal raka tre poängare... =)
Kommentera

Portello: Borde det inte vara blå moln med någon sån där grotesk monstertjur på?
Hmm, blå moln, avgasmoln, trimmad ismaskin, jo det stämmer nog ;)
Kommentera

Portello:

Helt enorma rosa moln.. =)
Nästan lyckats glömma att det är dags för jobb om ett par timmar... Kanske skulle spela lite på Keno också? Kan inte gå fel!

Räknar med att HV och LHF tillsammans skrapar ihop 6 pinnar nästa omgång, så jag kan flyta vidare på mina moln...
Kommentera

Paddan:

*sshhh*
Man får inte tala om att det är enorma avgasmoln, då kommer farbror polisen och snor min Ismaskin.. :(
Kommentera

Dysso: Säger så här, det var ett tag sedan. 30 januari 2001. Men desto roligare var det då...
Kommentera

Paddan:

Jo, den matchen glömmer man väldigt gärna som HV supporter. =)

Fick precis ett kuvert det stod "HV71" på i brevlådan... Mitt medlemskort och lite trevlig läsning, härligt! Mitt goda humör tog ett skutt uppåt, igen... Nästan som att gå på uppåttjack?
Kommentera

Dysso: Trevligt att det finns personer som är uppåt.
Det ska vi nog snabbt kunna ändra på, genom följande länk ;)
Kommentera

Paddan:

Finns så mycket trevligare läsning om matcher mellan HV och Modo så det känns så bra ändå. =)

Föresten, för att återknyta till LHF .. innan portello blir alltför upprörd ;)

MIF - LHF .. Ska vi tippa en 1 - 4 kanske?
Kommentera

Dysso: Hmm, knepig länk. Står MODO-HV 5-2, men resultatet blev det omvända. Nåväl, det går nog att skicka länkar med matchrapporter fram och tillbaka.
Har berett mig på förlust på torsdag men hoppas på vinst.

MIF-LHF har jag tippat 2-4.
Kommentera

Blev inget mål för Hedström inatt i Cincinnati Mighty Ducks, spelade inte ens i matchen, för övrigt den andra mot Houston Aeros på två dagar.
Kommentera

Paddan: Jag hade blivit väldans imponerad om han hade gjort mål utan att ens ha spelat : ) Varför spelade han inte förresten? Skadad eller?
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, jag förstår det. Men det är klart, kan man bli utvisad utan att ens vara på planen så vore det väl ingen omöjlighet.
Ingen aning faktiskt, tror att de kanske vill testa hela laget så här i början på såsongen.
Kommentera

Paddan: Ja, kanske det, och eftersom han gjort mål i samtliga matcher så kan man ju säga att han är ganska testad redan.
Kommentera

Lulekickan: Frågan är väl hur väl "testad" han måste vara innan han blir uppkallad till Anaheim. Torde väl behövas mer än ett mål i snitt per match skulle jag tro, plus en stor portion jävlaranamma.
Kommentera

Lulekickan:

Läste precis igenom en av trådarna på LHF's officiella. Humor. Många som ville ha gamle topper tillbaka, verkar det som. Efter att LHF gjort en av sina bästa matcher på säsongen, så ropar de efter ... Mr Avstängd. Jag förstår ingenting. Desperation borde väl inte komma krypande redan?
Kommentera

Dysso: Du vet väl hur det är för vissa supportrar.
Förlorar laget är det kvalserien och vinner laget är det SM-Guld.
Kommentera

Portello: Eller så är man som min bänkgranne på hockeyn som är konstant negativ från första nedsläpp till dess att domaren blåser av matchen. Tro förresten om det var hans fel att vi förlorade senast? Han var inte på matchen i lördags och otroligt nog så saknade man honom och hans små verbala attacker på domare, MODO-spelare och motståndare.
Kommentera

Dysso: eller varför inte 4-0?
Kommentera

Lulekickan: Måste bara klistra in citat postat till mig på Linköpings gb från en dif-supporter ang. grishockey vi snackade om igår...

"En eloge skall ni har för att ni som bortalag kom till Globen och spelade ishockey inte många av de tidigare motståndarna som har gjort detta (TIK och LIF gör alltid det också)."

:-)
Kommentera

Godnatt Peking och Blåvitt! Bajen vann, Bajen vann.....
Kommentera

Albert Hall: Jag trodde fotbollssäsongen redan var slut för länge sedan. Fast nu måste den väl vara slut, elle? Jag menar, hur länge skall fotbollen få det utrymme i massmedia som rätteligen borde tillhöra hockeyn?
Kommentera

Albert Hall: Peking är inte slut... än... hoppas jag! Nu är det bajens plikt att slå Götet också bara.
Kommentera

Lulekickan: Nix! Än är det några matcher kvar att avnjuta.
Men nu håller sig Hammarby kvar!
Bajen vann, Bajen vann............ *nynnar*
Kommentera

Hen-rink: Visst, vi slår ICA av bara farten!
Bajen vann, Bajen vann.....
Kommentera

Albert Hall: Genomlida menar du väl ; )

Antar att Savage just nu jobbar med ett 3 km långt inlägg dårå : )
Kommentera

Lulekickan: Antar det. :-)
Visst är det konstigt att så många lulingar också är Hammarbyare? Eller kanske inte, har man god smak så har man.....
När ska du bli med i Bajen Fans? Eller har du inte god smak kanske? ;-)
Kommentera

Albert Hall: Att inte gilla fotboll överhuvudtaget är väl att ha god smak? Jantagligen spelar bajarna något som inte alls liknar fotboll, det skulle kunna förklara att så många vettiga lulingar håller på dem ; )
Kommentera

Svaret varför många Lulingar håller på Bajen?
TJAAAAAAAA, VAD ÄR ALTERNATIVEN? Lira Luleå? Njeeeeeeeeeeeeeee. Vad har Norrland annars att bjussa på? Sundsvall. Är det någon som håller på dem överhuvudtaget? M.a.o. Hammarby är det 3:e nordligaste laget efter Djurgården & Aik, och dem kan lulingar ju inte hålla på p.g.a. hockeyn. Alltså återstår bara Bajen. Annars kan det bero på att Lulingar är medgångssupportrar och håller på de senaste svenska mästarna. Så då blir det en massa DIF-fans nästa säsong, eller då ev. Malmö fans i Luleå.... *duckar för värsta slagskotten i pannhöjd från kickan*
Kommentera

Hen-rink: Jag håller på dom. Giffarna, alltså..
Kommentera

Hälge: Aha, jag misstänkte att det var någon då ja har för mig att jag sett någon någonstans i en giffelhalsduk... Det var du alltså... :-)
Kommentera

Hen-rink: Nu har ju Norrbotten ett lag i superettan ivarjefall .inte för att jag tror att jag ska kolla så ofta men det är ändå skoj för norrbottninsk fotboll.
Kommentera

Hen-rink: Varför då? Jag hatar ju fotboll och skulle inte se en match ens under pistolhot så blanda inte in mig i några slags fotbollssupporterdiskussioner.
Kommentera

Portello: Ja jag såg att Boden gick upp. Kul! Allvarligt. Och hälge, inget ont om Sundsvall, de har ju sett bra ut. Dessutom kommer ni spela en stor roll i frågan om vilket kamratlag som ska lämna serien. Se till att det blir Göteborgskamraterna... snälla...?
Kommentera

Lulekickan: Det blir lätt så att man inte intresserar sig för en idrott som det inte går så bra för i sitt närområde. Jag har faktiskt sett både Lira och IFK spela, och jag förstår dig att du inte pulsar ut i snön frivilligt och kollar på dem... :-) Jag tänkte mer på mitt fula påhopp om medgångssupportrar. Men dit kan man inte räkna dig direkt.
Kommentera

Hen-rink: Jag har ingen bestämmande rätt i det fallet, så det får bli vad det blir..:-)
Kommentera

Hen-rink: Fast i och för sig har inte Luleå tillhört mitt närområde på många år förrän i mars förra året. Efter flytten från Norrbotten för länge sedan har jag hunnit med Stockholm, Eskilstuna och Sundsvall innan jag flyttade upp till Luleå. Jag har aldrig sett Lira eller IFK spela. Senast jag såg en fotbollsmatch var på Råttsunda någon gång i tonåren då jag mot bättre vetande följde med min dåvarande pojkvän dit. Urtrist var det.
Kommentera

Hälge: Nattinatti.

Av tråden att döma så har det väl varit godnatt hela dagen, fast titeln kanske syftar på Modos framtid i ES, tror du inte det? : )
Kommentera

« · 142984 · »