Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

« · 557681 · » Till forumet

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
LeClair och Amonte utköpta av Philadelphia. Det vore coolt om LeClair skulle spela i Luleå tillsammans med Renberg igen.=).

haha knappast möjligt va.
Kommentera

Aliline: Hehe, snart börjar väl ryktet gå och LeClair ska "enligt säkra källor vara nära kontrakt med Luleå Hockey"
Kommentera

Portello: De blir en billig å bra värvning ;)
Kommentera

Db_04: Klart det blir.Han har spelat i samma kedja som Renberg ju.
Han spelar gratis!
Kommentera

Portello: ja sen köper han säkert in sig som huvudsponsor också.
Kommentera

Tydligen inte bara Rönnqvist som tvingas ge upp sin karriär i förtid.
Nu är det klart att även Espen Knutsen tvingas att lägga skridskorna på hyllan.
Kommentera

Portello: Men Lars Jansson ger i alla fall inte upp!
Kommentera

Albert Hall: Tur för Modo det.
Kommentera

Albert Hall:

Det är verkligen läge för er att värva honom.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, vi verkar ha snällast läkare i elitserien. Yelverton alltså. Han har nog pensionerat uppemot tio lirare nu. Inte så illa att få 80% (eller är det rentav 90%?) av lönen fram till dess att dom fyller 40.
Kommentera

Albert Hall:

Om ni tar över Janssons kvarvarande kontrakt så lovar jag att skicka med ett par rullar medicintejp och fyra små förpackningar första förband. De ä säkert dä.

Kommentera

Poffa: Jag tror att det finns en anledning varför inte Jansson pensionerar sig. Min amatörmässiga gissning är att han spelat för få matcher i elitserien de senaste åren för att ha rätt till försäkringen. Eller så suger han så länge som möjligt på det nuvarande kontraktet för att få 100% istället för sketna 80-90% under tiden. Eller så är han ovanligt korkad och dessutom omger han sig med lika korkade rådgivare. Eller ännu värre, han inbillar sig att hans skadeproblem ska upphöra och att han åter kommer att vara en elitseriespelare i toppklass.
Kommentera

Albert Hall: Äh, han har helt enkelt fått en anställning av föreningen bara för att reta gallfeber på Poffa. De håller nämligen på med ett fysiologiskt, eller om det var psykologiskt, experiment för att se hur lång tid det tar innan en person faktiskt går upp i limningen.
Cool special effects, skulle de ha sagt på andra sidan Atlanten.
Kommentera

Paddan: Den anledningen har jag faktiskt inte tänkt på. Men när du säger det så låter det troligt. Jag har redan tidigare sett tecken att det finns organiserad verksamhet som ogillar och motarbetar BHK:s verksamhet. Varför skulle annars min stol i Coop Arena ha varit nedsmetad med läsk dagen efter att jag skrev ett kritiskt inlägg om Steve Staios i vintras, exempelvis?

Det viktiga är att Poffa håller huvudet kallt, fortsätter sin goda gärning och inte låter sig påverkas av hockeyns al-Qaida.
Kommentera

Albert Hall: Så har tydligen Rönnqvist nytt jobb nästa säsong.
Han ska tillsammans med Bulan träna PHC i ettan nästa säsong.Blir intressant att följa.
Kommentera

Portello: Blir riktigt intresant ! kanske duon kommer tillbaks till luleå nån gång i framtiden
Kommentera

Portello: Ojdå! Ett oerhört erfaret tränarpar för PHC. Åtminstone erfaret som spelare, det ska verkligen bli kul att se vad dom kan åstadkomma som tränare. Jag tror det blir bra, jag ser exempelvis båda som större tränarämnen vad jag någonsitt sett Strömwall.
Kommentera

Portello: Bul-Jonas...hmm, det låter som den lokala snuskgubben i Piteå eller något sånt ;)
Kommentera

Paddan: Det låter nästan som om du går omkring och tror att det bara finns EN lokal snuskgubbe i Pite...
Kommentera

Albert Hall: Just ja, det finns ju också han den där Renhorn...eller vad han nu hette.
Kommentera

Portello: Var är Kickan? Jag saknar knasbollen.
(Det gör NuMo också, men det får jag inte berätta.)
Kommentera

westerlind: Du fick ju inte berätta att du inte fick Baretta.
Kommentera

NuMo:
Jag var på väg att skriva något kul, men eftersom jag insåg att det inte var något kul så gjorde jag inte det. Det var tråkigt.
Kommentera

westerlind: Kanske lika bra det?
Kommentera

westerlind: Jag önskar att jag hade kunnat hålla mig, men det kunde jag inte. Det var tråkigt.
Kommentera

Har ni gått på is än? Det börjar dra i hop sig..
Kommentera

Anders i Budum: Japp, Luleå har gått på is.Närmare bestämt den 1 augusti.
På måndag spelar dom en internmatch för att på onsdag möta finska mästarna Kärpät.
Kommentera

Portello:
Jaha, och när går Kickan på is då? Tycker det är dålig information från Luleå HF i de viktiga frågorna.
Kommentera

westerlind: Har jag ingen som helst aning om.Du får väl ringa kansliet och fråga.
Kommentera

Portello: Internmatch imorgon Kl 16.00 ska du följa?
Kommentera

Linkan: Nope, börjar om att jobba imorgon.
Men jag är ledig på onsdag, så då ska jag med.Dock ingen resa till Skellefteå den 14:e.Jobbar även då.
Kommentera

Portello: Okej låter ju trevligt, jobba på då:-)
Kommentera

Linkan: Japp, man måste ju det.Får väl ringa till någon av er för en rapport.

Se nu till att snacka med Fabbe före matchen så att han inte går och skadar sig.Och när ni likaså håller på kan ni snacka med alla andra också.
För skador är inget vi har råd med i år om vi bara ska förstärka med en spelar till.
Kommentera

Portello: Jag ska ta tag i den biten...kanske att jag ska bänka han?? skämt å sido man får hoppas att killarna tänker efter lite före men en olycka kan ju givetvis ändå hända...Tänk om Renberg går sönder då har vi tamejfan inte ens ett lag som skulle klara toppen i allsvenskan:-)
Kommentera

Portello: Kärpät! Då blir det rejält motstånd i Coop arena!
Kommentera

Anders i Budum: japp, det blir storstryk. Jag siar om att Jussi Jokinen ensam gör minst 3 baljor.
Kommentera

Portello: Ska ni spela med 3 kedjor? På allvar?
Kommentera

83 Liljegren: tss...muckar du gräl med Portello?
Kommentera

Karoliina: Nej, jag bara undrade. Jag tycker inte det låter klokt bara...
Kommentera

Portello: Vilka vinner imorgon då? Internerna eller LHF?

Det är förresten en ren fröjd att läsa luleforum.
Än hur jobbig dag man har haft så behöver man bara läsa några få frozainlägg för att ligga ihopvikt av skratt på golvet.
Kommentera

Paddan: Kan inte annat än att hålla med...Luleås forum liknar Luleås förening okså dvs pajas! men det roar ju nästan bättre än vad a-laget gör ute på isen....
Kommentera

Linkan: Hur var det med Renskaven idag då i internmatchen? Imponerade han och spottade in mål, eller valde han (som Lars Jansson) att inse att en isträning kanske var en för mycket?
Kommentera

Paddan: snacka inte gojja om Dynamite Mike :)
Kommentera

Db_04: Tja, om de har lika blött där uppe som vi har det här så kan han alltid skylla på att vätan gjorde att stubinen inte ville tända.

"Dynamite Mike" hmm, är det inte han som bet av öron och som nuförtiden hoppas på att slippa en Bobbit...
Kommentera

Paddan: Dom är 2 med de smeknamnet :)
Kommentera

Paddan: Renfläsket var tyvär sjuk idag...den som imponerade bäst idag heter Niklas Strängdahl och ska spela div 1 hockey med Piteå i år! tragiskt men så är det....
Kommentera

Frallan till NHL och Dallas? expressen.se/index.jsp?a=417207

Tvivlar på det.Tror att han blir kvar i minst en säsong till.
Kommentera

Portello: äsch han stannar ingen risk att han åker i år!
Kommentera

Linkan: Ne de är då absolut ett år för tidigt
Kommentera

Portello:

Luleås bästa spelare? Nåja, mest lovande kan jag sträcka mig till... Jag tror nog också han vill göra en stabil elitseriesäsong innan han åker. Åtminstone borde han vilja det.
Kommentera

« · 557681 · »