Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 175778 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Paddan: Jag borde också sova, annars kanske jag missar flyget till Umäää imorgon. Nattinatti med er.
Kommentera

Paddan:

Hur ska vi kunna katsa smuts utan att ha dig närvarande? Nöjet minskar drastiskt... :/

G'natt på dig .. sussa sött och paddigt(?)
Kommentera

Lulekickan: Flyger du till Umä? Det har jag aldrig gjort. Antingen bil eller buss.
Kommentera

Näää , nu ska jag hoppa i säng och drömma söta drömmar.
Gonatt på er lulingar och halvlulingar!
Kommentera

Albert Hall: Jag flyger bara de veckor jag har jobbat i Luleå eftersom jag då får flygresan t o r till Umää betald. Mina egna Luleåresor i samband med helger de veckor jag jobbat i Umeå blir av en billigare variant eftersom jag bara får bil/buss/tåg betalt då.
Kommentera

Dysso: Kan en Padda sussa annat än Paddigt ens? Det skulle väl vara grodigt i så fall.
Kommentera

Portello: G´natt Portello! Helluling?
Kommentera

Lulekickan: Nej nu går jag oxå och sussar! Gonatt Kicks, och döm nu inte umarna för hårt!
Kommentera

Albert Hall: Godnatt igen. Nu ska jag sova på riktigt, och ve den som lurar mig att posta något mer ikväll.
Kommentera

Lulekickan: Hehehe, du skulle ju inte posta nått mer?
Kommentera

Albert Hall: Morr! Se vad du fördärvar mig.

Godnatt igen, och nu SKA jag sova. Skriv inget mer för jag kan inte låta bli att läsa och svara.
Kommentera

Bra, nu tjuvkikar alla och ingen postar, då kan jag sova lugnt.

Nattinatti med er.
Kommentera

Lulekickan: Skylla på mig? Det är ju du som är sååååå nyfiken! Ok, vi ger oss. Gonatt igen dårå....
Kommentera

Time to say goodnight. Sov gott på er allihopa, nu ska jag hoppa isäng för att gå upp före tuppen och åka till jobbet.
Kommentera

Lulekickan: Nu har jag vissa planer på att sova några timmar. Man lär väl vakna om ca 4-5 timmar hursomhaver.
Sov gott på dig.
Kommentera

Nej nu är det lite LHF lektyr som hägrar för mig, ni får ha det bra alla godnatt på er alla Lulingar å Olulingar
Kommentera

lizzard: Nattinatti lizzard. Förstår inte hur du kan överge onlinen till förmån för sängen, det blir säkert en väldans spännande match.
Kommentera

Lulekickan: Överger den inte för sängen jag överger den för läsa lhf's bok (i och för sig kommer jag läsa den i sängen:)
Kommentera

Lulekickan: Visst ligger det mycket i det du säger, men sedan finns det ju något som heter pengar. Resorna blir ju inte direkt billigare om J18-lagen skall spela i en rikstäckande serie hela säsongen, frågan är om klubbarna är beredda på att lägga ner pengar på detta?

Se bara på Färjestad, de har ju t o m lagt ner J20 (tror de har kvar J18) och skickar istället iväg juniorerna till Skåre. Sedan är svenska tränare för dåliga på att låta egna talanger får chansen rent generellt, det poppar upp nån spelare då och då i klubbarna, men gör de inte bra ifrån sig en match så lär de inte kunna räkna med att spela nästa match. Det håller inte att göra så hela tiden, spelarna måste få förtroende, då blir det knappast bättre.

Sedan är det ju givetvis mycket annat som spelar in. Andra idrotter som blir populära, fotbollen har väl nästan gått om hockeyn skulle jag våga påstå och det gör ju samtidigt att de yngre spelarna väljer fotbollen istället för hockeyn. Där ser man ofta unga spelare som får chansen också, det är givetvis något som spelar in.
Kommentera

Jens: Sant, men frågan är om klubbarna - och Sverige som helhet - i längden har råd att inte satsa de pengarna på juniorverksamheten. Något måste ju i alla fall göras.

Ja, många tränare är dåliga på att släppa fram juniorer. Se bara på Bäärnhjelm som egentligen inte var påtänkt för A-laget men halkade in som på ett bananskal när Frallan blev skadad under försäsongen. Han klarade det ruggigt bra, ja till och med så bra att han numera är bofast i A-laget och bättre än vissa av seniorspelarna. Kanske kan erfarenheten med Bäärnhjelm åtminstone få LHF att våga släppa fram fler juniorer. Emil är ju en annan junior som har gjort bra ifrån sig, särskilt när Tavve och Micke satte ihop en ungdomskedja med honom, Hägerbäck och Ledin, och den kombinationen fick alla som ingår i den att växa som spelare. Hägerbäck spelar med ett helt annat flyt och självförtroende nu - han har tillhört de bästa i flera matcher och idag var han bäst av alla - medan han tidigare ofta var bänkad.
Kommentera

Lulekickan: Näää nu ska jag ta och lägga mig och bläddra i den ljuvligaste bokan av dom alla nämligen 25 år med Luleå Hockey.
sen ska jag försöka sova lite innan resan till Timrå.
Kommentera

Portello: Så din bror har lyckats lämna den ifrån sig nu, eller fick du ta till MooDooistfasoner för att få den ; )

(Hihi, vad jag är rolig)

Nattinatti med dig.
Kommentera

Lulekickan: Jag var faktiskt och hämtade den efter Öviks resan. Har ännu inte kollat i den men det ska ske nu. Den som väntar på nå gott :)
Kommentera

Portello: Börjar du bläddra i den nu så kommer du inte att kunna lägga den ifrån dig, och då blir det ju inte mycket sovande innan resan, fast det kan det å andra sidan vara värt.

Jag borde inte ha sagt nattinatti utan snarare trevlig läsning.
Kommentera

Jag tycker om den här tråden på något sätt.

Nu är det dags att gå och lägga sig, det är ju snart dags att kliva upp.

Godnatt, lulingar och olulingar...
Kommentera

Hälge: Hahaha, godnatt med dig. Får hoppas att du inte vaknar upp och upptäcker att allt som hänt Timrå den här säsongen egentligen bara var en dröm. Precis som den berömda scenen ur tv-serien Dallas där Bobby Ewing kliver ur duschen...
Kommentera

Hälge: Nattinatti Hälge.

Kliva upp? Det är väl onödigt. Går man inte och lägger sig så slipper man kliva upp.
Kommentera

Lulekickan:
Kanske man borde vara snäll mot både plånbok och modemcyklister och låta dessa få lite vila ett tag.
God natt med er lulingar!
Kommentera

Paddan: Du sa väl till på arbetsförmedlingen att om du ska jobba så måste det vara någonstans där du har goda surfmöjligheter, typ ; ) Något annat går ju inte för sig, du skulle ju få svåra abstinensbesvär.

Nattinatti Paddelände.
Kommentera

Lulekickan: Nej, visst ja, tur du påminde mig. Såna där betungande saker som arbetsuppgifter vill jag också slippa. :)
Bättre då att kunna ägna hela arbetstiden åt HS.

gud: Antar att lulingarna kanske också av någon konstig anledning vill se sitt klubbmärke i gästboksinfon.
Kommentera

Paddan: Istället för att sätta ett litet klubbmärke i något hörn tycker jag man kunde använda respektive klubblogga som bakgrund i alla gb. Inte i full färgstyrka utan i en blekare variant, eller hur jag nu ska förklara det, som kan anas bakom alla inlägg.
Kommentera

Lulekickan:
något liknande vi har på TIK031??
kolla länktips..
Kommentera

gud: Ja, det var så jag menade. Det skulle ge gästböckerna en mer personlig prägel.
Kommentera

Lulekickan:
du har rätt..det blir lite mer hemtrevligt..
men frågan är om det går att genomföra??

men vi moderatorer är ju så serviceinriktade
så vi kollar gärna upp det för er supportrar...;0)
återkommer med svaret på din fråga..
Kommentera

gud: Kanonbra! Inte borde det väl vara någon omöjlighet? Allt går väl att fixa i datorernas underbara värld.
Kommentera

gud: I gengäld ska jag verka för att även din stad får MAX. Äter du riktigt mycket hamburgare kanske de kan sponsra LHF ännu mer ; )
Kommentera

Lulekickan: Jag tror att Max är på väg till götet oavsett dina insatser. Det såg väldigt Maxat ut på Sverigekartan på en brickan vid ett besök för ett tag sedan.
Kommentera

El Maco: Himla bra, då kanske man till och med kan tänka sig att besöka Götet lite oftare i framtiden. Hamburgare är ju typisk på-resa-mat, och städer som inte har ätliga hamburgare hamnar ju såklart långt ner på listan över tänkbara resmål.
Kommentera

gud: Är det inte så att det är godare att äta på Burger King än att på Norrlandsvis sitta och äta med gaffel och kniv på MAX direkt i hamburgarlådan? Trodde inte det var sant när jag första gången såg att folk satt med gaffel och kniv och åt på MAX.
Kommentera

Frisco: Det är ju iofs inget tvång att använda kniv och gaffel. För dem som inte ännu har lärt sig det så står ju möjligheten att låta bli fortfarande öppen.
Kommentera

Lulekickan: Jo jag vet att det är valfritt. Men det ser lustigt ut för det.
Kommentera

Frisco: Fast det kan vara smidigt om man äter ett skrovmål. Annars är risken att man har dressing i hela ansiktet när man har ätit klart.
Kommentera

Frisco: Bestickbältet går väl nånstans i höjd med Skellefteå och uppåt? Samma del av landet där man säger plättar om pannkakor. En Maxburgare kan även ätas med händerna och serveras åtminstone så i Sönnsvall och söderut.

Max är bäst helt enkelt. En whopper är annars väldigt god, men BK:s pommes frites, King Fries, är rätt skumma och här i fjollträsk är det alltid otroligt ostädat i restaurangerna med apatisk personal. McD spöar nog BK avseende service med 100-0.
Kommentera

El Maco:

Nähäru! I Sundsvall kan man också äta hamburgare med bestick. Fasligt praktiskt.
Kommentera

El Maco: Då man käkar på Max i Uppsala och frågar om bestick så får man alltid samma fråga: Är du Norrlänning?
Kommentera

knaskamilla: Kan man säkert men det är inte default. Man kan få bestick på McD också för den delen om man vill visa att man inte kan äta en köttfärsmacka på avsett sätt.
Kommentera

El Maco: I E-tuna fanns det då bestick på MAX, och det ligger ju aningens längre söderut än Skellefteå, och för all del även Sundsvall. Likaså har MAX i Umeå bestick, och även det ligger ju längre söderut än Skellefteå.
Kommentera

El Maco:

Eller också kan man låta bli att gå till McD, utan äta riktig mat på någon restaurang i stället. Max, t.ex. Eller Sibylla.
Kommentera

Ääääh det är bara tanter som äter med bestick..;0)
Kommentera

knaskamilla: Men har MAX verkligen så god mat?? Äter då mycket hellre på lokala hamburgerställen typ Korvgubben eller Frasses i Luleå, Sunes eller Big Boy i Piteå och liknande ställen.
Kommentera

« · 175778 · »