Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

« · 1167672 · » Till forumet

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Jesper Jonsson: ja som Skellefteå supporter så är det inget mej emot om ni skulle sluta 10 i år. Med tanke på alla värvningar ni har gjort i år.
Kommentera

Jesper Jonsson: jag kan iofs förstå att man tippar LHF långt ner för det finns absolut frågetecken och visst kan det skita sig rejält, men nog känns det märkligt att de tippar Modo som fyra med motiveringen "det kan ju inte gå sämre än i fjol". Det känns ju verkligen som en seriös analys...
Kommentera

LL: hehe
Jag kollade inte de andra så noga.

Det som eventuellt talar mot lhf är

omsättningen av spelare.

förlusten av harju omark

målvaksfrågan

nyförvärven?

Det som eventuellt talar för luleå

nyförvärven?

att de andra lagen är nog så kassa de å.
Kommentera

Jesper Jonsson: Och jag som tror att vi kan slippa streckstriden i år och ligga någonstans 4-6. Det förutsätter ju att de nya levererar som de ska men det är ju fler lag med många nya.
Kommentera

Just nu spelar Omark och Harju en träningsmatch med sitt Dynamo Moskva mot Atlant. Tydligen 1-1 i mitten av tredje. Inga poäng av fd Lulingarna. I Atlant har Bremberg gjort ett assist.
Kommentera

4-2 till Dynamo. Ett assist av Omark.
Kommentera

Ingen Hedström imorgon mot Leksand. Krånglande ljumskar sätter tydligen stopp för hans medverkan. Han hoppas att vara med mot Mora på fredag.
Kommentera

Så är matcen mellan Dynamo och CSKA slut. Dynamo hade ledningen fram till det var ungefär en minut kvar men då kvitterade CSKA. Sedan så avgjorde CSKA i förlängningen.

När det gäller Harju och Omark så hade dom inte sin bästa kväll. Skapade väldigt lite framåt. Omark hade ett friläge samt ett hyffsat skott på mål men målvakten hade inga problem. Omark hade även en utvisning efter fyra minuter av matchen. Och då passade CSKA på att göra mål.
Kommentera

Portello: Ja vår favoritduo hade ingen lycklig dag på jobbet. Dom lirade 5 mot 3 en bra stund och lyckades knappt passa pucken till varandra.
Fast tycker ändå dom hade mer problem än så, målvakten verkade inte så där jättesäker i målet och backarna såg verkligen tröga ut.
Zhitnik såg ut som en sämre version av Peter Andersson, den Peter som lirade ett par matcher helt otränad i MIF ifjol.
Kommentera

David Fjäll har rakat av sig håret :)
Kommentera

Random: Han är med andra ord numer ett kalFjäll
Kommentera

R.Rönnberg/R.Kyrö har fått minst antal röster att få sparken enligt sportbladets röstning.
Kommentera

Random: Och nu ska man pröva med Fabricius tillsammans med Abbotts. Det kan säkert bli bra.
Kommentera

Bolivar: ja fast lidhammar hade varit roligare
Kommentera

Jesper Jonsson: Borde bli bättre med Fabbe, Abbotts har producerat mindre med Lidhammar jämfört med Lavander.
Kommentera

Salcin: Borde lära sig simma iaf.
För det är väl det som Fabbe tillför
Kommentera

Salcin: Inte direkt oväntat men väldigt fegt och konservativt att välja den vägen. Fabbe har aldrig varit och kommer aldrig bli en spelare för en första kedja, inte ens som komplementspelare.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tycker synd om Lidhammar. Själv hoppades jag på att Fabbe skulle få gå in med Arlbrandt/Olausson istället för Burra. Men så verkar det inte bli...
Kommentera

Portello: 1st säsongskort införskaffat.

så nu får de allt se till att spela bra
Kommentera

Ikväll blir det Sport! AIK-Redhawks!!!
Kommentera

Random: Hur kan man se den?
Kommentera

spud: den går väl på visat hockey. Och sen kan väl se den på Csports mot betalning.
Kommentera

spud: Jag trodde att den sändes på Tv4 Sport men jag hade fel.
Kommentera

Kolla Preseason Games på stats.swehockey.se ... Det får en att börjar länkta till Elitseriestarten.
Kommentera

Random: var ingen snygg slashing direkt

han hade tur som klarade 5an
men måste ju bli difiplinnämnden.
Kommentera

Jesper Jonsson: Go säsongskort.
Det var ju inte lätt få tag i platser, det trodde man ju aldrig.
Att dom sålde mer än ifjol var väl ingen skräll för då var det ju mindre än vanligt, men nu var ju i princip hela båda långsidorna sålda som säsongskort förutom rad1-4.

Men antar det är en kombination av intressanta värvningar som som Jonte och Abbots + den ombyggda hallen som lockat extra.

Hallen är ju som den är, efter förutsättningarna så verkar resultatet bli helt okej. Däremot så tillhör den fortfarande bottenskiktet.
Kommentera

Bra tryck igen av Luleå. Robin Jonsson avslutade med en handledare i fritt läge - precis utanför.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ser då jävligt mycket fram emot kommande säsong, är många år sedan sist jag haft en så pass possitiv känsla inför en ny säsong som iår.
Kommentera

Salcin: Ja förhoppningsvis blir det en mera rock'n roll hockey stil.
Mer fart och kraft.

Men skulle förvåna mig om de har ett enda fungerande uppspel från egen zon.

Läste intervjun med Ledin i blaskan.
Hans omdömen om typ alla lag var
De är hårda och svåra att möta
De åker mycket skridskor
de kommer kriga för allt

blev lite enformigt i längden.
Kommentera

Hur f-n är det här möjligt?

51.23 2 min HV71 97. LEDIN, Per IL-EQ
51.23 2 - 6 PP1 HV71 97. LEDIN, Per

Hur kan det bli mål och utvisning för felaktig utrustning samtidigt? Felaktig utrustning kan du såvitt jag vet bara åka ut för om spelet är igång, och blir du utvisad kan du ju inte göra mål.
Kommentera

LL: Han kanske firade med att dra av sig tröjan?
Kommentera

LL: Tydligen gjorde han mål med trasig klubba. Målet godkändes och Ledin fick en utvisning.
Kommentera

Målet gav också Ledin en utvisning i efterhand, för att han spelat med trasig klubba.

- Ja, han crosscheckade av sin klubba mot mig innan och sen slog han in pucken med det som var kvar av klubben. Domaren påstod att dom inte kan döma bort ett mål i efterhand även om dom vet att det varit ett regelbrott. En konstig regel kan man tycka, men dom har nog bättre koll än vad jag har, säger Magnus Johansson.
Kommentera

T T: tycker att det låter konstigt, om de ser att han har använt en trasig klubba så borde de kunna döma bort målet. Ett mål kan ju dömas bort ända tills pucken släpps igen.
Kommentera

Jesper Jonsson: Vad kör du med för browser? Samma som den genuint trevlige modoiten, som då kallade sig Zadkiel, använde? Jag vet vad han heter här, och varje inlägg han skrivit här är lika trevligt som de han skrev på forum. Jag vet att du vet vem som har skrivit om än han har en annan signatur här. Man glömmer aldrig och känner alltid igen handstilen. Jag vet t ex vem Pål Emik är, och det har du säkert också listat ut.Jag vet ju att du vet att du nog är den med högst IQ fötutom jag själv och Sven Savage i bekantskapskretsen. Känner inga andra som ens skulle klara MENSA:s iq-test. Möjligen NuMo då, han är djävligt skärpt Och jag började gilla honom efter att ha hatat honom i 7-8 år när han skrev på vårat plank. Gillar honom skarpt nu och har så gjort i flera år.
Kommentera

Ikväll händer det!
Kommentera

Random: när ni åker på på däng i Premiärmatchen.
Kommentera

ante08: Det tror jag inte
Kommentera

Random: men det tror jag - av det enkla skälet att Skellefteå redan har en riktig match i benen medan LHF inte har det. Vi kommer att förlora matchen i den första perioden, Skellefteå kommer att leda med 2-0 eller kanske till och med 3-0 efter tio-tolv minuter. I den andra perioden har LHF hunnit komma in i det hela lite mer men det räcker inte då Skaik kan spela på sin ledning.

Det är vad jag tror.
Kommentera

LL: Vi får se. Jag tror det blir betydligt jämnare.
Kommentera

Random: det tog förvisso lite längre än tio-tolv minuter för Skaik att gå fram till 2-0, men annars ser det ut exakt som förväntat. LHF har inte tempot uppe och får haka och hålla fast och då går det så här.
Kommentera

LL: 3-0 :( Så jävla tråkigt!
Kommentera

LL: Din analys stämmer så här långt även om andra perioden mer var Luleås men inga mål. Jaja, vore kul att vinna 3:e i alla fall.
Kommentera

Bolivar: vinna tredje fick vi i alla fall. Ingen toppmatch av LHF, men långt ifrån det sämsta man har sett. Det här kan nog bli ganska bra vad det lider.
Kommentera

Oj, HV-DIF 7-5 med tre minuter kvar - glömde de målvakterna i omklädningsrummen eller?
Kommentera

LL: Ja, nu är vi igång. Såg slutet av HV-matchen och DIF var inte långt borta.
Noterbart är också att LHC har 2 raka förluster.
Kommentera

Bolivar: ja, DIF hade ju en puck i stolpen vid 7-6 så det var någon centimeter som skiljde.
Kommentera

LL: vara när straff där för closing hand on puck

starkt av dif men inte tillräckligt.
Kommentera

LL: Har du funderat på en karriär som spåman? Hälsa Kex från mig.
Kommentera

« · 1167672 · »