Luleå HF

116700 inlägg · 888 ämnen

Go`natt

« · 313465 · » Till forumet

Sv: Go`natt
Kickan: HS ? Hetere inte SS nu? Elr SpS?
Är du HELT SS-maniserad? Loggar in hemma på lunch, på jobb, under förhandlingar...tror inte jag skulle vilja biträdas av Dig, under säsong...
Har Du ingen LapTop med Edge/GPRS så du alltid kan va me, även på bussen?
Kommentera

Kickan:
Hehehe..tur för oss att det "bara" finns en Kickan...just nu allafall...;0)
Kommentera

Kickan: Japp, det finns två av dig.

Mindre än 6 timmar kvar till nedsläpp nu.
Måste kanske börja uppladdningen snart :)
Kommentera

Portello: Finns det två Kickan nu? Isf glömde jag att stänga ner HS när jag gick hemifrån efter lunchen. Jag funderar nästan på att gå runt till alla datorer, det lär vara minst 50, på jobbet och logga in på SpS för att vara värst : )
Kommentera

Albert Hall: Verkar som att Kickan blev avundsjuk på att det fanns två Albert men inte två Kickor.
Så tydligen gjorde hon något åt det hela.
Kommentera

zigge: Efter att jag läst och lytt ditt länktips så syns du inte.
Kommentera

Albert Hall: Syns jag alls nu? Elr e jag som vanligt ozynlig??
Kommentera

Nu ska jag försöka avklona mig. Hoppas det lyckas.
Kommentera

Albert Hall: Jag kan ju alltid testa en första gång (för idag) då.
Kommentera

Kickan: .... och visst är det säkert en del Myllys förtjänst att det är så populärt att vara målis i lule. Numera slåss ju pojklagskillarna om att få stå i mål. När jag var ung och lirade så puttade vi in den sämste i målet så att han skulle göra så lite skada som möjligt i vårt anfallsspel.

Fast jag tror att det öht är mycket coolare att vara målis nuförtiden. Även i fotboll tex. Många stor profiler är ju målvakter.
Kommentera

Kickan: Inte vet jag vad som händer om jag blir messat. Frågan är dessutom hypotetisk eftersom ingen skulle komma på tanken att messa mig.
Kommentera

65Selander: På två datorer skall det vara
Kommentera

Dysso:
Kommer upp på båda personerna, har själv haft en person som varit inloggad på datorer samtidigt.

Läskeflaskan Frisco
Kommentera

Kickan:

Frågan är, kommer det fram om man skickar till "fel" Albert?
Kommentera

...alltså, om jag skickar ett snabbmess till Albert och han använder en av Albertarna när han läser det, finns det då kvar som oläst hos den andra Alberten?
Kommentera

gud: Eller så blir det 2 x 130 kg kärlek istället. Det låter mer logiskt.

Hur funkar det om man t ex skickar snabbmess till någon som kör dubbelt idag? Får t ex båda Hallarna messet eller bara den vars bubbla man klickar på?
Kommentera

Dysso:
Hmmm..kan vara en grej..vi TIMRÅ IK fans gillar detta med kärlek...;0)

nu har jag även stridisen Skalpjägaren som 2...
Kommentera

Albert Hall: Jag tror nog att Myllys har en del i det hela han också. I och med att han är den han är blev det lite coolt bland knattarna att vara målis.
Kommentera

gud:

Vore väl enklare att döpa om honom till 520kg kärlek direkt?
Kommentera

Kickan:
jag har inte bara Albert Hall som klonad..
även 260kg kärlek har bestämt sig för att vara 2...
Kommentera

Kickan: Jag jobbar med ena hjärnhalvan och läser på förstasidan med den andra. Alltså var jag ju tvungen att dela upp mig i två. För övrigt kan det inte bli för många Albert Hallar här.

Jag tror faktiskt det är Pekka Lindmarks förtjänst att vi har det så bra ställt på målvaktssidan just nu.
Kommentera

Albert Hall: Känner du dig kluven idag? Det finns två av dig - en som jobbar och en som läser på förstasidan. Eller har du klonats?
Kommentera

Albert Hall: LHF kanske kan axla Kirunas mantel när det gäller att förse landet med målvakter i alla fall. Förutom Hento och Gusten har vi flera riktigt lovande målisar bland de yngre förmågorna.
Kommentera

65Selander: Jo, men det finns andra tecken också. För första gången någonsin så var det i år inte en enda kirunakille med i TV-pucken. Förr var det vanligt att halva Norrbottens lag var kirunakillar.

Tord Lundström
Börje Salming
Stig Salming
Pekka Lindmark
Mikael Andersson
Hans Edlund
Göte Wälitalo
Osmo Soutokorva
Hans Huczkowski
Andreas Hadelöv

Och många, många fler.
Kommentera

Albert Hall:
ang Kiruna så tror jag att dom repar sig trots förlusten i går.

Innan så hade dom 3 raka segrar och 21-7 i målskillnad!
Tror även att dom gjorde rätt som avsade sig kvalspelet till AS
Kommentera

Portello: Jag ser att Överkalix slog Kiruna på bortaplan i ettan. Sveriges hockeyplantskola håller på att dö. Sorgligt.
Kommentera

Albert Hall: När du säger det så ringer det en klocka.
Stod väl i någon tidning om jag nu inte minns helt galet.
Det är ju bara hoppas att han finns med ikväll, han behövs.
Såg att Hento inte var speciellt nöjd med försvarsspelet mot modo.
Bara att hoppas han är mer nöjd efter kvällens match.
Kommentera

Portello: Fick ett skott på foten i tisdags. Hade jävligt ont redan då, men fortsatte spela. Antagligen har det svullnat upp efteråt.
Kommentera

Albert Hall: Vad är det med Janne då? Sjuk eller?
Kommentera

Kickan: 2-2, mållös förlängning och sedan lottdragning. Petter är tillbaka i laget men kanske saknas Sandström istället. Mäntylä tränar tydligen lätt men är ännu klar för come back.
Kommentera

Kickan: Hoppas verkligen att Husse äntligen får sätta dit en puck.
Man kan ju alltid hoppas att hela laget fick en jättekick av att målen trillade in i rask takt mot Modo.
Så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen.
Kommentera

...och god morgon på er.

Jag känner mig grymt laddad inför matchen mot Pölsan, nästan som om jag skulle spela själv istället för att följa matchen via webradion och jobba - så gott det nu går - samtidigt.

Fast jag vet ju att det blir 5-2. LHF gör första målet, Pölsan får första utvisningen och LHF:s mål görs av JR, Mange (2), Husse och Frallan.
Kommentera

björn power: Nattinatti. Fast jag tycker det är lite tidigt att sova redan nu eftersom jag är nattugglig av mig även om jag måste upp hyfsat tidigt på morgonen.
Kommentera

björn power: "Gå på mål" och "in framför mål" är nog min vanligaste kommentar. Dessutom har jag ofta synpunkter på vem de borde passa till, att de bara ska trampa på mot mål och skita i att leta någon att passa till, att de borde gå på kropp mer för att plocka bort motståndaren osv. Är matchen förlorad blir jag riktigt primitiv. Då hoppas jag att det ska bli slaggis och skäms nästan sen för att jag är så blodtörstig.

När det gäller domarna varierar mängden kommentarer rätt mycket beroende på vem som dömer. Rönnmark har nog fått höra rätt mycket från mig. Senast ganska högljutt till och med, men jag var ju långt ifrån ensam att känna mig på gränsen till mordisk eftersom han var så totalt värdelöst genomusel. Han höll på att tappa matchen totalt. Fast har man sett den finske domaren Jyri Rönn i aktion känns de flesta av hans kollegor nästan bra.

På tal om domare förresten. Vet ni att våran lulinglinjeman Fredrik Carlman blev kursetta och hade bäst på alla tester, såväl när det gäller regelkunskap som fysik som allt annat som testas? Bättre än alla ES-domare till och med. Det är lite kul.
Kommentera

Nu säger jag Go'natt på er alla därute någonstans å sov gott !
Kommentera

Albert Hall: Zebrorna gör ett jobb, oftast sisådär men dom måste ju finnas,precis som skattmasen och tandläkaren ;)

Goda råd är man ju fullmatad med, speciellt under matcherna ex. den senaste tiden är: xxx på måål (kan vara alltifrån gå på mål,skjut PÅ mål osv.) samt markera slottet (vi har en "förkärlek" att missa markeringen i 2:a resp 3:e vågen tyvärr).
Kommentera

Nog måste man ju ge goda råd och beröm till spelare under matcherna. Hur skulle det annars gå?

Jag klagar ju aldrig på domare efter match, men väldigt gärna under däremot. Jag tror jag aldrig sett en rättdömd luleutvisning i hela mitt liv. Just när den domaren höjer armen vill säga. Sen när jag låter hjärnan arbeta och inte hjärtat så har det nog faktiskt hänt att jag tyckt att den varit rätt dömd.
Kommentera

Kickan: Helt klart ett lovvärt försök.
Kommentera

björn power: Jag tycker att LuleåFans kunde göra som Tikarna gjorde när de kom upp till Luleå och ha en fyllebuss och en lite lugnare buss. Jag tror det skulle locka folk som annars inte åker med supporterbussen. Det kunde ju vara värt ett försök i alla fall.
Kommentera

LL: *skrattar igenkännande*
Kommentera

Portello: Observera att jag inte skrev "är" utan "kan" : P
Kommentera

björn power: hahaha, det låter som en beskrivning som lika gärna kunde gälla mig, jag brukar också stå/sitta och kommentera och ge goda råd till spelarna - och jag gör allt helt omedvetet. Jag sitter och gestikulerar och pekar och säger typ "bra Ågi, släpp ut till höger nu!!!". Det måste vara oerhört komiskt för en "utomstående" :-) Fast jag rår som sagt inte för det, jag blir bara så jäkla engagerad i matcherna...
Kommentera

Kickan: Enögd, du menar att du är modoit? ;)
(Ber om ursäkt om jag stal din replik Paddan ;)
Kommentera

björn power: Ibland tycker jag nästan synd om den som sitter bakom mig eftersom jag har så svårt att sitta still och låta bli att ställa mig upp stup i ett, men ändå är jag nog bra för övriga runtomkring eftersom mitt engagemang väcker fler. Dessutom tycker de nog att det är lite kul att studera mig - jag är ju långt ifrån lika samlad som många andra på slipsplats. Och då har jag ännu inte nämnt vilka hemska ord som kan komma ur min mun när jag av någon anledning blir en aning upprörd under en match... : )

Jag har faktiskt lovat några ståplatsare att jag skall ställa mig med dem någon match igen. Egentligen skulle jag göra det redan i fjol men det blev aldrig av av någon anledning. Fast den här säsongen kanske. Trots allt var jag ju ståplatsare innan jag blev obligatorisk slipsplatsare, eller vad jag ska kalla det.

Att gå på hockey är en skön kontrast till jobbet. På en match slipper jag vara helt objektiv och kan vara hur jäkla enögd som helst om jag vill.
Kommentera

Kickan: Det är lika här,på hokkymatchen är jag helt inne i spelet och en "sån' där" som kommenterar hejvilt under matchen.Vilket jag oxå gör framför teven då hustrun stilla undrar om jag tror dom hör mej, vilket dom självklart gör svarar jag ;o)

Idrott ska ju helst upplevas live och helst på stå mitt i klacken, nu är jag sedan länge för bekväm och sitter och försöker hålla igång klappandet på speakersidan i Coopacabana.
Samma med bortamatchandet,åker ett gäng med gubbs från jobbet med någon chartrad buss över dagen till MoooDooo och försöker från sittplats hjälpa våra tappra LuleFans på stå att heja fram LHF.
Är faktiskt sugen att åka med LuleFans på någon bortamatch och riktigt få vråla sej utan röst :)
Kommentera

björn power: Lugn är jag också, men bara på ytan. Fast lugn kan ju iofs betyda olika saker. Till exempel känner jag mig ytterst sällan stressad, oavsett hur mycket jag än har att göra eller hålla koll på samtidigt, så det lugnet existerar ju i regel både på ytan och inom mig.
Kommentera

timråfan: Det där stannar bara i dina drömmar. Nästa gång vi möter er kommer mina älsklingar att sluka de små gläfsande tikarna hela. Gläfs, gläfs ; )
Kommentera

Kickan: tänk att få flyga över ensamma ödemarker i norrbotten och sätta sina vassa örnklor i björnskinnet!!!!MUMS!
Kommentera

zigge: ja men modod då!! det är juh sorgligt..dom tror att dom är bäst på hela klotet för dom har fått hem några halvdankade spelare med "klass" dom duger ju knappt åt rävarna....imorgon smäller det och då får vi se om det blir ett halv tik mot en dankat busch-lag!
Kommentera

Kickan: Jag är nog lite lugnare än dej men som t.ex söndagskvällen vi gick upp till es så dansade jag (och många andra för den delen) på både golv,bord,stolar,soffor,bardiskar,scenen ja t.o.m på väggarna nere i Cleo Nattklubb.Alla var glada och lyckliga, vad jag kommer ihåg ingen skadegörelse heller :))
Kommentera

« · 313465 · »