Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Go`natt

« · 352090 · » Till forumet

Sv: Go`natt
Underdog: Är det det du gör när du blir som du är?
Kommentera

Kickan: Det brukar ju vara så att när man är ledig och kan slappna av så blir man knepigt nog också mest mottaglig för infektioner och sjukdomar. Själv brukar jag ha en knepig förmåga att insjukna lagom till nyårsafton.
Kommentera

Kickan: kanske om du röker det...
Kommentera

Frisco: Grönt te har jag faktiskt hemma. Hjälper det?
Kommentera

Paddan: Annars brukar jag aldrig bli så sjuk att jag måste stanna hemma från jobbet. Den enda gången jag har haft riktig influensa så jag blev sängliggande en vecka var julen -98. Alla andra förkylningar och elände brukar för övrigt också komma antingen när jag har sommarsemester eller är julledig. Allt för att man ska få njuta så lite som möjligt av ledigheten förstås.
Kommentera

Frisco: Hmm, nu tror jag att det associerades till något annat än vad som var meningen. Måste vara effekten av den där brygden i plastmuggar som Poffa serverade.
Kommentera

Paddan: Hallå Paddan, du behöver inte berätta att du är ensam om att veta vart man sätter på elementen.

Kickan: Grönt te.
Kommentera

Kickan: Jo, jag märkte att jag genast blev betydligt mycket friskare, men fick i gengäld alldeles för mycket fritid när jag blev oarbetande. Tror iofs att det där med friskheten kan ha att göra med att de tydligen inte hade hittat var man sätter på elementen på skolan.
Kommentera

Kickan: Tack och lov så är jag extremt sällan sjuk. De senaste 3-4 åren har jag max varit liggande en eller två ggr.
Men förkylning har man ju haft lite då och då, men man har ändå kunnat jobba och vara på benen.
Kommentera

Paddan: Nej, det kom senare så det beror knappast på det. Däremot har flera av mina kollegor varit däckade i en vecka men jag trodde att jag hade klarat mig. Tyvärr verkar det ju inte så nu : ( Jag som trodde att jag bara var ovanligt trött i morse. Blä! Jag har inte tid med sånt här nu. Nedrans smittsamma kollegor.
Kommentera

Kickan: Ajdå, det lät ju verkligen inte roligt.
Hmm, måste ha varit den där tomtenissaklänningsdiskussionen som fick dig att bli riktigt febrig ;)
Krya på dig!
Kommentera

Paddan: Damnit, jag som alltid brukar klara mig från influensor men nu verkar det tamefan kört. Lite trist bara att jag inte kan vara hemma från jobbet eftersom det är för mycket jag måste göra den här veckan, så det är bara att försöka klara av att hålla sig någorluna vid medvetande veckan ut. Sedan är jag ju ledig till den 12 januari men vad hjälper det när det är nu jag är sjuk : (

(Och eftersom jag är tjej så kan du räkna med att jag är jäkligt sjuk nu, annars skulle jag inte gnälla).
Kommentera

Kickan: Jomenvisst, du kan inte ana hur lättad jag är. Ett stort tryck som lyftes från mitt bröst, nej vänta, det var ju bara för att jag flyttade bort tegelstenen till Monty Python-självbiografi och placerade den på soffbordet.
Kommentera

Dags för godnattråden, tror jag. Åtminstone för min del eftersom jag ska upp och jobba tidigt.

Nattinatti med er. Paddan känner sig säkert lättad över att jag tänker släcka ner datorn för idag och inte (o)roar honom mer på ett par timmar ; )
Kommentera

Portello: Tror jag följer ditt exempel och kryper ner i sängen. Fast Metallica tror jag att jag avstår ifrån just nu. G'natt alla.
Kommentera

Nu ska jag gå och sova ,men först en Godnatt-visa. Enter Sandman med Metallica.
Sov gott allihopa.
Kommentera

Skulle gå göra ett tidsinställt lås på Guldtråden, eller kanske ännu bättre man måste ha ett password för att kunna posta nåt i den tråden.
Kommentera

Kickan: Oops, det var jag inte medveten om att jag gjorde.
Bäst då att byta till en tråd som på ett väldigt snabbt och effektivt sätt beskriver MoDos insats i torsdagskvällens match mot LHF!
Kommentera

Portello: Godnatt och sov gott.
Kommentera

Nu ska jag sova!
Sov så gott alla kända och okända.
Kommentera

Portello:

Tror jag ska följa strömmen jag också .. G'natt på er
Kommentera

JOY: Sov gott.Borde nog följa ditt exempel.
Kommentera

Mika Strömberg gråter ut i aftonblaskan om sin vattenskalle .. Skyller på Ledin, och säger att armbågen tog värre än de tidigare trodde. Lite längre ner kommer det här:

"Djurgårdens läkare Bengt Gustafsson:
- Grundorsaken är sannolikt medfödd, men det är först nu han fått symptom av detta. Det är tveksamt om det har att göra med hjärnskakningen han fick för två veckor sedan."

Inte nog med det:

"- Tycker att det är jävligt konstigt. Lintner fick åtta matchers avstängning för ingenting. Herregud, jag blev ju allvarligt skadad. Förstår inte riktigt hur dom resonerar, säger Mika Strömberg."

Vad ska man säga? Tycker att den här tråden har ett passande namn...
Kommentera

Nepp nu ska jag lägga mig så jag får säga Go'natt till alla på SpS.
Kommentera

Jaja, nu är det dags att sova hur som helst.
Kommentera

Portello, Dysso: Ingen mening att jag sitter här och tjötar för mig själv. G'natt på er sov så gott!

Fast av Portello förväntar jag mig att få veta det intressantaste ur matchen sen...
Kommentera

Dysso: Sov så gott.Jag ska bege mig mot tv:n igen och kolla klart på Detroit-Edmonton.
Kommentera

Portello, Chief:

Dags att gräva upp den här tråden nu .. G'natt på er.
Kommentera

Dysso: Jo, det var visst så jag sa.
Bäst att gå och lägga sig då så man orkar ta hand om såna där hemska trettonåringar imorgon igen.
G´natt med er!
Kommentera

Portello: Jaha, du bytte tråd, du.Till rätt dessutom.

Godnatt och vi hörs.
Kommentera

Hälge: God natt med dig och grattis till dagens vinst.
Kommentera

Portello:

Nu förstår jag varifrån det här med "Bjästa" kommer. Han menar alltså Jästa?
Kommentera

Chief: Jäklar, det hade jag ju glömt bort. Måste nog invänta lönen innan jag kan börja baka den där storbeställningen på lussekatter som dök upp från någon utsvulten stackare ;)
Kommentera

Portello: Han skulle baka lussekatter påstod han häromkvällen, kanske det han börjat med? Eller också står det fel och borde stå att han sitter och jäser medan modemcyklisterna sliter i sitt anletes svett...
Kommentera

Chief: Jäst padda.Kan det vara något ?
Ser att paddan sitter och degar.
Kommentera

Portello: Ok, då orkar jag nog inte vara uppe.
Kommentera

JOY: Den börjar 01.30 på Canal +
Kommentera

Albert Hall: Hmm, låter som en samlad årgång av Buster eller något liknande. Fanns ju vissa bollsparkare med kraftig benstomme, så jag förstår att "tegelstensromanen" är tung!
Kommentera

Albert Hall: Glömde ju säga g'natt...
Kommentera

Portello: När börjar den matchen?
Kommentera

Albert Hall: Man vet att det handlar om rejäla romaner när man talar om vikten istället för sidantalet! Somna inte med den bara så du tappar den i ansiktet...
Kommentera

Albert Hall: Natti, natti.
Själv hade jag tänk och kolla om Holma kan göra något mål för Detroit inatt.
Kommentera

Nej, gonatt med er luligar och olulingar. Nu ska jag gå och lägga mig med min mycket tjocka tegelstensroman som jag kämpar med för tillfället. Säkert två kilo roman är det.
Kommentera

Paddan:

Det var Bela Lugosi, denna hjälte!
Kommentera

Albert Hall: Nu dök helt plötsligt Plan 9 from Outer Space upp i minnet, var det en film som Karloff medverkade i, eller kan det ha varit Bela Lugosi? Eller så har jag helt fel som vanligt.
Kommentera

Portello: Det är det säkert, frågan är bara av vem...
Kommentera

Portello: Ok, jag tar tag i det imorron. Jag åker till Coop-arena och snackar med Isidor och Doris. Jag tror dom ställer upp. Åtminstone Doris.
Kommentera

Paddan: Boris? Nej, jag tror inte det är hennes bror. Den enda Boris jag känner till så här på rak arm är han som hette Karloff i efternamn. Han var inte heller söt, åtminstone inte i den film jag såg honom.

Just det ja! Jeltsin också. Han är ju rätt söt däremot.
Kommentera

Albert Hall: Tycker att Dysso ska få en kväll med Doris. Är säkert en uppskattad vinst :)
Kommentera

« · 352090 · »