Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

« · 1167672 · » Till forumet

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Jesper Jonsson: ja som Skellefteå supporter så är det inget mej emot om ni skulle sluta 10 i år. Med tanke på alla värvningar ni har gjort i år.
Kommentera

spud: Som vanligt blir vi tippade i botten i blaskan idag.

Och jag tror kanske vi hamnar ännu sämre.
Kommentera

Jesper Jonsson: Anders Nilsson draftad.
Kommentera

Portello: Vill de inte vara i ishallen?

Jag skulle gärna vara i en kall ishall i denna värme
Kommentera

Haha, kollade just på bilderna som Robert Hedlund har lagt upp på officiella. Sist bilden på Jnte är så skön. ALF is back :)
Kommentera

Jesper Jonsson: Tydligen får inte fortsatt förtroende som förbundskapten i Österrike. Så 100 % Luleå blir det för honom framöver. Om han nu inte vill säga tar över något annat landslag.
Kommentera

Bolivar: Som sagt bättre där än i skaik
Kommentera

ante08: Och nu ska även Bartecko vara klar för Schweiz. Lycka till, Bartecko!
Kommentera

Bolivar: Cory Larose till till Schweiz.
Kommentera

Aliline: Lycka till med köpet av Omarks tröja. Hoppas du får den. :-)
Kommentera

Salcin: Ja bra han valde ryssland.

För om vi inte tänker re-signa så skall de ju helst inte hamna i andra ES klubbar.
är väl en sak med Almtorp i ssk

En annan med såna som Obie och lubos
Kommentera

Salcin: Ja nä fy, vi vill ju inte behålla kompetenta spelare i Sverige. Det vore uschligt.
Kommentera

Salcin: Lycka till i Ryssland Obsut!
Kommentera

Obsut klar för Spartak Moskva skönt att han inte gick till en ES-konkurrent
Kommentera

spud: Jag hade inga pengar o låna ut.
Och hade jag haft det hade jag inte satsat dem på soptippen
Kommentera

Jesper Jonsson: Foppa har inte betalat någon hall i övik heller. Han har däremot lånat ut pengar, som sedan betalats tillbaka.
Kommentera

Poffa: jag tror att du är rätt ute, om jag inte minns helt galet så räknas tex bygget av D-hallen in i de 186 miljonerna.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ni har ju Renberg. ;-)

En fråga, ingår inte träningshall och en massa saker i den där summan? Har för mig att det var snack om ordentlig uppdatering av Delf... förlåt, Coop Arena och att det även skulle byggas/iordningställas en träningshall så att det blev någon form av sportkomplex.

Fast det kanske är något som jag hittat på eller som blivit förändrat med tiden.

Kommentera

Modoante: du har så rätt så.

Vi skulle aldrig satsat på 2 halvdana renoveringar av delfinen utan låtiti den vara och byggt en helt ny modern arena istället

Men har man en motvillig kommun så har man.

Och vi har ju ingen foppa som betalar.
Kommentera

Jesper Jonsson: En liten undran bara det står att ni bygger om Coop Arena för 186 miljoner för den summan så höjer ni taket bygger nya loger och bygger en ny ståplatsläktare.Timrå genomförde en liknande om byggnad för ett par år sedan för endast 50 miljoner och modo byggde en helt ny arena för lite mer än 200 miljoner.jag tycker det verkar som att ni får väldigt lite för pengarna.Rätta mig om jag fel.
Kommentera

Jesper Jonsson: Och Beadouin till Rögle. Bra värvning av dom måste jag säga.
Kommentera

Portello: Rob kanske har viktigare saker att göra? Å andra sidan händer det väl inte så mycket. Var väl taklyftet som var det stora grejen.

Undras hur det kommer se ut när vi spelar hemmapremiären. Kommer de "övre" logerna, hörnet och övre kortsidan vara stängda då?

Eller är det omklädningsrummen som kommer vara stängda?
Kommentera

Jesper Jonsson: Kul med lite bilder från arenabygget. Tycker att hemsidan borde lägga ut bilder allt eftersom bygget fortlöper. Hittills har dom väl bara visat bilder en gång vad jag har sett.
Kommentera

robhed: litet repotage o bilder från arenabygget i NSD idag
Kommentera

LL: Jaså, där ser man ;)

Hoppas också att det går bra för Fredde.Gillade honom när han spelade hos oss.
Läste lite på SSK:s forum, och tydligen drogs han med skador förra säsongen. Ska hur som helst bli kul att se hur han klarar sig i ES. Och till hösten kommer man att inneha säsongskortet så då kan man ju se lite mer än bara Luleå eller då Canal + sänder.
Kommentera

Portello: nä, alla visste nog inte det. Jag hade missat det.

Men det ska bli intressant att se hur det går för honom. Han hade ju vissa problem att hänga med redan när han spelade i Leksand och att göra comeback i elitserien 34 år gammal kan vara ett väl så stort steg. Men jag kan ärligt säga att jag hoppas att det går bra för honom personligen.

Och nog ser SSK ut att få problem. Det mesta pekar just nu på att Rögle och SSK kommer att bilda en egen division på de två sista platserna. LHF ska floppa extremt hårt för att tvingas kvala, förutsatt att inte SSK och Rögle gör ett par megavärvningar innan serien startar.
Kommentera

Aliline: Ska bli intressant att se Fredde Svensson i ES igen. Som nog alla vet har han ritat på ett ettårs-kontrakt med SSK.
SSk går nog mot en väldigt tuff säsong. Blev sist förra säsongen och för tillfället ser truppen namnmässigt sämre ut för tillfället. Nu ska det ju naturligtvis in fler spelare i deras trupp, men det krävs nog att det är spetsspelare om de ska klara av att undvika en kvalserieplats.
Kommentera

Portello: Ja det var en underskattad spelare i ert lag. Hade gärna tagit tillbaka honom till MODO i en tredje line.
Kommentera

Portello: Ja lycka till i SSK , Jonas.
Kommentera

robhed: Almtorp till SSK. Kontraktet löper på ett år. Tack för året i Luleå Jonas, och lycka till i Södertälje.
Kommentera

Kortsiktigt är det säkert bra att siga Hento, man sätter därmed en helt annan press på Modig att kriga på ordentligt och man har en mer namnkunnig backup om det skulle krisa, vilket skulle kunna stärka laget.

Å andra sidan så har vi en jäkla bra målvakt på gång i Nilsson som skulle kunna tänkas ta över efter Modig redan till nästa säsong och med allt positivt kring Luleå Hockey om att det är här unga får chansen, så kan en petning av Nilsson förstöra lite av det man byggt upp inom det området.

På samma sätt så innebär Henriksson en ökad lönepost jämfört med Nilsson, även om man skulle få iväg Anders till Allsvenskan för matchning. Pengar som kanske inte är budgeterade alternativt kunde användas till att förstärka andra lagdelar när man under försäsongen börjar se hur alla ligger till.

Ett tredje alternativ skulle väl vara att ta in Henriksson till billig penning, sen höra med Modig om inte Anaheim är intressserade av att ta honom till farmarlag redan denna säsong och därmed frigör föreningen eventuellt lite kosing utan att för den skull försämra målvaktsläget jämfört med idag.
Kommentera

LL: Själv är jag lite kluven till Hento. Visst, han kan vara bra, men de senaste säsongerna har han inte haft det lätt. Men till rätt pris, visst.
Kommentera

Bolivar: efter att ha läst artikeln i dagens Kuriren är jag positiv till Hento. Att signa upp honom på ett billigt ettårskontrakt och sedan låna ut Nilsson till ett allsvenskt lag låter alldeles kanon. Jag tror att det kan gynna alla tre målvakterna, faktiskt.
Kommentera

LL: Vad säger du om ryktet Hento då? Efter det att han lämnade för FBK så ville jag aldrig se honom i LHF igen. Samtidigt funderar man tydligen på att skicka Nilsson till AS för att få speltid och chans att ta en plats i JVM-laget.
Själv är jag tveksam men om R&R kan hantera det, så ok då.
Kommentera

Jaha, ingen Bartecko, ingen Obie i Luleå, precis som LL förutspådde. Bra eller dålligt? När det gäller Bartecko tror jag det är bra. han såg ut som om han spelade med ett två-tons ok på axlarna senaste säsongen, väl medveten om att han borde prestera med den lön han hade. Olausson & Arlbrandt tror jag mycket på, speciellt den förstnämnda. Abbots kommer givetvis att tillföra en hel del också, även om de kanske inte har samma attraktion som Omark & Harju.
Obie då. Största avbräcket kanske. Men samtidigt en dryg ekonomisk post som, om han varit kvar, förmodligen omöjliggjort någon av ovanstående värvningar.
men det kommer att bli spännande att se Luleå kommande säsong...
Kommentera

Så är det klart vilka # de nya spelarna kommer att ha. Bara till att plugga in!

#3 Anders Grönlund
#10 Johan Fransson
#16 Niklas Olausson
#17 Jonathan Hedström
#19 Johannes Tornberg
#24 Cam Abbott
#29 Chris Abbott
#31 Anders Nilsson
#39 Robin Jonsson
#40 Pär Arlbrandt
#41 Thomas Raffl
Kommentera

Portello: haha. Låt han spela med skaik.
vi behöver de misstagen i egen zon.
Kommentera

Bolivar: Vad ska man säga om den här rubriken? Är nog en av de sämre jag läst.

Se Länk.
Kommentera

Nu är spelschemat fastställt för 09/10.

Luleås första match är mot Skellefteå borta den 24 sept. Derby i första matchen alltså, spännande. :)
Kommentera

Portello: Bra då kanske man inte behöver börja oroa sig över det redan nu :)
Kommentera

Portello: och Obsut jagas av Modo enligtExpressen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tomas är den bättre av dem av vad jag har förstått.

Senaste säsongen gjorde Michael 9+12 och Thomas 23+12 i Villacher SV.

www.eliteprospects.com/player.php?player=15216

www.eliteprospects.com/player.php?player=15501
Kommentera

Portello: Han som var medd igår var i alla fall riktigt dålig, då är frågan är det han eller våran som anses vara den bättre av de två?
Kommentera

Salcin: Den Raffl som är med i Österrikes vm-lag är Tomas bror Michael.
Har också för mig att jag läst något om någon skada på "våran" Raffl.
Kommentera

Bolivar: Ja, har för mig att läste om det för någon månad sedan att han blivit långtidskadad och skulle missa VM.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ja, våran' Raffl är väl skadad om jag förstått det rätt.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Fast det kanske var fel Raffl, undrar om det är bra eller dåligt.
Kommentera

Bolivar: Detta svenska lag är långt ifrån några world beaters och ändå såg Raffl helt bedrövligt dåligt ut.
Det var något jag reflekterade över i denna match förutom Omark och Harjus show såklart.

Ett år till med den duon på hemmaplan och vi hade kanske kunnat drömma om guld. Trist för Luleå och framförallt för svensk hockey. Det känns som om dom hade hunnit tjäna sina pengar ändå under de kommande 10-12 åren som proffs.
Kommentera

Portello: Nej knappast.
Kommentera

« · 1167672 · »