Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 159003 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Dysso: Jag tror faktiskt man ser isen från alla platser, fast man ser ju den bättre från vissa platser än från andra. Längst ner bakom utvisningsbåsen misstänker jag t ex är helt värdelöst.

Du ska se att du glömmer HV helt när du har fått se älsklingarna i aktion igen : )
Kommentera

Lulekickan: Jaså, jamen vad trevligt i sådana fall. Får väl hälsa dig välkommen redan nu då.
Kommentera

Lulekickan:

Glömma HV? Du hädar...

Jag kan föresten ta en plats i utvisningsbåset, så kan jag snacka med bulan under halva matchen. Det vore kanske rätt kul?
Kommentera

Paddan: Jag tycker absolut du ska komma upp. Tänk, vi kunde samla ett helt gäng med Hockeysnackdårar ju, och Dysso har ju faktiskt en aning längre färdväg än du och kommer upp trots att LHF bara är hans andralag.
Kommentera

Paddan:

Om du kommer upp den 26'e så kan du få träffa både mig och kickan, och sen få den stora äran att få träffa kickan igen den 28'e.. Hur kan du missa ett sånt här tillfälle? Du kommer bli en bättre människa!
Kommentera

Paddan: En av de som sitter runt omkring mig sa faktiskt domarjävel igår. Det fick mig att le stort och att tänka att "I de lugnaste vattnen..." : )
Kommentera

Lulekickan: Jag får väl ta en allvarlig funderare på det och se ifall ekonomin skulle tåla såna extravaganser.
I och för sig vore det väldigt spännande att träffa några av de man "pratat" med, öga mot öga.
Kommentera

Paddan: Tack för välkomnandet. Jag tänkte faktiskt på en hel bortaturné då. Två dagar senare ska jag till Timrå.
Kommentera

Dysso: Äsch, träffa dig och Kickan, det är ju ismaskinen jag vill se ;)
Kommentera

Paddan:

Öga mot öga, tand mot tand! Tänk så kul det vore. ;)

Sen skulle du få äran att se Modo åka på spö också, ett tillfälle du bara inte får missa!

If entropy is increasing, where is it coming from?
Kommentera

Paddan:

Tja, kanske skulle skriva om det där med att träffa lite iofs.
Du ska inte träffa mig, du ska bli träffad AV mig. :)
Kommentera

Dysso: Ingen dum idé faktiskt. Bulan är en jäkligt rolig kille, och kanske alldeles särskilt när han är förbannad. Fast är han förbannad så lär det mer bli en monolog från hans sida än ett samtal eftersom käften går i ett på honom då : )
Kommentera

Dysso: Hahaha, jo, jag riktigt längtar efter att se MODO åka på däng när jag kommer på besök till en annan arena.
Kommentera

Lulekickan:

Låter som en kanongrej! Boka in mig i utvisningsbåset... Kanske ska låta tjejen sitta med dig på läktaren, dock. Tror inte hon skulle uppskatta att sitta där och lyssna på en galen bula. :)
Kommentera

Paddan:

Klart du gör, snäll som du är så vill du ju att majoriteten av de som ser matchen ska gå hem glada. :)

Hm, å andra sidan kanske du vill behålla det sista av din mentala hälsa. Då är det nog en bra ide att inte träffa mig. ;)

Every nonzero finite dimensional inner product space has an orthonormal basis.
Kommentera

Dysso: Det är klart, det gäller väl att göra majoriteten till lags. Man kanske kan ha någon sån där "Fråga publiken"-grej som i Vem vill bli miljonär.

Äsch då, vi MODOiter är tydligen lite halvknäppa ändå, så så farligt kan det väl inte vara.
Kommentera

Dysso: Just det, det kanske till och med blir folk av honom om han får höra LHF-propaganda två gånger på så kort tid. Dessutom har han fortfarande inte dykt upp trots att jag anställt honom att steka hamburgare samt skrämma motståndarsupportrarna i Coop Arena : )
Kommentera

Lulekickan:

Blir det inte lite svårt att skrämma motståndarsupporters när det bara är han själv som är där? Eller ska han skrämma mig? =)

Hamburgare... Fan, nu blev jag hungrig. Börjar känna mig rätt ofokuserad, har ramlat rakt ner i inlägg av den typ som gud verkligen hatar tror jag. Tur att tråden har en rätt neutral rubrik, allt vi skriver nu kan väl sammanfattas med "godnatt" ;)

Due to circumstances beyond your control, you are master of your fate and captain of your soul.
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, folk av mig.....ja, kanske.

Jäklar, var det därför jag skulle upp till Luleå. Dumma jag som trodde att det hade någonting att göra med en match med något lag från Öviksområdet.
Förresten så har jag inte fått den där dräkten än, men den kanske finns på plats i hallen.
Kommentera

Dysso: Äh, lite får hon väl tåla, jag skulle nästan tro att hon skulle tycka att han är lika kul som jag tycker han är. Fast du kanske är orolig att hon tycker för mycket om Bulan och inte vill följa med dig hem sedan? ; ) Å andra sidan skulle jag och din tjej säkert ha endel att prata om i alla fall om du nu så välvilligt sätter dig i utvisningsbåset. Vi skulle ju kunna ägna oss åt att ingående studera och kommentera Kamil Brabenec till exempel. Kanske vi rentutav sätter oss i spelarbåset : )

Det där med ismaskinen förresten. Du nöjer dig väl med att köra den i periodpauserna? *orolig*
Kommentera

Dysso: Hmm, du utser mig som levande måltavla för matchprogramsmissiler och Albert har "hotat" med att leka huligan, jädrar vad man får stå ut med som MODOsupporter ;)
Kommentera

Lulekickan:

Hon tål nog det mesta, och jag är inte särskilt orolig över att hon inte följer med hem. Hon har av någon anledning fått för sig att jag skulle vara en trevlig människa och bra pojkvän.. Hursomhelst, hon är både norrlänning och LHF fan, så ni har ett par saker gemensamt iaf. :)

Jag nöjer mig med att inte köra den i periodpauserna, hade bara tänkt köra den i perioderna. Är så dåligt med spelare att köra över annars...

Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
Kommentera

Dysso: Njae, det bor faktiskt en hel del MooDooister i Luleå så en handfull motståndarsupportrar sa det väl gå att skrapa ihop. Eftersom de inte är så många så får han naturligtvis skrämma dem ordentligt för att kompensera det.

Äh, gud pratade själv om tårta i förrgår eller närdetnuvar, så lite prat om hamburgare tål han nog. Tänka sig att vi har lyckats fördärva honom också : ) Vi är hemska.
Kommentera

Paddan:

Vi försöker bara göra ditt liv lite mer intressant, antar att det inte finns varken huliganer eller missiler i Bjäästa?

Lycka till på tisdag föresten, bäst att säga det nu så jag inte glömmer det. Krossa gårdarna ordentlig nu!
Kommentera

Lulekickan:

Vi har inte fördärvat honom, vi har höjt upp honom till en helt ny nivå av hockeysnackande. Sista jag såg honom prata om var ju trots all serietidningar om fotboll.. :)

The reason computer chips are so small is computers don't eat much.
Kommentera

Dysso: Nej, det har du rätt i, här nöjer vi oss med bönder i traktorer :)

Tackar, ajdå det hade jag ju glömt. Jyrgarn och golfbollen brukar aldrig vara någon bra kombination. Skulle tippa att det blir riktigt ordentligt med däng ifall vi inte lyckas spela riktig tråk- och ryggsäckshockey. Huvva.
Kommentera

Paddan:

Lite optimism nu om jag får be. Kan pågarna från söder, så kan ni. Bara in med rätt inställning och köra över laget som spelar bortamatcher på hemmaplan... Publikstöd, vad är det?
Kommentera

Dysso: Nej, nu kanske man skulle ta och knyta an till namnet på tråden och ta och syna kudden.

Godnatt Dysso och Kicks!
Kommentera

Dysso: Hmm, har hon varit med dig på hockey än? Om inte så skulle det kunna förklara den totalt felaktiga bild hon har fått av dig ; ) Fast du har åtminstone valt med omsorg hör jag. En tjej av bästa sort - en luling. I så fall har jag och hon garanterat en hel del att surra om.

I periodpauserna kan du väl köra den i spelargången och i MooDooisternas omklädningsrum, elle?

Har du hittat nån sån däringa ordspråksbok elle? I så fall finns det något som passar in på både situationen när spelarna ska försöka undkomma dig och ismaskinen och på oss som vill försöka förklara varför det är meningsfullt och kul att shoppa.

Pengar är som en arm eller ett ben - använd dem eller förlora dem.
Kommentera

Dysso: Hmm, jag vet inte. Däremot har jag tydligen något som heter cykelstöd på min cykel ;)
Kommentera

Lulekickan:

Hon har faktiskt gett mig en HV tröja, så hon är väl medveten om vad hon har gett sig in på. :)

Jag tänkte att jag skulle hjälpa modo att få lite extra lufthåll i omklädningsrummet, genom att köra den rakt igenom ett par gånger.

Don't worry about the world coming to an end today. It's already
tomorrow in Australia.
Kommentera

Paddan: Ni lyckades extremt bra med tråk- och ryggsäckshockey i lördags så varför inte en gång till?
Kommentera

Dysso: Äh, hon köpte nog bara fel. Hade det funnits en LHF-tröja där hon köpte den skulle du säkert ha fått en sån istället.

Själv har jag inte odelat positiva erfarenheter av "blandförhållanden". Eller rättare sagt, det var positivt ända tills lagen möttes i slutspel - i det fallet LHF och DIF säsongen 00/01 - då blev det krig. Jag tror faktiskt att det var jag som var mest grinig, och det var jag som hotade med att tapetsera sovrumsväggen med LHF-souvenirer och bilder på samtliga LHF-spelare så han skulle se dem varenda dag när han vaknade. Hur det slutade? Gårdarna slog ut LHF, jag skeppade pojkvännen. Fast nuförtiden är vi faktiskt vänner i alla fall.
Kommentera

Lulekickan:

Hon är ingen fanatisk LHF'are, så det är nog inget problem på den fronten. Tror det är mest mitt fel att hennes hockeyintresse vaknat faktiskt och jag har övertygat henne om HV's förträfflighet. Innanför dörren i våran lägenhet sitter en löpsedel där står SVENSKA
MÄSTARE
HV 71
1995

Tror alltså att ett SM guld för HV funkar nästan lika bra ur hennes synvinkel sätt... =)
Kommentera

Dysso: Ajda, då tror jag bestämt att det är läge att ge henne en sån däringa röd, stor vimpel där det står

Luleå Hockey
Svenska Mästare
1996
Kommentera

Lulekickan:

Tror nästan jag får ha på mig HV tröjan på matchen föresten, så alla förstår varför jag jublar mer åt resultattavlan än matchen på isen. ;)

Nä... nog dags att följa Paddans exempel och krypa till kojs.

Gonatt!
Kommentera

Dysso: Nähäru, någon måtta får det väl ändå vara. Du får vifta med HV-tröjan när det blinkar till på "eran" resultattavla, inte mer än så. Jag tror bestämt jag måste tvångsförse dig med LHF-matchtröja ; )

Jag ska nog också sova nu, annars sover jag väl bort halva min lediga måndag. En ledig måndag känns verkligen överljuvligt, måndagar är annars mina absoluta hatdagar, men imorgon blir det istället en braig dag eftersom jag kan ägna den åt skojsiga saker som att kolla isträningen, shoppa, vara social och annat livsviktigt. Fler såna måndagar och livet skulle vara fulländat.
Kommentera

Oj, vi har redan hunnit med 51 inlägg efter midnatt, och det här blir väl nummer 52, vilket är mer än vad som skrevs under hela gårdagen. Allt som har sagts är naturligtvis helt osvamligt : ) Fast trevligt var det i alla fall.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, jo jag har förstått att det är sån hockey som vi spelar på bortais. Inte så väldigt olik den vi spelar på hemmais heller, skulle jag tro. Komplett med hönsgård och fribrottning i egen zon. Jag är nöjd så länge vi tar poäng, även om jag inte alls gillar den bök och stök hockey vi spelar.
Kommentera

Paddan: Lika bra att ta fram den här tråden.
Sover alla måntro?
Kommentera

Portello: Skulle tro det ;)
Själv så drömmer jag just nu trevliga drömmar om vår match mot SSK imorgon. En del omstruktureringar i femmorna och det är bara att hoppas att det kommer att funka bättre än mot Djurgården igår.
Kommentera

Paddan: Sämre än 11 skott kan det väl knappast bli?
Själv hoppas jag att Luleå viner i morrn mot TIK men det lär bli en svår match.Bara hoppas att Kapanen inte har en av sina bättre matcher.Eller hur Hälge?? :)
Kommentera

Portello: Jag tror att Kapanen fortsätter att hålla nollan, jag !

Det verkar ju som om dom har vaknat till igen efter ett par sämre matcher, så jag tror på vinst imorgon.
Kommentera

Portello: Man vet aldrig, tro vad "rekordet" kan vara för minsta antalet avlossade skott mot mål av ett lag i en elitseriematch?
Kan nog bli en intressant och fartfylld match.
Hmm, är det inte dags att släppa fram Freddan snart....
Kommentera

Hälge: Tycker att det verkar som TIK tar fler poäng borta än hemma. Har jag rätt eller?
Kommentera

Paddan: 23-16 mellan VF-FBK igår under andra perioden , kan det vara rekord ?
Kommentera

Portello: Just nu så har jag ingen koll på det, men jag har koll på att det nu är time att åka till mitt arbete. Trist, men sant !
Kommentera

Hälge: Du får ha det så trevligt på jobbet, själv blir det att kolla in Pittsburgh-Montreal på C+ om man nu inte har somnat innan 01,30.
Kommentera

Portello: Ja du, bra fråga, hade man haft Björn Hellberg bredvid sig så hade han säkert kunnat haspla ur sig någonting om detta komplett med någon trevlig anekdot och allt. Men 39 skott på en period låter som ett rekord. Som vanligt så har jag ingen aning, är ju ute och cyklar ;)
Kommentera

Paddan: Är du ute och cyklar? Hade som fått för mig att cykla var sånt som lokalbefolkningen i Bjästa sysslade med :)
Kommentera

« · 159003 · »