Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 160679 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Portello: Nu när vi fått TV-Pucken till Bjästahallen 2003 och 2004 så kändes det som att jag kanske kunde ta några varv på hojen själv för att lätta på bördan för mina stackars Thailändska hockeyprospects.
Kommentera

Portello: Har jag räknat rätt nu så stämmer ditt antagande. Vi har tagit 17 poäng hemma och 19 borta.

Därför blir det skönt med 3 poäng till ikväll. :-)
Kommentera

Hälge: Blir förmodligen en jämn match eftersom luleå står för motståndet. Timrå är givetvis favoriter men Luleå slår ofta till när man minst anar det. Nu känns det rätt hopplöst för laget och de får gärna överraska mig ikväll.
Kommentera

Hälge: Hmm, du och Portello tror båda att era lag tar tre poäng ikväll. Är väl enklare då att jämna ut det så att inget av lagen får med sig någon poäng ikväll. ;)
Kommentera

Hälge: Äsch Hälge, det är ju givet att Luleå tar tre poäng ikväll .
5-1 minst ;)
Kommentera

Hälge: Äsch Hälge, det är ju givet att Luleå tar tre poäng ikväll .
5-1 minst ;)
Kommentera

Portello: Hmm, borde inte 5-1 innebära en Timråvinst? ;)
Kommentera

Paddan: Du vet mycket väl vad jag menar , skrev ju inte TIK-LHF 5-1 utan att vi vinner med 5-1 minst :)
Kommentera

Har du något tips på Modo -SSK Paddis??
Vinner plantgänget eller Kringlorna?
Kommentera

Portello: Säger så här, tre poäng kommer att delas ut i denna match, fördelningen lagen emellan är oviss, men för egen del så hoppas jag på att vi kommer att vinna. Peter Högardh kommer att göra mål ikväll med Morten Green och Wernblom som framspelare.
Kommentera

Portello: Nu åker jag och tittar på "slakten". :-)
Kommentera

Hälge:
nu har du varit alldeles för trevlig idag med
Lulingarna..nu ska det krossas bankas vinnas
med så mycket det bara går...
vänner kan vi vara efter matchen...;0)
Kommentera

Nu är det dags för mig att sova och drömma lite om Lennart .
Sov gott Paddis och Kicks
Kommentera

Portello: Natti, natti, du kommer väl drömma om ett trevligt resultat i matchen mot FBK, antar jag. Dags att få lite utdelning på alla chanser nu snart.
Kommentera

Portello: Så du har lika knepiga drömmar som Paddeländet? *ryyyysa* Till och med jag tycker att Alberts drömmar om Britney är mer naturliga.

Nattinatti Portello. Du minns väl att du är portad från Coop Arena så du inte får för dig att komma dit och orsaka fler LHF-förluster? ; )

Undrans om man ska orka läsa ikapp allt som skrivits på HS under de senaste dagarna när jag har varit bortrest. Det lär ju handla om tusentals inlägg bara i de gb jag brukar läsa dagligen.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, jo, det är klart, en aning knepiga har de där mardrömmarna om John Blund varit. Man kanske får börja att drömma om SM-guld istället, för det blir väl aldrig mer än en dröm ett bra tag framöver.

Lycka till ikväll mot FBK, hoppas på en spännande match.
Själva har vi ju spelledigt efter den "trevliga" matchen mot DIF i tisdags, så nu slipper man sitta och vara nervös och kan bara koppla av vid radion.

Godnatt Kicks!
Kommentera

Jobbet kallar,så godnatt !
Kommentera

Väl dags att plocka fram den här tråden igen.
Nu måste jag börja tänka på sängen eftersom jag måste upp och jobba imorrn.
Sussa gott Paddan,Kicks och Abbe lelle.
Kommentera

Portello: Godnatt, kom bara ihåg att gå och lägga dig innan du kliver upp.
Kommentera

Portello: Ujuj, jag ser att gud lyckats med uppfostran av någon av oss i alla fall. Trådbyte för nattinattihälsningar, inte illa. Nattinatti Otursportello.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, Otursportello, låter inte direkt som någon vidare storsäljare till läskedryck.

Börjar väl att dra ihop sig till kuddkramande även för egen del. Måste ju ladda upp för vår match mot MIF ikväll.
Godnatt Kicks!
Kommentera

Men vad är detta? Sover ni redan.. snyft..
Jaja, gonatt på er, man får väl börja fundera på att sova om några timmar kanske.. :)
Kommentera

Dysso: Medan majoriteten av Sveriges hockeydårar sannolikt gluttat på swehockeys online idag har jag gluttat på sm-liigas dito, jag har ju ett vad att bevaka. Kauppila var tillbaka i spel igen efter att ha varit sjuk/skadad i de två senaste matcherna. Idag svarade han för en assist i matchen mot HPK och såg därmed till att förbättra (ur min synvinkel) statistiken ytterligare. Han är nu uppe i 19p/25 matcher så hittills går vadet med Pinto helt min väg. För att jag ska vinna måste Jari se till att snitta minst 0,7 p/match under säsongen, och gör han det är 500 spänn mina.
Kommentera

Lulekickan: Det ger 0,76 pinnar/match. Jag har för mig att vadet gällde endast om Jari lirade 30 matcher eller mer.
Om han ligger på 0,7 om fem matcher så hoppas du att han inte spelar nått mer va? :-)
Kommentera

Albert Hall: Nix, jag hoppas han spelar alla matcher och snittar 3p/match resten av säsongen förstås, allt för att visa hur jätterätt jag hade i att Kung Kauppila är bäst, fast det räcker förstås att han tar hem vadet åt mig. Annars stämmer det att vadet endast gäller om han spelar 30 matcher eller mer. Hittills har han missat 4 matcher pga skada/sjukdom.
Kommentera

Paddan: Gäsp vad lat jag blev, är det du som bussat Lennart på mig?? :)
Kommentera

Portello: Jepp, jag kopplade ner modemet ett tag och ringde efter "nattjouren". Någon vid namn Julg Ransfot som svarade och kommer att klappa på dörren inom kort.
Kommentera

Paddan: Är du säker på att han hette Julg Ransfot och att det var hem till Portello du skickade honom? Utanför mitt hus står nämligen någon som säger sig heta Julg Ran och skräpar. Med sig har han ca 20-24 som alla heter Julg Ransljus. Lite Döviksvarning där.
Kommentera

Lulekickan: Kan ju ha hört fel och dessutom så måste bostadsorten blivit helt felaktig också. Hmm, jädra nattjour....

Kanske att han även hade någon kumpan med sig vid namn En-Eris Buske. Var fruktad målkung i GL Itter en gång i tiden. Det där juniorlaget som du talade om vet jag dock inte vad de gör där. De skall ju spela mot KB65 imorgon.
Kommentera

Paddan: Det kanske har sin förklaring ändå. De frågade efter någon som heter Målv Akt. Jag sa att jag hört talas om honom i samband för en konkurs för någon månad sedan och att han ännu inte fått lämna den senaste buren. Sedan lämnade jag en vägbeskrivning och tipsade samtidigt om att Målv Akts kumpan Tor Ped lär befinna sig på samma plats. De blev väldans tacksamma förstås och i ivern att komma iväg och påbörja letandet råkade de lämna kvar P O Ängen här. Tackeliticktack sa jag, P O Ängen tänker jag låta möblera om T A Bellen.
Kommentera

Hmmmmmmmm, vad är detta nu då ? Har problem att få mitt resultat mellan luleå -Leksand att bli registrerat....... Jaja, får väl testa imorrn .

Näha ni nu ska jag lägga mig och resa bort till drömmarnas land.
Sov gott Kicks och Paddis.
Kommentera

Portello: Sov gott, och som de säger på andra sidan stan: Dream pleasant dreams.
Kommentera

Lulekickan: Där ser man, måste ha varit i samma veva som de ökända spelaragenterna Kon Trakt och Signe Ingbonus åkte land och rike runt för att kränga division tre spelare från Sydkinesiska hockeyligan till intet ont anande elitklubbar.
Kommentera

Paddan: För att inte tala om den elake D Raft som märker alla talanger som förberedelse till det människorov han planerar. *ryyysa*
Kommentera

Lulekickan: Få se, det var väl då han lockade med nästan halvpension på den där nya resorten Farm Arligan, har jag för mig. Dessutom finns det också vissa som lockas av det förföriska prospektet som herrarna T Yskland och S Chweiz skickar ut. Slutligen så har också någon vid namn R Yssland börjat att erbjuda kreti och pleti fina pengar för ett gott dagsverke.
Kommentera

Paddan: Sedan har jag hört om någon Köpel Aget som betalar överpris för mediokra spelare. Han lyckades locka till sig en hel trupp men intresset har svalnat betänkligt sedan han visade sig egentligen vara F Lopp.
Kommentera

Lulekickan: Kanske det egentligen är så att det är John B Lund som ligger bakom alltihop och att allt är en enda stor fars iscensatt av någon bilförsäljare Fager som känner sig missnöjd med att ha blivit utknuffad ur det för honom invanda rampljuset. Men det är klart, när det finns såna som Gummitrollet så behöver väl saknaden efter den mannen inte bli alltför långvarig.
Kommentera

Så var det då dags igen att dra sig in i skuggorna och brottas med kuddarna.
Godnatt Kicks!
Kommentera

Nu e det jag som drar upp denna tråd vill bara säga godnatt och sov så gott Albert Kickan Portello Paddelendet å alla andra som jag kanske glömt. Jag vet jag kommer sova mycket gott inatt med tanke på den fina vinsten ikväll
Kommentera

lizzard: Nattinatti lizzard, och visst kommer man att sova gott. Segern var en nödvändighet för hälsan. En förlust hade ökat risken för hjärtinfarkt/hjärnblödning under uppehållet med 6000%, minst.
Kommentera

Lulekickan: Dags att kasta in handduken och bege sig mot drömmarnas rike, eller förresten där bor jag ju redan. ;)

Nåväl, godnatt med er Kicks och Albert!
Kommentera

Paddan: Hur var den där nu... Snön lyser vit på taken, endast Kickan är vaken. Eller så var det nåt liknande. Albert verkar vaken om man skall tro vännerlistan, om han nu inte har somnat bakom datorn förstås. Nåja, dags att sussa kanske om jag ska orka jobba imorgon, fast det är svårt när man inte är ett dugg trött och sådär helt uppe i varv som man regel är efter en match.

Nattinatti Albert, om du fortfarande är vaken alltså.
Kommentera

Lulekickan: Måste bara hylla "Bulan" innan jag går och sover! Kom på mig själv med att skratta högt när han på Hockeykväll fick frågan varför han så ofta satt utvisad eller något sådant. Svaret? "För att jag spelar fulast". Verkar vara en skön kille med lite självdistans. Man måste bara gilla en sådan kille...
Kommentera

Hittade en sida fullsmockad min siffror om ES.
Lite värdefullt vetande:
-Modos sämsta publiksiffra hemma:914; mot Västra Frölunda HC, 1989-12-10
-Luleå har största bortasegern denna säsong:1-5 borta mot DIF
-Luleås största vins i ES:11-2; mot MoDo Hockey, h. 1992-01-09.

Det sista skulle man gärna att det slås den 28:e i kempis :)

Ujuj vad klockan går, ska ju upp om ca 5 timmar.
Kommentera

Portello: Eftersom jag har tippat 15-0 i matchen mot MooDoo kommer det däringa rekordet att ryka all världens väg.

Var det medvetet du tog upp just de där - för MooDooister som Paddeländet mindre smickrande - rekorden? : )
Kommentera

Portello: Skojsig sida men alldeles för mycket irriterande popups.
Kommentera

Lulekickan: Det går ju alltid att stänga popups:en. kommer ju bara när man startar sidan.
Kommentera

Lulekickan: Självklart .
Nog skulle jag kunna ta upp mindre roliga stats också , typ att vi engång i tiden har åkt på en 0-9 förlust mot Modo. Men det tänker jag inte göra :)
Kommentera

Så, nu har julpaddan kommit till rätta igen så då kan jag äntligen ta och koppla ner modemet för den här gången så får ni fortsätta smutskastningen ifred. :)

God natt med er Kicks, Portello, Albert och Dysso!
Kommentera

Portello: Nu gjorde du ju det i alla fall. Morr! Vad är det för satsetik?
Kommentera

« · 160679 · »