Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Go`natt

« · 333121 · » Till forumet

Sv: Go`natt
Albert Hall: Jag tror att jag har träffat en bror till Doris, han hette Boris. Det underliga var bara att han uppenbarade sig i formen av ett antal bag-in-box förpackningar. Den natten blev vägen hem väldigt lång och tyvärr inte tillräckligt bred och väldigt konstig överhuvudtaget!
Kommentera

Paddan: Isadora är för likt namnet på hennes kille Isidor fattar du väl. Doris är bra. Nej, det var nog inte dom du såg i Övik. Likt Wernblom så trivs dom bäst på hemmaplan. Eller wernblom verkar ju inte ens trivas där numera.

Däremot tycker jag Dysso ska vara jädrans glad att inte förstapriset i den där deltävlingen är en natt med Doris.
Kommentera

Portello: Tycker det hade varit mer logiskt med Isadora, men det kanske jag är ensam om att tycka.

För övrigt så anser jag att den senaste elitserieomgången helt kan strykas från historieböckerna. Eller förresten, vi kan nog stryka större delen av säsongen...
Kommentera

Paddan: Den kvinnliga varianten heter Doris.
Nu vet du det också.
Kommentera

Albert Hall: Jag som trodde att det var de som vunnit deltvävlingen som tvingas spöka ut sig i en sån där Isidor-dräkt.
Förresten, har Isidor, och vad nu den kvinnliga varianten kan heta, rymt till Övik? Gick runt några suspekta typer i björndräkter på skolan idag. Iofs blir man aldrig förvånad över vad eleverna kan tänkas ta sig till.
Kommentera

Dysso: Nej, det är nog bara äkta lulingar som får en sån. Ickelulingar får lite is från Coop-arena hemskickat i ett kuvert.
Kommentera

Så, nu har jag också fått en puckuschling, det hade visst bara gått lite för snabbt. Tippande får väl anses som lyckat då, hur det än går i resten av omgångarna. Har trots allt vunnit något nu... :)

Det verkar dock lite oklart vad man vinner, jag citerar ur brevet jag fick från webmaster:

"någon liten souvenirpryl eller vad prisutdelarna nu hittar på"

Anar att den tidigare nämda kepsen är troligast?
Kommentera

Albert Hall:

Skickar ett brev till webmästaren då, och ser vad som står på. Finns säkert någon djupsinning förklaring till det hela, som att dom inte vill ge mig nån keps. :)
Kommentera

Dysso: Kul? Tävlingen och för den delen The Tvävling är på blodigt allvar!

Mejla tävlingsledningen (för guds skull inte mig, utan den i den stora tävlingen) och påvisa hur läget är. Om dom inte kan ge en godtagbar förklaring så hotar du med att kontakta Expressen och Aftonbladet. Ta DN också för säkerhets skull.
Kommentera

Kickan:

Hmm... Jag kanske borde göra det. Har ingen koll alls på regler för prisutdelningar och sånt, tvävlar mest för att det är kul. :)

Albert:

Jag står som delad etta, med samma poäng som den andra killen som ligger före mig i listan. Däremot är det bara han som är gulmarkerad och fått puck. Antar att det beror på att han låg före mig innan dagens omgång?
Kommentera

Dysso: Varför kom du tvåa och inte delat etta? Jag har vunnit en sån där delomgång en gång. Jag fick en snygg lulehockeykepa och hade en snygg, inte alls ful, puck bredvid mitt namn resten av tävlingen.
Kommentera

Dysso: Man får inte bara en puck bredvid namnet utan även en vacker LHF-keps om man tar hem en femmatchersomgång. Du måste nog överklaga så du inte går miste om det.
Kommentera

Albert Hall:

Jag hade tänkt ändra till 4 - 1, men jag hann aldrig. Iofs hade det gett exakt samma poäng så det spelar ingen större roll...

Oerhört störande att få delad förstaplatsen i 5 omgångs sammanfattningen, men ändå komma 2'a.. Jag vill också få en ful puck bredvid mitt namn! ;)
Kommentera

Albert Hall: Jag tycker överhuvudtaget att alla nya i säsongens trupp är lyckade värvningar och "hemhämtningar". Det är jäkligt kul att det har gått så bra för dem eftersom vi står inför ett generationsskifte och många av nyckelspelarna börjar vara i en ålder där hockeyspelarkarriären närmar sig sitt slut. Med tanke dessutom på att vi har flera av landets bästa 86:or ser framtiden ljus ut när det gäller spelare hämtade från den egna juniorverksamheten. Det är de spelarna som måste utgöra en framtida stomme, för en stomme lyckas man sällan bygga av folk hämtat utifrån.

Undrans hur det blir med Petter. Det är sorgligt om Ströms tackling på honom var det sista man fick se av honom som spelare.
Kommentera

Kickan: När vi nu ändå är inne på spelare så måste jag säga att att Tuukka är en närmast genialisk värvning! Precis en sån spelare som saknats i LHF de senaste åren. En back som har fart, spelsinne, bra teknik och bra skott. Han är lite sämre i det hårda arbetet i egen zon, mest pga sin storlek. Men stora tunga backar har vi ju av tradition haft gott om...

En annan värvning som man snart måste kalla succé är ju Nordquist. Ett fynd. Ännu lite oslipad, men..

Hade inte alla ungdomar födda på åttitalet klivit fram som dom gjort skulle vi legat dyngsist med tanke på hur många äldre nyckelspelare som ständigt varit skadade i höst.
Kommentera

Albert Hall: Det har du ju rätt i. Det är fan inte illa att kombinera de egenskaperna. Litegrann som att man samlat hela den traditionella LHF-hockeyn som bygger på fart och fysik i en enda person.

Ja, JJ är 175 cm, vilket ju inte är särskilt stort för en spelare med defensiven och närkampsspelet som sin största styrka. Tuukka är ju rätt tuff han också trots att han är lite av en minilirare.
Kommentera

Kickan: Han är lik Holma när han ställer sig framför mål, ja. Men annars så tycker jag han är väldigt lik Renberg när han åker skridsko och behandlar pucken. "Står ni ivägen får ni skylla er själv", liksom.

JJ:s närkampsspel är härligt att beskåda. Är det 175 cm han är? Oj, vad hård i kroppen han måste vara.
Kommentera

Albert Hall: Något jag beundrar hos honom, förutom att han alltid ger 110% och aldrig ger upp, är att han är i princip den ende i LHF som vågar parkera framför mål och ta stryk - litegrann som Holma. Få mål görs ju från sarghörnen. Vi har fler spelare som rimligen borde ha det som en av sina uppgifter då de inte är födda till lirare av Kauppilasort.

Dessutom vågar han smälla på och spela fysiskt. Överlag har jag efterlyst att de skall gå på kropp mer för att plocka bort motståndarna då jag har tyckt att man knappt ser en enda tackling i vissa matcher. Lille JJ är dock en tuffing.
Kommentera

Kickan: När man lyssnade på webradion så fick man ibland uppfattningen om att Lule bestod av två spelare. Mange och Hento. Mange verkar ha varit riktigt bra. Oj, vilken nytta den killen gör! Han röjer väg och sysselsätter alltid minst två motståndare i varje anfall, speciellt i PP.
Kommentera

Albert Hall: Jag önskar att LHF hade gjort fler mål istället. Då hade mitt tips gått in.

Nedrans att vi inte fick med oss åtminstone en poäng. Favvokedjan samt killen som imponerar så - Nordan - verkar ju iaf ha skött sig väldans bra enligt rapporterna. Ja, hela laget skötte väl sig bra men de skötte sig tydligen bäst.
Kommentera

Kickan:

Jag hade glömt att vi inte har match förrän söndag. Jag trodde det var på torsdag vi skulle möta LHC.

Jag hade 5-2 i tävlingen. Fast jag önskar jag hade haft 3-2 som tydligen feg-Dysso hade...
Kommentera

Albert Hall: På torsdag har vi väl inte ens någon match? Men på söndag... då jävlar!
Kommentera

Albert Hall: Isf har du bergis mutat Jesper, Perry eller vem av dem som nu sköter tävlingen (Perry tror jag) att ändra resultatet i efterhand så det ser ut som att du inte lämnar lurtips ; )

Ensamt på SpS nu. Varför smyger ni inte helt enkelt in bakvägen? Det funkar även om den vanliga adressen inte funkar.
Kommentera

Vad man kan förstå så gjorde vi en ganska bra match i LL-arena. Vi vann bl.a skotten med 28-24. Synd att vi inte kunde lura dom på åtminstone en pinne.

Men på torsdag... då jävlar!
Kommentera

Kickan: JAG HADE 5-2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Bra kämpat iaf och godnatt
Kommentera

Kickan:

Hm, men tvävlingen har väl inte uppdaterats för dagens omgång än?
Kommentera

Vivix: En sak hade jag ju rätt i - Albert tippade 3-2. Det är alldeles för genomskinligt när han försöker lura en att han har lagt in ett så ologiskt tips som 5-2 när matcherna oftast slutar med uddamålsförlust.
Kommentera

Kickan: Jag tror inte det är av att jag är diciplinerad, vill snarare kalla det tvångstankar:) Men det funkar ju!
Kommentera

Vivix: Jag kom på samma sak och hade faktiskt tänkt plocka fram otråden innan jag lämnar datorn. Det är lätt hänt att man som råkar börja prata omatchiga saker i matchtråden annars. Varför kan jag inte vara äckligt disciplinerad?
Kommentera

Nu tänker jag skydda guldtråden innan jag själv vandaliserar den.

Dessutom så tänker jag dra mig mot sängen och lägga mig och deppa framför tvn. Varför måste man upp så tidigt varje morgon, det kan inte vara nyttigt. Fram för fler helger i veckan!
Kommentera

Det börjar bli dax för mig med att sussa, man kommer att sova sött inatt.
Kommentera

Paddan: Jag ska göra sammalunda. G´natt lulingar och olulingar.
Kommentera

Nej, nu är det dags för mig och min, av ett ständigt hostande, värkande hals att bege oss mot sängen.
Lite lätthanterligare dag imorgon får jag hoppas. Då är 2/3 av klassen borta på innebandy-DM. Nästan snudd på semester...
Kommentera

JOY: Jag tror jag ska säga godnatt till mig själv också.
Kommentera

Portello: Godnatt med dig och sov gott.
Kommentera

Nu ska jag sova.
Natti Natti.
Kommentera

Gonatt.Nu går jag och sover.
Kommentera

Portello: Det måste ju vara besvärligt att vara beroende av nånting som inte finns.

Själv så håller jag igen lite på inläggen just nu. Jag vill vara målspottare så länge som möjligt. Där för har jag bestämt mig för att jag ska skriva allting som jag annars skriver i guldtråden i ett enda inlägg ikväll. Så ni kan vänta er ett mastodontinlägg med myckket sorg/glädje och diverse ylanden vid 21.15 ikväll.
Kommentera

Portello: Vem e inte beroende? Har varit inloggad mer eller mindre sedan SpS startade om.
Kommentera

Kickan: Är visst HS-beroende nu.
Borde det inte hete SpS-beroende?
Hur som helst är det då sant.
Kommentera

Kickan:
är det inte läge snart att dra fram eran guldtråd 14??
näää..just det 2 var det ju...;0)
Kommentera

zigge: Prexis så, så det är bäst att du inte besudlar guldtråden. En Kicka kan bli väldigt arg så jag vill inte ens tänka på hur den sammanlagda effekten av två av mig skulle bli. Å andra sidan borde det uppvägas av att jag oftast är glad.
Kommentera

zigge: Nej, under förhandlingarna hänger jag inte på SpS. Däremot skiter jag i att logga ut när jag sätter mig i förhandling så det ser ut som att jag är online fast jag är oonline. Det är ungefär samma sak hemma där datorn står på dygnet runt när jag är i Luleå, även om jag inte är hemma i lägenheten.
Kommentera

lizzard: GoNatt redan nu??
Ska det inte vara en GO GO tråd?
Guldisen törs man ju inte röra, då får man (alla) Kickorna på sig.
Kommentera

Albert Hall: Såhär ska tydligen femmorna se ut...

1:a femman: Pavel Skrbek, Jonas Andersson-Junkka, Per Ledin, Johan Tellström och Linus Fagemo

2:a femman: Janne Sandström, Johan Fransson, Hans Huczkowski, Kamil Brabenec och Jonas Nordqvist

3:e femman: Roger Åkerström, Jonas Johansson, Magnus Nilsson, Thomas Berglund och Jonas Rönnqvist

4:e femman: Petter Nilsson, Jonas Hägerbäck, Stefan Nilsson och Emil Lundberg
Kommentera

lizzard: Låter ju bra. Det betyder ju helt plötsligt att bara Mäntylä och Fabricius saknas.
Kommentera

Sandström verkar spela ikväll iallafall enligt officiella. Så det e ju positivt att han kan spela.
Kommentera

Dysso: Vaknat på fel sida? Om jag nu frågar Kickan om hennes SpS:ande, o sen ger 'goda råd', so what?
Jobbigt att folk loggar in?? NoWay!! Utan folk vore här väldans tråkigt!
Kommentera

zigge:

Gnäll nånstans där folk bryr sig. Tycker du det är jobbigt att personer loggar in på SpS så föreslår jag att du slutar göra det...
Kommentera

« · 333121 · »