Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

« · 1178959 · » Till forumet

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Jesper Jonsson: det missade jag i röran. Starkt av DIF, men hur mycket berodde det på att HV tog ut segern redan efter 3-0? Vi får väl se de närmaste matcherna.
Kommentera

Kickan: riktigt så långt kanske jag inte ska sträcka mig... ska framföra hälsningen.
Kommentera

LL: Nu krossar vi SSK!

Hur många skall dit?
Hur många trattar samlas på allstar redan nu?
Kommentera

Jesper Jonsson: Ska bli kul att se Raffl från start. Han gjorde ett piggt inhopp mot Skellefteå. Ska också bli riktigt kul att se Fredde Svensson igen.
Kommentera

Portello: SSK är riktigt dåliga i år, hur dom kunde slå LHC undrar man ju så här efter våra 8-2 på halvfart. Det blir nog lite svårare på måndag.
Kul att VIK duon får göra lite enkla mål så dom får lite självförtroende.
Abbotts var som väntat helt okej och producerar utan att spela på topp.
Bara 5500 på läktaren trots att det pratats om nästintill utsålt, med massa tomma platser på sittplats.
Kanske blir det bättre på måndag.
Kommentera

Fantastisk dag idag! 8-2!! Ja tror ja måste sätta mig!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Helt värdelöst inte göra 2siffrigt på detta dynggäng.

Dessutom släppa in 2!

Helt värdelös trappkontruktion på p-sektionen. Han måste varit full som gjorde den. Funkar kanske gå i den om man är full.

Och helt värdelös halva jela hallen är tom. Kunde den inte varit det när vi löste säsongskorten istället
Kommentera

Lindberg Råkkar: Taklyftet har iaf gjort mer för arenan än vad jag trodde det skulle göra. Skönt att få en bra start på hemmais också.
Kommentera

Jag ligger sist i klubbtoppen :(
Kommentera

Jesper Jonsson: 0-1 är ett gångbart resultat i kvällens matcher efter en period. Sitter och kollar på SSK-RBK, och det är inte någon vidare hockey det bjuds på.
Kommentera

Portello: Jag lyckades med konststycket att missa alla 3 mål att zappa mellan matcherna kanske inte var en så smart ide.
Kommentera

Portello: 2or är ok
har spelat en del på såna
Kommentera

Jesper Jonsson: 3 2or blev det
men sprack på rögles var OT

tur jag skippat den på dubbeln vf dif
Kommentera

Jesper Jonsson: Själv så fick jag in underspelet på SSK-RBK.
Kommentera

Matchtips är bara läskigt :(
Kommentera

Då var vi för Skellefteå i tabellen. Hurra!!!!!!!!!!!11111 ;)
Kommentera

Portello: Vi har någonting stort på gång.. Jag känner det.
Kommentera

Portello: hade en trippel med vf dif och blues som gav nästan 10ggr

kan ju behövas eftersom fotbollen går sisådär

får in sevilla häcken lite under och 1x kanske
bommar pool och inter
Kommentera

Och nu verkar det vara ett magasin på gång.
Kommentera

Bolivar: Har signat upp. Låter intressant.
Kommentera

Portello: Absolut. Har dock inte fått någon kvittens än men den kommer säkert.
Kommentera

Idag anlände första numret av Inside och den var riktigt bra. Fastnade en lång stund i alla gångna säsonger. Har läst det mesta men lite godis återstår.
Kommentera

Bolivar: Själv fick jag den igår. Kul med ett magasin med Luleå Hockey.

Imorgon så får man inte se matchen i direktsändning. Men tack och lov så hinner jaghemtill rprien på PPV. NU är det bara hoppa att killarna gör en bättre insats än senast mot Brynäs på bortaplan.

Fö såg jag att du blev omnämd i expressen idag. Stort :)

Kommentera

Bolivar: Philipp lämnar KHL-laget Jekaterinburg.Se gärna honom i Luleå igen.
Kommentera

Portello: Ja det har ju pratats mycket om att det ska komma en back efter uppehållet. Phillip vore en alldeles lysande förstärkning.
Pensionera Robin Jonsson och sjukskriv Pierre resten av säsongen å så tar vi hem Radek och Obsut. Dom har väl spelat 25% redan och borde ha rätt till full lön om de får sparken. Då kan dom lira för småpengar här.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Dessutom kan vi ju skicka tillbaka Hellström till andra sidan pölen. Den killen tillför nada.
Kommentera

God Jul på er alla!
Kommentera

Såg fö att Omark har testat en variant på straff som jag aldrig sett förr.

Lite annorlunda:

http://www.youtube.com/watch?v=K7edPJgbMCU&feature=player_embedded

Kommentera

Portello: Minst sagt en udda variant.
Kommentera

Portello: Ska man missa en sån där får man allt lov att se till att träffa.
Kommentera

Portello: gränsen mellan dårskap och geni är tunn :-) Men det hade varit sjukt snyggt om han hade satt den.
Kommentera

Portello: Hahaha. Härligt försök:)
Kommentera

LL: Känns som han har lite för hög fart för att göra den, sen är det väl oxå utvisning för "closing hand on puck".
Kommentera

Lindberg Råkkar: har man utv på straffslag?

Men annars känns det som rögle kommer dominera abbotts idag
Kommentera

Jesper Jonsson: Luleå har haft sjukt svårt för lagen på nedre halvan hela säsongen, så jag blir inte speciellt överaskad om laget kommer ut och spelar med sirap under skrillerna.
Kommentera

Salcin: Bottenlag eller inte, idag finns inga ursäkter att göra en plattmatch. Man har fått vila och träna i 4 dagar. Jag förväntar mig en liknande insats som man presterade mot Djurgården på hovet.
Temperaturen kryper sakta ned mot -20 lagom till matchstart, härligt med riktig vinter ;)
Kommentera

Lindberg Råkkar: Luleå's inledning är ju tom med ännu värre än vad kunde föreställa mig,
Kommentera

En fråga för er som orkar slå i regelboken: borde inte Månsson ha blivit utvisad för illegal equipment i samband med 0-1? Han slår av klubban och fortsätter sedan, med halva klubbskaftet i handen, in mot Modig. Eller måste man försöka spela pucken med den trasiga klubban för att det ska vara en tvåa?
Kommentera

Salcin: 5 dagar att förbereda sig för match mot bottenlaget Rögle. Efter 4 min måste man ta till timeout för att man inte är redo. Fyfan så pinsamt uselt.

AVGÅ 2xROGER!!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vi får väl hoppas att Rönnberg tar över efter Per Mårts i småkronorna. Själv tycker jag att Luleå ska satsa på Bulan/Rönnqvist.
Kommentera

Portello: Jag är då inte övertygad om någan av dessa personers storhet ännu. Bulan verkar oxå mer den typen som har spelarna att kämpa hockey istället för att spela hockey. Visst det kanske görs med mer skridskoåkning men i slutändan är det ändå samma typ av hockey, ner med pucken i sargen och kör.
Man har sett alldeles för lite av Almtuna för att kunna bedöma Rönnqvist, men mycket talar för att det är ungefär samma typ av hockey som Bulan kör med.
Så delar som är positiva med deras hockey är mer skridskoåkning och högre och intensivare forechecking än det vi har nu, men frågan är om det räcker.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nu har tyligen Frölunda värvat Gusten från Almtuna. Så nu går han från att vara back-up i allsvenskan till att vara det i ES.
Kommentera

Portello: Dahlen luftar ju ändå bara andremålisen bara några sekunder ibland, för att vinna lite tid i slutminuter.Ett knep han kommit på (sett i nhl) som han nu kör stenhårt med.
Kommentera

zigge: en knep som R2 försöker med med jämna mellanrum

Fast grejen är ju inget de säger ger ngt resultat som timeouten kvittar
Kommentera

Jesper Jonsson:Skellefteå borta idag. Brukar inte sluta bra. Man kan ju alltid hoppas att sviten bryts idag. Men om den gör det? Ytterst tveksamt...
Kommentera

Luleå får 1,2 miljoner kr .  Grattis , köp något kul för pengarna =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Harju klar för Tampa och det ger väl Luleå lite mer klirr i kassan.
Kommentera

Lindberg Råkkar: om det nu blir nåra pengar

och om de inte förskingras på vägen
Kommentera

Jesper Jonsson: Skönt att slippa Modig nästa säsong antar jag? Om han nu inte har den dåliga smaken att spika igen kassen i matcherna mot Er.
Kommentera

« · 1178959 · »